Jump to content

Photo

Game of Thrones - Säsong 6


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#26 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 June 2016 - 18:06

*puh*

 

Okej, iaf bästa sista avsnittet av GOT så far. Jag börjar dock få en liten känsla av att Cercei inte är riktigt snäll ibland.

 

Många rättvisor skipades i det här avsnittet, och en orättvisa (Margaery ) :(

 

Toppenavsnitt iaf. Nu är det ett långt år kvar. Se om GRRM kan få ut bok 6 innan dess.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#27 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 June 2016 - 21:14

6.10

hade hoppas på mer action.... Wow hela citadellet jämnades med marken. Förstod att tommen skulle hoppa. Usch cercei som drottning. Hur tusan kunde varys vara så snabb att kunna vara med på skeppet bredvid dany??? Ok så Jon är inte neds son? Ytterligare en på aryas lista död, hon var nog väldigt sugen att döda Jamie men fick nöja sig med den andra.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 June 2016 - 23:41

6x10 Winds of Winter

 

Jädrar vilken säsongsavslutning! Detta och förra avsnittet har varit prov på absoluta högsta klass en tv-serie kan ha! Första 15-20 min av detta avsnittet var magnifikt i sin uppbyggnad av både klipp, foto och framförallt musiken som var mest istället för dialog. Cerseis hemska jätteplan var att sopa alla fiender från schackbrädet på en samma gång och många paralleller kan dras till The Mad King som ville göra nått liknande, att bränna allt och alla med wildfire. Den gången stoppade Jaime honom, måste han nu stoppa sin egen syster också? Han såg inte jätteglad ut precis när han såg henne krönas till drottning. 8-9 karaktärer dog under några minuter med Pycelle som vart nerstucken innan smällen i en extremt brutal mordscen och då givetvis även Tommens självmord. Nu har Cersei inga barn i livet längre så nu kommer hon troligen släppa loss totalt och bli fullt ut psykotisk i nästa säsong. Och vi får aldrig veta vad Margarey planerade heller då hon skickade iväg Lady Olenna.

 

Extremt skönt att Arya hämnades Red Wedding och dödade Walder Frey på exakt samma sätt som hennes mamma vart dödad i samma rum 3 säsonger tidigare även om jag inte alls gillar hennes galna ögon medans hon skär halsen av Frey, emellanåt visar hon extrema psykopattendenser och jag börjar tro att det kommer bli svårt för henne att återförenas med sina syskon faktiskt. Så vitt jag vet är det bara 3 stycken kvar på hennes kill-list nu, jag nöjer mig om det bara blir Cersei som hon hinner döda också.

 

Jon Snow blir king in the north på samma sätt som Rob blev det efter ett väldigt starkt tal av Lyanna Mormont (underbara karaktär för övrigt) som mer eller mindre läxade upp alla gamla gubbar som styr sin hus. Det var en än mer mäktigare scen än när Rob blev det faktiskt. Sansa verkar dock inte helnöjd med att Jon vart vald då hon är en "äkta" Stark så att säga. Och en som vart än mindre glad var Littlefinger som äntligen dessutom var väldigt ärlig med vad han vill ha, dvs att gifta sig med Sansa och sitta på järntronen. Sansa verkar dock fatta spelet äntligen och säger nej tack med svaret att han stött flera hus tidigare och alltid klarat sig levande ut fast inte alltid de han har stöttat.

 

Störst av allt dock, upplösningen av Tower of Joy! Jag har inte känt till den teorin i mer än runt 3 år typ (bokläsarna har väl haft det att tänka på i 20 år) men ändock var det så extremt stort att få se Lyanna Stark som Jons Mamma och hans Pappa som troligen är Rhagar Targaryen. Jag fällde en och annan tår, det var sååå stort! Faktiskt det mäktigaste ögonblicket i seriens historia! :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

 

Daenerys scen med Tyrion var väldigt stor också, när Tyrion först berättade om sin stora tilltro till Daenerys och sin tur fick hand of the queen broschen. OCH ÄNTLIGEN beger sig Daenerys mot Westeros i en mycket mycket stor scen med hundratals skepp med säkerligen den största armén i historien med sig plus flera nya allierade i Martells, Tyrells och Greyjoys. Hur länge kommer Cersei sitta som drottning nu undrar jag? Blir säkert den kortaste regenttiden någonsin.

 

Intressant att nu när de inte har några böcker att gå efter så är serien starkare än någonsin, för min egen del är detta bästa säsongen tillsammans med säsong 4.

Lång väntan som vanligt tills nästa säsong fast samtidigt inte lika jobbig då denna säsong inte slutar med så många cliffhangers som förra säsongen gjorde.


Winter is Coming


#29 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 29 June 2016 - 07:19

6.10

hade hoppas på mer action.... Wow hela citadellet jämnades med marken. Förstod att tommen skulle hoppa. Usch cercei som drottning. Hur tusan kunde varys vara så snabb att kunna vara med på skeppet bredvid dany??? Ok så Jon är inte neds son? Ytterligare en på aryas lista död, hon var nog väldigt sugen att döda Jamie men fick nöja sig med den andra.

Jag tror de var lite dåliga på att visa det men kollar man noga ska man kunna se att Tyrells och Martells skepp är med i Daenerys  flotta också.


Edited by Magnus, 29 June 2016 - 07:20.


#30 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 July 2016 - 20:41

Tycker ändå de har blivit lite väl slarviga med manus den här säsongen, med Varys resor (jämför bara med när Dany gjorde motsvarande resa några säsonger tidigare) och Aryas köttpajsbakande som värsta exempel. Samtidigt har vi ju fått de absolut bästa scenerna någonsin med slaget i föregående avsnitt och Cerseis brutala "vinst" nu. Så det känns som om det blir både sött och surt i och med frisläpptheten fån böckerna.

Jons arvsanlag har väl varit de facto-sanning rätt länge nu, men 20 år är nog att ta i :). Men vi vet bara att han inte är en oäkting, inte om han också är en Targaryen (fast mycket pekar på det).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#31 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 July 2016 - 23:10

Ja manus har svajat vid ett par tillfällen, men det har också varit starkare än någonsin vid än fler tillfällen faktiskt.

 

HBO har "typ" konfirmerat att Jon Snows riktiga far är Rhaegar Targaryen http://www.makinggam...joy-infographic här med tillhörande familjeträd


Edited by Rick Hunter, 02 July 2016 - 23:15.

Winter is Coming


#32 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 July 2016 - 12:12

Visst ja, såg att de lagt upp den men kunde inte kolla på den i detalj då. Tja, vad ska man säga? Invecklat var ordet! :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#33 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 02 August 2016 - 21:32

Hörde just ett rykte om att det inte blir fler säsonger. Kan det vara sant?



#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 August 2016 - 22:41

Det verkar bli totalt 8 säsonger innan serien når sitt slut. Så två säsonger till med andra ord och det är sagt att åtminstone nästa säsong bara blir 7 avsnitt lång, istället för sedvanliga 10 avsnitt. Läs mera om det hela via denna artikel.

money.cnn.com/2016/07/30/media/game-of-thrones-last-season-8/index.html?section=money_news_international

Vad var det för källa som du hörde och som påstod att det inte skulle bli fler säsonger?

Edited by Garm, 02 August 2016 - 22:47.


#35 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 02 August 2016 - 23:02

Äsch, det var den här skitsidan msn-nöje

Dom lurar en med felaktiga rubriker; i det här fallet fattades det tre viktiga ord: "efter säsong 8".

http://www.msn.com/s...ones/ss-BBv49CA

 

Här en senare sida där dom förbättrat informationsnivån något

http://www.msn.com/s...6wsZ?li=BBqxP8M



#36 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2016 - 00:16

Nä, den sajten känns inte speciellt tillförlitlig i sin rapportering, vad det än må gälla.

Men bra att vi kunde reda ut hur det låg till. :) Jag kan förstå om du höjde på ögonbrynet till den där första rubriken.

#37 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 January 2017 - 23:50

Vanligtvis brukar jag starta ny tråd när nya året börjar men eftersom denna säsong inte lär starta förrens i juni istället för sedvanliga april så får jag försöka ha lite is i magen tror jag. Men man börjar bli rejält jäkla sugen på säsong 7 nu!


Winter is Coming