Jump to content

Photo

Signal / Cell (Stephen King)


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 November 2013 - 03:06

Cell av Stephen King har varit under utveckling ett längre tag men nu ser det ut som att projektet verkligen rör sig framåt så lika bra att starta upp en tråd för den. Jag är inget större fan av boken, men när jag läste det så kunde jag föreställa mig att en filmatisering kunde bli rätt häftig, så det är med viss nyfikenhet som jag ser fram emot den. Och boken är en sådan som man bör läsa om vid något tillfälle för att se hur man upplever den nu.
 
Todd Williams (Paranormal Activity 2) regisserar. Filmens manus är skrivet av Stephen King tillsammans med Adam Alleca (The Last House on the Left). John Cusack har alltid varit knuten till projektet och är fortsatt så. Och för bara några dagar sedan blev det klart att även Samuel L. Jackson klar för en roll i filmen. Båda dessa herrar gjorde 1408 tillsammans, även det en Stephen King-filmatisering.
 
Handlingen är som följer. “When a powerful signal is broadcast across mobile networks worldwide, cell phone users’ minds are instantly and dangerously re-programmed. Heading north through New England in search of his wife and son, Clay Riddell is joined by a group of survivors hoping to fend off the bloodthirsty and hyper-connected “phoners.””
 
John Cusack är Clay Riddell och Samuel L. Jackson är Tom McCourt.
 
Man siktar in sig på att börja filma tidigt under 2014.
 
Här är 3 stycken "sales art/posters" till filmen.
 

Spoiler


Edited by Garm, 01 August 2016 - 15:57.
Tillägg av tagg.