Jump to content

Photo

En Aladdin pralin ska bytas ut


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 September 2010 - 18:10

Nu har det avslöjats vilken pralin som tar över Äggets plats.
*trumvirvel*
Jordgubbscreme!

YouTube - Avtäckning av nya Aladdinpralinen

http://www.youtube.com/watch?v=YXwii2PIx40

Ägget förlorade valet - Mat & Dryck - Sydsvenskan - Nyheter dygnet runt
Valet är klart och en sliskig typ röstades ut av svenska folket. In kommer en len, rödrosa nykomling. Marabous pralin med ägglikör har tvingats lämna den rödvita laget i Aladdinasken. Den kanske har gjort sitt i svenska hem nu, trettio år efter rekryteringen.

När 389 288 personer röstat på tillverkarens hemsida var stödet för ägglikören bara 3,4 procent av rösterna och det räckte inte för en ny säsong. I toppen hamnade så att säga bäret i tårtan, "körsbär i likör", som hängt med sedan första säsongen 1939.

Till den vakanta platsen rekryteras nu en ny pralin, fylld med jordgubbskräm. Den lutar sig lätt mot en äldre tradition med fruktfyllning i chokladpralinerna. Också den röda kartongen tar ett kliv bakåt och ska leda tankarna till 1960-talets utseende.


Facebook | Aladdinasken

Aladdinasken Nu är det snart helg och det ska bli väldigt skönt! Denna veckan har känts bättre och jag upplever ett större stöd från er och från de andra pralinerna i asken. Körsbär i likör är faktiskt riktig snäll mot mig och vi ska kanske hänga i helgen:) /Jordgubbscreme

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 September 2010 - 18:43

:blink: Vilken video... :P :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 September 2010 - 18:54

:lol:
Tyckte den var riktig charmig. Som om Aladdinasken filmade i smyg eftersom man ser en aning proffsigare kamera där i slutet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 September 2010 - 19:43

Låter gott. :)

#30 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 24 September 2010 - 19:57

Jag gillade ägglikörpralinen, men jordgubbscrème låter mumsigt.

:popcorn:

*cue choklad istf popcorn* ^_^
Support your local search and rescue unit - get lost.

#31 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 September 2010 - 23:01

Aah... Hatar nästan alla likörer, så det här var välkommet! :D

Mmm... Gillar Jordgubb starkt. Ska bli kul att testa den nya asken till Jul. ^^

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 September 2010 - 04:14

Min Ägglikör... :upset: Julen blir aldrig mer den samma. :cry:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 25 September 2010 - 13:27

Aww... :hug:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#34 heva

heva

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 26 September 2010 - 06:51

Jag älskar körsbärspralinerna :rolleyes:

#35 lisem

lisem

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 29 September 2010 - 12:23

jag gillar höstnogaten, och tror inte den nya verkar så himla intressant! isch klibbigt

#36 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 September 2010 - 13:39

Bort med något äckligt, in med något gott? Kunde inte bli bättre. Bra gjort svenska folket! :D

(Sorry Cruz)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#37 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 October 2010 - 18:05

:lol2:
Jordgubbscreme har uppmärksammat vår tråd (med en länk) här på forumet med ett inlägg på Facebook :thumbsup:

Aladdinasken Jihoooo! Har sett att det är många som visar upp avtäckningen av mig och kolla in kommentarerna på sidan nedan. Där är det många som säger att jag låter som en godare pralin än ägglikör! Annars hatar jag att bli jämförd med ägglikör hela tiden. Jag är ju liksom jag och ägglikör fick faktiskt minst antal röster av svenska folket! /Jordgubbscreme


Edited by Georgia, 15 October 2010 - 18:52.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 October 2010 - 18:11

:lol: :thumbsup:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 October 2010 - 19:45

:thumbsup:

Synd bara på loggan... "IPBoard"... Har själv vant mig vid den (kör det skinnet), men hajjade till när jag såg den där.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 15 October 2010 - 19:55

Jo, lite myko att just den loggan valdes, med tanke på att det inte är defaultskinnet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 October 2010 - 21:28

Någon där tyckte väl att också att det såg bäst ut... ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#42 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 September 2014 - 16:56

Så var det dags igen för vad som kommer att bli årets i-landsproblem deluxe för en del. ;)

http://www.svt.se/ny...ur-aladdinasken

#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 September 2014 - 17:11

Jag skulle föredra något riktigt nydanande, som riktig 70% choklad och inte sockerkletet de har idag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 October 2014 - 01:17

Jag tror att med det här så blir de av med köpare istället för att få nya. Folk har sina favoriter. Att ta bort Trillingnöt för något nytt "lyxigt" (typ passionfrukts praliner eller liknande) kommer bara sluta med att de sabbar för sig själva. Ta deras 75-års jubleums ask t ex som bara har nya konstiga smaker.

Jag tror att deras försäljning dalar och med detta försöker de få fler att köpa men det hela kommer bara få försäljningen att dala mer för folk gillar sina klassiker. Jag t ex tappade intresset efter att de tog bort min favorit, Ägglikör.

Körsbärslikör kommer jag inte sakna men många kommer göra det med tanke på att den vann omröstningen när man skulle välja vilken som inte skulle bort 2010.

 

Med tanke på att jag avskyr Hallonlakrits och Fläder så lär jag inte gilla de 2 nya. Tror jag kommer helt skippa Aladdin i år. Brukar annars alltid köpa en ask till Jul men nu tappar jag helt suget.


Edited by Crusader, 01 October 2014 - 01:21.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif