Jump to content

Photo

Senast Köpta Spel?


  • Please log in to reply
460 replies to this topic

#26 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 01 December 2008 - 16:47

Crusader; Det har mest att göra med CS-nörden som lever nånstans i en mörk vrå i mitt hjärta :)
Reaktionsförmågan är så fruktansvärt mycket snabbare när man har en mus att vända sig med, av min ringa erfarenhet med FPs på Dator kontra Konsoll.

Men to each his own, etc. Man kan ju koppla in en mus och ett t-bord till ps3't, såvitt jag vet :)

Carty; Jag tycker det är riktigt roligt. SPeciellt nu när jag börjar vänja mig vid att styra med de analoga spakarna. Storyn är sisådär kliché; hjältens syster blir ditsatt för ett mord på någon gammal bekant och nu ska du rädda henne och stöter på en djup korruption inom polisen och alla jagar dig Men det skiter jag i, rent ut sagt. Det är så jäkla roligt att springa runt på hustak/gatan/kloaker och ta sig fram med hjälp av allt som finns till hands.

Sen är det väldigt snyggt med, givetvis. Detaljerna, såsom rost/bucklor i stuprör är väldigt snyggt. Men jag ger inte mycket för hur de valt att göra alla filmsekvenser. Väldigt simpel cellshading, typ. Tråkigt när resten är så väldans detaljerat och snyggt.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2008 - 17:22

Funderar på att köpa Far Cry 2 Collectors Edition på Disc Shop. Just idag kostar den bara 429 kr.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 December 2008 - 17:30

Tack för feedback Hoffe. Har stått och sneglat lite på det spelet men inte gett mig i kast att köpa det än. Vet inte riktigt om jag ska göra det nu eller invänta en prissänkning först. Det ser riktigt kul ut. :)

#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2008 - 17:58

Funderar på att köpa Far Cry 2 Collectors Edition på Disc Shop. Just idag kostar den bara 429 kr.

Rättelse, jag har köpt det. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 01 December 2008 - 18:04

Det var inte länge du funderade :lol2:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#31 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 December 2008 - 18:07

Okej, det här är egentligen raka motsatsen till tråden, men...

Jag har just upptäckt att min Wii kan spela mina GameCube-spel, vilket gör att jag i alla fall kan sälja av den gamla konsollen och en del mindre lyckade köp där. Känns härligt med bakåtkompabilitet till GameCuben, något som jag inte alls räknat med. Just nu är jag kär i min vita, lilla låda. :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#32 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 December 2008 - 18:09

Tack för feedback Hoffe. Har stått och sneglat lite på det spelet men inte gett mig i kast att köpa det än. Vet inte riktigt om jag ska göra det nu eller invänta en prissänkning först. Det ser riktigt kul ut. :)

jag tänkte vänta på en prissäkning. kanske kommer upp i discshops julkalender. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 December 2008 - 22:03

Funderar på att köpa Far Cry 2 Collectors Edition på Disc Shop. Just idag kostar den bara 429 kr.

Rättelse, jag har köpt det. :P

Efter att han snackat med andra spelare så har jag nu tagit bort ordern. Verkar som att spelet inte var värt priset ändå.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 December 2008 - 11:56

Tack för feedback Hoffe. Har stått och sneglat lite på det spelet men inte gett mig i kast att köpa det än. Vet inte riktigt om jag ska göra det nu eller invänta en prissänkning först. Det ser riktigt kul ut. :)

jag tänkte vänta på en prissäkning. kanske kommer upp i discshops julkalender. :)


Säg till i så fall, är du snäll. :)

#35 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 03 December 2008 - 18:50

Var inne på Gamestop och köpte Metal f--ing Gear Solid 4 påväg hem från jobbet, för att fira att man fått förlängt vikariat till juni :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 December 2008 - 20:06

Har beställt GTA IV till pc, bör komma imorgon.

Winter is Coming


#37 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 December 2008 - 15:01

Game.Se verkar ha en kampanj varje dag då man säljer ett spel extra billigt. Fick veta att Mirrors Edge till PS3 gick för 299:- för några dagar sedan. :(

Idag är det iaf NHL 09 till PS3 för 299:-

#38 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 December 2008 - 16:49

Fick veta att Mirrors Edge till PS3 gick för 299:- för några dagar sedan.

det var ju synd. :( NHL 09 har jag redan.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 December 2008 - 13:42

Game.Se verkar ha en kampanj varje dag då man säljer ett spel extra billigt. Fick veta att Mirrors Edge till PS3 gick för 299:- för några dagar sedan. :(

Idag är det iaf NHL 09 till PS3 för 299:-



Fick veta att Mirrors Edge till PS3 gick för 299:- för några dagar sedan.

det var ju synd. :( NHL 09 har jag redan.

Nu är det Mirrors Edge till XBox 360 för 299:-. Gäller 5-7 December!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 December 2008 - 13:54

Tack. :D

Då slår jag till. Vågar inte chansa på om ett lika billigt pris till spelet på PS3 dyker upp igen eller inte. Fördelen med att ha dom flesta konsolerna. :)

Edited by Cartman, 05 December 2008 - 13:59.


#41 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 December 2008 - 15:33

Nu är det Mirrors Edge till XBox 360 för 299:-. Gäller 5-7 December!


men, varför inte ps3 :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#42 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 December 2008 - 15:36

För att det, som jag skrev tidigare, redan har varit ett sådant erbjudande (någon av dom första dagarna fick jag reda på). Hoppet lever fortfarande att dom har ett liknande erbjudande via Discshops julkalender. Håller tummarna för din skull. :)

#43 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 December 2008 - 15:38

just ja, det läst jag :P

Edited by GaterGirl, 05 December 2008 - 15:39.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#44 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 December 2008 - 15:36

Nu har jag beställt Mirror's Edge (ps3)!! Under 300 spänn från play.com :thumbsup:

Edited by GaterGirl, 12 December 2008 - 15:37.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#45 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2008 - 15:48

Grattis. :D

Själv har jag satt tänderna i spelet (inte bokstavligt talat ;) ) och tycker att det är riktigt bra, även om jag bara precis har börjat spela. :)

#46 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 December 2008 - 18:15

Fick en del spel i julklapp:

Guitar Hero: Legends of Rock
Metroid Prime 3
Spider Wick
SSX Blur

Alla till Wii.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#47 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 29 December 2008 - 18:55

Metroid 3 kommer du få det roligt med, det kan jag garantera.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#48 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 December 2008 - 20:32

Jag har spelat första biten (på rymdstationen), men jag är inte alls lika såld som jag var med första Metroid Prime. Spelkontrollen känns bökig och ovan. Inte alls samma naturliga följsamhet som när jag drog igång med Umbrella Chronicles t.ex.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2009 - 19:13

Baldur's Gate Compilation med Baldur's Gate I, Baldur's Gate: Tales of the Swordscoast, Baldur's Gate II: Shadows of Amn, Baldur's Gate II: Throne of Bhaal.
109 kr inkl. frakt! :thumbsup:

Har bara prövat Baldur's Gate hos en kompis innan men har alltid velat spela dem. Har bara inte blivit av. Har dock spelat Baldur's Gate: Dark Alliance spelen ett flertal gånger (vilket visseligen är totalt annorlunda men samma kännsla).
Nu blev jag extremt sugen på den typen av fantasy-spel (efter att ha sett Dragonlance filmen). Funderade först på att ta upp Baldur's Gate: Dark Alliance igen men jag var sugen på det hela med ett gäng hjältar som kämpar tillsammans och i Baldur's Gate: Dark Alliance så spelar man ju ensam.

Om Interplay nu, mort all förmodan, gör Baldur's Gate II för konsoll också nu när de ska återuppväcka serien så vill jag ha spelat orginalen först. :) Om inte annat så blir det en sysselsättning inför Baldur's Gate: Dark Alliance III. :P

Edited by Crusader, 01 January 2009 - 19:16.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 02 January 2009 - 00:05

Ah, mitt AD&D-favvospel tills ToEE kom. :thumbsup:

Det här är ju inte precis nyheter, men det finns en hel del fanfixes och sån't till BG.
BGTutu finns ju också om man inte står ut med upplösningen.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ