Jump to content

Photo

Mega Shark Mega Fest!


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 July 2015 - 06:55

Dags för ännu en filmfest där XC, Garm och jag ser på filmer och alla är givetvis välkommna!
Den här gången ger vi oss på Asylum's första stora megahit-serie: Mega Shark!

3/7 Mega Shark Versus Giant Octopus (2009)
5/7 Mega Shark Versus Crocosaurus (2010)
7/7 Mega Shark Versus Mecha Shark (2014)
9/7 Mega Shark Versus Kolossus (2015)


Efter 2:a filmen så tog de en längre paus innan de producerade 3:e filmen. Jag kommer inte riktigt ihåg men jag har för mig att Asylum inte ville göra en till film då de vanligtvis inte gör uppföljare (orsaken 2:an blev av var väl för att den blev en sådan stor succé) så de ficxk tjata sig till den och beslutet gjordes att de fick göra en 3:e och sista Mega Shark som i sin tur blev en hit som gjorde att de beslutade att göra ännu en. :P
Jag vill varna för extrem lågbudget, speciellt första filmen som blev en hit rätt mycket för att den var så dålig att den blev bra. Faktum är att 2:an fick lite negativ feedback pga att fans tyckte den var för bra! :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2015 - 16:35

Jag är som vanligt först ut... :P
 

*

Jag har sett den här tidigare.

 

*

Mega Shark vs. Giant Octopus (2009) [#01] [EN]
¡Oi! Spoilers rakt föröver! <-- Jag inser att den här texten rätt ofta står här helt i onödan, så även idag.
KONCEPTET: Två giganters dödskamp förevigt fångad i en Alaskas glaciärer; så strular amerikanska armén (givetvis) till det och de släpps lös att terrorisera allt från de sju haven till lågt flygande charterplan.
DET BRA: Idén med två infrusna förhistoriska djur är avgjort intressant, och kvalitetsmässigt så håller den här fortfarande hög Asylum-standard.
DET DÅLIGA: Jisses Amalia. Jag mindes inte upplösningen så här sabla tråkig.
XC KONSTATERAR: Cgin är långt i från bra, men ändå godkänd för en film av den här budgeten. Både Megahajen och Jättebläckfisken är härligt B. Dialogen är skaplig och till större delen inte så där krystat överdramatisk som de annars är från Asylum. Lorenzo Llamas gör filmens kanske onödigaste roll och det känns som om berättandet stannar upp för att göra bakåtkullerbyttor varje gång han kliver in i bild. Utöver det finns ingen kemi mellan skådespelarna, det är som de flesta av dem gjort sina scener separat och att de sedan placerats uppe på varandra. Det här är en film som är bitvis underhållande, men en actionfilm vars actionscener är de tradigare bitarna har givetvis problem. Skulle jag vilja vara elak skulle jag kanske sammanfatta mig som "ännu en av Asylums medelmåttor".
BETYG? 2 upptinade superrovdjur av 5 möjliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 July 2015 - 17:43

Ja, när det är typ 35° ute och 30° inne så känns det ints så lockande att starta en massa elektronik och göra det ännu varmare. :P Så jag slängde över filmen till mitt minneskort och drog med mig surfplattan ut. Nu ska jag bara köpa något att äta till middag och hitta lite skugga där jag inte riskerar att självantändas, så kan jag nog se filmen och återkomma med ett omdöme. ;)

Angående spoilervarningen så biter den sällan på en spoilerjunkie som mig. Sedan så tycker jag inte att dina omdömen är speciellt spoilriga.

Det där som du skriver om Lorenzo Llamas och som i min mening även gäller andra avdankade b-kändisar är rätt vanligt när det kommer till The Asylums produktioner. Vet inte varför det blir så, men ibland känns det nästan som att filmerna blir bättre med mindre kända namn i deras filmer.

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 July 2015 - 21:39

Själv så hittar jag inte mitt ex. :( Jag försöker få ner ett nytt men det tar tid så jag kommer nog få se filmen imorgon istället.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 July 2015 - 22:05

Ajdå, det var ju trist. Men ta den tid som du behöver, vi har ju två dagar per film på oss.

Själv så ser jag den nog under natten, det var för ljust ute och trots att jag lekte med kontrast osv på dom spelare som jag har på surfplattan så såg jag inte bilden tillräckligt bra (vilket kanske är ett lyft när det gäller the Asylums filmer ;)) så jag fick skjuta upp filmstunden.

Edited by Garm, 03 July 2015 - 22:07.


#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 July 2015 - 01:13

Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

Tydligen, enligt filmens trivia på IMDb, den första filmen från the Asylum som fick en runda på biograferna. Blir lite förvånad över att det inte redan hade skett tidigare. Tydligen så tog man med filmen över till filmfestivalen i Cannes enligt wikipedia, inte så konstigt då det är mycket suspekt som bjuds ut till försäljning om man ser bortom själva tävlingen och all glamour. Och samma sajt säger att trailern sågs av så många att det faktiskt resulterade i förbokningar av filmen. Säga vad man vill, men the Asylum vet hur man ska tjäna pengar.

Handlingen är väl filmens svagare kort. Jag hänger inte direkt med i den (eller så bryr jag mig bara inte om den) och ibland undrar jag ens om det finns en sådan. Det är mest actionscener där man jagar något eller själva blir jagade.

Karaktärerna är rätt okej, speciellt trion Emma, Lamar och Seijin. Bra skådedpelare till dessa roller. Jag hoppas att både karaktärer och skådespelare återkommer till dom andra filmerna. Lorenzo Llamas känns överflödig, varken han eller hans roll fyller en funktion. Man ville väl ha ett känt namn och han ville väl bara ha betalt.

Tyvärr så är den här filmen lik många andra versus-filmer, både från the Asylum men även andra med, det är inte tillräckligt med kamp mellan dom inblandade. Jag skulle önskat att få se mera scener mellan vår jättehaj och jättebläckfisk. Dom scener som vi får är bra, men för få.

Specialeffekterna är helt okej, jag har sett värre. Just blötsjuren funkar ypperligt. Sämre är det väl med andra saker som omgivningen osv.

Gillade "holy shit"-scenen när killen som är på väg till sitt bröllop ombord på ett flygplan tittar ut genom fönstret och får se en attackerande jättehaj. Antingen flyger planet väldigt lågt eller så har hajen bra spänst. :lol:

Jag gillade även "let's get a drink"-scenen. Man förväntar sig att Emma och hennes kollega ska hamna på någon sunkig bar för att dränka dagen i ett glass eller fem. Istället hamnar vi på stranden där dom båda har varsin flaska fint gömd i en brun papperspåse à la "the american way". Mer glamoröst än så blir det inte för forskare. :lol:

Jag gillade även sången som sjungs under eftertexterna "Be still". Jag tänkte säga att det aldrig annars (eller väldigt sällan) brukar framföras sånger i the Asylums filmer. Det är väl mest instrumental musik som gäller. Men det kan ju hänga ihop med att filmen gick upp en sväng på biograferna.

Inte speciellt bra men inte heller usel, vilket resulterar i följande;

Betyg: 2 av 5.

Edited by Garm, 04 July 2015 - 01:17.


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 July 2015 - 10:47

@Garm: Jag har AC. :D
 
@Cruz: Trist när sådant händer.
 
 

Karaktärerna är rätt okej, speciellt trion Emma, Lamar och Seijin. Bra skådedpelare till dessa roller. Jag hoppas att både karaktärer och skådespelare återkommer till dom andra filmerna. Lorenzo Llamas känns överflödig, varken han eller hans roll fyller en funktion. Man ville väl ha ett känt namn och han ville väl bara ha betalt.

Jupp, alla tre får dialogen kännas nästan naturlig.

Gillade "holy shit"-scenen när killen som är på väg till sitt bröllop ombord på ett flygplan tittar ut genom fönstret och får se en attackerande jättehaj. Antingen flyger planet väldigt lågt eller så har hajen bra spänst. :lol:

Hehe. Jag skulle nästan vilja tro att den scenen inspirerade till Sharknado-filmerna. :P :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 July 2015 - 17:25

Du behöver inte ha en inneboende hustomte i dessa varma dagar? ;)

Det närmsta AC jag kommer är AC/DC. :P

Jag har ju inte sett Sharknado-filmerna, men jag antar att det är mycket möjligt att man låter sig inspireras av egna och andras filmer.

Själv undrar jag när vi får se Asylum gå samman med SyFy och andra b-films bolag för att göra sitt eget svar på Avengers. Vore rätt kul att klämma ihop allt till en enda röra och se vad det blir av allt. :lol:

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 July 2015 - 03:54

Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

Emma MacNeil och hennes partner Vince undersöker valarna utanför alaskas kust i en miniubåt när ett olagligt sonar test släpper lös en mega haj och en jätte bläckfisk som har varit frusna i havsisen mitt under en strid sedan urminnes tider och snart börjar bestarna orsaka kaos både i, på och över havet. Medans Emma och hennes gammla mentor Lamar Sanders börjar att undersöka mystiska attacker i USA så börjar Dr. Seiji Shimada undersöka liknande händelser i Asien. Tillsammans försöker de att lösa gåtan men att identifiera och bevisa är en sak, att stoppa bestarna är en helt annan sak, något som armén med Allan Baxter i spetsen har stora problem med. Kan de tillsammans hitta ett sätt att stoppa mega hajen och jätte bläckfisken innan de helt erövrar havet?

Mega-monster film med bla. Debbie Gibson, Lorenzo Lamas och Sean Lawlor i huvudrollerna. Filmen gjorde The Asylum berömda och var den första av deras filmer att gå på bio (och var troligen den första av deras filmer som inte hade en titel som påminde om en stor Hollywood film).

Som XC, så har även jag sett den här innan och jag var inte alls lika imponerad som alla de som höjde den till skyarna. Jag tyckte den var iallafall så dålig att den var nästan bra och där fanns en viss charm över den. Men med tanke på att jag då skrev "den är dum, dålig, usla effekter (om man bortser från CGI delen som är nästan OK), löjlig, fler hål än ett såll... jag varken kan, vill eller orkar räkna upp alla fel, plotholes, fel eller dåliga saker som den här filmen har." så undrar jag just vad jag kommer att tycka nu.
Svaret är att jag faktiskt tycker den var bättre den här gången när jag nu var berädd på de dåliga delarna. :P
Missförstå mig rätt, jag tycker fortfarande att den är dum, löjlig och har fler hål än ett såll, extrema plotholes, fel och specialleffekterna är inget vidare men den är inte helt dålig. Större delen av filmen är så dålig att det blir bra men i slutet (jag hade för mig att Allan Baxter dog men jag har nog blandat ihop saker med Mega Piranha ) blir den faktiskt riktigt spännande och bra.

Några förvånande bra skådespelar-insatser (och andra förvånande usla). Filmen är också känd för att vara en av de få filmer där en Asiatisk man är den amerikanska kvinnliga huvudrollsinehavarens romantiska intresse.

Ljudet var lika dåligt som jag minns det. De måste ha använt billiga micar när de spelade in. Men CGIn är faktiskt ibland nästan OK.

Hajen ska vara en Megalodon och de har tillochmed förfalskat en gammal bild för att bevisa det. Sanningen är dock att Megalodon aldrig ens var i närheten av så stor. Medans bilden i filmen visar runt 30 personer stå på dess underkäke så i verkligheten finns det en berömd bild där 5 personer står i dess gap som de har mixtrat med. Den kunde troligen bli 18 meter lång (problemet med broskfiskar är att tänderna är det ända som blir kvar av dem) och dess tänder var ungefär lika långa som en banan.

Lite skillnad mellan bilden i filmen och den här verkliga. :P
megalodon+jaws+3.jpg
 
I Sverige heter det 8-armad Bläckfisk och 10-armad Bläackfisk (skillnaderna beskrev jag tidigare när jag hade sett "Kraken: Tentacles of the Deep") men i USA heter motsvarande Squid och Octopus (precis som vi säger apor till allt medans de har uppdelade Apes and Monkeys). Något som gör att skämtet när Emma säger Squid och de andra rättar henne, inte riktigt fungrerar här. :P

The Asylum skapade ovetandes Amerika's motsvarighet till Godzilla, något de själva bara nyligen verkar ha blivit medvetna om då fans verkligen fick kämpa för att få fler Mega Shark filmer. Efter 2:a filmen beslutade The Asylum att inga fler Mega Shark filmer skulle göras men fans sammlade ihop så pass många namninsammlingar att de ändrade sig och gjorde en 3:e och sista film (där av orsaken det tog 4 år innan 3:e filmen kom) som sedan visade sig bli en sådan stor hit att de gav grönt ljus för en 4:e i vad fans hoppas ska bli en lång serie av filmer liknande Godzilla-serien.

Jag vet inte varför men både SyFy och TYhe Asylum var väldigt anti uppföljare under många år. Filmer som t ex Mega Python vs. Gatoroid (2011), Supergator (2007) och Piranhaconda (2012) gjordes som lösa smyg-uppföljare (till Dinicroc (2004), Mega Shark Versus Crocosaurus (2010) och Sharktopus (2010))
eftersom de inte fick göra riktiga uppföljare. SyFy har ändrat sig sedan några år tillbaka och började göra uppföljare även till äldre filmer som de inte skapade men The Asylum stretar fortfarande emot eftersom de fortfarande står lite kvar vid "käna så mycket pengar som möjligt med så lite utgifter som möjligt, alla medel tillåtna" som företaget skapades för. Förhoppningsvis så kommer det förändras då de har kompitenta människor som jobbar där, många som har drömmar som de nu ser har en chans att förverkliga.

Filmen har några riktigt usla scener som jag fortfarande tycker är jobbiga att se just för att de är så usla. T ex scenen i början när krigsfartyget blir förstört, en scen som måste ha gjorts när de hade gjort slut på budgeten så dåligt gjord den var då man inte fick se något alls mer än et fena som åker mot det och en skrikande gubbe i ett väldigt litet rum.

Fånga 2 Godzilla-stora monster i 2 av världens största hamnar... galna vetenskapsmän. :P



DET DÅLIGA: Jisses Amalia. Jag mindes inte upplösningen så här sabla tråkig.

Och jag tycker den var den bästa delen av filmen och nagelbitande spännande. :P

 

Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

Tydligen, enligt filmens trivia på IMDb, den första filmen från the Asylum som fick en runda på biograferna. Blir lite förvånad över att det inte redan hade skett tidigare. Tydligen så tog man med filmen över till filmfestivalen i Cannes enligt wikipedia, inte så konstigt då det är mycket suspekt som bjuds ut till försäljning om man ser bortom själva tävlingen och all glamour. Och samma sajt säger att trailern sågs av så många att det faktiskt resulterade i förbokningar av filmen. Säga vad man vill, men the Asylum vet hur man ska tjäna pengar.

Jepp. De gjorde en trailer med filmens bästa och mäst pollerade scener (som Golden Gate Bridge och "Holy Shit") som fick den att se bättre gjord ut än den var. Men den fick också mycket bra feedback från de som gillade stora monster och "så dålig att den är bra" filmer.
 

Handlingen är väl filmens svagare kort. Jag hänger inte direkt med i den (eller så bryr jag mig bara inte om den) och ibland undrar jag ens om det finns en sådan. Det är mest actionscener där man jagar något eller själva blir jagade.

Känner igen det från när jag såg den för första gången. Men efter att jag gillade 2:an så mycket mer så tyckte jag nu att det var mer intresant att se om hur det hela började ur mer fan-ögon än de kritiska ögonen jag hade när jag först såg den. :P
 

Karaktärerna är rätt okej, speciellt trion Emma, Lamar och Seijin. Bra skådedpelare till dessa roller. Jag hoppas att både karaktärer och skådespelare återkommer till dom andra filmerna. Lorenzo Llamas känns överflödig, varken han eller hans roll fyller en funktion. Man ville väl ha ett känt namn och han ville väl bara ha betalt.

Ja, troligen. Men de försökte iallafall ge honom lite roliga repliker och han verkade iallafall försöka göra det bästa av sin minimala roll.
Men där fannsett flertal karaktärer som jag tycker att de tappade bort men som borde ha fått vara med mer senare eller iallafall få en avslutning. T ex Vince, killen som överlevde oljeplatformen och Dick för att vara några.
Ang. återkommande karaktärer: Efter att jag hade sett den här så ville jag också att kärn-trion skulle vara återkommande men bara Emma är med igen (3:e filmen) och även en av krigsfartyg kaptenerna som "dog" är med i 3:e filmen och har blivit Admiral (såvidar det inte är en ny karaktär spelad av samma skådespelare). Sean Lawlor (Lamar Sanders) dog tragiskt nog 2009, bara 55 år gammal. Lorenzo Lamas fick sin egen TV-serie som blåste nytt liv i hans karriär. Vic Chao ville nog inte helt enkelt. Men Jonathan Nation (Vince) är lite förvånande då han typ bara gör Asylum filmer och troligen är en av deras långtids anställda.
 

Tyvärr så är den här filmen lik många andra versus-filmer, både från the Asylum men även andra med, det är inte tillräckligt med kamp mellan dom inblandade. Jag skulle önskat att få se mera scener mellan vår jättehaj och jättebläckfisk. Dom scener som vi får är bra, men för få.

Jag håller med. Nu fanns det ju en orsak till det i den här filmen men det är ett återkommande problem med versus-filmer.
 

Jag gillade även sången som sjungs under eftertexterna "Be still". Jag tänkte säga att det aldrig annars (eller väldigt sällan) brukar framföras sånger i the Asylums filmer. Det är väl mest instrumental musik som gäller. Men det kan ju hänga ihop med att filmen gick upp en sväng på biograferna.

Ja, det kom nog till när filmen fick en massa hype. Flera av de Asylum filmer jag har sett har inte ens musik i slut texterna. :P

Med tanke på att en Asylum film oftast görs på lite över 1 månad (2 veckors filmning, 4 veckor CGI, ett par dagars klippning enligt regisören till "Nazis at the Center of the Earth" (2012), fast då hade den också den största CGI scenen än vad någon annan Asylum film har haft) så är det inte konstigt att saker blöir som de bli. Men filmen har sin charm och när man ser tillbaka på den efter att ha sett en uppföljare som var betydligt bättre och har fått en viss kärlek för Mega Shark så har man lättare överseende för vissa saker och finner andra saker mer intresanta än första gången.
Har ni sett de andra Mega Shark filmerna eller vill se dem så ska ni se den här. Likadant om ni gillar Asylum's filmer eller filmer som är så dåliga så de är bra. Eller helt enkelt gillar stora monster och har överseende för resten.

Betyg: 2 tentakler kvar på jätte bläckfisken av 5

Nästa film är den som fick mig att faktiskt gilla Mega Shark. Jag hoppas bara att jag fortfarande tycker licka mycket om den. :) Passande nog så börjar "Shark Week" coskå! :P


Hade helt glömt bort spin-off filmen Mega Python vs. Gatoroid (2011). Man kanske skulle avsluta med den efter de andra filmerna? XC? :P

Sedan, eftersom det är Shark Week så hade jag tänkt att se Sand Sharks och Snow Sharks (uppföljaren Sand Sharks) i veckan (blir väl först nästa helg efter det här) som jag har planerat att se länge nu. Om ni vill (i Garms fall kan) så får ni gärna hänga på. :) Kan ni inte men är intreserade av att se dem så kan jag tänkas övertalas att vänta med dem. :P

Själv undrar jag när vi får se Asylum gå samman med SyFy och andra b-films bolag för att göra sitt eget svar på Avengers. Vore rätt kul att klämma ihop allt till en enda röra och se vad det blir av allt. :lol:

Deffinitivt. :) Fast Mega Shark kanske hade blivit liute väl såvidar de andra inte skulle teama upp mot den. ;) :P

Edited by Crusader, 05 July 2015 - 04:08.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 July 2015 - 08:01

Fånga 2 Godzilla-stora monster i 2 av världens största hamnar... galna vetenskapsmän. :P

 Det här trodde jag var betygsraden först... :P
 

Hade helt glömt bort spin-off filmen Mega Python vs. Gatoroid (2011)...

 Jag är inte helt omöjlig...

 

Sedan, eftersom det är Shark Week så hade jag tänkt att se Sand Sharks och Snow Sharks (uppföljaren Sand Sharks) i veckan (blir väl först nästa helg efter det här) som jag har planerat att se länge nu. Om ni vill (i Garms fall kan) så får ni gärna hänga på. :) Kan ni inte men är intreserade av att se dem så kan jag tänkas övertalas att vänta med dem. :P

Jag har sett båda och vet inte om jag har någon större lust att se om någon av dem. Den ena är dålig och den andra ännu sämre... Sorry.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 July 2015 - 00:16

För den som undrar så ser jag Mega Shark Versus Crocosaurus imorgon.
 
*
 
Ett trevligt och matigt omdöme Cruz, med även en hel del intressant information som jag inte visste om, t.ex. det där med hur lång tid som Asylum tar på sig att göra en film. :)
 

Sedan, eftersom det är Shark Week så hade jag tänkt att se Sand Sharks och Snow Sharks (uppföljaren Sand Sharks) i veckan (blir väl först nästa helg efter det här) som jag har planerat att se länge nu. Om ni vill (i Garms fall kan) så får ni gärna hänga på. :) Kan ni inte men är intreserade av att se dem så kan jag tänkas övertalas att vänta med dem. :P

Jag har redan sett dom. Äger dom till om med på DVD, upphittade i en låda där filmerna bara kostade 10 kr. Ingen av filmerna var bra och att se om dom kommer jag nog aldrig att göra. Sorry.
 

Känner igen det från när jag såg den för första gången. Men efter att jag gillade 2:an så mycket mer så tyckte jag nu att det var mer intresant att se om hur det hela började ur mer fan-ögon än de kritiska ögonen jag hade när jag först såg den. :P

Jupp. En del filmer växer ju när man ser om dom och det här kanske är en sådan. För jag skulle nog kunna tänka mig att se om den någon gång och då, när man har sett dom andra filmerna, så kanske man tycker att även den här första är bättre vid en omtitt.
 

Jag håller med. Nu fanns det ju en orsak till det i den här filmen men det är ett återkommande problem med versus-filmer.

Bra att jag inte är ensam om att tycka det. Förstår inte varför dom inte tar i ordentligt med den biten när dom har chansen. Som du säger så ska det ju vara lite nedtonat i en del filmer, medans man i en del andra visar för lite istället. Hoppas att det är något som ändrar sig med tiden så att vi får se riktigt storslagna och maffiga versus-filmer i framtiden där det är kamp mellan kämparna.
 

Ja, det kom nog till när filmen fick en massa hype. Flera av de Asylum filmer jag har sett har inte ens musik i slut texterna. :P

:lol: Någon sådan har inte jag stött på än. Pengarna kanske tog slut innan, så man fick välja bort musiken till eftertexten. ;)
 
 
*



Det här trodde jag var betygsraden först... :P

Jag med! Jag blev lite lätt förvirrad där ett tag tills att jag såg Cruz riktiga betyg en bit längre ner i texten. :lol2:


Edited by Garm, 06 July 2015 - 00:21.


#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2015 - 01:05

Mega Shark Versus Crocosaurus (2010)

Mega Shark, som troddes dö i slutstriden mot dess ärkerival Giant Octopus, är tillbaka och gör återigen havet osäkert. Special Agent Hutchinson bjuder in hajexperten Lt. Terry McCormick till en elit special grupp styrd av Admiral Calvin, vars uppgift är att hitta ett sätta att stoppa den en gång för alla. Samtidigt har en gigantisk urkrokodil hittats i Kongo med sina ägg och monsterjägaren Nigel Putnam ser en möjlighet att käna mycket pengar. Men det hela urartar när ur krokodilen hamnar i havet och plötsligt är mänsklighetens ända hopp att Terry och Nigel sammarbetar, problemet är bara Nigel hatar Terry som han anser är en mes och Terry hatar Nigel för att han låg med Terry's festmö. Med en mega haj som förstör allt den ser och en gigantisk urkrokodil som gör allt för att skydda sina ägg, så har kampen över havet ännu en gång börjat.

Mega-monster film och 2:a filmen i Mega Shark serien. Med bla. Jaleel White (mäst känd för sin karaktär Urkel som de flesta hatade på 90-talat), Gary StretchSarah Lieving och Robert Picardo i huvudrollerna.
Jag har sett den här filmen innan och det var den här filmen som gjorde mig såld på Mega Shark serien.

Betydligt högre budget på den här. :P Troligen för att första filmen sålde så bra.

Sarah Lieving gör ett betydligt bättre jobb i rollen som Lorenzo Lamas' karaktärs intresantare tvillingsyster. :P

Precis som med Godzilla filmerna så handlar det här först och främst om människorna medan monsterna dyker mest upp mot slutet. Fast till skillnad med Godzilla filmerna så är det mer action i den här. Fast jag måste erkänna att jag tycker slut striden var bättre i första filmen.

Filmen har betydligt färre fel och plotholes än förra filmen. Det största är väl den växlande storleken på urkrokodilen. I början är dess storlek inte mer än att den borde bli en större knaprig mumsbit för Mega Shark (då de behövde ha den i kontakt med människor) men sedan blev den plötsligt lika stor som Mega Shark (troligen för att de plötsligt insåg att den behövde kunna slåss mot Mega Shark). Även Mega Shark's storlek varierar då i ett tillfälle så är den så stor att dess fena är större än ett krigsskepp (jäkla maggig scen) medans den vid andra tillfällen blir mindre.

Förvånande så fick den här ett svalare motagande av Mega Shark fansen som ansåg att filmen var för bra gjord vilket de tyckte förstörde charmen. Personligen tycker jag inte bara att den har behållt charmen utan att den dessutom är välgjorde gör att den blir destu bättre. Det är fortfarande en B-film med speciall effekter som´sällan blir bättre än nästan OK men regin och manuset var bra, den har ett bra gäng kompitenta skådespelare och ett bra soundtrack. Klart den bästa Asylum film jag har sett.

Den här filmen fick en spin-off vid namn Mega Python vs. Gatoroid (2011) efter att Asylum vägrade göra en 3:e Mega Shark film (men efter en massa namninsammlingar från fans och påtryck från producenter så gav de efter sig). Väl värt att uppmärksamma är att det hintas i filmen att en tidigare film från Asylum, Supercroc (2007) (filmen som fick mig att aldrig vilja se en Asylum film igen! :P ), utspelar sig i samma universum då en reporter nämner att hon aldrig trodde hon skulle få se en sådan Krokodil igen.

Missa inte scenen efter slut-texterna. Men precis som scenen i slutet av första filmen där de också pratar om att jaga ett nytt monster, så leder det här inte till en annan film.
 
En uppfölare som bygger på idén från orginalet och förbättrar det. Det är ovanligt att B-filmer får uppföljare som är bättre än orginalet men det är är IMO ett av undantagen. Trotts gnället från fansen att filmen var för väl gjord och inte dålig nog så gav den mer smak och trotts att Asylum sa nej till att göra en 3:e film så lyckades fansen och producenterna tjata sig till en 3:e avslutande film som fick grönt ljus 2012, 2 år efter den här filmen. Det skulle sedan ta yttligare 2 år innan filmen faktiskt blev gjord.

Det är är iallafall en väldigt underhållande film som behåller charmen i från första filmen och dessutom är välgjord. Det märks att de som gjorde filmen faktiskt ville göra en underhållande film och inte bara gjorde det för pengarna. Gillar man Mega Shark och stora monster så ska man se den här!

Betyg: 3 urkrokodilungar blir uppätna av 5 möjliga



 




Hade helt glömt bort spin-off filmen Mega Python vs. Gatoroid (2011)...

 Jag är inte helt omöjlig...

Yay! :) 
 

Sedan, eftersom det är Shark Week så hade jag tänkt att se Sand Sharks och Snow Sharks (uppföljaren Sand Sharks) i veckan (blir väl först nästa helg efter det här) som jag har planerat att se länge nu. Om ni vill (i Garms fall kan) så får ni gärna hänga på. :) Kan ni inte men är intreserade av att se dem så kan jag tänkas övertalas att vänta med dem. :P

Jag har sett båda och vet inte om jag har någon större lust att se om någon av dem. Den ena är dålig och den andra ännu sämre... Sorry.

Nej! :(

Sedan, eftersom det är Shark Week så hade jag tänkt att se Sand Sharks och Snow Sharks (uppföljaren Sand Sharks) i veckan (blir väl först nästa helg efter det här) som jag har planerat att se länge nu. Om ni vill (i Garms fall kan) så får ni gärna hänga på. :) Kan ni inte men är intreserade av att se dem så kan jag tänkas övertalas att vänta med dem. :P

Jag har redan sett dom. Äger dom till om med på DVD, upphittade i en låda där filmerna bara kostade 10 kr. Ingen av filmerna var bra och att se om dom kommer jag nog aldrig att göra. Sorry.

Jag börjar tappa intresset för dem. Jag läste att de skulle vara riktigt roliga att se.

Det här trodde jag var betygsraden först... :P

Jag med! Jag blev lite lätt förvirrad där ett tag tills att jag såg Cruz riktiga betyg en bit längre ner i texten. :lol2:

Ursäkta missförståndet. Jag visste bara inte vad mer jag skulle skriva. Ville bara påpeka hur idiotisk planen var. :P

Jag håller med. Nu fanns det ju en orsak till det i den här filmen men det är ett återkommande problem med versus-filmer.

Bra att jag inte är ensam om att tycka det. Förstår inte varför dom inte tar i ordentligt med den biten när dom har chansen. Som du säger så ska det ju vara lite nedtonat i en del filmer, medans man i en del andra visar för lite istället. Hoppas att det är något som ändrar sig med tiden så att vi får se riktigt storslagna och maffiga versus-filmer i framtiden där det är kamp mellan kämparna.

Lake Placid vs. Anaconda var ett bra exempel på när det görs fel. Ofta har det säkert med budget att göra men ibland så verkar det vara för att de tror att det blir bättre om versus delen är bara i slutet av filmen men problemet är att man blir inte tillfredställd av det.

Edited by Crusader, 06 July 2015 - 00:59.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 July 2015 - 18:42

Jag trodde du sett Sand Sharks redan Cruz? Annars tror jag du skulle kunna gilla den -- jag hade lite svårt för grundkonceptet (att hajar skulle andas sand ) och därmed svårt att uppskatta resten av filmen. Snow Sharks hade också kunnat vara en kul film om det inte var för att varje liten samling snö skulle kunna husera stora hajar . Så sämre och ännu sämre är kanske fel uttryck, dum och dummare är kanske mer passande.
 
*
 
Mega Shark vs. Crocosaurus (2010) [#02] [US]
¡Oi! Spoilers rakt föröver!
KONCEPTET: Dr. Terry McCormick är hajexperten som tror att Megalodon överlevde kampen mot jättebläckfisken. Nigel Putnam har hittat en jättekrokodil och råkar tappa den i atlanten. Nu måste de sammarbeta för att förebygga en katastrof.
DET BRA: Faktiskt bygger man vidare på första filmen på ett rätt snyggt sätt, och man gör sitt bästa för att man både skall känna igen sig och få något helt nytt. Lite synd bara att första halvan känns splittrad och som två filmer som klippts ihop till en.
DET DÅLIGA: Var har jag sett Dr. Terry McCormick tidigare funderade jag samtidigt som jag konstaterade att skådespelaren bättre passade för comicrelief-roller. Sedan slog det mig: de där ögonen... Jösse amalia; det är Steve Urkel. Och sedan var det omöjligt att ta rollen och större delen av filmen på allvar.
XC KONSTATERAR: Den här filmen följer Asylums standardmall för action, och i likhet med Sharknado några år senare så är den mer rolig än bra. Den är på sina håll störtlöjlig och på andra håll sprutar technobablet på ett sätt så det är omöjligt att hänga med i vad man planerar. Lite synd är det att McCormick och Putnam grälar sig igenom filmen -- tycker det stör rytmen lite för mycket. Sarah Lieving (i rollen som Agent Hutchinson) gör väl i från sig i en roll som påminner om Lorenzo Lamas i förra filmen -- men bättre integrerad i storyn.
Sedan har vi det där med specialeffekterna, de gör ju sitt till för de underhållande nivåerna... Jag tror bannemig de blir sämre och sämre ju längre in i filmen man kommer. Trovärdigheten går visserligen stick i stäv med underhållningsvärdet, men jag hade iaf kul.
BETYG? 2 nyvakna urtidskrokodiler av 5 möjliga.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 July 2015 - 02:22

Jag trodde du sett Sand Sharks redan Cruz? Annars tror jag du skulle kunna gilla den -- jag hade lite svårt för grundkonceptet (att hajar skulle andas sand ) och därmed svårt att uppskatta resten av filmen. Snow Sharks hade också kunnat vara en kul film om det inte var för att varje liten samling snö skulle kunna husera stora hajar . Så sämre och ännu sämre är kanske fel uttryck, dum och dummare är kanske mer passande.

OK, då kanske jag ska se dem ändå. :P När det gäller minsta snö kan hålla en stor haj så hade jag också svårt med det i Snow Shark: Ancient Snow Beast (som dessutom var så usel att det var en plåga att se den) där en gigantisk best kunde simma i en decimeter snö. Den filmen orsakade att de först döpte Sand Sharks uppföljaren till Avalanche Sharks men då Snow Shark floppade så stort att ingen kände till den så bytte de till Snow Sharks.
Jag har inget imot det löjliga i det här då det är en klar komedi och inte bara ett dåligt försök till satir eller att medvetet göra en dålig film som första Sharknado.

Jag började att se Sand Sharks (knappt 5 minuter) men läste att en uppföljare snart snulle släppas och bestämde mig för att vänta. :P Sedan blev Snow Sharks försenad och det blev aldrig av.


Kul att du gillade Mega Shark vs. Crocosaurus. :) Synd bara att Steve Urkel förstörde filmen för dig. Sedan tycker jag inte att där var så mycket tecknobabel här men jag har för mig att du är extra känslig där. ;) :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 July 2015 - 16:49

Mega Shark vs. Crocosaurus (2010)
 
Jag kan inte påstå att den här filmen var speciellt mycket bättre än den första. Det är lite samma, har man sett en monsterfilm från Asylum så har man i praktiken sett dom alla. Det är inte mycket som skiljer filmerna år, utan man kör på med sitt beprövade Asylum-recept. :lol:
Men precis som den första filmen så är den ju rätt underhållande på sina ställen. Bästa och roligaste scenen måste ju vara hur den där tjejen blir uppäten i den första halvan av filmen. Hon som först åker helikopter och väl nere på marken så trampar hon ut en bit i vattnet och på något sätt lyckas att hamna på vår Crocosaurus överkäke för att sedan snabbt bli uppäten. :lol2: Filmen är ju, precis som den första delen i denna serie, samt många andra Asylum-produktioner med, full med sådana här extremt tokiga scener. Det är ju mycket tack vare dessa som gör att man fortsätter att se filmerna.

Så Steve Urkel var med i den här filmen? :blink: Jag missade helt att Jaleel White var samma skådespelare som gjorde Urkel. Däremot så såg jag att Robert Picardo var med i filmen, honom har jag alltid gillat. Här fick han väl inte så himla mycket att göra med sin roll, men det var ändå trevligt att se honom i en roll i denna film.

Och vad är det med Asylum och militärer egentligen, är det inte väldigt hög närvaro av militärer i Asylums filmer? Jag tycker att man nästan ser sådana i var och avarannan av deras filmer. Är dom sponsrade på något sätt? ;)

Specialeffekterna var OK, varken direkt bra eller direkt dåliga. Skådespelarna var också rätt OK, ingen som direkt stack ut men ingen som var så dålig att man ville stänga av filmen. Handlingen, ja den är som dom flesta av Asylums monsterfilmer. Det är mycket :rolleyes:-varning, men allt är ju inte dålig. Det är i alla fall tillräckligt underhållande för att man ser färdigt filmen och det är som sagt även en hel del tokiga och roliga scener i dessa filmer. Så även i denna. Så jag ger den samma betyg som den första filmen.
 
Betyg: 2 av 5.


Edited by Garm, 07 July 2015 - 16:51.


#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 July 2015 - 17:47

@Cruz: Vänta nu... Finns det två Snow Sharks? :blink: det hade jag helt missat -- jag trodde det var plågoriset från 2011 du skulle se... ser nu att du pratar om en helt annan film. Den har jag inte sett faktiskt. Det ställer ju saken i ett helt annat läge. ;)
 
@Garm: Jag har sett ett antal avsnitt av Family Matters på TV4 Komedi på senare tid, kanske därför jag kände igen honom?
 
*
 
Mega Shark vs. Mecha Shark (2014) [#03] [US]
¡Oi! Spoilers rakt föröver!
KONCEPTET: Det är torka i egypten och man fraktar en mindre glaciär från nordpolen för vattnets skull. Gissa vad som gömmer sig inuti den isbiten? Tur denna gång att amerikanska armen är beredd med en splitter ny robothajsubåt att jaga den med!
DET BRA: Jag gillar att man inte bara grävde upp ytterligare Ett urtidsdjur utan lät människan bygga ett eget monster att skicka mot monsterhajen.
DET DÅLIGA: Karaktärerna skaver mot varandra och det blir forcerat pluttinuttigt mellan Rosie och Jake.
XC KONSTATERAR: Det är ett labb. Det är ett labb. När jag såg den här i mars undrade jag vad sjutton den där barägaren gjorde mitt i alltihopa och varför alla trodde hon var just den som visste vad som pågick... DET ÄR ETT LABB! Men det ser fortfarande ut som en bar, kanske Emma tjänar lite extra på sidan om som bartender om kvällarna? Jag gillar att man skriver Emma tillbaka in i storyn igen, även om det är mer som cameos än en rikig roll.
Annars är det här rätt platt och oinspirerat i sitt berättande, det är en standardaction-film som inte riktigt vill lyfta. Den har ett antal plotdevices som skall skapa lite drama och piskad stämning som funkar sisådär, varför skulle man ens prioritera sätta in ett drönarläge i en robot som inte testats i skarpt läge? Idiotiska beslut som bara tas på film, och framför allt amerikanska armen på film. Cgin är dock riktigt bra, och Mega ser riktigt snygg ut i flera scener.
BETYG? 2 pilska jättehajar av 5 möjliga.
PS: Synd att Yancy Butlers "Reba" har fullt upp med att hålla ett öga på krokodiler i Lake Placid, tror hon skulle kunna passa i den här filmsviten. Mega Shark vs Lake Placid? Mega Shark vs Anaconda? Möjligheterna är oändliga!

 

*

 

BTW, jag hade fel jag har sett den här tidigare, i mars när Kanal5 sände monsterfilmer efter melodifestivalen. Jag tror dock inte om omdömet publicerades men jag är inte lika negativ ovan som då iaf.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 July 2015 - 23:24

@Cruz: Vänta nu... Finns det två Snow Sharks? :blink: det hade jag helt missat -- jag trodde det var plågoriset från 2011 du skulle se... ser nu att du pratar om en helt annan film. Den har jag inte sett faktiskt. Det ställer ju saken i ett helt annat läge. ;)

Misstänkte nästan det. :P Därför tänkte jag det var bäst att nämna den andra också. ;) Den ena heter "Snow Shark" och den andra (som är uppföljare till "Sand Sharks") "Snow Sharks", så lite skillnad är det. :P
 

@Garm: Jag har sett ett antal avsnitt av Family Matters på TV4 Komedi på senare tid, kanske därför jag kände igen honom?

 
Jag tror inte att jag kände igen honom första gången jag såg filmen, men jag vet inte. Har inte sett serien sedan den slutade.

BTW, jag hade fel jag har sett den här tidigare, i mars när Kanal5 sände monsterfilmer efter melodifestivalen. Jag tror dock inte om omdömet publicerades men jag är inte lika negativ ovan som då iaf.

Jag läste att den här skulle vara den bästa i serien. Tyvärr hinner jag inte se den ikväll.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 July 2015 - 23:55

Mega Shark Versus Mecha Shark (2014)

Det tog ett tag innan jag insåg att killen som spelar Jack är samma skådespelare som gjorde Teal'c i Stargate SG-1. Jag tycker att Christopher Judge skötte sig bra och hans karaktär fungerade riktigt bra tillsammans med Rosie spelad av lika begåvade Elisabeth Röhm. Dom kändes trovärdiga som ett par. Kul att Debbie Gibson dyker upp i rollen som Emma igen, jag hade gärna sett ännu flera scener med henne. Övriga skådespelare var en blandad giv där ingen direkt stack ut. Dom gör det dom ska men det blir inte speciellt minnesvärt.

Handlingen är filmens svaga kort tillsammans med att det blir mycket snack och liten verkstad. Det är fortfarande väldigt lite som man får se av våra två hajar, det är först mot slutet av filmen som det blir lite röj. Synd, för jag ser gärna mera sådana scener än scener där det bara pratas stup i kvarten.

Jag gillar det visuella i filmen. Det är bra specialeffekter för en gång skull. Både vår jättehaj ser bra ut, likaså vår stålhaj. Gillar att stålhajen har ett amfibieläge och kan röja runt på land med hjälp av larvfötter. Explosioner sitter där dom ska och det känns som att man har lyckats bättre än vanligt. Det är även lyckat att låta filmen utspela sig runt Australien och Nya Zeeland. Jag utgår ifrån att det är stock footage som dom använder och att filmen inte är inspelad där. Imponerande i sådant fall för dom lyckas verkligen att sälja in illusionen om att man är i Oceanien.

Musiken är rätt bra på att hjälpa till med att höja tempot i actionscenerna.

Så mycket är bättre i den här filmen, men tack vare att handlingen fortfarande är så enkelspårig och att det är så lite action mellan våra två hajar gör att det inte kan bli ett högre betyg än det som jag gav dom två föregående filmerna. Man undrar om Asylum någonsin kommer att göra en film som förtjänar ett betyg mellan 3-5.

Betyg: 2 av 5.

Edited by Garm, 09 July 2015 - 00:01.


#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 July 2015 - 02:55

Mega Shark Versus Mecha Shark (2014)

En ny Mega Shark bryter sig ut ur ett isberg och all handel på världshaven stannar upp. Med press från den ekonomiska världen så jobbar FN hårt på ett vapen att använda mot hotet och har satt som ansvarig för projektet. Svaret är Nero, en gigantisk intelligent superavanserad ubåt som är en exakt kopia av orginal-Mega Shark packad med nya vapen, med äkta paret Dr. Rosie Gray som pilot och Dr. Jack Turner som teckniker. Men
att slåss under vattnet mot en mega haj visar sig vara fullt med svårigheter. Och det är parnings säsong!

3:e filmen i Mega Shark serien. Den här gången med bla. Christopher Judge och Elisabeth Röhm. Vi återser också Debbie Gibson och Matt Lagan från första filmen som här spelar bror till kaptenen som dog där.

Jag är lite besviken att de valde att ta en ny Mega Shark. Visst, överleva en vulkan kanske är lite väl men den kunde ha tagit sig undan på något vis. Mega Shark känns mer som en karaktär än en typ av monster för mig. Sedan känns det som att det kanske var en efterkonstruktion för igenom hela filmen behandlar de den här som att det är samma haj vilket skulle förklara de bränskade-liknande ärren den har. I slutet så dödade de Mega Shark helt, vilket var för att de trodde det här var sista filmen och de ville ge fansen ett bra avslut. Men då den här filmen sålde bra så blev det en till så jag antar att det blir en ny haj igen? :P Eller kanske orginalet kommer tillbaka? ;)

Vilken skillnad på CGIn från förra! Hajen ser riktigt imponerande ut på nära håll. Klart bättre än någon annan TV-B-film jag har sett. Jag har sett biofilmer med sämre CGI. Faktiskt imponerande.
Även musiken är bra. Regin haltar ibland men mest pga liten erfarenhet, annars fungerar den rätt bra. Manuset kunde haft lite mer strider i sig. Faktum är att vi bara får en riktig strid mellan Mega Shark och Mecha Shark och det är mitt i filmen.

Jag gillade verkligen scenen när flygplanet ser hajarna. :P

Emma MacNeil har visst kommit upp sig i världen och fått en egen forskningsanläggning efter händelserna i 1:an.
Också kul att de har flyttat större delen av handlingen till Australien. Ser väldigt trovärdigt ut.

Jag blev först lite förvirrad över vad som hände när ubåten förstördes i början men efter att ha sett om scenen så var det torpeden som Mecha Shark sköt som träffade ubåten.

En sak jag tyckte de gjorde sämmre var några av Mega Shark attackerna. De bara hände, utan den uppbygnad som de fick i tidigare filmer där man fick se i tidigare filmer hur folk pratade om något någon minut innan den plötsligt anföll.
En sak som blev mer löjlig än häftig var när Mecha Shark börjar köra omkring i Sidney. Det var verkligen en dålig del i filmen.
En annan sak som var löjlig var när Jack hoppar över Mecha Shark från en bil (en referens till att serien har "Jumped the Shark") vilket ser väldigt dumt ut även då de i CGI delen har gjort om det till en lastbil med nerfält flak.
Filmen börjar bra och är för det mästa bra men förlorar mig lite mot slutet innan den blir bra igen.

Problem när Mecha Shark blev ett djur (vem sätter in ett sådant fale-safe igentligen?) som anföll alla. Plötsligt blev räddningen ett större hot än Mega Shark så de fick skaffa hjälp från Mega Shark till att förstöra Mega Shark. Snacka om att projecket höll på att gå åt skogen. :P Men så blev Nero sig själv igen och offrade sig. Men Jack räddade honom. :)

Vissa kanske reagerar på isflaket i Egyptien men de importerar faktiskt is på det sättet genom att båtar åker till Norra Ishavet och hämtar dem.

Det känns uppenbart när jag ser filmen att alla inblandade ville göra den bästa möjliga filmen för fansen skull efter den massiva kampanj de drog igång för att får filmen gjord. För även då de hade en en liten budget så har de verkligen gjort det bästa de kunde med den och tiden de hade på sig.

Det hela var över lag en bra film. Klart bättre gjord än de första 2. Men där fanns ett par sämmre delar och handlingen blir ibland lite väl lugn. Dessutom håller mycket av filmen på relationen mellan Jack och Rosie som jag visseligen gillade och tycxkte fungerade bra men där kunde ha behövts någon mer karaktär som man brydde sig om och gav ännu mer till det för Emma var med förlite för det. Trotts det så är den iallafall bättre än första filmen och lika bra, kanske lite bättre, som/än 2:an.

Betyg: 3 hajar vill para sig medans 5 bara hänger på stan



Jag håller med typ allt Garm skriver så jag bryr mig inte om att quota det. :)


Mega Shark vs. Mecha Shark (2014) [#03] [US]
DET BRA: Jag gillar att man inte bara grävde upp ytterligare Ett urtidsdjur utan lät människan bygga ett eget monster att skicka mot monsterhajen.

Väldigt 50-tal eller Japanskt. Alltid kul! :D
 

DET DÅLIGA: Karaktärerna skaver mot varandra och det blir forcerat pluttinuttigt mellan Rosie och Jake.

Jag håller inte med. Jag tyckte det blev bra. Jag tycker bara att där kunde ha behövts en 3:e karaktär där som var deras vän också också jobbade på projektet.
 

XC KONSTATERAR: Det är ett labb. Det är ett labb. När jag såg den här i mars undrade jag vad sjutton den där barägaren gjorde mitt i alltihopa och varför alla trodde hon var just den som visste vad som pågick... DET ÄR ETT LABB! Men det ser fortfarande ut som en bar, kanske Emma tjänar lite extra på sidan om som bartender om kvällarna? Jag gillar att man skriver Emma tillbaka in i storyn igen, även om det är mer som cameos än en rikig roll.

Jag tycker att du behöver glasögon. :P Hur fick du det till en Bar? :eeh:

Annars är det här rätt platt och oinspirerat i sitt berättande, det är en standardaction-film som inte riktigt vill lyfta.

Njo. Den har lite problem där.
 

Den har ett antal plotdevices som skall skapa lite drama och piskad stämning som funkar sisådär, varför skulle man ens prioritera sätta in ett drönarläge i en robot som inte testats i skarpt läge? Idiotiska beslut som bara tas på film, och framför allt amerikanska armen på film.

Amiralen var rätt galen i sitt hämndbegär för sin brors död i första filmen så jag kan tänka mig att han tyckte att det var en bra idé. :P
 

Cgin är dock riktigt bra, och Mega ser riktigt snygg ut i flera scener.

Jag blev minst sagt imponerad.
 

BETYG? 2 pilska jättehajar av 5 möjliga.

Du stal mitt betyg. :(
 

PS: Synd att Yancy Butlers "Reba" har fullt upp med att hålla ett öga på krokodiler i Lake Placid, tror hon skulle kunna passa i den här filmsviten. Mega Shark vs Lake Placid? Mega Shark vs Anaconda? Möjligheterna är oändliga!

Då får de nog allt växa lite för jätteanakondorna skulle just nu bara kunna användas som metmask för Mega Shark. :D
 

BTW, jag hade fel jag har sett den här tidigare, i mars när Kanal5 sände monsterfilmer efter melodifestivalen. Jag tror dock inte om omdömet publicerades men jag är inte lika negativ ovan som då iaf.

Kan ha med att du har en bakgrund till filmen nu efter att ha sett de andra filmerna plus att en dålig film kan ibland se bättre ut andra gången. :) Kul att du gillade den iallafall. Jag var orolig att ni skulle tokhata serien men hitils verkar ni iallafall bli underhållna. :)

Edited by Crusader, 09 July 2015 - 03:03.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 July 2015 - 09:12

Det hela var över lag en bra film. Klart bättre gjord än de första 2. Men där fanns ett par sämmre delar och handlingen blir ibland lite väl lugn. Dessutom håller mycket av filmen på relationen mellan Jack och Rosie som jag visseligen gillade och tycxkte fungerade bra men där kunde ha behövts någon mer karaktär som man brydde sig om och gav ännu mer till det för Emma var med förlite för det. Trotts det så är den iallafall bättre än första filmen och lika bra, kanske lite bättre, som/än 2:an.

Jag håller avgjort med om att den här kanske är den bättre i serien, även om det kanske inte ses i mitt betyg då ja bestämt mig för att inte dela ut annat än heltal.

 

DET DÅLIGA: Karaktärerna skaver mot varandra och det blir forcerat pluttinuttigt mellan Rosie och Jake.

Jag håller inte med. Jag tyckte det blev bra. Jag tycker bara att där kunde ha behövts en 3:e karaktär där som var deras vän också också jobbade på projektet.

Idén funkar kanske på pappret, men jag tycker karaktärerna (i filmen överlag) inte riktigt når fram till varandra, det är som om de går omkring i sina egna bubblor.
 

XC KONSTATERAR: Det är ett labb. Det är ett labb. När jag såg den här i mars undrade jag vad sjutton den där barägaren gjorde mitt i alltihopa och varför alla trodde hon var just den som visste vad som pågick... DET ÄR ETT LABB! Men det ser fortfarande ut som en bar, kanske Emma tjänar lite extra på sidan om som bartender om kvällarna? Jag gillar att man skriver Emma tillbaka in i storyn igen, även om det är mer som cameos än en rikig roll.

Jag tycker att du behöver glasögon. :P Hur fick du det till en Bar? :eeh:

Haha. Anar du hur mycket jag skrattade över den detaljen själv. Det där med baren var en av de sakerna som förvirrade mig. :P Jag har inte en aning varför jag fick för mig att de var en bar... mer än att jag tycker det fortfarande påminner om en bar. :P
 

PS: Synd att Yancy Butlers "Reba" har fullt upp med att hålla ett öga på krokodiler i Lake Placid, tror hon skulle kunna passa i den här filmsviten. Mega Shark vs Lake Placid? Mega Shark vs Anaconda? Möjligheterna är oändliga!

Då får de nog allt växa lite för jätteanakondorna skulle just nu bara kunna användas som metmask för Mega Shark. :D

Jaaaaaa! Vi muterar dem så de blir ännu större! :D
 

BTW, jag hade fel jag har sett den här tidigare, i mars när Kanal5 sände monsterfilmer efter melodifestivalen. Jag tror dock inte om omdömet publicerades men jag är inte lika negativ ovan som då iaf.

Kan ha med att du har en bakgrund till filmen nu efter att ha sett de andra filmerna plus att en dålig film kan ibland se bättre ut andra gången. :) Kul att du gillade den iallafall. Jag var orolig att ni skulle tokhata serien men hitils verkar ni iallafall bli underhållna. :)

Jupp, framför allt att "bartendern" (aka Emma från första filmen) fick en förklaring hjälpte mycket. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 August 2015 - 17:10

Mega Shark vs. Kolossus (2015) [MS#04] [US]
¡Oi! Spoilers rakt föröver!
Efter att ha låtit såväl gigantiska bläckfiskar, som förhistoriska krokodiler oh hajinspirerade ubåtar kampas med Mega Shark så kläckte någon idén att korsbefrukta Mega Shark-serien med Pacific Rim. Men utöver det så plankar man det mesta från den första filmen, med den lilla twisten att Chernobyl-katastrofen var något mycket större än en kärnkraftsanläggning som gick i luften. Den är enormt trogen sitt arv, men bjuder inte på särskilt mycket nytt.
Nu har ju var och en sina gränser för fånighet, jag är rätt tålig och måste säga att sprängningen av Jesus-statyn i Rio faktiskt var rätt underhållande. Dock måste jag erkänna att jag blev mer än lagligt besviken över att Joshua Dane (vd på DaneTech) visade sig vara en ulv i fårakläder. Jag gillade faktiskt att han inte var den där giriga multimiljonären med baktankar och blev redigt besviken när han försöker ta över världen. Den delen hade man gärna fått hoppa över. Brody Hutzler gör dock ett bra jobb under karaktären som kontrollerar Mega Shark och Kolossus med samma maner som om han dirigerade jordens dreamteam-orkester utan att det blir allt för fånigt.
Karaktärerna är tunna och återanvända, vi får inte riktigt lära känna dem men vi sett typen ändå. Amiral Jackson är ett plågsamt Samuel L Jackson-plagiat (lika raljerande och nästan lika fånig; de är bara gympabyxorna som saknas). Amiral Jackson är dessutom en "atombomba"-kille – med andra ord: vi har hört han förut. Men Asylum är som alltid duktiga att plocka in tjejer. Förutom att man håller på traditionen med kvinnliga forskare så är även filmens muskelknutte en tjej (tja ok, muskler och muskler men ni fattar).
Som alltid när det gäller the Asylum så blandar man friskt med realistiskare tekniker och det riktigt überspejade. Jag menar: vem gillar inte en rysk jätterobot som byggdes för 35 år sedan? Och vem älskar inte att den typ kommer ut lådan kompatibel med Google Glass? Man försöker hålla sig på mattan, mer eller mindre men räds inte att leka med elementen. En del cgi är rent horribel (de där helikopter-planen) annat funkar riktigt bra (som Mega Shark som är lika snygg som i förra filmen).
En underhållande film, som likt den första filmen kanske inte är lika versus som man önskat, men ändock lockar fram ett leende eller två.
BETYG? 3 skuldmedvetna sovjetiska forskare från kalla kriget av 5 möjliga.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 August 2015 - 00:55

Mega Shark vs. Kolossus (2015)

En rätt okej film som återigen inte tar vara på innebörden av vad vs. representerar. Med andra ord, större delen av filmen har passerat när haj och metal drabbar samman. Handlingen är rätt stabil, på sina ställen lyckas den till och med att vara intressant. Jag gillar idén att katastrofen vid Chernobyl var något mer än det som vi har fått reda på, det passar bra in i filmens handling och känns som något typiskt som the Asylum skulle göra. Gillar även hur det smågnabbas mellan karaktärerna samt dom oneliners som levereras. Det blir lite småkul på sina ställen. Karaktärerna är rätt tråkiga, något som inte direkt förvånar mig längre. Värst är Sam Jackson kopian som XC nämner. Undrar om dom försökte att få med "the real deal" i filmen men att han tackade nej och att dom då valde att kopiers allt rakt av. Det blir ungefär lika dåligt i vilket fall som helst. Och även om jag kan uppskatta skruvbollen i slutet när Joshua visar sitt rätta jag så är jag inte helt såld på den karaktärsvändningen, det passsde liksom inte in. Det mesta av filmens CGI var imponerande, bland det bästa som jag har sett i en film från the Asylum. Nästa gång vill jag gärna se mindre intriger mellan karaktärerna och mera röj mellan haj och vad motståndet nu än må vara, det är det som man vill ha (men inte längre förväntar sig) av en sådan här typ av film. Då kanske jag skulle ge ett bättre betyg än det här;

Betyg: 2 av 5

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 August 2015 - 09:35

En godkänd uppföljare som liksom sina föregångarna missar målet både här och där (och ett par ställen där emellan).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 August 2015 - 00:18

Mega Shark vs. Kolossus (2015)

Världens ekonomi ligger fortfarande i ruiner då alla väntar på Mega Shark's återkomst. Nya vapen utvecklas och haven patrulleras ständigt av FN's stora fisk-liknande u-båtar kallade "Unicorn" vilket gör det hela till ett spänt läge mellan länderna samtidigt som Ryssland tar tillfället i akt att olagligt borra efter de mytomspunna Red Mercury miniralerna i havet var av en av borrningarna släpper lös en Megalodon unge vilket åter igen gör havet osäkert. Den hänsynslösa Admiral Titus Jackson och hans ständigt protesterande Second-in-Command Lt. Commander Elisha Parker söker hjälp från de alltid bråkande haj-experterna Dr. Alison Gray och Dr. John Bullock för att hitta en lösning på problemet. När de bestämmer sig för att gå på Dr. Bullock's plan att förgöra den med olagliga miljöfarliga vapen så kastas åt sidan Dr. Gray's mer långsiktiga plan att fånga hajen för att studera den men hon får nytt hopp när den rika exentriske affärsmannen Joshua Dane och hans högra hand Wilhelm kontaktar henne om att tillsammans genomföra hennes plan.
Samtidigt blir Ukraina osäkert när en gigantisk Rysk robot från Kalla Kriget's dagar kallad Kolossus väcks till liv. När CIA vägrar lägga sig i så går Agent Moira King rogue för att tillsammans med robot-experten Spencer hitta Kolossus skapare, Dr. Sergie Abramov, för finna ett sätt att stoppa roboten som hon själv känner ansvar för efter att ha varit närvarande när den vaknade.
Två stora hot mot världen, men vad kommer att hända om de slutligen möts?

4:e filmen i Mega Shark serien med bla. Illeana Douglas (mäwst känd från komedier och Martin Scorsese filmer), Amy Rider (känd från senaste säsongen av 24), Brody Hutzler (såpa skådis och även känd från annat t ex "Angel"), Edward DeRuiter (en gigantisk robotälskare som också skrev manuset till filmen) och Patrick Bauchau (känd från en massa filmer och TV-serier men jag känner till honom framförallt ifrån "The Pretender/Kamelionten").

Jag gillar att de bygger vidare på 3:an och verkligen skapar sin egen värld och mytologi som att djur-liknande u-båtar (kompletta med storbröstade piloter) nu är standard.

Så varför styrs Unicorn u-båtarna bara av kvinnor och varför heter u-båtarna "Unicorn"? Jo, det hela är en stor cameo då alla 4 skådespelarna tillhör multimedia gruppen "Team Unicorn" som är 4 geeks och gamer girls som gör sånger, musikvideos, parodier och liknande. Gruppen består av Clare Grant (gift med Seth Green), Alison Haislip (tog Michele Boyd's plats i gruppen förra året), Milynn Sarley och Rileah Vanderbilt. Namn som mäst betyder något om man tittar mycket på YouTube, hänger på Social Media eller ser saker producerade av Felicia Day.

Så vad är Red Mercury? Det är ett mytomspunnet ämne som enligt legenden ska kunna skapa fusion bomber. Ryktet började på '70-talet att Ryssland hade hittat/skapat detta ämne och trotts flörnekande så vägrade ryktet försvinna. Det finns många teorier men ingen vet igentligen vad det var, dock tror vissa experter att det fanns något som faktiskt hette det. Men var Red Mercury ett kodnamn för ett nytt ämne för kärnvapen, namn på en miniral blandning eller helt enkelt ett hoax är det ingen som igentligen vet men de flesta klassar det som ett hoax eftersom det såldes på svarta marknaden efter Soviet's fall av bedragare och visade sig vara färgat kvicksilver. Det finns dock flera forskare som är övertygad om att ämnet finns och att det görs genom att plasera vissa andra ämnen i en kärnreaktor men saken är den att det finns inga sonm helst bevis för dess existens vilket bevisades när Ryssland själva undersökte det hela och kunde inte hitta varken information eller ett spår av ämnet som de ska ha producerat massvis av. Och trotts att vissa forskare är så säkra på att det finns och hur det görs så har ingen lyckats skapa det.

Specialeffekterna är snäppet sämre än de var i förra filmen, tycker jag. Eller så inbillar jag mig det. Var ju ett tag sedan vi såg de andra. :P De är trotts det ibland väldigt bra, speciellt hajen.

Jäklar vad snabbt det går att flyga till Ukraina och tillbaka , tänkte jag då jag trodde fortfarande var utanför Amerika's kust. Jag hängde verkligen inte med att de hade flyttat det hela till medelhavet. Visst var det spännande när de kom och räddade Dr. Gray men också lite väl underligt att de bara dyker upp där helt plötsligt och vet vad som pågår. Sedan kan man undra hur Mega Shark inte kunde simma ifatt en moterbåt när de tidigare kunde simma över hela Atlanten på bara några minuter.
Och så har vi hur de lockar Kolossus med Amerikanska flaggan och att Mega Shark bara råkar på att sno in sig i flaggan. :P Manuset har minst sagt sina svagheter. Och scenen när Kolossus slänger Mega Shark up i omloppsbana för att förstöra en satelit var att ta det hela förlångt, minst sagt.

Jag gillar att man har en kick-ass tjej som en av huvudrollerna fast de behövde inte göra Spencer till en sådan inkompitent kille samtidigt. Jag förstår att manusförfattaren inte ville göra sin egen roll till en hjälte men han kunde iallafall ha medfört något. :P

Slutet var minst sagt tråkigt och antiklimatiskt. Det gjorde också hela jakten på Kolossus skapare helt onödig mer än för skurkens ändamål. Och att han skulle visa sig vara skurk fattade man ju inte iheller redan från början. ;) Visst hoppades jag att jag hade fel för jag gillade verkligen karaktären och visst hade han ett nobelt ändamål för det hela (även om hans galna tal och hot fick det att verka mindre så) men jag hade gillat överaskningen med att han faktiskt var god bättre.

Filmen börjar bra men flippar verkligen ut i slutet. Den har redan vissa problem innan dess men saker går minst sagt överstyr. Regin är mycket att skylla på då den är långt ifrån bra och action scener görs inget vidare. Inte ens striderna mellan Mega Shark och Kolossus är mycket att se. Men där finns även en massa problem i manuset som man märker är skriven av någon mindre erfaren. Det känns som att han hade problem att komma på hur det skulle sluta och bara börjar hitta på den ena galna idén efter den andra.
Inte den bästa i serien. Men samtidigt så är det en väldigt underhållande film och hur kan man inte tycka om en film som har en mega haj, en gigantisk robot och en galen superskurk? ;)

Betyg: 3 nykläckta mega hajar av 5


Jag kan inte låta bli att se fram emot nästa film, som de avslöjar i slutet kommer att komma. Efter att vi fick se vetenskapsmannen bli uppäten efter sluttexterna. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 August 2015 - 12:38

Så varför styrs Unicorn u-båtarna bara av kvinnor och varför heter u-båtarna "Unicorn"? Jo, det hela är en stor cameo då alla 4 skådespelarna tillhör multimedia gruppen "Team Unicorn" som är 4 geeks och gamer girls som gör sånger, musikvideos, parodier och liknande. Gruppen består av Clare Grant (gift med Seth Green), Alison Haislip (tog Michele Boyd's plats i gruppen förra året), Milynn Sarley och Rileah Vanderbilt. Namn som mäst betyder något om man tittar mycket på YouTube, hänger på Social Media eller ser saker producerade av Felicia Day.

Ahh. Tack för introduktionen, anade att det fanns en poäng där jag missat. Kul grej.

 

Så vad är Red Mercury? Det är ett mytomspunnet ämne som enligt legenden ska kunna skapa fusion bomber. Ryktet började på '70-talet...

En detalj att uppskatta när man återknyter till historien. Jag hade nog inte hört talas om Red Mercury (Rött kvicksilver?) tidigare. Men låter avgjort som en kalla kriget grej nu nr du säger det.
 

 

Och så har vi hur de lockar Kolossus med Amerikanska flaggan och att Mega Shark bara råkar på att sno in sig i flaggan. :P Manuset har minst sagt sina svagheter. Och scenen när Kolossus slänger Mega Shark up i omloppsbana för att förstöra en satelit var att ta det hela förlångt, minst sagt.

Men oj så den scenen fick mig att skratta. :lol: Och det där med en amerikanska flaggan rullade jag väl mest med ögonen åt.

 

Jag kan inte låta bli att se fram emot nästa film, som de avslöjar i slutet kommer att komma. Efter att vi fick se vetenskapsmannen bli uppäten efter sluttexterna. :P

Den har gått långt den här serien med tanke på att de inte skulle få någon uppföljare alls först. Kanske skall man dock betänka möjligheten och skriva "och" istället för "versus"...


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)