Jump to content

Photo

Apollo 18 - "Blair Witch in Space"


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 June 2011 - 10:29

Posted Image

There's a reason we've never gone back to the moon.

Officially, Apollo 17, launched December 17th, 1972 was the last manned mission to the moon. But a year later, in December of 1973, two American astronauts were sent on a secret mission to the moon funded by the US Department of Defense. What you are about to see is the actual footage which the astronauts captured on that mission. While NASA denies its authenticity, others say it’s the real reason we’ve never gone back to the moon.

Regissör: Gonzalo Lopez-Gallego

Officiella sajten
imdb.com
Trailers på Yahoo!Movies

...

"Blair Witch in Space". Tjuvkikade lite på trailern faktiskt och tyckte om det jag såg så denna film har jag noterat på min lista att se. Än mer lockande faktiskt när det är en spansk regissör bakom (tycker de börjar sticka ut en aning från mängden på senare år) och en bonus att det inte är några "kända" namn med på listan som det verkar. En film man kan se utan några större förväntningar egentligen och sådan filmer kan överraska en positivt tycker jag. Eller hoppas jag. Posted Image

Edited by Georgia, 25 September 2011 - 18:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 02 June 2012 - 20:51

En film som lämnar mig en aning splittrad. Den är inte dålig, men samtidigt saknas något i den för att den ska sticka ut från mängden. Manuset är för enkelt och jag saknar vidareutveckling av vissa element. Tekniskt inget att klaga på, de väver samman bilder från Nasa med egna på ett snyggt sätt. För min del var det smått distraherande till en början ska erkännas: jag satt och var mest fascinerad av de verkliga bilderna och tänkte tillbaka på när jag var i 10-års åldern och galen i rymden - hade blivit helt lyrisk om jag sett denna film då!

Ett stort plus ska de ha för de lyckade skrämseleffekterna som jag gick på varenda gång! Meh. Första gången: ok. Nästa gång tänkte jag "nu lurar ni mig inte" och hoppade till likväl! :D Nej, bli inte oroliga nu: de kom inte såna i tid och otid. Faktiskt.

Summa kardemumma: godkänd film som dock saknade det lilla extra för att bli riktigt bra. Snyggt filmad, bra skådisar och med ett tempo som höll hela vägen.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.