Jump to content

Photo

Dead of Summer


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 08 January 2017 - 21:21

Dead of Summer är en ganska lättsmält skräckserie från förra året. Den utspelar sig på ett sommarläger i slutet av 80-talet. Huvudpersonerna är ledarna för lägret (några ungdomar och en medelålders kvinna).

 

 

Det som egentligen fick mig intresserad av den var att den hade så bra representation; två hbtq-personer, flera "people of color" (använder amerikanskt uttryck eftersom det är en amerikansk serie) och ganska jämn könsfördelning. Jag tycker verkligen om flera av karaktärerna!

Serien är dock rätt klyschig i övrigt och inte speciellt läskig trots mycket blod och gore. Trots detta kände jag att den hade något, så ville tipsa om den!

 

Tydligen har serien funnits på TV11/Dplay i höstas, men det gör den tyvärr inte nu.

Första avsnittet går dock att se här (Freeform själva som lagt ut den):

 

 

Trigger/innehålls-varningar: Självmord, våld, mord, gore, lik, döda djur, transfobi, homofobi, hallucinationer, psykisk ohälsa, droger.


Edited by Sparks, 08 January 2017 - 21:21.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#2 kjellbergström

kjellbergström

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 23 July 2021 - 15:50

Dead of Summer är en amerikansk tv-serie om övernaturlig skräck skapad av Adam Horowitz, Edward Kitsis och Ian Goldberg för Freeform. Serien utspelar sig på 1980-talet på Camp Stillwater, ett sommarläger i Mellanvästern. I november 2015 gav Freeform en beställning direkt till serien. 1 serien var tänkt som en antologi, där varje säsong var tänkt som en fristående miniserie som följer en annan uppsättning karaktärer i liknande miljöer.