Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast? v.2


  • Please log in to reply
487 replies to this topic

#51 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 December 2009 - 15:28

JCVD (2008) damp ner i brevlådan för ett par dagar sen som en present/julklapp och har nu hamnat i min samling :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#52 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 December 2009 - 17:52

Undrade vad det var för mystisk film du hittat, men så klickade jag på länken: van Damme! Say no more :lol2: Är samlingen komplett nu månntro?

För er andra som hajjar noll så är nämnde herr en stor favorit hos fröken Georgia :P

Edited by Synon, 27 December 2009 - 17:53.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#53 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 December 2009 - 18:12

Är samlingen komplett nu månntro?

:blush:
Fast det mesta är på VHS :o
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#54 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 27 December 2009 - 18:16

Aha! "Gummibenet" van Damme. :lol2:

Jag måste faktiskt erkänna att jag gillar honom i Bloodsport.

Jag hittade ett par filmer för 99 pix hos Willys idag. Trainspotting och Life of Brian.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#55 Dengar

Dengar

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Location:Corellia
  • Interests:Star Wars, Stargate, Bounty Hunters, SWTOR

Posted 30 December 2009 - 12:41

On Christmas eve fick jag Stargate: Atlantis Säsong 1 och Space Cowboys med Clintan. Atlantis var förvånarsvärt bra. Och Kizmiaz: Trainspotting är en av de bästa non-science fiction filmerna jag sett :P

Edited by Dengar, 30 December 2009 - 12:43.

"You can imagine that someone as famous as me gets more bounties than he can accept."
―Dengar

#56 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 January 2010 - 13:48

Årets/decenniets första dvd inköp.

Gran Torino
The Spirit
Benjamin Buttons otroliga liv

Edited by GaterGirl, 02 January 2010 - 14:03.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#57 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 January 2010 - 19:56

GI Joe: Rise of the Cobra
Knowing
Dragonball Evolution / En ring av järn
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#58 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 January 2010 - 02:17

D-War
The Broken - julklapp :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#59 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 January 2010 - 14:47

Baksmällan
Slumdog Millionaire
Bläckhjärta
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#60 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 January 2010 - 17:00

Georgia: jag hoppas att du skriver ett par rader om filmen efter att du har sett den. Jag är nyfiken på hur filmen är. Jag har inte hunnit att se den själv än. :blush:

GaterGirl: jag hoppas att även du kan skriva ett par rader om vad du tycker om filmerna som du har köpt. Det skulle vara kukl att löäsa vad du tycker om t.ex. Gran Torino, Benjamin Buttons otroliga liv, Slumdog Millionaire osv. :)

Synon: samma sak säger jag till dig (så mycket jag upprepar mig ;)). D-War tycker jag är sådär. 50/50 skulle man kunna säga. The Broken är dock riktigt bra och intressant. :)

Och ja, jag har köpt en del film sedan jag senast var aktiv i tråden, men det är så mycket och jag orkar inte skriva ner det just nu (läs: jag kommer knappt ihåg vad det rör sig om för filmer) ;)

#61 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 January 2010 - 19:00

Bara älskar att komma hem med ett filmpaket under armen :wub:

Harry Potter och halvblodsprinsen
Ice Age 3 - Det våras för dinosaurierna
Änglar & Demoner
Inglourious Basterds (blu-ray)
Coraline och spegelns hemlighet
G.I Joe - The Rise of the Cobra (blu-ray)
Monsters vs Aliens
Crazy Eights
Rise (blu-ray)
Shrooms (blu-ray)

Fruktansvärt sugen på att se Tarantinos film :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#62 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2010 - 19:10

Sådant är ju inte helt fel, nej. ;)

Det finns flera filmer där, som jag gärna skulle se. Mest sugen är jag väl på att se Inglourious Basterds. Kul att du dessutom satsade på att köpa den på BD. Du kan väl säga till hur den verkar i bild/ljudkvalité? (typ som min testpatrull ;)) så kanske det kan gå så bra att även jag köper den i det formatet om du ger den tummen upp.

#63 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 January 2010 - 19:12

Ser fram att läsa dina tankar om Crazy Eights och Rise (antar att det är den oklippta versionen?)!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#64 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 January 2010 - 19:23

Carty: priset som avgjorde det då det skiljde sig bara 30:- :D Japp, jag kan leka testpatrull!

Rise, ja var ju bara tvungen att fixa den oklippta som finns på blu-ray. 93 min kontra 122 min. Ska bli intressant om bitarna jag saknade finns med här. Lovar att skriva lite om båda när jag väl sett dem (Rise ska jag försöka se snart då jag har den färskt i minnet).

Edited by Synon, 14 January 2010 - 01:46.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#65 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 January 2010 - 04:04

Shoot Em Up
The Middleman - Complete Series (skämmigt att jag inte köpt den tidigare men nu blev jag riktigt sugen på att se om den)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#66 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 14 January 2010 - 08:18

Fick igår hem lite dvd:er med posten;
Mannen som talar med hundar (Dogwhisper) box, med säsongerna 1-4
Kung Fu Panda + extra dvd med; Secrets of the Furious Five
Big Bang Theory - Säsong 1. Denna serie var en försenad julklapp till sambon & även panda.

Funderar att beställa Harry Potter och halvblodsprinsen, har inte sett den än.
Funderade att ta & se igenom harry potter filmerna nån helg, förhoppningsvis kan det bli av te helga.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#67 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 January 2010 - 16:15

Monsters vs. Aliens trillade ned i brevlådan idag. Tack XC! :hug:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#68 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 January 2010 - 16:28

Åh, är det till XC man ska skicka sin adress?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#69 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 January 2010 - 16:42

:lol2:

Nej, XC gav mig tipset om att Findus hade en kampanj om att sända in 10 koder från deras varor för att få en gratis film. Utan hennes tips hade jag inte fått filmen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#70 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2010 - 00:07

The Mummy Collection (99kr)

Inkluderar:
The Mummy
The Mummy Returns
The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor
The Scorpion King
The Scorpion King 2: Rise of a Warrior
Bonus Disc



The Godfather: The Coppola Restoration (99kr)

Inkluderar:
The Godfather
The Godfather: Part II
The Godfather: Part III
Bonus Disc




The Pink Panther 2
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#71 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 January 2010 - 00:09

Crusader: bra pris på dem!

Själv kom jag hem idag med Blu-ray versionen av Död snö. Ska bli kul att se den när tillfälle ges :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#72 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 January 2010 - 00:13

Hremmakvälls Vinter Rea med 50% avdrag av orginarie pris. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#73 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 27 January 2010 - 21:53

Jag fick Moon av min bror idag. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#74 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 January 2010 - 21:56

Åååh, vilken snäll bror du har! Den vill jag oxå se :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#75 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 04 February 2010 - 00:28

Hm fär se nu:
The Big Bang Theory S 2
Harry Potter och halvblodsprinsen
Pistvakt, med alla avsnitt
+ Pistvakt lång filmen


Kommer bli en trevlig helg, mysa i soffa & se på trevliga filmer.


--
Btw The Mummy Collection
Är det en ny utgåva ?
Har nämligen en The Mummy Collection, men det innehåller bara tre filmer.
The Mummy, The Mummy Returns & The Scorpion King

Låter lockande med The Scorpion King 2

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."