TV-Serienyheter 2015-2016

• Please log in to reply
186 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 March 2012 - 21:52

CBS förnyar serier, bla CSI, Criminal Minds och Person of Interest

http://insidetv.ew.c...news-good-wife/

här är en sammanställning av serier som ligger löst till.

http://insidetv.ew.c...bubble-shows/2/

Edited by Garm, 08 February 2016 - 18:01.
Ändrade trådtiteln och klistrade sedan fast tråden.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 16 March 2012 - 20:37

Kul att Grimm får en andra säsong då jag tycker manuset förbättrats betydligt med de senare avsnitten.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 March 2012 - 00:37

här är en sammanställning av serier som ligger löst till.

http://insidetv.ew.c...bubble-shows/2/

Snälla, inte Unforgettable och Hart of Dixie! :cry: Ringer beror på om de avslutar säsongen/serien på ett bra sätt. Gillar verkligen den men förstår att den inte faller alla i smaken. Fast visst hade jag velat se 1 till säsong.

Var såg du att Grimm har fått en andra säsong? För den står med på Bubble-listan. Såg det nu på TV.com. :)

Edited by Crusader, 17 March 2012 - 00:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 March 2012 - 10:02

Sorry, länkade aldrig. Men du hittade ju infon om det iaf. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#5 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2012 - 21:26

I veckan får vi besked om Fringe kommer leva vidare, men vi behöver inte vänta längre på bekräftelse att det blir en tredje säsong av Game of Thrones! :thumbsup:

http://www.comingsoo...ws.php?id=89052

#6 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 10 April 2012 - 21:34

Hoppas Fringe får ett värdigt slut iom en sista säsong.

Game of Thrones får en tredje säsong iaf :thumbsup:
http://www.hollywood...season-3-306981

#7 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 April 2012 - 21:49

Det ekar här... :P

Kanal 5 har köpt in "Hannibal Lecter" (NBC). Återstår att se när de visar den och om den serien kommer överleva en första säsong...

#8 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 11 April 2012 - 05:19

Haha, sorry, såg inte delen med GoT i ditt inlägg :)

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2012 - 20:14

Som ni ser så har jag plockat ut lite inlägg från TV-Serier 2011-2012 och skapat en ny tråd :)

TV.com har kommit med uppdaterad (?) lista

What's Renewed, What's Canceled, and What's Still In Between? (2012 Edition) - News - TV.com
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#10 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 April 2012 - 01:55

:o :unsure: :huh: :eeh: :hurrah: :cheer:

'Fringe' Renewed for Fifth and Final Season

Fox has renewed the cult drama for a fifth and final season, giving the go-ahead on 13 more episodes. The renewal will bring the sci-fi seriesto an end after 100 episodes, a critical syndication threshold for the series' studio, Warner Bros. TV.
Fringe is a remarkably creative series that has set the bar as one of television’s most imaginative dramas,” said Fox entertainment chief Kevin Reilly. “Bringing it back for a final 13 allows us to provide the climactic conclusion that its passionate and loyal fans deserve. The amazing work the producers, writers and the incredibly talented cast and crew have delivered the last four seasons has literally been out of this world. Although the end is bittersweet, it’s going to be a very exciting final chapter.”

Added showrunners Jeff Pinkner and J.H. Wyman: “This pickup means the world (both of them) to us, because we love sharing these stories with our enthusiastic fans. On behalf of the cast and crew, we applaud our fans and Fox for allowing us to imagine the impossibilities together for so long.
Season five is going to be a conclusive thrill ride for all of us.”
Fringe, which moved to Friday nights in its third season, has hit ratings lows on multiple occasions this year in the advertiser-coveted 18-49 demo (0.9) and is hovering around 3 million viewers, according to Nielsen. Still, the perennial bubble show has maintained a vocal fan base, with critical and awards support, including two Emmy nominations in technical categories.

In anticipation of an official decision, the cast and crew shot multiple endings for the show's two-part season finale, set to air May 11, which cast members have spoken publicly about.
Well-known Fringe fan Reilly acknowledged in January that the network was losing money with the heavily mythologized series. "At that rating, on that night (Fridays), it’s impossible to make money … and we’re not in the business of losing money," Reilly said at the time, with some speculating that the statement was as much a negotiating ploy as it was an honest statement.
"I mean, 88 [episodes] is good, but 100 is better," Wyman told THR in February of his desire to see the series continue. "We would never want to continue unless we felt that we had something incredibly creative to say and to do. We do, and if the powers that be deem it a plausible solution to go forward, then we're thrilled."

Edited by Wylie Times, 27 April 2012 - 01:56.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#11 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 27 April 2012 - 05:51

(Fnissar glatt åt dina minspel och glädjeyttringar!)

Yay! Goda nyheter indeed! :thumbsup:

#12 Wowbagger

Wowbagger

Commander

• Members
  • 197 posts

Posted 27 April 2012 - 05:58

Härligt! :)
hoppas bara att det blir ett "bra" slut och inte ett Lost/BSG slut.

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2012 - 18:20

Ser bra ut för de flesta av mina favoritserier. Jag är glad att "Once Upon a Time" verkar säker och samma med "Supernatural". "Hart of Dixie" verkar också ha en chans.
Men jobbigt att det ser så dåligt ut för "Unforgettable", som jag verkligen gillar. "Ringer" hoppas jag får en bra avslutning, då blir jag nöjd.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#14 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 April 2012 - 18:58

Jag går mest och oroar mig för Community och Parks & Rec. Dom blir troligtvis förnyade båda två men båda har låga tittarsiffror så det är långt från säkert.

-Gangstagrass

#15 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 April 2012 - 19:29

Vore otroligt tråkigt om Community läggs ner. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 April 2012 - 21:36

Glad för Fringe, tyckte den gick på halvfart i början av säsongen men den har repat sig ordentligt!

Winter is Coming

#17 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 02 May 2012 - 12:17

Flashpoint's kommande säsong blir den sista.

-Sora, Kingdom Hearts

#18 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 03 May 2012 - 23:42

Supernatural är klar för en 8:e säsong. Även The Vampire Diaries och 90210 blir förnyade.
-Sora, Kingdom Hearts

#19 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 10 May 2012 - 12:23

Alcatraz och Bones spin-offen The Finder är nerlagda. Men 30 Rock får en 7:e och sista säsong.

Edited by Crusader, 11 May 2012 - 00:16.

-Sora, Kingdom Hearts

#20 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 11 May 2012 - 09:35

YAY :D Community får en fjärde säsong men bara 13 avsnitt. http://coming-soon.l...om/9061454.html

ABC Renews Revenge, Once Upon a Time, Castle, and 7 More Shows http://www.tv.com/ne...re-shows-28632/

Edited by GaterGirl, 11 May 2012 - 09:35.

#21 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 11 May 2012 - 11:32

Inte för att jag var orolig för Once Upon a Time eller Castle men skönt att få det bekräftat. :thumbsup:

När det gäller Community så blir det nog sista säsongen om inte tittarsiffrorna blir bättre.

Edited by Crusader, 11 May 2012 - 11:34.

-Sora, Kingdom Hearts

#22 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2012 - 13:47

YAY :D Community får en fjärde säsong men bara 13 avsnitt. http://coming-soon.l...om/9061454.html

Woo hoo! :cheer: Dessutom får 30 Rock en sjunde och sista säsong och Cougar Town fortsätter på TBS. :thumbsup: Nu väntar jag bara med bävan inför beslut om Parks & Rec

När det gäller Community så blir det nog sista säsongen om inte tittarsiffrorna blir bättre.

Jag vet inte jag. Community har ju alltid haft riktigt låga tittarsiffror men NBC fortsätter att förnya den

Edited by Wylie Times, 11 May 2012 - 13:48.

-Gangstagrass

#23 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 11 May 2012 - 15:07

Jo, fast nu har de sänkt avsnitten till 13. Det brukar vara ett dåligt tecken.
-Sora, Kingdom Hearts

#24 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 May 2012 - 22:53

Nikita får en tredje säsong (trodde den lagts ner för länge sen :P) medan Harry's Law läggs ner. http://www.thefutoncritic.com/news/

Wylie: står här att Parks & Rec får fortsätta ett tag till...

#25 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• 12,013 posts

Posted 11 May 2012 - 23:57

Serien Awake om en polis som löser mord medans han lever i två världar (en där hans fru lever och en där hans son lever) och inte vet vilken som är verklig, har tyvärr lagts ned.

Hart of Dixie får en 2:a säsong. ( :cheer: ) Gossip Girl får en sista säsong men bara 11 avsnitt. Men The Secret Circle och Ringer är nerlagt. Hoppas verkligen de fick veta i tid till att ge serierna en ordentlig avslutning.

Källa för alla mina är ismyshowcancelled.com (har glömnt säga det innan)

Edited by Crusader, 12 May 2012 - 01:02.

-Sora, Kingdom Hearts