Jump to content

Photo

Box Office


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 24 May 2004 - 14:35

BOX OFFICEMay 14-16

Troy($46.8m) 

Van Helsing($20.7m) 

Mean Girls($10.2m) 

Man on Fire($5.1m) 

Breakin' All The Rules($5.0m) 

13 Going on 30($4.1m) 

New York Minute($3.8m) 

Laws of Attraction($2.0m) 

Kill Bill: Volume 2($1.6m) 

Envy($1.0m) 


Altså så dårligt går det inte för Van Helsing ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 May 2004 - 14:40

Det är dåligt ;)

I alla fal ltydligtvis bra mycket sämre än man förväntade sig. Man ville väl ha i stil med Spider-Man intäkterna för filmen kan man gissa.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 24 May 2004 - 14:41

Ju det vill väl alla ;) LOL

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 May 2004 - 14:50

Klart dem ville - men det är skillnad mellan att vilja och förvänta sig det ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 24 May 2004 - 19:07

Ehum, man förväntade sig knappast några intäkter a'lá Spider-Man ;)
Spider-Man är ett jättefenomen som få. Van Helsing gick väl inte riktigt lika bra som Universal hade förväntat sig, men filmen är definitivt ingen flopp.

Van Helsing öppnade med runt 50 miljoner dollar (opening weekend), vilket är hyfsat för en "May Blockbuster". Den lär väl sluta på en 120-130 miljoner dollar, som högst hade man väl hoppats på en 180 till 200 milj. Den gick inte riktigt lika bra som förväntat ... en liten besvikelse kanske. Filmen kostade runt 148 miiljoner dollar (om jag får tro en tidningsartikel ... andra säger att dne kostade 160 miljoner, vilket är ordentligt mycket). Eftersom bara hälften av intäkterna går till filmbolagen lär Van Helsing inte ha gått i vinst när dess nordamerikanska biotour är avslutad. Men när internationella biointäkter + DVD och VHS är inräknat, ja, då lär den ha blivit vinstgivande. Tyvärr får jag väl säga, för filmen som sådan är ju ett ordentligt fiasko (IMHO) :(



För er som är intresserade av Box Office-statistik rekomenderar jag http://www.boxofficemojo.com/. Man lär sig ett och annat till slut ;)
Jag är inne där varje dag :thumbsup:

Här är deras Van Helsing-sida:
http://www.boxoffice...=vanhelsing.htm

Och här är de senaste Weekend-listan. Kolla in Shrek 2!! :o :o :o
http://www.boxoffice...&wknd=21&p=.htm
------>Sci-Fi Nytt <-------

#6 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 24 May 2004 - 19:49

Kul länk :thumbsup:

Där skal jag ind och kålla nogrant :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 May 2004 - 20:01

Johannes: Jag menade inte som Spider-Man per see - det är något orealistiskt eftersom den ligger i toppen (och då menar jag inte nödvändigtvis först). Vad jag menade var att den tänkte att spela in bra mycket mer än vad den egentligen gjorde - och allt detta ligger i paritet med ett annat topic, så se det i samband med det Johannes ;)

Tror jag får börja förbjuda Johannes att läsa mina poter - han krånglar alltid till dem ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 25 May 2004 - 12:54

Det här skrev du om Van Helsings Box office:

Det är dåligt

Vilket ju inte riktigt stämmer ;)

Sedan jämförde du med Spider-Man:

I alla fal ltydligtvis bra mycket sämre än man förväntade sig. Man ville väl ha i stil med Spider-Man intäkterna för filmen kan man gissa.


Slutsats: Du borde inte ha nämnt Spider-Man överhuvudtaget ;) Mumien-filmerna ligger väl närmast om man vill jämföra :)

---

Och hela mitt förra inlägg var ju inte enbart riktat till dig (bara de första tre raderna). Det var bara lite allmänt för de som ville veta mer om Box Office ;)

--

Du menar Transylvania-topicet? :P
------>Sci-Fi Nytt <-------

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 May 2004 - 15:55

Det här skrev du om Van Helsings Box office: [...]
Vilket ju inte riktigt stämmer ;)

Du missade inte msileyn där? Det fanns en anledning till att det var en där nämligen.

Sedan jämförde du med Spider-Man: [...]Slutsats: Du borde inte ha nämnt Spider-Man överhuvudtaget ;) Mumien-filmerna ligger väl närmast om man vill jämföra :)


Se där - det har jag ingen aning om. Spider-Man är en symbol för en film som varit framgångsrik och spelat in pengar vid förväntan (och över). Jag menar alltså Spider-Man i en symbolisk mening för en lyckad film, inte so men exakt hjämförelse över inspelade pengar.

Du menar Transylvania-topicet? :P


Jupz.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 26 May 2004 - 16:29

Mjo, jag såg smileyn. Men jag förstod inte att den betydde att du skämtade (eftersom du sedan jämförde med en annan film) ;)

Jo, det är helt sant att Spider-Man är en symbol för en lyckad film. Inte bara symbol för en lyckad - utan en symbol för en riktig pangsuccé.

Edited by Johannes NA, 26 May 2004 - 16:29.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 May 2004 - 08:18

Fint - då kanske du förstår vad jag menar . till slut ;) :lol:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Kidnero

Kidnero

    Commander

  • Members
  • 225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Köping
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 27 May 2004 - 10:56

Intressant site!

Jag säger bara Shrek, ett måste helt enkelt. Såg om 1:an precis och hade en helkväll. 2:an kommer att köpas i alla händelser, ett som är säket.

Intressant att en dokumentärfilm kan inneha 10:e platsen.
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)