Ann Crispin säger farväl

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 September 2013 - 22:17

Ann Crispin (A.C. Crispin) säger farväl till sina kollegor och fans när nu cancern börjar nå sitt slutskede.

Hon har skrivit böcker om bla. Star Wars, V, Alien, Pirates of the Caribbean, StarGate och Star Trek som har berört många Sci-Fi fans.

Källa

Jag hoppas att hennes sista tid blir utan besvär eller smärta, och att hon somnar in i en rofylld vila!

Edited by Garm, 14 February 2016 - 23:35.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 stoffe

stoffe

Senior Commander

• Members
  • 291 posts

Posted 04 September 2013 - 10:28

Jag har inte läst något av det hon skrivit men det är förjäkligt när människor dör i förtid och att all talang och potential går förlorad.

ಠ_ಠ

#3 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,181 posts

Posted 04 September 2013 - 11:49

"Sarek" är otroligt bra. Gillar någon Star Trek VI: The Undiscovered Country så är det en utmärkt fortsättning. Finns oavkortad på Audible för ljudboksnördar nu för tiden också.

"Yesterday's Son" och "Time for Yesterday" gillas också (men inte lika bra som Sarek).

Resten har jag inte läst (än)...

:(

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 September 2013 - 12:34

Jag har inte läst något av det hon skrivit men det är förjäkligt när människor dör i förtid och att all talang och potential går förlorad.

Jag har inte heller läst några av hennes böcker men hennes farväl var hjärtskärande och gjorde mig tårögd och då jag visste att hennes böcker är populära så tänkte jag att det kunde passa att skriva om det här.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 06 September 2013 - 19:26

Och nu är hon borta. :(

R.I.P!

-Sora, Kingdom Hearts

#6 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,181 posts

Posted 07 September 2013 - 21:19

Obit på Tor:

http://www.tor.com/b...ac-crispin-obit

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."