Jump to content

Photo

Critical Role


4 replies to this topic

#1 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 02 April 2018 - 10:52

Någon som tittar på det? Eller lyssnar? (finns som podcast med)

Är ett gäng röstskådespelare som streamar när de spelar DnD 5e. De började en ny kampanj i januari och streamar en gång i veckan.

 

Första avsnittet från deras nya kampanj:


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 April 2018 - 22:15

Helt missat.

 

Tack för tipset.. :)

 

Lite skämmigt, med tanke på att jag redan prenumerar på Geek & Sundry, men å andra sidan har jag alldeles för mycket prenumerationer på Youtube, så en del grejer missas... :P


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 April 2018 - 22:32

Jag har följt det från början eftersom jag är en Geek & Sundry subscriber (och mod) från början. :) Men jag har hamnat lite efter så jag har inte sett den nya kampanjen ännu. Men jag börjar komma ifatt nu. Jag och ett par kompisar har börjat spela D&D (Halflingen Gonan the Barbarian) och det har gjort mig riktigt sugen på att titta ikapp.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 14 April 2018 - 09:57

Vad kollar ni på mer på hos geek and sundry? Några tips? :)

Jag har inte sett klart alla avsnitt med vox machina än, men de försvinner ju inte så tar det i en rätt långsam takt.

Critical Role har fått mig att bli väldigt intresserad av att spela DnD, ska faktiskt spela för första gången nästa vecka, som en half-elf paladin!
Vilken version spelar ni?

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 April 2018 - 00:49

Vi spelar 5e. Den är väldigt enkel att spela (vilket också är kritiken den har fått från gamla spelare som tycker att den är för enkel och casual) vilket gör att man snabbt kan börja utan att spendera timmar att förbereda sig och lära sig allt.
 
Jag  rekommenderar deras Star Trek RPG "Shields of Tomorrow" och "Foreververse" (Kallad "No Survivors" och "TPK" innan) där de testar en massa olika rollspel (TMNT, Werewolf, Pugmire, 7 Seas, Pupperland mm.). Foreververse är slut nu och jag vet inte om det kommer tillbaka. Men serien har en spirituell uppföljare kallad "Weave Society" som går just nu. De hade också en Doctor Who RPG serie kallad "Eric's TBD RPG", också avslutad. Sedan finns där "Dick & Johnson" om man gillar skruvade over-the-top American action parodier baserat på chew bubblegum and kick ass systemet.
Sedan så har de på Alpha ett skräck RPG som heter "Dread" som använder Jenga som spelmekanik där bla. Matt Mercer spelar. Där finns fler RPG på Alpha men jag känner inte till dem då Alpha kostar extra (fast man kan får några månader gratis om man vill kolla en serie).

 

 

En annan kanal att rekommendera är Hyper RPG, skapad av mannen som skapade Geek & Sundry's twitch kanal men sedan slutade när Legendary började att kontrollera kanalen för mycket. Många från Geek & Sundry jobbar där. De har dessutom alla sina serier på Youtube.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif



Reply to this topic