Jump to content

Photo

Seriekompassen


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 February 2008 - 14:42

Tänkte att vi borde ha en speciell tråd knuten till denna del av forumet där man kan ställa enskilda frågor som rör serier. Det finns liknande trådar på TV, Film, Böcker samt Spel-delen av forumet och eftersom jag inte hittade någon här så startade jag en.

--

Jag sprang på två pockets tidigare i veckan på en av dom lokala bokhandlarna. Det rör sig visst om X-Men samt Spider-Man i svensköversatta pockets och dom var prissänkta till 25:- styck. Min fråga är således är dessa bra och värda att köpa samt är det bara ett nr som kom ut eller finns det fler i denna serie?

Det rör sig om dessa pocket.

X-Men ~ Spider-Man

Edited by Kermit, 23 February 2008 - 06:46.


#2 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 04 February 2008 - 18:44

Själva innehållet är av hög kvalitet och till det priset är det som hittat. Men det är i svartvitt (något jag inte har problem med) och i X-Men-pocketen har jag för mig en replik är borttagen eller om det var något som blev beskuret. I Spider-Man-pocketen var det pixligt om jag minns rätt. Det kom bara en volym av båda.

#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 February 2008 - 18:50

Okej, är det något exklusivt matrial i dessa pockets eller har allt redan publicerats tidigare i sverige?

jag frågar lite för alla pockets var inplastade så kan jag kan inte se vad det är jag köper. Bra på sitt sätt då jag vet att dom är olästa och orörda men jag hade inte haft något emot att bläddra lite.

Priset är ju riktigt bra och inget att tänka på med tanke på vad jag annars lägger ut på serier. Dock vill jag inte köpa något som jag redan kanske har.

Edited by Cartman, 05 February 2008 - 12:51.


#4 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 February 2008 - 20:18

Dark Phoenix, Sex-armade Spidde & Death of Captain Stacy är alla prisvärda. :)

Såvitt jag vet, har det bara kommit ut dessa två.

#5 dinskugga

dinskugga

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 21 February 2008 - 23:24

hej !

från ingenstans mindes jag en gammal serie som jag tittade i när jag var mindre . och jag fick plöstligt flera tankar om att försöka minnas vad den hette men utan framgång . och nu vill jag försöka hitta den och läsa igen för jag tyckte den var bra när jag var mindre

den måste vara ifrån runt slutet av 80talet och början av 90 talet

handling och sånt jag minns

-post-apocalyptic liknande framtid (på jorden eller annan planet minns ej )
-krig mellan olika grupper av människor
-kämpade även mot dinoaurier och andra urtidsdjur (minns speciellt när dom var på havet och kämpade mot havs dinos)
-ganska brutal serier mkt blod och våld medmera
-modern teknik blandades med gammal ( typ moderna vapen och gammeldags maskiner och sådär)

är vad jag kommer på nu ..vore evigt tacksam om nån visste vad jag pratade om och kunde säga vad denna serie heter :)

Edited by dinskugga, 21 February 2008 - 23:26.


#6 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 21 February 2008 - 23:29

En snabb chansning här:

Axa? http://en.wikipedia....ki/AXA_(comics)

Det första som slår mig, även om det nog finns fler kandidater

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#7 dinskugga

dinskugga

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 22 February 2008 - 18:28

En snabb chansning här:

Axa? http://en.wikipedia....ki/AXA_(comics)

Det första som slår mig, även om det nog finns fler kandidater



nej det var inte den ..

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 February 2008 - 20:02

Jag tror nästan helt säkert att det är Xenosoicum, eller Cadillacs and Dinosaurs som du läst. :)

http://sv.wikipedia....wiki/Xenozoicum

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Förbaskat bra serie det här... en av YTTERST få independent-serier som jag verkligen gillat. Borde ta och sätta mig ner och läsa igenom allt som finns nån dag.

Edited by PredaBot, 22 February 2008 - 20:09.


#9 dinskugga

dinskugga

    Cadet First Year

  • Members
  • 3 posts

Posted 22 February 2008 - 22:20

Jag tror nästan helt säkert att det är Xenosoicum, eller Cadillacs and Dinosaurs som du läst. :)

Förbaskat bra serie det här... en av YTTERST få independent-serier som jag verkligen gillat. Borde ta och sätta mig ner och läsa igenom allt som finns nån dag.



ja nån av dessa ser det ut att vara .. men jag är lite osäker dock ..det som gör mig osäker är stilen på animationen ..som jag minns så var det mkt skitigare och mkt mer vuxenstil på det hela .. även mindre "komiskt" än det verka vara i dessa två .. som jag får av serierna när jag googla och ser på bilderna ..

sen minns jag att den var i färg ..detta verka ej denna dessa två vara i eller ? ..

sen när jag såg omslagen så tror jag minns att antingen dinosaur eller adventure eller forbidden var med i sloganen eller nåt ..vet ej får svaga minnen av det ...

finns det några fler liknande serier ? :) ..du verks ju ha koll

#10 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 February 2008 - 00:30

Xenozoicum gick ju i Fantomen på 90-talet, så frågan är hur gammal du är? :) Men då du nämnde hur mycket blod det var med, så fick jag tanken att kanske det var en serie som jag själv läste när jag var en liten palt.

Dinosauriejägarna hette tidningen i sverige, och har ett ganska klassiskt omslag till det nummer jag hade.

Först, scrolla neråt tills du ser nåt gult... då vet du att det är en apokalyptisk serie.
http://64.233.183.10...4...t=clnk&cd=1

Sen, kolla in detta omslag med info.
http://seriewikin.se...x...riejägarna
Posted Image


Sist men inte minst, detta är vad serien egentligen hette på engelska... :)


FLESH
http://en.wikipedia..../Flesh_(comics)

Edited by PredaBot, 23 February 2008 - 00:38.


#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 February 2008 - 07:24

Slog ihop det här ämnet med tråden Seriekompassen - som Cartman skapade just för såna här frågor. :)
*Hockey och superhjältar*

#12 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 February 2008 - 15:45

Kermit: Det är nog bäst att du PM'ar Dinskugga om det. För jag tror inte han fattar vad som hänt med hans tråd annars. :)

Du får komma ihåg att han är ny i gamet.

#13 Johan Åberg

Johan Åberg

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 68 posts

Posted 15 June 2011 - 03:23

Vet någon när Spider-Man 3/11 kommer ut? Fanns inget datum i nr 2 och har inte sett den i handeln någon stans.