Jump to content

Photo

Marlon Brando


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 04 July 2004 - 14:54

Media mourns 'charismatic' Brando


Brando starred in more than 40 movies
Hollywood legend Marlon Brando has been feted by US commentators as a "charismatic rebel" and a "poet" after his death at the age of 80.
America's media paid homage to Brando over the weekend with a host of front-page stories and glowing tributes.

The New York Times said: "Simply put, in film acting there is before Brando and there is after Brando."

The Los Angeles Times said his gift was "to stand apart, to do the unexpected, to be at the head of the class."

Brando died of lung failure at the UCLA Medical Center in Los Angeles on Thursday evening, according to a hospital spokeswoman.


Brando won two Academy awards for best actor
His lawyer, David J Seeley, has said funeral arrangements will be private.

Brando, who starred in more than 40 movies, received eight Oscar nominations. He twice won the best actor award, for On the Waterfront and The Godfather.

In the Washington Post on Saturday, Brando was described as a "charismatic rebel" who "transformed movies".

In the Chicago Sun Times, film critic Roger Ebert remembered him as "the most influential actor in the history of the movies.

Mr Ebert said he was also "one of the most exasperating" for never quite realising his potential and taking on roles in many mediocre movies.

"He was a poet and, at the end, he was a pauper, but in all seasons of his life, he was unmistakably, defiantly, brilliantly Marlon Brando," he said.


Han ver verkeligenen legende

Edited by Garm, 12 August 2014 - 01:32.
Tillägg av taggar.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 July 2004 - 17:19

Tror faktiskt inte jag sett en enda film med honom i sig så jag har svårt att säga det. Det enda jag egentligen vet att han gjort är Gudfadern-filmerna. Gjorde han något mer?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 July 2004 - 17:24

Apocalypse Now, Stålmannen-filmerna (hur många vet jag ej, han var Kal-Els pappa)
*Hockey och superhjältar*

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 July 2004 - 19:11

Ah, okej. Var det han som var Kal-Els pappa? Ja, det gav ju inte särskilt stort intryck på mig. Och et närmaste jag kommer Apocalypse Now är Buffy :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 04 July 2004 - 22:24

Det är väldigt tragiskt när legender inom film dör. Har dock bara sett 2 filmer med honom: Gudfadern och Island of Dr. Moroe (stavning?).
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 July 2004 - 06:37

Moreau har jag för mig att det är ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Lamia

Lamia

    Commander

  • Members
  • 196 posts

Posted 14 July 2004 - 21:13

Gjorde han något mer?

"Linje lusta" (A Streetcar Named Desire) är en klassiker med Brando och Vivien Leigh. Men det var ganska länge sedan jag såg den filmen och jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om den ... :P