Jump to content

Photo

Criminal Minds


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#26 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 22 December 2006 - 18:28

Jag menade mer avsnittsnr, har ingen koll på serien på svensk tv.

Det intressanta med just Dexter är gråzonerna och även om det går emot vad den egentliga rättvisan borde vara och dina egna åsikter dras du lätt in i serien och frågeställningen om det han gör är rätt eller fel. Det är något karaktären själv frågar sig också. Sen är det en otroligt välgjord serie (arc karaktärer skådespelare) och bara baserat på det borde den vara intressant också, men gråzonerna gör den ännu bättre.


Jo, det blir nog att jag kollar ändå. Jag är ju TV/Film-fanatiker. ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#27 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 09 February 2007 - 14:44

Argh, vilket avsnitt! Otroligt spännande och bra. Ångest med Reid och hans mamma. Och Gideon bröt nästan ihop där lite! Jag som tyckte serien var sådär, nu har det varit BRA avsnitt! :D
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#28 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 February 2007 - 09:08

Och jag har missat alla , eftersom Medium er på samma tid :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#29 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 11 February 2007 - 12:48

Och jag har missat alla , eftersom Medium er på samma tid :(


Jag vet! Onda TV. Tur att jag har video och spela in medans jag ser en annan kanal. :)
Det kanske går att fixa avsnitten på annat sätt?
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#30 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 February 2007 - 17:46

Det kanske går att fixa avsnitten på annat sätt?


Japp ;) hållar på med det nu , men det er många avsnitt som jag skal skaffa mig :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#31 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 11 February 2007 - 18:14

Det kanske går att fixa avsnitten på annat sätt?


Japp ;) hållar på med det nu , men det er många avsnitt som jag skal skaffa mig :lol:


Jag har själv inte sett serien från början. Säg gärna till mig om du hittar första säsongen? ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#32 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 March 2007 - 14:19

Avsnittet i går kväll var bra tyckar jag , ruggigt tema med kidnappning av ett barn som de tror varet kidnapped ett år , men visar sig ha varet kidnapped i över 6 år :blink:

Kidnapped av en pedofil sat ut på nettet på auktion , så sörgligt :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#33 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 03 March 2007 - 20:34

Jag har sett några avsnitt framöver och serien blir bara bättre och bättre! Mycket ångest, och mörkt - sådant gillar jag! :D
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#34 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 October 2011 - 22:17

Inte mycket snack om denna mycket bra serie. Såg reklam för säsong 7 på kanal 5 idag, start nu på torsdag kl 21. :thumbsup: Gillar att kanal 5 är snabba med den nya säsongen, som hade premiär 21 sept.

YAY!!
Spoiler
Undrar (läs hoppas) om det är permanent. :w00t:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#35 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 June 2012 - 13:30

Sett sista dubbelavsnittet av säsong 7. riktigt bra dubbelavsnitt om bankrånare, med Tricia Helfer som en av bankrånarna.

Det var inte länge Paget Brewster var tillbaka i Criminal Minds, nu verkar det som hon lämnar igen. :((((( :upset:

Edited by GaterGirl, 24 June 2012 - 13:50.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier