Jump to content

Photo

NS Samarbete.


No replies to this topic

#1 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 29 July 2012 - 02:14

Jag har haft en liten tanke som har legat och gnagt i mitt huvud den senaste tiden om ett samarbete. Säg att skriva en serie om Nordens Stjärnor i samarbete ett album som introducerar läsarna till universumet. Varje skapare skriver tio sidor och skickar vidare till nästa person, men alla hjälps åt att renskriva de senaste tio sidorna för jag vet att i alla fall jag kommer att ha behov av den hjälpen ;) Ni vet att det blir så bra som möjligt, men till den största mån som möjligt så skall varje tio sidor del ha varje persons prägel. Eventuella problem kan diskuteras så länge jag har rätt ;) Men sluten på det hela kan vi diskutera och rösta fram bästa slut. Vad tycker ni?

Vem är med mig?

Har några förslag till handlingar men de är inga måsten, men har ni förslag så varsågod, skrev ned en kort beskrivning av handlingen så kan vi ha en omröstning om det senare.

1: Det omöjliga har hänt, en forskare har mot alla odds och teorier lyckats skapa ett litet fönster, inte till en parallell universum utan till en helt annan och främmande dimension. Tyvärr så kunde hon inte veta att det var till en dimension som låg i ett krig som de höll på att förlora mot Mellanvärlden. Med lite påverkan försöker en av varelserna från dimensionen fly till vår dimension endast för att dö av en av dem som angriper dess dimension. Spejaren Mort anländer till vår dimension, och vart han än färdas så orsakar han död och kaos.

2: En av de få saker som inte får hända har hänt, Insektören har blivit fritagen under en förflyttning till ett annat fängelse, och får möta Herr Vit, som in sin tur behöver insektörens kontaktnät bland superskurkar, för en plan att krossa Nordens Stjärnors för alltid är på väg att gå i lås, det är trots allt en plan utvecklad under lång tid av Herr Vit, hur kan den gå fel? Alla superskurkarna är med och används efter hjältarnas svagheter.

3: Nekro utför en ritual som genomför det omöjliga, han återväcker inte bara en död person, utan självaste Grom Vitskägg i sina krafts dagar. Grom börjar genast att visa vad han kan göra och besegrar de av Nordens Stjärnor som kom att försöka förhindra ritualen. Han är redo att sprida skräck över sitt gamla territorium igen och kanske lite till när han ändå känner sig på det humöret.

4: Omnus Infernata är i omloppsbana runt månen för tillfället och ingen vet varför, samtidigt som levande basen har uppfört sig märkligt den senaste tiden. Är en av dess artfränder i närheten? Är den på månen och därför som Omnus Infernata är där? Eller är det något värre på väg och Omnus Infernata är här för att be om hjälp?

Som sagt, det är öppet för förslag, så för allt i världen, skriv något kort, behöver inte tänka ut en allt för komplicerad handling då det kan bli intressant att se hur de utvecklas eller hur? Vill Ni ändra de förslag jag har lagt fram här? Varsågoda, skriv bara siffran före så vi vet vilken ni menar. Öppen för diskution för allt. Sedan kan vi rösta på vem som skal skriva de första tiop sidorna. Säg vad ni tycker.

Frågan är bara ifall Celtix kan få det hela att fungera i samarbete.

Edited by Sret, 29 July 2012 - 02:37.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.



Reply to this topic