Jump to content

Photo

MegaStjärnorna!


13 replies to this topic

#1 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 June 2009 - 15:00

Jajjemen. Alla stora super-team behöver en junior-skvadron, som dom accepterar mer eller mindre motvilligt, ja? Posted Image

Har jobbat rätt länge på det här projektet, och det utspelar sig i den moderna eran, så det har hänt en hel del i NS värld innan dom här käcka gossarna och töserna bestämmer sig för att ta sig an uppgiften att bekämpa samhällets problem.

Bakgrunden är ganska enkel, en uråldrig supervarelse som kallar sig Svartmoln, har vaknat till liv. Svartmoln var den första mäktiga superskurken, nemesis till Eldhår, den första superhjälten. Svartmoln överlevde slutet på stenålderseran genom att använda sin förmåga att försätta sin inre levande organiska del ( som täcks av pseudo-materian som den negativa emotionella energin han absorberar skapar) i stasis. Så har Svartmoln sovit, i tiotusentals år... tills nu.

Svartmoln kommer snart i konflikt med, och besegrar Nordens Stjärnor samt utropar sig själv till hövding över norden. Esmeralda Minerva, en ung kvinna som dagen innan hittat ett par mystiska glödande pärlor, använder sina nyfunna kosmiska krafter för att finna dom hjältar som Svartmoln ännu inte har slagit till marken och i järn. Det visar sig att dom enda hjältar som finns kvar, är dom som inte är det ännu...

Dom olika medlemmarna är som följer:

Kosmos Pärlor - Esmeralda Minerva, många superkrafter, vissa kosmiska, av 14 extradimensionella regenererande halsband. Är MS egensinniga ledare och grundare.

Infinite Boy - Kamor Ideos, extradimensionell människa från en möjlig avlägsen framtid då mänskligheten odlar mikroversum på sin kropp. Kan frammana kosmiska energier ur sin kropp och tillfälligt återskapa fenomen från rymden på jorden. Besitter förmågan att levitera, men inte snabbare än ca 40 kilometer i timmen.

Delpho - Delfin, besitter soniska och telepatiska krafter. Tillhör en tidigare oupptäckt ras av delfiner med en intelligens påminnande om människors, och utväxter i framfenor som fungerar som tummar. Dom har ett undervattenssamhälle på höga djup runtom i nordliga vatten. Dom har utvecklats så att dom klarar förhållandena på djupt vatten ( köld, tryck, mörker) men använder även tekniska hjälpmedel som dom fått hjälp av det forntida Atlantis att bygga. Delpho tillhör en av dom Delphoser som anser att det enda sättet för dom att överleva i den värld den moderna människan skapat är genom att återbygga ett fredligt, öppet förhållande med mänskligheten. Bär en bioteknisk sele för djuphavsutforskning.

Halvhjärtat – Vera Kyros, inga superkrafter. Yngre syster till Superstjärnan, en av jordens mäktigaste hjältar, och en av Sveriges mest hyllade. Hon har länge velat bli brottsbekämare själv, men systern har alltid satt käppar i hjulen. KP ger henne slutligen chansen som hon velat få i hela sitt liv.

Hy-5 – ( Hybrid Orbot modell nr 5) En Orbot är en robot sammanfogad av individuellt fungerande moduler som arbetar tillsammans i ett antigravitationssystem. Hy-5 är den första Orbot som skapats via en ny avancerad Hybrid Robotteknik, där en genetiskt modifierad encellig organism framtagits som kan utföra avancerade matematiska beräkningar tillsammans med minneskretsar. Grund-dna'n som använts är från basala amöbor. Kosmos Pärlor och Halvhjärtat upptäcker 'Hy-5' när dom går igenom valven under Nordens Stjärnors bas. Al är inte helt aktiverad än, utan är en av Tin's små projekt som han startat, men inte kunnat slutföra då han inte har någon kraftcell som kan ladda upp den centrala modulen för Antigravitation.
En av KP's kraftpärlor står för energin som ger Hy-5 liv. Besitter många förmågor som en robot kan ha, med den lilla finessen att han kan byta ut olika moduler, och därigenom få nya förmågor från andra delar.

Första rekryten efter dom första 5 och den första storyn:

Skaparflickan ( Create-Girl) – Samisk-japanskt ursprung. Hennes mammas familj härstammar från ön Hokkaido, utanför Japan, och tillhörde Ainu-folket. Hennes pappa är från Svenska Lappland. När hennes mor gifte sig med en svensk så var det till stor sorg för hennes mormor, då hon ansåg att det skulle innebära den slutgiltiga spiken i kistan för deras familjs långa arv inom magin. Detta arv, förmågan att använda en magisk pensel med gudomliga krafter, hade försvagats i många generationer, och nu verkade det som om att slutet var inne. Hennes mormor hade dock fel, för Skaparflickans pappa tillhör en ytterst gammal linje av Samiska Nåjder ( Lars Nilsson, avrättad schaman) , och unionen mellan han och SF's mor återtänder magin, och gör Skaparflickan till den mäktigaste någonsin av deras led. Hennes mormor dör lycklig dock, för innan hon somnar in, så ser hon hur dom magiska färgerna i penseln skimrar till liv i Skaparflickans händer.
Skaparflickan kan använda den gudomliga penseln för att tillfälligt förändra verkligheten, genom att måla in saker som inte fanns innan, eller sudda ut andra saker. Hon besitter även schamanistiska förmågor från hennes pappas sida, som hon inte utforskat.


EDIT: Bytt namn på AL-Hybrot till Hy-5. Kortare och bättre.

Edited by PredaBot, 09 October 2011 - 00:12.


#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 June 2009 - 15:39

Det här verkar som en kul idé, hoppas att det går bra ^^

#3 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 20 June 2009 - 19:39

Faktiskt så verkar det riktigt bra. Har bara svårt att hänga med i tidslinjen i det där universumet.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#4 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 June 2009 - 00:54

Paladin: Tackar. :) Ja, jag hoppas ju verkligen kunna göra ett bra jobb. Megastjärnorna ligger ganska långt fram i tiden, då allt hänger på andra serier som jag har planerat innan MS.

Sret: Hoho! Jo, det kan kännas lite förvirrande i början, med dom olika erorna, men det ger sig med tiden ska du se.

Kommer snart in med betydligt mer detaljerade profiler på Kosmos Pärlor och Svartmoln, som är dom som jag har utvecklat mest hittills. Svartmolns Engelska namn är för övrigt Blackness cloud, har jag fixat översättningen helt korrekt där, mellan Svenska och Engelska?

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 June 2009 - 07:53

Det här känns roligt! Det är många egna individer du presenterar och jag tror det kan slå gnistor mellan dem! Gillar framför allt Delpho och Skaparflickan!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 June 2009 - 12:45

Tackar, TFels! :)

Kan nämna att en grundläggande del i gruppens dynamik är att i princip ALLA, förutom Halvhjätat, är mer eller mindre kära i Kosmos Pärlor. ^^

Dock så är ju inte alla mänskliga som ni ser, så det yttrar sig på lite olika sätt. Al Hybrot är tex mest kär i hennes matematiska korrekthet, Delpho är bara lite förtjust i hennes tankar, Infinite Boy är kär i henne för att hans framtida folk väljer partners beroende på det kosmiska kraftfält som dom genererar ( han har en mutation i sitt fält, som gör det inkompatibelt med alla andras. Det reagerar på KP's unika energifält dock), slutligen så är Skaparflickan nog den enda som har en vanlig mer traditionell förälskelse.

Edited by PredaBot, 21 June 2009 - 12:46.


#7 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 12 November 2009 - 02:09

Om detta nu är om efter Nordens Stjärnor så vill jag bara att nu när Ghast är med dem så är det så att han ska dö på ett ärofullt sätt, eller ja, strimlas med motorsåg går också bra, ge han i alla fall en bra död det är min önskan bara. Vill förövrigt veta hur det går med det hela i detta nu.

Edited by Sret, 12 November 2009 - 02:11.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 November 2009 - 15:28

Nja, det är inte riktigt efter NS, utan det är helt enkelt NS i den moderna eran, lite samtidigt. Posted Image

En serie some löper parallellt och innehåller en massa karaktärer från NS. Ghast's död är inget som jag har haft nån tanke på? Varför ska man döda en karaktär redan nu? Alla är så färska så det måste vara en hejdundrande story för att det ska vara produktivt, tycker jag. Jag tror inte nån kommer döda honom såvida det inte är du som ger ideen till en story som specifikt är till för att döda honom.

Kommer en liten uppdatering inom kort här, faktiskt. Har två koncept som är nästan färdiga. ^^

Edited by PredaBot, 09 October 2011 - 00:13.


#9 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 November 2009 - 20:03

ÄNTLIGEN FÄRDIGT!! :)

Kosmos Pärlor i all sin prakt och glans, står nu framför oss.

Designen på symbolerna som syns i hennes kosmiska kraftpärlor är inte helt färdiga än, men dom kommer strax. Hrrm.

Posted Image
Posted Image

#10 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 12 November 2009 - 20:17

Jaha, då var det ett litet missförstånd från min sida. Trodde att nästan alla i NS var döda när denna gruppen började. Missförstånd är så vanliga.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 November 2009 - 22:35

Jag var nog rätt otydlig i den grova synopsis jag skrev. Det är en story lite i samma anda som Giant Size X-men #1, där en helt ny uppsättning X-men introduceras, med hjälp av en ny mäktig fiende som fångar dom gamla. :)

Edited by PredaBot, 12 November 2009 - 22:35.


#12 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 12 November 2009 - 23:29

Jag läser inte så mycket serier nu för tiden så jag vet inte mycket om sådant.

Edited by Sret, 14 November 2009 - 16:22.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#13 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 14 November 2010 - 01:46

För att få lite mer liv i forumet, är det här ett helt eget projekt? Eller kan andra komma med idéer? Du nämnde innan att du hade två koncept nästan klara. Får man höra?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#14 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 October 2011 - 00:04

Två koncept som nästan är klara är

Kosmos Pärlor - Ledare för MS, kosmiska krafter från Indisk Mystik
Svartmoln - Världens första superskurk, herre och slav under det emotionella spektrat. Väldigt många, väldigt starka psioniska krafter.

Sen så är även en sidofigur som heter Hy-5 nästan färdig! =)
Är väl lite mer egen grej det här, men så fort jag har grundfigurerna och den första storyn ute, så får gärna andra komma med idéer om äventyr, och gärna göra lite egna serier med dom, eller kanske låna dom till ett NS-avsnitt?

Jag delar gärna med mig, om det känns som häftiga leksaker. Lite måste man få prova. ^^

Här är just nu den nuvarande visuella sketchen för Hy-5 (Hybrid-organic/inorganic Orbitizing Robot model nr 5):

Posted Image

Kan inte riktigt bestämma mig... vilken av dom är bäst? Kan det behövas ta nånting från dom olika verisonerna och göra nåt annat? Själva idéen är att han är en robot förbättrad med genetiskt framställda organiska delar, en Hybrot (motsatsen till en cyborg) som använder ett antigravitationssystem i centerdelen, istället för leder. Det betyder att han kan byta ut sina olika delar hur som helst, snabbt och smärtfritt, och få nya funktioner.

Beroende på uppdraget, så väljer han ut andra kroppsdelar, med en annan konfiguration. T ex ibland kan han vara en flotte, annars en stor kanon, och tredje kan vara en större och starkare version, med många fler kuber, och fler kraftkällor.

Ska till några små ytdetaljer på kuberna också, några små indenteringar/avfasningar.



Reply to this topic