Jump to content

Photo

Fildelning


  • Please log in to reply
466 replies to this topic

#451 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 February 2011 - 07:39

26 skivbolag i Kanada har gått samman och stämmer torrentsajten isoHunts ägare på 4 miljoner dollar. Deras förhoppning är att sajten stängs ner.

Källa

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#452 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 May 2011 - 11:01

23 000 som laddat ner Stallones "The Expandables" ska få sina namn offentliggjorda...

2011-05-10 11:22
Slår till mot 23 000 fildelare

En amerikansk domare ger klartecken: 23 000 personer som laddat hem en viss film ska få sin identitet avslöjad.

Bakom processen, som uppges vara den mest omfattande i USAs historia, står intresseorganisationen Copyright Group, skriver tidningen Wired. En domare har godkänt att gruppen ska få kräva att få ut personuppgifter om samtliga som laddat hem Sylvester Stallone-filmen Expendables.

Det är oklart exakt hur gruppen sedan väljer att gå vidare. I regel informeras den enskilda användaren om att informationen lämnas ut.

Gruppen som företräder upphovsrättsinnehavaren kan kräva upp till 150 000 dollar för varje upphovsrättsintrång, skriver Wired.

Det exakta antalet ip-adresser som har registrerats är 23 322. En lista över de anmälda ip-adresserna har publicerats. De flesta tillhör stora amerikanska operatörer som Comcast, Verizon och Earthlink.

Källa: ComputerSweden

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#453 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 May 2011 - 15:32

Läser på CS att Ipred skärps nästa år. "EU-kommissionen ska se över av Ipred-direktivet nästa år. Ett av målen är att få operatörerna att bidra till jakten på pirater online."

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#454 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 May 2011 - 22:25

Japp nu ska operatörerna tvingas med i jakten också, snart kommer väl alla ha såna där VPN. Trist utveckling.

Winter is Coming


#455 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 May 2011 - 04:44

Och jag läste på CS att USA är på väg att godkänna en ny antipiratlag:

Ett kontroversiellt lagförslag som kan komma att begränsa internetåtkomsten i USA är nu på väg att godkännas.

Ett utskott till den amerikanska senaten har enhälligt godkänt det kontroversiella lagförslaget Protect Ip Act, som skulle ge myndigheter rätten att blockera åtkomsten till webbplatser som misstänks bryta mot de amerikanska upphovsrättslagarna.

Protect Ip Act kommer göra det möjligt för upphovsrättshållare att ansöka om domstolsbeslut mot webbplatser som misstänks ägna sig åt upphovsrättsbrott. Domstolsbeslutet kan sedan användas för att tvinga amerikanska företag såsom annonsnätverk och betalföretag att sluta göra affärer med de misstänkta webbplatserna.

Dessutom kan domstolsbeslutet användas för att tvinga internetleverantörer och söktjänster att blockera åtkomsten till de misstänkta webbplatserna. Lagförslaget gäller endast misstänkta webbplatser som finns utanför USA.

– Få saker är viktigare för USAs ekonomiska framtid och jobbtillfällen än att skydda immateriella rättigheter. I en tid när vårt land börjar återhämta sig hotas företag i allt större utsträckning av digital stöld, säger senatorn Patrick Leahy, som är en av drivkrafterna bakom det nya lagförslaget.

Lagförslaget har dock kritiserats från flera civilrättsorganisationer. Enligt Sherwin Siy på Public Knowledge tror inte att lagförslaget skulle ha någon större påverkan på den globala piratkopieringen.

– Det här lagförslaget hotar säkerheten och den globala funktionen som internet utgör. Det öppnar även dörren till onödiga stämningsansökningar utan att kunna stoppa källorna till den olagliga handeln, säger Sherwin Siy.

Ed Black på handelsorganisationen Computer and Communications Industry Association tror inte heller lagförslaget kommer att göra någon nytta.

– I en tid där amerikanska företag får det allt svårare att agera på grund av handelsbarriärer och censur utanför USA borde den amerikanska regeringen som förespråkar öppenhet på internet inte börja svartlista webbplatser, säger Ed Black.

För att lagförslaget ska godkännas måste det nu få ett fullt godkännande av den amerikanska senaten.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#456 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 November 2011 - 00:01

Den nya amerikanska SOPA lagen (förslag än så länge) verkar ju ha ett passande namn


Nätjättarna rasar mot den nya censurlagen - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

Mozilla, Google och Twitter kritiserar amerikanskt lagförslag - IDG.se
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#457 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 December 2011 - 14:17

Denna sajt har väl inte undgått någon? youhavedownloaded.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#458 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 December 2011 - 15:09

Jo mig har den undgått fram tills nu då, enligt den sidan har jag laddat ner endast en enda fil så särskilt pålitlig verkar den inte vara.

Winter is Coming


#459 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 19 December 2011 - 16:34

Jo mig har den undgått fram tills nu då, enligt den sidan har jag laddat ner endast en enda fil så särskilt pålitlig verkar den inte vara.

Pålitlig var ordet sa Bill.

Downloaded files:
Cars.2.(2011).SWESUB.BRRip.XviD.AC3.sharedump.org (1.44 GB)

:huh: Yeah, right.
Och till råga på allt verkar jag höra hemma i Skåne också... :upset:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#460 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 December 2011 - 18:03

Inget på mig ialla fall.
Tror inte man ska förlita sig på den där sidan speciellt mycket.

Den här artikeln var intressant i alla fall
RIAA and Homeland Security Caught Downloading Torrents | TorrentFreak
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#461 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 December 2011 - 21:12

Ni har väl klickat på länkarna längst ner på sidan och läst mer om det... :D
(Och nej, 100%-ig är den inte, men kul grej.)

Georgia: När jag läste om det så kunde jag inte låta bli att fnissa lite!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#462 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 December 2011 - 21:29

:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#463 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 December 2011 - 11:24

TorrentFreaks årliga lista ligger uppe. Kan tydligen inte längre göra länkar eller annat fancy när jag kör via iPad (kanske uppgraderingen till senaste iOS som är boven?) :( Hursom, här finns listan iaf: http://m.moviezine.s...rladdade-filmer

Edit: Puh, blev en klickbar länk iaf :) Bara rich editorn som lyser med sin frånvaro...

Edited by Synon, 25 December 2011 - 11:26.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#464 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 January 2012 - 07:30

Engelska wikin protesterar mot SOPA genom att släcka ner wikin och ersätta med ett meddelande:


Imagine a World Without Free Knowledge

For over a decade, we have spent millions of hours building the largest encyclopedia in human history. Right now, the U.S. Congress is considering legislation that could fatally damage the free and open Internet. For 24 hours, to raise awareness, we are blacking out Wikipedia.

Och så lite länkar till Facebook m fl.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#465 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 August 2012 - 21:52

Efter ett par helvetiska veckor så har nu Demonoid gått i graven. Det hela började med en massiv attack mot sajten för två vecka sedan. Igår så gick Ukrainska myndigheterna in och manuellt stängde av servern som en gåva till USA i hopp om förbättrade relationer. Och idag bestämde sig de Mexikanska myndigheterna för att åtala en av de som hade sidan som tydligen har spårats till Mexiko.
Det är det vanliga tricket. De vet att sidan i sig inte bryter mot någon lag och att servrarna inte innehåller något olagligt men genom att skapa så mycket trubbel som möjligt och beslagta under långa utredningar så lyckas de med det de vill ändå.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#466 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 August 2012 - 21:22

Synd, har väl dock använt Demonoid väldigt lite. Serietidningar har det väl funnits bra urval på där bl.a.

Winter is Coming


#467 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 August 2012 - 21:58

En sak som var väldigt bra med Demonoid var att det var en väldigt "ren" torrent sida. Alla torrents var noga kontrollerade och säkra och fungerade alltid som de skulle. Inget skräp eller porr heller.
Nu blir man instället tvungen at leta på tvivelaktiga torrensidor där man inte riktigt vet vad man laddar ner fören det redan är nere, eller vad sidan försöker packa på en medans man är där.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif