Jump to content

Photo

Lake Placid crocfest


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 May 2015 - 00:18

LPVA: Lake Placid vs. Anaconda (2015)

En lemlänsad Jim Bickerman hjälper legosoldaten Beach att fånga en av de nu fridlysta muterade krokodilerna i det avstängda Black Lake området när olyckan är framme. Nu är inte bara krokodilerna lösa utan även en muterad anakonda och hon kommer att lägga ägg närsomhelst. Vad som är ännuvärre så har forskare lejda av fröken Murdoch sprutat in i henne blod från de muterade krokodilerna för att få Blood Orchid serumet att fungera så vem vad som väntar när Crococondas föds?
Den blir upp till stadens Sheriff att fixa till det hela och med bakgrund som både tjuvskytt och Forest Ranger så har Reba de kunskaperna som krävs för att ännu en gång tampas med krokodilerna och med hjälp av Forest Ranger Will Tull så tar hon tag i problemet. Samtidigt är Tull's dotter Bethany med en grupp Sorority systrar vid Clear Lake för att pröva nya medlemmar och de hamnar i mitten av striden mellan krokodilerna från Lake Placid mot anakondan.

Crossover mellan Lake Placid filmerna och Anaconda filmerna med bla. Corin NemecYancy Butler och Robert Englund. Det stod på IMDb att vi fick se en cameo av Nicki Minaj men jag kunde då inte se henne. Det stod även att Colin Ferguson skulle vara med men jag tror att det är ett missförstånd av med Deputy Ferguson säkerligen var döpt efter honom som en hyllning.

Mycket har hänt på Special Effect fronten de senaste åren. Anakondan och krokodilerna zåg klart snyggast ut sedan biofilmerna.

Vem kom på idén med en av krokodilerna som tar sig in i ett motelrum och gömmer sig under en säng utan att någon upptäcker det? Pluss att det hela var en totalt onödig scen till att börja med.
På tal om onödigt..., jag har inget mot sexiga tjejer i bikini's men det känns lite sliskigt hur de helatiden smyger in filmningar av deras rumpor och skrev. Men det kan också bero på att det här är regisörens första film.
pÅ tal om regin så är det filmens största problem. Framförallt de idiotiska humor-scenerna regisören har plaserat igenom filmen som är som tagna från en av de där dåliga Svenska humor-programmen. Som när den onda Chef-kvinnan går ut ur bilen för att kalla tillbaka legosoldaten för att han ska öppna dörren åt henne efter att hon sätter sig i bilen igen. För att inte glömma alla dåliga scener med statister i bakgrunden i en stad som verkar totalt livlös. Och scenen när tjejerna sprang ut i gapet på krokodilerna var rätt idiotisk. Och ormskinnet som inte ser ut som ett ormskinn?
Man märker snart vilka scener som fanns med i manuset och vilka som regisören har lagt till.
Men jag måste erkänna att scenen när anakondan krossar bilen var häftig. Men det var väl snarare CGI-teamtes förtjänst.

Manusförfattaren verkar inte ha någon riktig koll på handlingen i Anaconda-filmerna för de får det att framstå som om Murdoch var en vetenskapsman som skapade seriumet och upptäckte allt vilket han ju inte var.
Och hemskt vad lätta krokodilerna och anakondorna var att döda helt plötsligt.

Många plotholes i filmen. T ex tjejen som de hittade i båten som sedan bara försvann. Lämnade de henne bara i skogen?

Tiffani... snacka om sociopat som knuffar sin bästa vän till en krokodil. Och Murdoch's dotter är ju ännu värre. När Jim Bickerman är den smarta och resonliga karaktären som tycker saker går för långt då är det illa. På tal om honom, vilket jäkla slöseri att bara dumpa honom sådär. De gör reklam för honom mot Reba och så bara gör de sig av med honom för att inte tala med att reducera honom till en värdelös karaktär. Visst överlevde han men ändå.

Slutet var verkligen uselt och antiklimax. Visst, antiklimax har alltid varit lite av en grej med Lake Placid men man kände sig inte tillfredställd alls i slutet och man fick aldrig riktigt den där krokodil vs. anakonda striden man ville ha iheller. Sedan var det bara konstigt hur alla stod och tittade på medans Beach blev uppäten. Och varför kunde de inte ha dödat Murdoch? Det hade varit så myckett bättre om ormen åt upp henne.
Vad jag saknade här var helt klart någon karaktär från Anaconda filmerna. Kunde de inte ha ringt Crystal Allen?

Tull är ju inte precis snabbtänkt. :P Men hans dotter verkar klart smartare. Smarta var dock inte de andra tjejerna men de var rätt intresanta att följa. Filmen hade rätt bra skådespelare och lite rolig dialog eller sitvationer.

Alla Lake Placid filmerna har sin charm och man trölttnar aldrig riktigt på dem men den här var klart den sämsta. Om de ska göra fler, vilket slutet hintade om pluss det faktum att de nu har krokodiler i Clear Lake, så hoppas jag på att de skaffar en bättre regisör för det har var verkligen inte bra.

Jag säger det nu: Vi kommer innom en snar framtid att få se en Crococondas film! :P

Betyg: 2 anakondor mot 5 krokodiler
 
 
@Garm: Jag undrar också över orsaken till att den blev försenad. De kan faktiskt vara så att de jobbade på CGIn medans de väntade på att få släppa den för CGIn var faktiskt klart godkänd om inte mer. Men troligen så försökte de att fixa filmen för jag har en kännsla av att regisören hade gjort ett sämre jobb än vad vi märker.
 
Ang. Sorority så tror jag inte att vi har något loiknande så det finns nog ingen direkt översättning. Edit: Systerskap
 
Exprimentet gick förövrigt ut på att spruta in Lake Placid krokodilblod i en gravid muterad anakonda för att få en korsning mellan dem som kunde framställa ett mer stabillt serium som inte var giftigt för människor. Jag kan inte mycket om genforskning men jag tvivlar starkt på att det är så enkelt att skapa hybrider mellan anakondor och krokodiler, eller Crococondas som de kallar dem i filmen.
 
I verkligheten så dödar föresten Python ormar alligatorer så jag finner det rätt logiskt att krokodilerna inte skulle ha någon chans, precis som i Alien vs. Predator filmerna där Aliens inte hade någon chans men visst blev det tråkigt.
 
BTW, det var Beach som sprängde sig, inte Tully. ;)
 
Personligen så är jag mer orolig att de ska försämmre serien med hybrider och mutationer. Jag gillar lite vad de har byggt upp med Lake Placxid och deras försök att hålla krokodilerna i shack. Men då vill jag ha kvar Reba och gärna fler återkommande karaktärer.
 
@XC: Dålig dag på jobbet igen? ;) :P Men skämt åt sido, det var knappast den bäst gjorda SyFy-filmen.

Edited by Crusader, 02 May 2015 - 03:13.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 May 2015 - 17:17

Faktiskt inte... den här filmen hade nog blivit sågad även efter en toppendag på jobbet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 April 2018 - 00:12

Trailer för 5:e filmen "Lake Placid: Legacy" finns nu att se! De flesta väntade sig nog inte en ny film i serien fören på 20 årsjubileet nästa år men den kommer redan 28 Maj.

http://bloody-disgus...y-memorial-day/
 

 

För alla som har sett de tidigare filmerna så är den här trailern förbryllande. Men enligt synopsisen så utspelar den sig flera år efter första filmen. Min gissning är att de ska förklara hur jätte krokodilerna kom dit. I första filmen nämner de det bara som att den nog hade simmat över havet och simmat vilse till sjön men bara som en teori.

 

Edit: Videon i länken fungerar inte längre så här är en annan:




https://www.youtube....h?v=yqppikTC5us


Edited by Crusader, 21 April 2018 - 00:24.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 April 2018 - 11:22

Ser iaf ut som om det kan bli en rätt rolig film. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2018 - 21:31

Ja, visst gör det. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif