Jump to content

Photo

RAGNARÖK


  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#51 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 August 2010 - 20:30

OHOTMU har skala från 1-7 med tydliga stegskillnader typ svag, normal, absolut människotop, 400kg-13 ton (med underklasser för att separera styrkeskillnaderna), osv till toppen som är "omätbar".
De mäter intelligens, styrka, tålighet, energiprojektion, stridsförmåga och hastighet.

Trappstegen känner jag till, tror de ursprungligen kommer från första Champion of Heroes eller nåt sånt. Jag tror det går att fixa en bra kompromiss. De flesta har lösa värden men jag tror det är värt att sätta en övre gräns för vissa så att det är konsistent.

Några förslag på vilka värden som är vettiga att mäta?

#52 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 18 August 2010 - 21:48

Några förslag på vilka värden som är vettiga att mäta?


Tja, för att få ut det som alla andra här tänker på, IT'S OVER 9 000!!!

Okej, nu när DET är klart, så min första tanke vore en enkel power bar system. typ en rad med 20 rutor, och så fyller man upp det nivå som passar ens NC figur, och det kan vara från styrka till intelligens

#53 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 August 2010 - 23:18

20 rutor känns helt ok. Jag hade dock sett ett riktigt laddat system, att under rutorna så finns det lite siffror, typ 10-20-100 ton. Sen inuti själva mätaren, så är det en färggrann och cool energinivå, som slutar med en enkel siffra, som visar på decimalen hur pass stor gränsen är.

Hmm... kanske blir lite plottrigt... Bäst att numrera endast varannan ruta, kanske?

Sen känns det som om att vi kommit ganska Off Topic från Ragnarök... XD Ska jag ta och bryta ut diskussionen, och kanske införliva den i figur-tråden? ( Kanske en särskild guide-tråd är på sin plats...?)

#54 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 19 August 2010 - 10:14

Men tillbaka till huvudämnet, jag är för min del intreserad om hur Nox och Nekro kommer att reagera på att de döda plötsligt vänder sig emot dem. Speciellt Nekro som har en sådan utstrålning att han skrämmer spöken och andra odöda, och Nox som verkar ha en mer vänskaplig relation med de döda.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#55 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 August 2010 - 11:35

Sen känns det som om att vi kommit ganska Off Topic från Ragnarök... XD Ska jag ta och bryta ut diskussionen, och kanske införliva den i figur-tråden? ( Kanske en särskild guide-tråd är på sin plats...?)


Tja, vi kan föra vidare det hela kraft mätare ämnet till ett annat tråd, eller kanske skapa en ny tråd så att vi kan lägga in all fokus på det. Men ja, åter till själva ämnet...

Jag har läst igenom alla svar flera gånger i rad, och hittills har vi mest pratat om hur alla figurer skulle mer eller mindre reagera på Hel och hennes armé av de odöda. Och även om jag har en bra idé om hur alla skulle reagera vare sig negativt eller inte, så är det bara bra att alla skapare kan ge lite feedback och ge ut sin egen svar och förslag.

En annan sak vi diskuterade är om alla skulle vara med, både skurkar och hjältar och jag sa ja det var själva planen. Kanske det var lite mer än pretentiöst av mig att tänka så, men jag tänker låta det vara så, även om alla inte kanske får sin screen time eller dialog eller annat.
Blackest Night var lite så också, men det kunde förklaras att det var en relativt kort serie och den hade tie-ins med andra DC serier som Superboy och Batman och sånt. Men jag har läst igenom de värsta crossover events som Amazons Attack och Countdown to Final Crisis som hade de värsta ursäkten för tie-ins för att båda serierna hade sidestories som aldrig kom nånvart såvida inte man var tvungen att köpa det avnitt som man köpte. Plus att storyn i både var aldrig välskriva eller planerade. Amazons Attack nästan fullständigt ignorerade det faktum att Wonder Woman och hennes folk hade redan ett fredligt förhållande med männens värld, även om Wonder Woman hade mördat Maxwell Lord för att rädda Superman i "Infinitive Crisis" (åter igen, något av en enorm plothole, för att Lord var redan staterad att han ALDRIG skulle förräda sina allierade i Justice League och aldrig skjuta Blue Beetle i skallen för sakens skull även om det gav plats för Jaime Reyes som den tredje Blue Beetle vilket är en jävla bra serie).
Men Countdown... oj oj oj oj... jag kan ha en hel rant om hur urbota dålig den serien var. Men i rent kortfattat var det bara en stor röra av stories som aldrig kom nånvart där händelser hade nästan aldrig nån avslutning så vida inte man läste de tie-ins som Death of the New Gods (en annan dålig serie som rent praktiskt taget mördade alla Jack Kirby's New Gods vilket jag har enorma protester emot, jag menar det är ju JACK KIRBY) och en ursäkt att se alla karaktärer dö titt som tätt. Till och med alla som jobbade med Countdown beslöt att ignorera hela röran då de avskydde i slutändan vad de jobbade med då redaktörerna i DC tvingade de att omarbeta och tvista om det hela och eftersom Countdown var en serie som gavs ut varje vecka då kan man förstå stressen att få ett avnitt klar innan deadline.

Okej, nu verkar det som om att jag själv går ifrån själva ämnet, men jag har faktiskt en poäng i det hela. Själva idéen med Crisis on Infinitive Earths var att göra en slags reboot på DCs serier och dess universum genom att ha en gigantisk konflikt som påverkade alla paraella världar i DCs multiverses då alla hjältar fick mer eller mindre en ny origin och så vidare. Och sen har alla i DC fått ta itu med de problem och efterchock som Crisis skapade i de uppföljare.
Och jag börjar att se Ragnarök som NS' egen Crisis. Jag menar, en uråldrig gud hotar NS' existens och det, det är inte nåt som man kan precis glömma efter det. Så medan vi skapar nya skurkar och hjältar allt eftersom, så måste vi också tänka på om det ska hända pre- eller post Ragnarök. Just nu har vi redan en enorm assemble med skurkar och vi skapar mer, men ska de också vara med eller ska vi låta de dyka upp efteråt Ragnarök?
Jag vet att vi inte har en kronologisk följning av NCs äventyr, så är det ändå bra att vi har en continuity av det hela. Jag menar, vi har ju alla planer på NS äventyr som mer eller mindre kanske kan kopplas vidare till nästa äventyr, som Pantern kanske har gjort slut med Greven, eller varför Jeanne Nocturne beslutar att återvända till NS (ett avsnitt som jag har tänkt att skriva med en annan kille, men jag har inte pratat med honom på ett bra tag), eller om Graviton känner sig så medelmåttig eller om Pärlan kommer ens att vara med även om hennes kraft pärlor är slut.

Samma sak med Ragnarök, kanske Pärlan har redan slut på pärlor innandess eller allt annat som kan nämnas. Så jag tycker att vi bör ha lite mer continuity i andra NS äventyr, men det är lite svårt då vi har alla idéer men vi har lagt ut fem äventyr på SSS. Det är min åsikt iaf.

En annan tanke jag hade, och det är själva följetongs systemet. Just nu vet jag inte hur många delar det blir i Ragnarök, men om det blir många så blir det bara tråkigt för andra som vill jobba med sin egen NS äventyr och inte få sin plats på SSS.
Så jag tänkte lite och kom fram till att jag kanske ska använda Nextwave metoden.
Alltså, Warren Ellis' Nextwave hade en två delars event i sin serie, det vill säga att en viss event sträckte sig i två delar och det fortsatte så i två album den kom ut i. Typ att de fajtas mot en drake i del ett, och allt klaras av i del två. Sen skulle de fajtas mot lermonster i en del, och sen fajtas mot framkallaren i del två och få det avklarat. Lite så tänkte jag att om jag gör början av Ragnarök som sträcker sig i två delar och avsluta där fast statera att det blir mer efter det, och lägger ut det i två SSS nummer på raden, och sedan låta en annan NS äventyr ta över i ett nummer (eller två beroende på hur de som gör serien vill ha det) och sen kan jag återkomma med två nya delar av Ragnarök eventen. Låter det bra eller är det för rörigt?

...Wow, va mycket jag skrev, hoppas att jag inte tröttade och inte svamlar...

#56 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 19 August 2010 - 13:27

Ja visst, Pearl hade jag helt glömt bort, kommer hon ens att vara kvar i NS efter att hennes pärlor tagit slut? Sedan minns jag inte så mycket av vad du skrev. Tänker du ha död på karaktärer eller?

Edited by Sret, 19 August 2010 - 13:27.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#57 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 August 2010 - 13:55

Ja visst, Pearl hade jag helt glömt bort, kommer hon ens att vara kvar i NS efter att hennes pärlor tagit slut? Sedan minns jag inte så mycket av vad du skrev. Tänker du ha död på karaktärer eller?

Jag vill inte spoila så mycket, men om ni har läst Dragonball då har ni en viss aning om var jag vill komma med döden just i Ragnarök. Fast det är nåt som vi bör tänka lite mer på.

#58 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 August 2010 - 13:58

Kontinuitet är ju förstås trevligt, och ibland lite jobbigt, men jag tror det räcker med att sätta en ungefärlig tid för när saker utspelar sig, eller komma överens med någon om att sätta ett äventyr strax efter eller före en publicerad eller här på forumet diskuterad story.

Några exempel från det vi gjort hittills:
-Bit för bit av Jelcander m fl leder till Det första äventyret av Jelcander & Fels.
-Dedrups döliga prisma följs upp av Jelcander i ett icke namngivet avsnitt.
-Smugglarna följs upp eller föregås av Storyn om Greven och Pantern.

Serieguidens tidslinje har äventyren i kronologisk ordning för att göra det lätt att passa in sina äventyr rätt. Utförligare beskrivningar passas in i kapitlet som presenterar de olika perioderna.

För Ragnarök skulle jag sätta berättelsen så långt fram i den moderna eran som möjligt, men du skulle kunna sätta den var som helst. Om du då har med alla hittills skapade skurkar så är det sedan etablerat att alla fanns då. De behöver ju inte vara introducerade innan, de kan ju härjat och bråkat med andra gäng, eller hjältar, eller bara vanliga människor innan.
Jag skulle också vänta med en sån här story ett bra tag tills ännu mer är etablerat om Nordens stjärnors värld för att kunna ha med fler folk även om de bara är i bakgrunden, eller hitta på en massa olika designer på folk som man sen kan skapa skurkar av i efterhand.

Mina karaktärers reaktion på de dödas återkomst:
-Pärlan skulle vara intresserad av att prata mer med sina föregångare i pärlbandshanterandet om det är från tiden då hon har pärlor kvar. Om det är efter så är hon inte med annat än som åskådare eller försöker hjälpa andra civila med den erfarenhet och träning hon har.
-Otrolige mannen skulle inte ha något speciellt sätt att se på det hela, inte heller Graviton (som dock skulle prompta på att zombies gör man sig av med med hagelbösseskott i huvudet på).
-Vita Duvan II skulle försöka hitta sin far som hon inte kunnat lära känna i vuxna år.
-Personlighetens personligheters kroppar, kommer de att fungera utan sina sinnen som faktiskt finns i hans huvud. Kan man kanske åerbörda dem till deras kroppar och få dem att leva och på sätt göra Personligheten normal, och kanske med sin ursprungliga egna personlighet?

Tillägg: Efter det här, En hobby för alla och Förgöraren så kanske det är en idé att tagga ner lite på de fleravsnittslånga NS-storysarna. Det var till och med en regel på max två avsnitt för en story som snabbt ignorerades.

Jag föreslår också att det är dags för ett skräcktemanummer också framöver igen där Ragnarök kan börja. Sen, fast det är inte relevant till ämnet så skulle det vara kul med ett scifitemanummer och ett fantasytemanummer.

Edited by DanielSchenström, 19 August 2010 - 14:07.


#59 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 August 2010 - 14:13

-Vita Duvan II skulle försöka hitta sin far som hon inte kunnat lära känna i vuxna år.

Ah, där var det också nåt som tuggade på, och missuppfattade. Okej, eftersom Hel är från de nordiska mytologin, liksom hennes dödsrike så kan man tro först att hennes rike är detsamma som det dödsrike som Nox besökte när hon fick sina krafter då hon bara ville utöva lite wicca krafter på en övergiven och nedbränd fabrik av ren nyfikenhet att kunna tala med spöken.
Men ICKE, sa nicke.
Okej, i min regel, efter den första ragnarök så dödades inte alla gudar trots allt. De bara förflyttades till en annan dimension då de insåg att människan hade ingen plats för de längre (då kristendomen tog över). Så allt som hade med asarna försvann, lämnade bara reliker och fossiler efter sig, men Hel i sin egen dödsrike kände sig orätt och framkallar en armé från vikinga tiden, och allt vad det innebär: Ofödda barn, gamla människor som inte dog i strid, män som mördade utan ära osv osv. Så när Hel återvänder och invaderar, då använder hon inte de döda från NS' värld utan från sin egen. Och eftersom de är odöda, kan de inte precis kvarstå att vara döda. Utan de "re-spawnar" i Hels rike och anfaller igen.
Så det här ska också påverka de gudar i NS' värld, speciellt Nox' dödsrike. Fast det stoppar inte Hel att faktiskt använda taktiken att vända de andar som till exempel Vita Duvans far mot henne, och liknande.

Så, var det klart? =)

Tillägg: Jo, vi kan nog tagga ned lite med flerdelars storyn för NS efter Ragnarök, så om det är nåt som andra vill presentera fler än tre delar på sina egna NS äventyr, presentera de i så fall i egna trådar.

Edited by DarkPaladin300, 19 August 2010 - 14:47.


#60 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 20 August 2010 - 08:02

Bra att du tog upp det, jag hade tänkt fråga angående det där med Dödsriket, jag hade tänkt fråga ifall det var samma dödsrike, eller om det var ett kan man säga tidigare dödsrike, som bara är för dem som trodde på asagudarna. Hade tänkt fråga om det, men hade glömt det tills du tog upp ämnet. Bra.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#61 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 20 August 2010 - 11:07

Tillägg: Efter det här, En hobby för alla och Förgöraren så kanske det är en idé att tagga ner lite på de fleravsnittslånga NS-storysarna. Det var till och med en regel på max två avsnitt för en story som snabbt ignorerades.
[/quote]

Oj, kände inte till den här "max 2 avsnitt" regeln med NS. Hade inte föreslagit en trilogi på "En hobby för alla" då. Sådan info/regler kanske ska vara övertydliga...(?)

Gillar RAGNARÖK mer å mer. Kul att det formar sig åt "Crisis" hållet. Så då e frågan, Dark Paladin: DC, gjorde "Crisis" för att få ordning på alla dimensioner, versioner, tidslinjer och världar under ett å samma universum som resultat. Vad kommer RAGNARÖK att resultera i/rinna ut i??? Vilka permanenta förändringar är målet? (om det nu finns nått).

Nyfiken

#62 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 August 2010 - 12:37


-Vita Duvan II skulle försöka hitta sin far som hon inte kunnat lära känna i vuxna år.

Ah, där var det också nåt som tuggade på, och missuppfattade. Okej, eftersom Hel är från de nordiska mytologin, liksom hennes dödsrike så kan man tro först att hennes rike är detsamma som det dödsrike som Nox besökte när hon fick sina krafter då hon bara ville utöva lite wicca krafter på en övergiven och nedbränd fabrik av ren nyfikenhet att kunna tala med spöken.
Men ICKE, sa nicke.
Okej, i min regel, efter den första ragnarök så dödades inte alla gudar trots allt. De bara förflyttades till en annan dimension då de insåg att människan hade ingen plats för de längre (då kristendomen tog över). Så allt som hade med asarna försvann, lämnade bara reliker och fossiler efter sig, men Hel i sin egen dödsrike kände sig orätt och framkallar en armé från vikinga tiden, och allt vad det innebär: Ofödda barn, gamla människor som inte dog i strid, män som mördade utan ära osv osv. Så när Hel återvänder och invaderar, då använder hon inte de döda från NS' värld utan från sin egen. Och eftersom de är odöda, kan de inte precis kvarstå att vara döda. Utan de "re-spawnar" i Hels rike och anfaller igen.
Så det här ska också påverka de gudar i NS' värld, speciellt Nox' dödsrike. Fast det stoppar inte Hel att faktiskt använda taktiken att vända de andar som till exempel Vita Duvans far mot henne, och liknande.

Så, var det klart? =)

Tillägg: Jo, vi kan nog tagga ned lite med flerdelars storyn för NS efter Ragnarök, så om det är nåt som andra vill presentera fler än tre delar på sina egna NS äventyr, presentera de i så fall i egna trådar.


Så det har alltså inträffat ett tidigare Ragnarök? Vad hände då? Röjde det undan asarna, och gav plats åt kristendomen på det sättet eller?

#63 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 August 2010 - 13:52

Så det har alltså inträffat ett tidigare Ragnarök? Vad hände då? Röjde det undan asarna, och gav plats åt kristendomen på det sättet eller?

ja, på ett ungefär plus de nya dödsriken.

#64 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 August 2010 - 16:04

Jag tycker också att vi kan lugna oss med de långa NS-äventyren. NS ska ju vara ett öppet projekt där många har möjlighet att bidra med det de vill. Långa äventyr stänger porten för flera nummer = ett eller flera år.

Jag vet inte riktigt vart Ragnarök ska leda, men jag hoppas inte på en förändrad NS-värld. Typ som de gjorde i Wildcats då hela världen kvaddades. Hoppas att vi kan ha ett någorlunda status quo, så att vi vet vad vi jobbar med.

Viktor, känn dig inte tvungen att använda alla figurer. Ta dem som passar för storyn, annars blir det lätt lite fånigt.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#65 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 August 2010 - 16:48

Jag vet inte riktigt vart Ragnarök ska leda, men jag hoppas inte på en förändrad NS-värld. Typ som de gjorde i Wildcats då hela världen kvaddades. Hoppas att vi kan ha ett någorlunda status quo, så att vi vet vad vi jobbar med.

Viktor, känn dig inte tvungen att använda alla figurer. Ta dem som passar för storyn, annars blir det lätt lite fånigt.


-tja det blir inget så, så inga beskymmer om saken... Fast idéen låter myyyycket lockande, tack för tipset *muahahahahahaah!!*

-Tja, jag vill ändå ha en lista på alla vi har i NS så att jag kan bestämma lite om saken

#66 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 August 2010 - 20:27

Släng en signal till Daniel, så borde du lättast få tag i den nyaste listan. Han har ju nyligen börjat uppdatera lite i guiden och så. =)

Måste förresten ge en liten story-idé och påpekan... Efter Ragnaröks slut, så dör ju faktiskt inte alla gudarna. Balduur lyckas slå sig ut ur Hel, och blir den nye All-fadern för den nya åldern. Andra som överlever innefattar Thialfi ( pojken som blev Tors dräng och vapendragare efter att han råkat bryta ett av benen på hans bockar) och hans syster Röskva, samt Tors barn: Magni - styrkans gud, Modi - vredens gud, och Trud - Styrkans och Mjödets (!) gudinna. Tydligen återförenas Balder med sin bror Höder som dödade han i vredesmod också. En lite mer underlig notis är att Vali, baby-geni -guden, som dödade Höder för mordet på Balder, EN dag efter sin födelse, även han överlever.

Hade tyckt att det varit betydligt coolare om du kör med idéen att gudarna faktiskt dog vid tiden för Kristendomens ankomst, och dom här andra gudarna är nu dom enda som finns kvar. :) Men först efter Ragnarök 2.0, då förloppet blir klart, och Hel faktiskt utplånas ( kanske att Balder fortfarande är fånge? Hel måste brinna upp först, innan han kan slå sig fri...), så kan dom börja med arbetet att skapa en gudaboning, i en annan dimension.

#67 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 August 2010 - 20:57

Måste förresten ge en liten story-idé och påpekan... Efter Ragnaröks slut, så dör ju faktiskt inte alla gudarna. Balduur lyckas slå sig ut ur Hel, och blir den nye All-fadern för den nya åldern. Andra som överlever innefattar Thialfi ( pojken som blev Tors dräng och vapendragare efter att han råkat bryta ett av benen på hans bockar) och hans syster Röskva, samt Tors barn: Magni - styrkans gud, Modi - vredens gud, och Trud - Styrkans och Mjödets (!) gudinna. Tydligen återförenas Balder med sin bror Höder som dödade han i vredesmod också. En lite mer underlig notis är att Vali, baby-geni -guden, som dödade Höder för mordet på Balder, EN dag efter sin födelse, även han överlever.

Hade tyckt att det varit betydligt coolare om du kör med idéen att gudarna faktiskt dog vid tiden för Kristendomens ankomst, och dom här andra gudarna är nu dom enda som finns kvar. :) Men först efter Ragnarök 2.0, då förloppet blir klart, och Hel faktiskt utplånas ( kanske att Balder fortfarande är fånge? Hel måste brinna upp först, innan han kan slå sig fri...), så kan dom börja med arbetet att skapa en gudaboning, i en annan dimension.


Som sagt, jag har mycket att researcha om, då dte tar nog tid innan det hela blir klar, men vi kan diskutera mer om saken här om man känner att dte skulle ta för lång tid att undersöka under ämnet nordisk mytologin..

#68 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 August 2010 - 10:04


Så det har alltså inträffat ett tidigare Ragnarök? Vad hände då? Röjde det undan asarna, och gav plats åt kristendomen på det sättet eller?

ja, på ett ungefär plus de nya dödsriken.


Så det aktuella dödsriket har alltså bara funnits i typ tusen år?? Det känns ju som ett ganska... eh... fånigt dödsrike... liksom.

#69 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 21 August 2010 - 17:48

Så det aktuella dödsriket har alltså bara funnits i typ tusen år?? Det känns ju som ett ganska... eh... fånigt dödsrike... liksom.


Hehehe, tja, det återstår många detaljer att bearbeta på, men tack för en potentiell Jeanne Nocturne skämt =D

#70 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 August 2010 - 19:56

Man blir ju lite nyfiken på adminstrationen kring uppstartandet av ett nytt dödsrike.

#71 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 August 2010 - 20:13

De flesta hoppas jag har läst Sandman som tar upp administration av helvetet på ett väldigt kul sätt.

När det gäller efterverkningar på världen hoppas jag också på att det inte skakar om världen men några kvarlevor vore ju nice, coola artefakter, nya byggnader, eller gamla trashade, gärna nåt som kan vara med ett tag och tillför nåt till Stjärnornas värld. För lika mycket som jag ogillar omskakningar av Crisis eller Wildstorm-nivå så ogillar jag storys där allt är tillbaks till precis som innan efteråt.

#72 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 24 August 2010 - 07:51

De flesta hoppas jag har läst Sandman som tar upp administration av helvetet på ett väldigt kul sätt.

När det gäller efterverkningar på världen hoppas jag också på att det inte skakar om världen men några kvarlevor vore ju nice, coola artefakter, nya byggnader, eller gamla trashade, gärna nåt som kan vara med ett tag och tillför nåt till Stjärnornas värld. För lika mycket som jag ogillar omskakningar av Crisis eller Wildstorm-nivå så ogillar jag storys där allt är tillbaks till precis som innan efteråt.


Jag håller med. Det behöver inte vara omvälvande eller töntigt, med att nån måste dö... osv. Men att de inblandade ska vara omskakade och att nått förändras. Kanske gör världen lite mer osäker (eller inte)

#73 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 August 2010 - 19:30


De flesta hoppas jag har läst Sandman som tar upp administration av helvetet på ett väldigt kul sätt.

När det gäller efterverkningar på världen hoppas jag också på att det inte skakar om världen men några kvarlevor vore ju nice, coola artefakter, nya byggnader, eller gamla trashade, gärna nåt som kan vara med ett tag och tillför nåt till Stjärnornas värld. För lika mycket som jag ogillar omskakningar av Crisis eller Wildstorm-nivå så ogillar jag storys där allt är tillbaks till precis som innan efteråt.


Jag håller med. Det behöver inte vara omvälvande eller töntigt, med att nån måste dö... osv. Men att de inblandade ska vara omskakade och att nått förändras. Kanske gör världen lite mer osäker (eller inte)


Tja, men det vore bra om man fick att det var nåt påverkan i världen efter denna incident

#74 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 August 2010 - 19:50

För min del tycker jag att det inte alltid är helt enkelt att sätta sig in i NS värld. När jag skriver manus försöker jag vara trogen guidens beskrivningar, men ibland blir det tokigt ändå. Så det vore skönt om inte alltför mycket ändrades nu när jag håller på och lär mig. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Om det sedan blir diverse småfel så tycker jag att vi får acceptera det eftersom NS värld innehåller såpass mycket efterhandskonstruktioner. Man har liksom inte lärt sig världen genom att läsa serierna. Och dessutom kan en ändring petas in i ett kronologiskt tidigt äventyr i ett sent skede. Låt oss betrakta småfelen som charmiga utslag av våra personligheter. Om nån skriver Plågaren på "fel" sätt så kan jag ju i alla fall glädja mig åt att vi får se en annan tolkning vilket kan vara uppiggande. Hoppas ni håller med mig lite i alla fall.

Kör hårt Viktor! Jag känner att NS behöver ett äventyr där alla figurer presenteras! Framhåll gärna några doldisar.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#75 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 August 2010 - 10:12

Kör hårt Viktor! Jag känner att NS behöver ett äventyr där alla figurer presenteras! Framhåll gärna några doldisar.

Tack, jag ska försöka att inte sabba så mycket på det här =)

Men en annan grej jag kom på, är att om man kunde få in lite skisser på hur ni ser en demonisk zombie viking ska se ut. Jag har inte så mycket krav på hur de ska se ut, men jag söker efter lite mer av Cliver Barker typ av design. Ifall ni inte vet vem han är, kolla på filmer som Night Breed och Hellraiser då lär ni fatta vad jag är ute efter.

Inget press på det, men det vore bara kul att få in lite feedback och samarbete