Jump to content

Photo

Spotify


  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#51 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 April 2010 - 07:59

WT: :lol: Antar att vi få försöka samsas då. ;)

SoD: Men nu är ju jag löjligt förtjust i min historik som jag byggt upp i mitt nuvarande program som dessutom har bättre finesser i minimerat läge. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#52 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 April 2010 - 08:40

Kan bli intressant det här minsann :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#53 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 April 2010 - 18:47

Jag förstår dig XC. Jag var sjukt besatt av ITunes-statistik, men det handlar bara om det vanliga "kill your darlings" för att utvecklas till något bättre. Jag saknar bara alla prenumerationer på Podcast från Itunes-shoppen, vilket är enda anledningen jag har kvar Itunes. Eller iofs, min Ipod skulle inte fungera annars så två skäl då... :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#54 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 April 2010 - 01:25

WT: :lol: Antar att vi få försöka samsas då. ;)

Precis, ni får ta varannan dag. Söndag är dock Wylies dag. Då får ni sjå er själva.

Kan bli intressant det här minsann :lol:

Indeed. Mer stoff åt SFN såpan. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#55 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 April 2010 - 08:45

Jag misstänker att det är någon som njuter för fullt här... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2010 - 09:20

@SoD: Som jag sade var historiken en del, en annan är att mitt program är överlägset spotify när det gäller minimerat läge. Jag tycker inte om Spotify som spelare. Så är det bara.

@Synon: Det verkar så va? :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 April 2010 - 10:10

Givetvis får du tycka som du vill, men det är kontraproduktivt på många plan att göra tvärtom. Särskilt för Spotify som affärsrörelse. Det handlar ju om att hjärntvätta dig till att tycka en sak, inte att du ska hjärntvätta alla andra. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#58 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 June 2010 - 08:09

Spotify i tv:n - för de som har Telias digital-TV åtminstone...

Artikeln på idg.se

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#59 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 10 June 2010 - 11:02

Ifall någon är intresserad så satte jag ihop playlists för några TV-serier: låtar som spelades i Life on Mars och Ashes to Ashes och låtar som spelades i Supernatural. B)
Mest 70- och 80-tals låtar i båda soundtracken.

Edited by Restless, 10 June 2010 - 11:03.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#60 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 June 2010 - 17:20

Awesome Restless! Subbar direkt på Supernatural. :D

Är det lagt i kronologisk ordning?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#61 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 10 June 2010 - 18:08

Ifall någon är intresserad så satte jag ihop playlists för några TV-serier: låtar som spelades i Life on Mars och Ashes to Ashes och låtar som spelades i Supernatural. B)
Mest 70- och 80-tals låtar i båda soundtracken.


Tack för spellistorna, Life on Mars hade verkligen bra musik! ^^

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#62 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 June 2010 - 16:25

Mycket 70 - 80-tal? Får kolla in dom listorna! ;)
Kan man förövrigt dela spel-listor som alla kan redigera?
Har börjat använda Spotify som min huvudsakliga musikspelare sedan man även kan spela sin egen musik på den. Spotify är det bästa som hänt musikindustrin på länge.

Edited by Spacer, 11 June 2010 - 17:11.


#63 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 11 June 2010 - 17:20

Awesome Restless! Subbar direkt på Supernatural. :D

Är det lagt i kronologisk ordning?

Inte helt. Det är i delvis i kronologisk ordning, men ibland missade jag låtar från avsnitt och la till dem senare, och då blev det ju lite fel. :rolleyes: Sedan la jag till Back in Black och Carry On My Wayward Son på slutet för jag tycker de är bra start-eller-slut-låtar för en SPN-playlist. B)

Tack för spellistorna, Life on Mars hade verkligen bra musik! ^^

Verkligen, och Ashes to Ashes likaså. :wub:

Mycket 70 - 80-tal? Får kolla in dom listorna! ;)
Kan man förövrigt dela spel-listor som alla kan redigera?
Har börjat använda Spotify som min huvudsakliga musikspelare sedan man även kan spela sin egen musik på den. Spotify är det bästa som hänt musikindustrin på länge.

Nästan enbart 70-80-tal. LoM/A2A utspelas ju då, och skaparen av Supernatural gillar bara 70-80-tals rock och vägrar ha med nutida popmusik i sin serie. :lol:

Ja, det finns ett option som heter "collaborative playlist", så jag antar att man kan göra spel-listor som alla kan redigera.

...Vi borde göra en collaborative lista för scifinytt som alla kan lägga in scifilåtar på!

ETA Funkar det här?
Jag klickade på "collaborative", men jag vet inte riktigt vad det innebär i Spotify-sammanhang.

Edited by Restless, 11 June 2010 - 17:26.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#64 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 June 2010 - 18:01

Inte helt. Det är i delvis i kronologisk ordning, men ibland missade jag låtar från avsnitt och la till dem senare, och då blev det ju lite fel. :rolleyes: Sedan la jag till Back in Black och Carry On My Wayward Son på slutet för jag tycker de är bra start-eller-slut-låtar för en SPN-playlist. B)


Sweet. Tack för svaret. För mig blir det ett snabbt sätt att finna nya favoriter som man hajat till över i serien, tänkt man ska kolla upp och sen glömt bort. >.<

Jag klickade på "collaborative", men jag vet inte riktigt vad det innebär i Spotify-sammanhang.


Jodå, det fungerar. Testade och det gick bra. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#65 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 11 June 2010 - 18:02


Jag klickade på "collaborative", men jag vet inte riktigt vad det innebär i Spotify-sammanhang.


Jodå, det fungerar. Testade och det gick bra. :)

Yes, det verkar fungera bra! :thumbsup:
"Life on Mars?" dök upp på listan för mig med.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#66 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 June 2010 - 19:10

Toppen! :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#67 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 August 2010 - 03:27

Nu har jag blivit ordentlig av mig och faktiskt börjat betala för Spotify. Varför? Tre orsaker:

1. Jag använder Spotify mer nu tack vare spellistor och stör mig sålunda mycket mer på reklamen.

2. It's the right thing to do. (det solidariska skälet ;) )

3. Unlimited alternativet för 49 kr räcker gott och väl för mig eftersom jag ändå inte kan använda Spotify i mobilen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#68 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 August 2010 - 08:16

Kul för dig, jag kan förstå iofs eftersom reklamen ibland kommer redan efter första spelade låten. Jag använder inte spotify så ofta så det är värt att betala för - så jag kommer på mig själv att allt oftare gå till GrooveShark för att lyssna på nya artister.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#69 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 August 2010 - 10:42

Även jag har precis satt in en slant åt dem för att kunna lyssna på låtarna i mobilen då jag är bortrest. Funkar alldeles utmärkt :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#70 heva

heva

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 26 September 2010 - 06:48

Hej,
jaqg använda bara Spotify utan Seitensprung och jag triffs bra :thumbsup:

Edited by heva, 01 October 2010 - 05:14.


#71 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 April 2011 - 17:00

Efter att ha läst http://www.aftonblad...ArticleComments och http://www.idg.se/2....de=listpostings (om Spotifys nya begräsningar för gratisversionen) så blir man ju nästan nerslagen över hur snåla folk är idag.

Det finns alltså folk som inte är beredda på att betala 49 eller 99 kronor i månaden för att få tillgång till obegränsat med musik?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#72 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 April 2011 - 17:18

Folk som använder spotify ofta borde inte uppröras över 49Kr!! Dessutom får man det då i bättre ljudkvalité, och något större utbud. Jag använder själv gratisversionen fortfarande, kan gå långa perioder utan att jag använder spotify. Såvitt jag förstår är det inte alla gratisanvändare som påverkas utav ändringen utan bara de som skaffade ett gratiskonto från November 2010 och efter?

Edit: Såg nu att det var de som registrerade före Nov. 2010 som omedelbart skulle beröras av ändringen, och inte att de slapp undan. Jag kommer nog fortsätta med gratisversionen då jag som sagt inte använder spotify överdrivet mycket.

Edited by Spacer, 14 April 2011 - 17:26.


#73 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 April 2011 - 18:04

Jag har det inte ens installerat längre, ärligt så är jag inte så imponerad av spotify.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#74 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 April 2011 - 19:06

Som sagt var, jag håller med om hur patetiskt gnället är. Jag fick i jul ett presentkort på Spotify Premium och att lyssna utan reklamen och så är rätt skönt - även om jag inte störde mig på det tidigare. Hade de inte infört det här hade jag troligen inte förnyat det hela, men 49 kronor i månaden (12 kronor i veckan) för en produkt som är otroligt bra och som jag använder flera timmar varje dag? Ja, det är inget att gnälla över!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#75 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 April 2011 - 19:20

"Problemet" är väl att dagens ungdom har blivit bortskämda med att allt skall vara "gratis".

*känner mig gammal*

Get off my lawn! *hämtar hagelbössan*

En fara i att så många företag försöker att växa fort genom att subvensionera i början för att få en stor kundkrets. Amazon är ju ett praktexempel som dock lyckades. Vet inte hur många år de gick i förlust innan de slutligen började gå med vinst. Google är ju ett annat exempel. De lever ju dock på adsense-reklamen vilket jag antar är mer "godtagbart".

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."