Jump to content

Photo

X-Men: First Class


  • Please log in to reply
174 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 July 2008 - 20:12

IMDb: X-Men: First Class (2010)


Fox Opening Registration for X-Men: First Class? - Superhero Hype!
Source: D.Mac
July 28, 2008


An interesting listing at Production Weekly caught our eye - "X-Men: First Class." Could 20th Century Fox be developing a movie based on the series written by Jeff Parker and pencilled by Roger Cruz? Or are they using the title of that comic for their proposed Young X-Men spin-off?

What makes it even more interesting is that X-MenFirstClass.com redirects to FoxMovies.com.

The "X-Men: First Class" was an eight-issue mini-series published from September of 2006 through April of 2007. As Special was also released in May of 2007 followed by a monthly series that started in 2007 with the same creative team. The comic is described as follows:

For millions of years, mankind's place on Earth was unchallenged – until five young people paved the way for a new kind of human. While students at the Xavier School for Gifted Youngsters, Cyclops, Marvel Girl, Angel, Beast and Iceman taught the world what it meant to be X-Men. These are the hidden stories of the team that laid the foundation of a mutant dynasty!

We'll have to wait and see if official news on this hits.

Posted Image


Edited by Georgia, 05 October 2011 - 22:00.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 November 2008 - 12:23

Fler mutanter vandrar in
2008-11-19 10:27

Det amerikanska filmbolaget Twentieth Century Fox gör sig redo för att fortsätta expandera filmserien om ”X-Men”. Nästa steg blir att göra en film om en yngre uppsättning mutanter, ett projekt döpt till ”X-Men: First class”. Josh Schwartz har anlitats för att skriva manus.

Installationerna om mutanthjältarna i ”X-Men” har varit stora framgångar för filmbolaget Twentieth Century Fox. Efter de tre inledande filmerna ”X-Men”, ”X2” och ”X-Men: The Last stand”, har man producerat en ny filmserie, där bakgrunden till de första filmerna presenteras. Först ut är ”X-Men origins: Wolverine”, som har amerikansk premiär den 1 maj 2009, och avsikter finns även för att göra ”X-Men origins: Magneto”, men ingenting har ännu bestämts om framtiden för det projektet. Nu avslöjar tidningen Variety att filmbolaget även gått vidare med sina planer att starta ännu en filmserie kallad ”X-Men: First class”.

”Gossip Girl”- skaparen Josh Schwartz har blivit utsedd att skriva manus till ”X-Men: First class”, som kommer att handla om de yngre studenterna vid Professor Xaviers skola för mutanter, och deras väg till att bli fullfjädrade medlemmar av X-Men. Enligt rapporter ska erbjudandet som Twentieth Century Fox gett Schwartz även inkludera möjligheterna att stå som regissör, men det är ännu oklart om det står kvar när filmen väl ska spelas in. Några datum för ytterliggare produktion är inte offentliggjorda.

Det troliga är att filmen om ”X-Men: First class” kommer att utgå från serietidningen med samma namn, som började publiceras under 2006. I tidningen förekommer karaktärer som Rogue, Iceman, Angel, Colossus, Jubilee och Shadowcat, som redan figurerat eller gjort mindre framträdanden i tidigare filmer.

Ända sedan Brett Ratners ”X-Men: The Last stand” spelade in nära 500 miljoner dollar har Fox letat efter fler sätt att bygga vidare på framgångsvågen, och det ser onekligen ut som att man hittat ännu ett i ”X-Men: First class”.


"X-Men: First Class" Hires Writer at WorstPreviews™
20th Century Fox is gearing up to continue its "X-Men" franchise with a younger set of mutants in a film called "X-Men: First Class."

Josh Schwartz, the creator and executive producer of "Gossip Girls" as well as "The OC" and "Chuck," is expected to inject a next-gen sensibility into the superhero series, which has earned $1.2 billion worldwide. Writing assignment has also included the possibility of directing the pic, but so far Schwartz has opted not to take the helm.

Fox is keeping quiet on plans and declined to confirm details of the project. The studio has been considering ways to continue its successful series of "X-Men" movies after the third installment, the Brett Ratner-helmed "X-Men: The Last Stand," collected $459 million in 2006.

Fox has been leaning toward using the younger characters introduced in the previous pics in future installments -- teenagers with powers taught at the Xavier Institute for Higher Learning.

Resulting film would likely draw from elements of the Marvel comic of the same name, launched in 2006, and enlist such characters as Iceman, Rogue, Angel, Colossus, Jubilee and Shadowcat, who have appeared prominently or made cameos in prior pics.


New X-Men Getting the O.C. Treatment - E! Online

Empire: Movie News - Fox Lines Up X-Men: First Class
Written by Gossip Girl's Josh Schwartz

Fox, Josh Schwartz mutate 'X-Men' - Entertainment News, Front Page, Media - Variety

IESB.net - Movie News, Reviews, Interviews and More! - New X-Men Films On Their Way!

Josh Schwartz eyes 'X-Men' gig

Fox Needs a Director For X-Men: First Class | /Film

Edited by Georgia, 19 November 2008 - 12:20.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 November 2008 - 17:08

Har varit rykten med en "Young X-Men"-film länge känns det som...och det tillsammans med spinoffs som Wolverine och eventuellt Magneto känns bara...fel. Nej, Fox slarvade bort Bryan Singer och fick en jäktad och mycket sämre trea tack vare det. Sen dess känns inte X-Men på film särskilt hett eller lovande alls faktiskt. Tråkigt nog.
*Hockey och superhjältar*

#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 November 2008 - 13:06

Hugh Jackman Talks "X-Men: First Class" at WorstPreviews™
It was recently announced that a new X-Men movie, called "X-Men: First Class," has gone into development. It will likely draw from elements of the Marvel Comic of the same name, which enlists such characters as Iceman, Rogue, Angel, Colossus, Jubille and Shadowcat.

Now, IGN caught up with Hugh Jackman to ask him if he will be involved with the new X-Men project. "Nah, there is no plans," he revealed. "I read about it like you in the newspapers."

He continued: "I heard about some kind of movie and to me, being a little greedy, I just said to the guys at Fox: 'I really want Wolverine to be... whatever else you do, I get it, but please make Wolverine the first one.' So I'm happy that we're the first ones out. But I think there is always room for good movies. And I can see with the comic book, with the history, with the folklore that is around X-Men, there is definitely a good movie there."


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 November 2008 - 18:43

Splash Page » ‘Young X-Men’ Writer Marc Guggenheim Weighs In On ‘X-Men: First Class’ Movie And Character Lineup
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 April 2009 - 11:27

X-Men: First Class is a Prequel, NOT a Spin-Off | /Film

When we first heard about X-Men: First Class, Gossip Girl/Chuck/O.C. creator Josh Schwartz had been hired to write a screenplay that focused on “the other teenage characters attending the Xavier Institute for Higher Learning.” But apparently the project is not a spin-off, but a full on X-Men prequel. X-Men franchise producer Lauren Shuler Donner revealed on Fox Movie Channel’s Life After Film School that the film actually focuses on “the first class of Xavier’s school, way back when.”

“So it’s young Scott, young Jean, young Beast and that’ll be really fun,” Donner said. “I think (the plan) is to follow some of the characters into their own stories, and weave them back into the X-Men world. And hopefully First Class will become its own franchise and we can follow them as they grow up.”


So not only is this a full on prequel, a Batman Begins/Star Trek like prequel/reboot of the X-Men series but Fox hopes to make it the first in a franchise of films. I was kind of excited to see an X-Men film that explores some of the less popular characters.

via: comicscontinuum.com


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 April 2009 - 12:12

Låter mycket mer intressant, det här. Kanske t om kan få liv i X-Men igen, mer av de klassiska X-Men, och särskilt Scott som blev sorgligt förbisedd i särskilt X-Men 3. Det finns många bra historier att berätta här bara man gör det rätt. :)
*Hockey och superhjältar*

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 April 2009 - 23:06

Jag vet inte om jag tycker det låter så intressant för det, prequels klingar oftast illa i mina öron.

Winter is Coming


#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 September 2009 - 18:36

Lite nyheter den här filmen. Tydligen kommer samma kille som var Scott Summers i Wolverine att även spela samma roll i den här.

http://www.superhero...ews.php?id=8696

Undrar bara hur de kommer att göra med Charles Xavier?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 October 2009 - 00:06

The Future Of The X-Men Franchise | X-Men: First Class | Empire | www.empireonline.com
16 October 2009

X-Men: First Class

"Harry Potter is a bit of a role model for us, absolutely. But we want it to be like the recent, darker Potters. It should not be a kiddie movie - we're in the X-Men world so you can't suddenly change the tone. The First Class comics are really fun - they're funnier than any other comics I've read. Basically in each one the kids are fighting strange villains, sometimes it's aliens, sometimes it's monsters. I want to get a flavour of that world. Occasionally the kids will be in class, but more often they'll be off on adventures. Which Professor X isn't too happy about! There's nothing more interesting than a bad kid, and this is full of naughty children. Cyclops, for example - he's a tough kid that bobbed from foster home to foster home, until he ends up at the school and becomes the leader. There's also still an element of friction between the mutants and the outside world. Remember that this will be set way back before anyone knew mutants existed.

Right now the script is not done -we're not where we want to be yet. We have to be careful that we don't tread on familiar territory, that people don't say, "Oh, I've seen that, been there." But (screenwriter) Josh Schwartz has a great young pulse and he's doing an amazing job bringing the characters to life. We want to make this a franchise, following these kids at the school, so the casting of the child actors will be all-important."

X-Men producer Lauren Shuler-Donner


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 December 2009 - 23:03

Fox och Singer är vänner igen för nu bekräftar bolaget att det blir Bryan Singer som tar hand om regin :)
Kermit: känns det bättre nu? ;)


http://www.heatvisionblog.com/

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 December 2009 - 23:37

Oj då, då vart den här filmen intressant också :)

Winter is Coming


#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 December 2009 - 00:00

En av de få smarta dragen FOX gjort på väldigt länge. Första gången X-men franchisen intresserar mig sen Singer gjorde X-men filmer förra gången.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 00:04

Ja, jag håller med er om att det blev intressant nu med Singer med i bilden :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 December 2009 - 08:02

Ja, äntligen är Singer tillbaka. Mycket bra nyheter! :thumbsup:
Tycker lite synd att hans Superman Returns inte fick något gensvar, och det absolut bästa hade väl varit att vänta med X-Men 3 tills nu, för den var väl ingen höjdare, men man kan ju inte få allt här i världen. :)

Sen får vi hoppas att det är en film om när Cyclops, Jean, kanske Beast och de där var yngre, så det inte rör sig om några nittiotalstramsmutanter eller ännu värre, klonade Wolverines.
*Hockey och superhjältar*

#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 09:36

Singer pratar om filmen och ger en liten hint om vad den ska handla om:

"This is the formative years of Xavier and Magneto, and the formation of the school and where there relationship took a wrong turn," Singer said. "There is a romantic element, and some of the mutants from 'X-Men' will figure into the plot, though I don't want to say which ones. There will be a lot of new mutants and a great villain."

In the film, Xavier and Magneto will be twentysomething, and the film sounds similar in construct to the J.J. Abrams-directed "Star Trek."

För mig som bara sett filmerna, ej läst dem, så tycker jag det låter som en bra idé att vi får reda på bakgrunden mellan de två. Vad säger ni andra som har koll på X-Men?

Hela artikeln på Variety.com

Edited by Synon, 18 December 2009 - 09:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 December 2009 - 09:53

Tidiga åren, alltså ingen Cyclops, Jean och allt det där. Och också en period som serierna inte har berört så himla mycket. Det har ju hintats och berättats en del, men inte så mycket mer än så, och absolut inte när Xavier och Magneto är tjugonånting. Kan bli bra, i alla fall nu när Bryan Singer ligger bakom det igen. Och de behöver ju inte slaviskt följa någon serie här, relativt mycket frihet. De kan leka med idéer till stories och t. om. hitta på lite egna karaktärer om de vill. Med andra ord borde detta utspela sig även före Wolverine-filmen, då Xavier dyker upp där och är betydligt äldre än i tjugoårsåldern? Således; ingen Wolverine?
*Hockey och superhjältar*

#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 10:07

Ah, ok så det är relativt ny infallsvinkel. Som sagt var tror jag att det låter som en bra idé att få veta lite mer om deras bakgrund, varför blev det som det blev. Plus få se dem som tjugoåringar :)

Får jag passa på att fråga då om övriga filmerna följt serierna på ett ungefär eller är det vissa händelser/karaktärer som är helt nya för filmerna? Jag var inne på att börja läsa serierna, men så hörde jag att det finns 7011 olika som helst ska läsas i viss ordning etc och då kom jag av mig... Kanske ska göra ett nytt försök och kolla upp det igen för det skulle ju vara himla kul att ha den bakgrunden när man ser filmerna.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 December 2009 - 10:24

Alltså, det finns knappast någon ny karaktär i filmerna, däremot följer de inte serierna till punkt och pricka för det. För att ta några exempel var inte Storm med från början, Wolverine dök inte upp såpass tidigt i serien, Cyclops dog inte på det sättet, Rogue är ingen tonårsflicka som har Wolverine som en slags mentor - det finns många skillnader. Framförallt tvåan och trean hämtar stor inspiration ifrån några enstaka serier, men de blandar ju in andra saker och gör något annat av det, så att säga.

För de som vill läsa X-Men är det bra att känna till att serien inte tog ordentlig fart förrän Chris Claremont och John Byrne tog över mot slutet av sjuttiotalet var det väl. Neal Adams hade en lyckad period tidigare, men det var en serie som inte alls var så populär som den blev, och t. om. var nedläggningshotad. Så även om kärntruppen eller originalmedlemmarna är Cyclops, Jean Grey, Iceman, Angel och Beast så var det ju när Byrne och Claremont tog över och Wolverine, Storm, Colossus, Nightcrawler, Banshee och de där kom som många kan tycka att serien började "på riktigt". Sen har ettan många influenser av de tidigare serierna, undantaget Wolverine då, fast på ett mycekt elegant sätt.
*Hockey och superhjältar*

#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 10:31

Tack Kermit för svaret. Intressant att veta. Känner mig riktigt sugen på att ta tag i serierna nu. Ska kolla upp det lite bättre efter all julledighet :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 December 2009 - 10:33

Om du vill skaffa serierna i fysisk form så rekommenderar jag Essential X-Men-volymerna. Det är förvisso svartvitt, men du får mycekt serier för pengarna. Och om du siktar på just Essential X-Men, så får du serierna som börjar där Claremont och Byrne tog över. Essential Uncanny X-Men däremot, det är de första serierna, av Stan Lee och Jack Kirby t. ex. Man behöver inte läsa precis allting för att förstå, så om du inte vill plöja igenom sextiotalets serier som ofta känns lite B nuförtiden, så behövs inte det. Jag började t. ex. läsa X-Men i början av nittiotalet, och fick hyfsad koll på all backstory genom det. :)
*Hockey och superhjältar*

#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 10:49

Perfekt! Tusen tack för tipset :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 March 2010 - 19:05

Lång artikel i LA Times Hero Complex

Bryan Singer on 'X-Men: First Class': It's got to be about Magneto and Professor X | Hero Complex | Los Angeles Times
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 March 2010 - 20:14

Bra artikel! Och coolt att Singer är med och gör X-Men igen, vore ju särskilt kul om det blev en X-Men 4 som kunde upprätta hedern efter floppen X-Men 3. Fast det kanske är reboot som gäller här också...?
*Hockey och superhjältar*

#25 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 March 2010 - 21:55

Fast vore det verkligen så dåligt då? :) Eller ja... En hel filmserie med X och Mags i 20årsåldern känns inte intressant. Mer kul vore det med att man får se när Xavier samlar alla dom ursprungliga X-men: Cyclops, Beast, Marvel Girl, Angel åsså förstås Iceman. ^^

Då kunde man ha med lite mer serietidningsaktiga uniformer och allt.