Jump to content

Photo

Daredevil - Säsong 2


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 June 2015 - 21:29

Jon Bernthal har blivit castad som Frank Castle aka The Punisher i säsong 2. Det hela gör det nu låter troligt att Drew Goddard i framtiden kommer att få en chans att göra en den Punisher TV-serie han har sagt att han vill göra och att det här kanske bara är ett test för att se om karaktären blir välkommen av fansen.

Källa


Edited by Garm, 30 April 2016 - 00:22.
Tillägg av taggar.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 June 2015 - 08:02

Bra casting och rätt forum för karaktären . Jag hoppades på detta men tänkte inte att de skulle intredoucera honom så tidigt :).


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 June 2015 - 23:28

Daredevil har enligt rapporter visat sig vara Netflixs mäst lönsamma serie någonsin så jag antar att de är mer än villiga att testa nya Marvel idéer nu, speciellt om de kommer från Drew Goddard. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 June 2015 - 13:48

Ja, och nu ska det t om vara en ny showrunner till säsong 2. Kommer inte ihåg vad han heter, men han har bland annat jobbat med Orange is the New Black. Får se hur det blir med Puh-nisse, men han passar alldeles ypperligt som en skurk till DD.


*Hockey och superhjältar*

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 June 2015 - 15:29

Sorry, jag menar givetvis Steven S Deknight! IMDb förvirrade mig. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 June 2015 - 15:39

Doug Petrie och Marco Ramirez är showrunners för säsong 2.


*Hockey och superhjältar*

#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 July 2015 - 06:29

Franska Elodie Yung (http://m.imdb.com/name/nm1392388/) är Elektra.

http://marvel.com/ne...rvels_daredevil

Edited by Garm, 08 July 2015 - 06:31.


#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 February 2016 - 20:18

Ser ut som att man kan komma att överträffa säsong 1 med råge.

 

 


Edited by Garm, 25 February 2016 - 21:29.


#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 February 2016 - 18:20

Ja verkligen, fast inte jättesvårt att överträffa första säsongen. Så fantastisk tyckte inte jag den var men nu ser det mer intressant ut.


Winter is Coming


#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 01 March 2016 - 15:57

Första säsongen var extremt bra tycker jag. Både den och Jessica Jones led av det där att det är typ 12-13 avsnitt de alltid gör på Netflix. Så det blir en hel del utfyllnad i avsnitten, inte på samma sätt som långa serier på vanliga kanaler som har har typ 21 avsnitt vartav 5-6 är totalt onödiga, men på Netflix blir delar av avsnitt som lider. Tycker DD Säsong 1 klarade det bättre än Jessica Jones. Där kunde man ha rakt av gjort 2-4 färre avsnitt men det är ju inte så det funkar.

 

Sen verkar de ha förbättrat masken en del på DD. Hela outfiten de introducerade i sista avsnittet var inte bland de bästa Marvel gjort. Tycker det ser bättre ut här.


Edited by super85, 01 March 2016 - 16:02.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 March 2016 - 23:28

Själv tycker jag tvärtom, jag gillade Jessica Jones bättre än DD. Storyn tilltalade mig mer plus att jag tyckte skådespelarna var ett snäpp vassare.


Winter is Coming


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 March 2016 - 21:51

En sista trailer innan det är dags för säsongsstart om några dagar. :D

 



#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 March 2016 - 12:40

Jag tittade på hela säsong 2 nu under Fredag-Lördag. Väldigt bra, och Punisher stal ofta showen. Punisher är en av de bästa karaktärer Marvel har och de gjorde honom rättvisa verkligen. T ex scenen med äcklet i pant-butiken var en sådan suverän Punisher scen. Dock äcklet var också dum, att skrika sånt där högt som han gjorde. 

Finns små grejer som är dumt, som med alla allt i den här genren, sättet folk får jobb hos etablerade tidningar, Och hur man även här, där Marvel själva producerat, lyckas göra delar av Punishers backstory lite för krystat. Skådespelarinsatserna är ju bra, bara när något har en sådan "realistisk" ton som detta så blir lite icon_rolleyes.gif ibland. 

Intressant också hur TV-förändras, Netflix är ju menat för folk som "prenumererar" på de här serierna. I första säsongen så visade man ofta hur Daredevil "ser" världen med sina förmågor. Jag tror inte att det visas en enda gång i säsong två, delvis är det ju för att man kan använda de specialeffekts-pengarna till annat, och för att det behövs inte för att man räknar med att folk har tillgång till Säsong 1 innan, det måste inte bli en recap om ALLT för att det potentiellt finns nya tittare. De nya tittarna tittar på s1 innan s2. Bara en kul detalj tycker jag.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 April 2016 - 00:08

Har sett också nu, Punisher stjäl hela showen! Ge han en egen serie istället! Eller kanske tom Elektra, även hon stjäl showen från Daredevil emellanåt :xena:


Winter is Coming