Jump to content

Photo

Under the Dome (Säsong 1-3) (Stephen King)


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 August 2013 - 22:38

Jag tycker serien bara blir bättre och bättre för varje avsnitt. Fast jag har ju inte läst boken. Jag vet att den skiljer sig rätt mycket (vilket väl först och främst har med att den ska passa som TV-serie) men Stephen King själv verkar rätt nöjd.

De flesta saker jag retar mig på har de löst vid det här laget. Som t ex Angie inlåst av Junior och Norrie (som förövrigt spelas riktigt bra) som har blivit mindre irriterande sedan hon blev ihop med Joe.

 

Nu är det mäst de vanliga småsakerna som ett par vaknar i sängen på morgonen efter att ha haft sex kvällen innan och har perfekt hår och färdigsminkade (när de dessutom hade varit ute i regnet kvällen innan ). :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 August 2013 - 23:04

:lol2: Sådant stöter man på ibland och även om det kan vara rätt skrattretande, så är det lite störande att dom inte kan tänka på sådana saker. ;)

 

Kul att du fortfarande gillar serien. Jag är nyfiken på att själv ta mig an den sedan. Hoppas att jag också ska tycka om den lika mycket.



#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 August 2013 - 15:00

Jag följer den också, inte det bästa jag sett men långt ifrån de sämsta också. Vissa karaktärer är extremt störiga.


Winter is Coming


#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 September 2013 - 14:49

Torsdag den 3 oktober klockan 22.00 så börjar Kanal 5 att sända den första säsongen.



#30 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 October 2013 - 12:33

Och Kanal 5 sparkar även igång denna serie ikväll. Klockan 22.00 är det som gäller. Även den här visas i repris, måndag 7 oktober klockan 00.25 närmare bestämt.

#31 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 October 2013 - 05:56

Äsch, glömde lägga in en påminnelse! Men tack för infon om reprisen - lägger raskt till en påminnelse och ser till att ställa in den på inspelning. 


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#32 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 October 2013 - 00:29

Det är 00.25 natten mellan söndag och måndag som avses, men det förstod du nog. Avsnitten finns även på deras Play, men då bara om man betalar för sig.

 

Har du också läst boken?



#33 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 October 2013 - 22:37

Har den på inspelning. Stort plus för nya TiVo-boxen där man enkelt kan köra serieinspelning :thumbsup:

Nej, har inte läst boken, men lär göra det förr eller senare. Ger du den godkänt?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 October 2013 - 23:20

Boken är bland det bättre som jag har läst av honom dom senare åren. Den rekommenderas, helt klart. Endast Joyland är med och utmanar om en liknande starkt läsupplevelse. Men då har jag inte heller läst Doctor Sleep än, så jag kanske får omvärdera det hela efter att jag har gjort det.



#35 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 October 2013 - 22:36

Har den på inspelning. Stort plus för nya TiVo-boxen där man enkelt kan köra serieinspelning :thumbsup:
 

 

har också så på min box från canal digital. grymt bra funktion. :D

 

Följer serien via kanal 5:

 

kommer fortsätta och se, måste ju få veta vad kupolen är och varför den satts upp. och varför betyder fasen:  rosa stjärnor faller i linje

 

avsnitt 5: Outbreak

 

nej nej nej ge inte den där psykopaten en polisbricka. 

där upptäckte pappan juniors hemlighet, tror inte att han släpper ut Angie nu när sonen lyckats bli en vicesheriff. 

 

inte det bästa att sticka in antibiotikanålen i plastpåsen som håller vätskan, måste ju då sitta i för att inte den ska läcka.

 

Barbie tycker jag är den mest intressantaste karaktären.

 

Nya serier för två breaking bad veteraner som jag följer : Dean Norris här och Betsy Brandt i "The Michael J. Fox show".


Edited by GaterGirl, 26 October 2013 - 22:36.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 September 2014 - 09:36

Av någon anledning känns säsong 2 inte alls lika intressant som säsong 1...

I veckans avsnitt där Phil börjar spänna musklerna och hylla Big Jim som den enda sanna ledaren var jag på vippen och stänga av om jag skall vara ärlig. Det börjar bli lite för mycket bakom-ryggen-intriger ála Dallas för min smak.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 September 2014 - 16:28

Jag la ner tittandet ganska så snabbt. Den frångick boken för mycket för min smak. Och i slutänden så var det nog tur att jag gjorde det, för det verkade som att man inför S2 skulle frångå boken ännu mer och således ha ännu mindre med varandra att göra. Kanske att jag ger mig i kast med att se klart hela serien någon gång i framtiden, men jag är tveksam.


Edited by Garm, 29 September 2014 - 16:28.


#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 September 2014 - 17:48

Jag har ju inte läst boken, så den problematiken klarar jag mig ifrån...

Men ärligt om Dallas-vibbarna blir starkare så kommer jag nog ge upp serien.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 October 2014 - 09:30

En säsong 3 är beställd. https://www.voiceoft...nd-underthedome


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#40 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 October 2014 - 22:17

Kan lika gärna vara utan en säsong 3, tyckte om första säsongen men andra har stått och stampat på samma ställe för att sedan spåra ur nästan totalt.


Winter is Coming


#41 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 October 2014 - 08:20

Eller hur? Det känns som om alla bara springer runt i cirklar....

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#42 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 April 2015 - 16:55

Hur gick det sedan, fortsatte ni att titta eller släppte ni serien?
 
*
 
Säsong 3 startar på Kanal 5, torsdag 2 juli, klockan 21.55.



#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2015 - 18:18

Jag såg klart S2, men vete sjutton om jag kommer se S3... Är inte pepp alls på serien längre om jag skall vara ärlig.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 April 2015 - 23:52

Själv så undrar jag om jag någonsin kommer att återuppta och se klart den här serien. Det känns inte så om jag ska vara ärlig.