Jump to content

Photo

[REC]3: Genesis


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 November 2010 - 09:52

[REC]3: Genesis

Tredje filmen i [REC] franchisen. Glädjande besked till alla som tyckte mindre bra om de skakiga handkamerorna i första filmerna: här blir det mer traditionellt foto. smile.gif Kan lägga till att en fjärde film finns med i planeringen, [REC]4: Apocalypse. Själv gillar jag de två första filmerna så uppföljarna ser jag fram emot med spänning!

Synopsis:
"The original REC crew are back, ready to submit their ensemble cast to another fight for survival against the zombie infection. This time to the backdrop of an original soundtrack. The new chapter will see the film “open up” by using a more traditional cinematographic style. However, the film’s roots have not been forgotten, and viewers will still be immersed in the action watching certain events unfold through the eye of the video camera. The action in REC 3 GENESIS encompasses the events of the first two films and after the sense of claustrophobia previously experienced. The action now takes place miles away from the original location and partly in broad daylight, giving the film an entirely fresh yet disturbing new reality. The infection has left the building. In a clever twist that draws together the plots of the first two movies, this third part of the saga also works as a decoder to uncover information hidden in the first two films and leaves the door open for the final installment the future, REC 4 Apocalypse."

recgenesis.jpg

Källa: Dread Central

Trådar på forumet:
[REC]2
[REC]4: Apocalypse


Edit: lagt till prel. premiärdatum


Edited by Garm, 18 July 2014 - 16:10.
Tillägg av taggar.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 March 2011 - 07:06

De tidigare regissörerna kommer att dela på jobbet so to speak: Paco Plaza tar hand om denna film och Jaume Balagueró tar hand om 4:an.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 March 2011 - 07:46

En ny officiell poster:

Posted Image

Lovande creepy!

Edited by Synon, 18 March 2011 - 07:47.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 March 2011 - 20:17

Såg en notis att nästa måndag, 4/4, sätter inspelningen igång. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 April 2011 - 22:06

Behind-the-scene footage och nya bilder finns till beskådan på Dread Central.

Gillar denna:
Posted Image

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2011 - 22:28

En ny officiell poster:

Posted Image

Lovande creepy!

Jäkla tjuvar! :P

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Kommer ögats ägare också att vara med, tro? :P

Edited by Crusader, 29 April 2011 - 22:41.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 April 2011 - 13:47

Här finns det en teaser att beskåda för den som vill. Kan inte påstå att jag tyckte den var speciellt bra. Men eftersom jag har sett dom två första filmerna så blir det säkert att jag någon gång även ser dom två efterkommande.

http://www.kinopoisk...16/film/518229/

#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 August 2012 - 12:12

Vad skall man säga om den här filmen? Jag gillade den första, även om det fanns en och annan sak med den som var mindre bra. Jag tycker fortfarande att allt skrikande i filmen drar ned känslan. Det blir liksom för mycket. Uppföljaren var även den en lite ojämn upplevelse, men olikt dom flesta andra så tyckte jag att det var bra att man tog handlingen i en annan rikting mot slutet av filmen. Det tyckte jag inte första gångerna som jag såg den, men det har vuxit sig starkare med tiden. Den här filmen tar det hela ett steg länge och lägger till några element. Som t.ex. en stor portion humor och även lite mer dramatik/romantik. Med varierande resultat. Humorn är inte alltid så rolig som man skulle kunna tro. Det är ju helt klart en smaksak, men dom flesta som har sett filmen vekar vara överens om att det är ojämnt som bäst. Filmen fortsätter där man slutade senast, så man får ut mest av den här om man har sett dom två tidigare filmerna. Man gör sig även rätt snabbt av med "found footage" a.k.a "cinéma vérité"-stilen, något som jag är kluven till. Dels kan jag tycka att det är något som verkligen definerar dom tidigare [REC]-filmerna, men samtidigt är det rätt skönt att få en mer konventionell film, sett ur den aspekten. Jag kan dock förstå att det var en hel del personer som blev helt "off" på den biten och menade att man borde ha valt det ena eller det andra, istället för att börja filmen som dom tidigare för att sedan frångå det konceptet helt. Men det funkar som sagt för mig. Specialeffekter sitter där dom skall och övervägande delen av skådespelarna gör bra ifrån sig. Helhetsintrycket får ses som ojämnt. Det finns delar med filmen som är bra, men även dess rakta motsats. Precis som tidigare filmer med andra ord. Kanske att den växer med tiden, kanske inte. Dock undrar jag om man fortfarande avser att göra den fjärde filmen som det har varit tal om. Jag skulle säkert se den med, men jag är inte så säker på om en sådan verkligen behövs.

Filmen släpps för övrigt i UK-utgåva (DVD/Blu-ray) den 3 septemer (Discshop får in den några dagar senare). Någon svensk release är ännu inte i sikte.

Jag köper säkert någon utgåva framöver. Ingen brådska dock, för även om jag vill se om filmen och ha den i min samling så vill jag inte lägga ut hur mycket pengar som helst på den. Så bra var den inte.

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 November 2012 - 23:17

Jag gillade de två första filmerna, men när jag såg denna undrade jag vad som egentligen hänt? Var det verkligen samma personer som lagom bakom denna uppföljare till [REC]-filmerna? Hur tänkte de här? Ett misslyckat försök att blanda in komik i skräcken. Parodi på deras egna franchise? :rolleyes: Noll spänning. Uselt manus. Usel film. Vilken besvikelse.

Det enda positiva jag kan säga om filmen är att det tekniska fungerade i alla fall. Och skådespelarna gjorde väl sitt bästa. Men det räcker inte. Och så kommer det en fjärde film… Hm.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.