Jump to content

Photo

Kommer Deadwood till Sverige? Jepp!


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 13 December 2004 - 16:58

Är det någon som hört något om Deadwood ska sändas i sverige?
Har bara läst om den men den verkar cool.

Edited by Kermit, 16 December 2004 - 21:51.


#2 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 December 2004 - 16:59

Vad er Deadwood om ?

Har aldrig hört om den Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#3 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 13 December 2004 - 17:03

http://www.imdb.com/title/tt0348914/

har stora förväntningar på den serien...hoppas att den kommer!

#4 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 13 December 2004 - 17:04

En westernserie som ska utspela sig i staden Deadwood, South Dakota, efter slaget vid lilltle big horn, där general Custer blev dödad. Wild Bill Hickock ska tydligen vara huvudkaraktär.

#5 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 December 2004 - 17:08

Dessutom är det en HBO-serie. Borgar för kvalitet.

Länk: http://www.hbo.com/d...ategory0_show10
Support your local search and rescue unit - get lost.

#6 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 13 December 2004 - 17:10

HBO gör grymma serier nu för tiden. Helt klart!

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 December 2004 - 17:13

Låter bra :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 14 December 2004 - 14:06

4an och 5an har inga planer att sända Deadwood, SVT och 3an svarar tydligen inte på mail så där vet jag inte.

#9 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 14 December 2004 - 16:01

Var arrogant att inte svara på mail :rolleyes: , men de er kanske bara lite sega med att svara .

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#10 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 16 December 2004 - 21:19

Deadwood kommer till TV4!! :thumbsup:

Tio Golden Globe-nomineringar till TV4-serier

När Golden Globe-nomineringarna offentliggjordes i måndags kväll fick TV4-serier hela tio nomineringar.

Dramaserien 24 och de nyinköpta serierna Lost och Deadwood, som båda har premiär i TV4 under våren, nominerades som tre av fem kandidater till Golden Globes viktigaste tv-kategori - bästa dramaserie. Dessutom fick Will & Grace tre nomineringar, nyinköpta komedin Arrested Development två nomineringar och Jennifer Garner i Alias en nominering.

Hela tre av de fem serier som nominerats till bästa dramaserie visas under våren i TV4 - 24, Lost och Deadwood. Just nu pågår den tredje säsongen av actionthrillern 24 (Fox), med Kiefer Sutherland i huvudrollen som agent Jack Bauer. I februari har det nervkittlande dramat Lost (ABC), som handlar om 48 personer som överlever en svår flygkrasch på en öde ö, premiär i TV4. Och senare i vår är det premiär även för prestigeproduktionen Deadwood, ett vilda västern-drama från HBO. I Deadwood är skådespelaren Ian McShane dessutom nominerad till en Golden Globe i kategorin bästa manliga skådespelare i en tv-serie (drama).

Ytterligare en TV4-serie som har premiär under våren har fått två nomineringar. Den femfaldigt Emmybelönade komediserien Arrested Development (Fox) är nominerad både i kategorin för bästa tv-serie (musikal/komedi) och skådespelaren Jason Bateman för bästa manliga huvudroll i en tv-serie (musikal/komedi).

TV4-serien Will & Grace (NBC) har fått tre nomineringar. Serien är nominerad till bästa tv-serie (musikal/komedi), Debra Messing för bästa kvinnliga huvudroll i en tv-serie (musikal/komedi) och Sean Hayes för bästa manliga biroll i en tv-serie.

Jennifer Garner är dessutom nominerad för bästa kvinnliga huvudroll i en tv-serie (drama) för sin roll som dubbelagenten Sydney Bristow i Alias (ABC), vars andra säsong just nu visas på TV4.

- Det känns naturligtvis fantastiskt att våra inköpta serier nominerats till hela tio Golden Globe-statyetter. Det visar också att vi både med våra nyinköpta och pågående serier står oerhört väl rustade på inköpssidan inför det kommande året, säger TV4:s inköpschef Clara Scherman.

:)
------>Sci-Fi Nytt <-------

#11 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 December 2004 - 21:38

Ser mycket fram emot denna serien. :D
Trots att jag egentligen inte alls är intresserad av westerns. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#12 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 16 December 2004 - 23:09

Hmm, does lying bastards...men det var iallafall roligt :)

#13 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 17 December 2004 - 21:24

skumt att de ljuger för dig, det borde ju ligga i deras absoöuta intresse att förmedla rätt program information. Kul att den kommer! Har länge saknat en riktigt bra western serie som kan förvalta arvet Macaha, Bonanza och Ponnyexpressen. När den dessutom verkar vara bra på riktigt är man förvantansfull!

#14 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 17 December 2004 - 23:33

Jag mailade tillbaks att upplyste om att de visst skulle sända Deadwood och fick ett trevligt svar om att "man lär sig något varje dag".
Tydligen hade han inte riktigt koll :rolleyes:

#15 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 18 December 2004 - 00:49

hehehe...noll koll...bra TV4 bra!!! Nu kanske min gamla hat kanal kan få lite bättre status i mina ögon...lite förvånande att det inte är svt som kommer sända den...de brukar ju lägga beslag på alla HBO serier av värde...

#16 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 18 December 2004 - 01:57

Sant, det kanske är för att det är en västern som SVT inte köpt in den (eller så var 4an före). Västerns är ju tyvärr inte riktigt gångbart nuförtiden, vilket är synd för jag har också saknat en bra västernserie (framförallt bättre än semivästern Doktor Quinn). Ahh, vilka tider när man kunde se Alias Smith & Jones på dumburken.


[Edit] Och jag pratar inte om tiderna med reprisen på 5an eller Z-TV, utan när den gick första gången :wub:

Edited by Sir-L, 18 December 2004 - 01:59.


#17 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 December 2004 - 03:01

Åååh.... Alias Smith & Jones var en av mina favoritserier en gång i tiden. :wub:
Det vill säga, medan Pete Duel fortfarande var med. Sen blev den dålig väldigt snabbt. *snyft*
Support your local search and rescue unit - get lost.

#18 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 December 2004 - 10:56

Jätte bra :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#19 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 18 December 2004 - 20:19

Jazzdevil: Juppz, SVT har lagt beslag på många bra HBO-serier. Men den bästa, ja - den fick Tv3. Oz var för vågad för SVT <_<
------>Sci-Fi Nytt <-------

#20 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 December 2004 - 20:46

Oz var för vågad för SVT  <_<

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, kan du fatta det? Men de var väl nöjda med Sopranos. De lät ju bli att köpa SATC också. Den knep trean den med.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#21 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 18 December 2004 - 21:39

jag undrar om inte 4an tycker att de inte behöver bry sig så mycket om deras mindre populära serier (angel, någon? :rolleyes: ) när dom har så otroligt populära serier...
hursomhelst verkar det ju såklart spännande med en ny westernserie :thumbsup:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#22 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 18 December 2004 - 22:21

Oz innehöll iofs de mest extrema scener jag någonsin sett i en tv-serie, så på något sätt har de ju agerat förståeligt. Den hade väl inte passat sig 21:20 på söndagkvällar direkt. Men varför man istället inte valde att senarelägga den, det undgår mitt förstånd. DR1 (Danmarks motsvarighet till SVT1) lade den vid 00-tidne på natten ... iofs slutade man med serien redan efter andra säsongen, just p g a sjukheterna :P

På något sätt måste du nappa åt dig serien, Marie! :(
------>Sci-Fi Nytt <-------

#23 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 December 2004 - 23:37

Ja, jag känner mer och mer att jag måste se den. Får göra en allvarlig ansträngning att leta rätt på kanal och tid att titta på den. En del av problemet är att vi nästan aldrig ser på trean. Hade man haft den vanan hade det nog känts mer naturligt att se en serie som gått på den tiden Oz har också. Men inte som det är nu, att ingen ser på kanalen mer än nån gång i veckan eller ens det. :/
Support your local search and rescue unit - get lost.

#24 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 19 December 2004 - 00:26

Ja, jag känner mer och mer att jag måste se den. Får göra en allvarlig ansträngning att leta rätt på kanal och tid att titta på den. En del av problemet är att vi nästan aldrig ser på trean. Hade man haft den vanan hade det nog känts mer naturligt att se en serie som gått på den tiden Oz har också. Men inte som det är nu, att ingen ser på kanalen mer än nån gång i veckan eller ens det. :/

<{POST_SNAPBACK}>

Huh? Ha en kanal och inte se på den, går det? :blink:
Den kanal man inte ser på bandar man ;)

#25 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 19 December 2004 - 00:33

Vet inte ens om serien visas längre. ZTV sände den vid 22-tiden häromåret, men sedan dess har det varit dött.

Säsong 1, 2, 3, och (snart) 4 har släppts på DVD, dock :)

Attached Files


------>Sci-Fi Nytt <-------