Jump to content

Photo

Firefox


  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#101 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 January 2010 - 13:19

Oh, sorry Marie :( Gick av bara farten, ska tänka på det nästa gång. Promise!

Pst. La till den andra länken oxå :P

Edited by Synon, 23 January 2010 - 13:20.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#102 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 23 January 2010 - 13:21

RTFM! :P

Hämta Firefox 3.6 på svenska

Andra språk

Om det här inte är det språk du söker, prova vår fullständiga lista på språkanpassade webbläsare.


Men jag är lika blind själv, så jag ska väl knappast kasta spjut i radhus... :rolleyes:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#103 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2010 - 13:24

Jag vet. Jag sa ju att jag följde länken som ett får. Won't happen again. Don't bring sheep to class. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#104 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 January 2010 - 13:29

Jag vet, händer att jag gör detsamma och klickar glatt utan att läsa ordentligt... :)

Tack, du vänliga själ som justerade ämnesrubriken :hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#105 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2010 - 13:48

Lyckades äntligen ändra underrubriken också. Känner mig inte som nån SuperMod idag precis. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#106 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 January 2010 - 13:54

Men du lyckades ju :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#107 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2010 - 14:09

Efter att ha bett Peak om hjälp att hitta funktionen, ja. :lol:

De har ändrat det från ett jätteenkelt sätt till att vara mera som andra mod-funktioner, så logiskt iofs, men mycket krångligare. Dumt, tycker jag. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#108 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 January 2010 - 14:20

:lol: Alla sätt är bra utom de dåliga, brukar man väl säga!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#109 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 January 2010 - 14:24

För att återgå till ämnet så ääälskar jag funktionen att en klickad länk öppnar en flik intill den man var och inte bara sist i raden som innan. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#110 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 January 2010 - 14:56

Har installerat nya versionen nu :)
Personas var ju kul, nu gäller det att hitta något som är snyggt *letar* vad mycket det fanns att välja på :o vilken ska jag välja *hämtar flera stycken för att växla mellan* OK, bestämmer mig för Dark Fox så länge.

Åh, TabMixPlus funkar för den här versionen. :thumbsup: även MakeLink :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#111 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 January 2010 - 10:32

Uiiiiuuuuueeeeiiiiiuuuuu. :upset:

Copy URL+ verkar död för alltid. Vill inte luras igång... :upset: :(

Annars så verkar uppgraderingen funkat bra.


Trist att Personas inte funkar i kombination med Yogurttree, utan endast med det höggravida standardtemat.


Edit: Påbörjat hundrävjobbet att överföra mina 11 olika alternativ från CopyURL+ till MakeLink.

Edited by XC, 25 January 2010 - 10:49.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#112 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 25 January 2010 - 17:10

:lol: Alla sätt är bra utom de dåliga, brukar man väl säga!


Det är bara dåliga förlorare som har dåliga spelkort

#113 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 January 2010 - 16:54

För att återgå till ämnet så ääälskar jag funktionen att en klickad länk öppnar en flik intill den man var och inte bara sist i raden som innan. :D

Jag använde ett sådant add-on innan den nya versionen nu behövs den inte längre. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#114 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 January 2011 - 18:01

Dagens FF-tillägg:

Febe.

Nyss köpt ny dator och såg inte fram emot att installera och konfigurera alla tillägg igen på nya datorn - frågade google och google pekade mig vidare till det här tillägget som inte bara tar backup på alla tillägg utan uppe på det inställningarna till tilläggen och skapar nya installations-filer. Utöver det så kan man ta backup på allt i ff inställningar, bokmärken, cookies i princip allt utom plugins till hela profilen. Man kan även schemalägga backupen så den görs av sig själv med jämna mellanrum om man så vill.

Sparade mycket jobb. :thumbsup: där greasemonkey skripten var det enda som jag gick miste om (av någon anledning). Men det tillägget hade jag tänkt avinstallera ändå.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#115 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 January 2011 - 21:59

Jo, det tilläget var standard så länge jag använde FF. Får se om det kommer i bruk nu igen iom 4:an.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#116 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 May 2011 - 23:24

Firefox 4.0, ute nu! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#117 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 May 2011 - 06:47

Du ligger lite efter... FF 4 :) Och femman sägs vara på g inom någon månad...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#118 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 May 2011 - 09:07

Både Microsoft och Mozilla kommer försöka öka på uppdateringstakten för att hålla jämna steg med Chrome.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#119 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2011 - 14:31

Du ligger lite efter... FF 4 :) Och femman sägs vara på g inom någon månad...

Konstigt. Jag fick ju upp en popup igår där det stod att 4.0 nu var tillgänglig så jag laddade ned den. Med tanke på hur annorlunda allt ser ut nu så måste det vara att jag inte haft 4.0 innan. Konstigt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#120 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 06 May 2011 - 14:45

Hur ofta kommer det ny FF egentligen?!

Tycker uppgraderingar kommer mer frekvent än till gamla Explorer, finns det någon förövrigt någon som bara använder Explorer?

#121 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 May 2011 - 20:27

Inte så ofta faktiskt. Oftast handlar det ju om buggfixar, ingen större uppdatering alltså. Bara se på Chrome som spottar ur sig den ena versionen efter den andra. FF är uppe i version 4 och har ju funnits ett tag, Chrome (som är bara barnet) är uppe i version 10 redan... Ok, att Chrome enbart kör med heltal på sina versioner, men ändå... Och som XC påpekar så är det Googles Chrome som tvingar de andra att hålla jämna steg med den. FF 5 står redan på tur så även IE 10. Och i bakgrunden smyger Safari och norska Opera.

Vad gäller IE så har den ju fortfarande en stor del av marknaden och det får vi "tacka" Microsoft för som skickar med den i sitt OS. Vilket även innebär att många sitter med den webbläsaren och inte vet bättre. Men tack och lov så blev Microsoft tvingade att erbjuda fler webbläsare via Windows härom året. :thumbsup:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#122 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2011 - 22:34

Men tack och lov så blev Microsoft tvingade att erbjuda fler webbläsare via Windows härom året. :thumbsup:

Var det inte igentligen tvärtom att de tvingades ta bort IE men gjorde istället en deal om att låta användaren välja bland de vanligaste?
Jag följde inte hela rättegången så noga men jag vet att i början så var det brott mot monopollagen och krav på att IE inte skulle ingå i Windows medans M$ hävdade att det var en nödvändigt tjänst att deras kunder skulle kunna använda internet direkt utan att först köpa en browser eller låna en kompis dator och ladda ned en browser.
Hur det sedan slutade vet jag inte mer än att M$ nu låter en välja bland en rad browsers.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#123 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 May 2011 - 22:42

Hur som haver så tvingades iaf Microsoft släppa in de andra webbläsarna som val i sitt OS vilket jag tycker är en bra början.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#124 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2011 - 23:05

Gud som haver så tvingades iaf Microsoft släppa in de andra webbläsarna som val i sitt OS vilket jag tycker är en bra början.

Ja, det håller jag med om. Jag var på deras sida under stämningen eftersom saknad av webläsare hade skadat användaren men resultatet blev mycket bra. :)

Edited by Crusader, 06 May 2011 - 23:08.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#125 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 May 2011 - 03:58

AAAH! Man kan inte längre spara sina tabs när man stänger ned Firefox. :( VARFÖR?! <_<
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif