Jump to content

Photo

Allmänt Spelsnack!


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2008 - 19:16

Jag tänkte att det kunde vara bra att ha en sådan här tråd. Det skrivs mycket Off Topic i "Vad Spelar Du Just Nu"-tråden då folk, inklusive mig själv, använder när de vill säga någonting allmänt om spel också.

Här hade jag tänkt att vi kunde skriva om det är något vi vill säga som inte passar i någon annan tråd eller inte är lönt att starta en tråd för att skriva.



Själv tänkte jag börja med att skriva om Fable 2. Har ni sett dagbok 4 på XBox Live? Freeroaming i Fable 2! :D Man kommer kunna springa vart man vill, hoppa över staket och springa genom skogar och över ängar. :P

Och säsonger. (Vår, Sommar, Höst och Vinter) :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2008 - 19:20

Det låter väldigt lovande. Fable utlåvade så mycket men hade svårt att leva upp till det. Det verkar som att man har lyssnat på kritiken man fick då samt har utnyttjat den prestanada som finns i Xbox 360. :)

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2008 - 19:29

Ja, det verkar så. :) Problemet med Fable var ju som sagt att de berättade aldeles förmycket om sina planer innan de kollade om de kunde genomföra dem. Den här gången har de istället varit nogranna att inte berätta något om de inte kan visa det. T ex tittar man på dagbok filmerna så allt de berättar där visar de klipp på också.
Det intresanta är ju att Fable blev ett så lyckat och fantastiskt spel trots att de inte kunde lev upp till ens en bråkdel av vad de lovat. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2008 - 19:32

Jupp, jag håller med. Fable är trots sina brister ett riktigt bra spel IMO. Ser fram emot del 2. :)

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 31 January 2008 - 20:20

Aww.. Fable är ett av de spelen som jag spelar nu och det är verkligen ett skönt lir. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 February 2008 - 16:58

Detta platsar nog bäst i denna tråd tror jag...

Spelade igenom Portal igår kväll och vart mäkta imponerad! En riktig revolution inom spelvärlden t.o.m.
Alldeles för kort tyvärr men vilken resa :D
Datorrösten var ju bara för jäkla rolig :lol: Och sången i slutet var ju klockren :thumbsup:

Skulle vilja se det här större skala i Portal 2 om det finns några planer på ett sådant? Eller kanske en "portal-gun" i ett framtida Half-Life spel kanske? Portal och Half-Life skulle ju mycket väl kunna vara samma värld faktiskt.

Half-Life Episode II var ju en riktig höjdare också! Kort det också men jäklar vad intensivt och kul :thumbsup:
Värst var det ju i slutet när man skulle försvara uppskjutningsrampen mot Striders, där dog jag många gånger.

The Orange Box är värd varenda krona jag gav för den :D

Winter is Coming


#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 February 2008 - 14:08

Här kommer något som jag ska nörda ner mig i extremt mycket framöver.

Engadget - C64 games coming to Wii's Virtual Console

Posted Feb 21st 2008

Just when you think all of your nostalgic fantasies have all been fulfilled, along comes Nintendo with a little extra joy for your retro heart. That "little extra" in this case happens to be Commodore 64 games for your Wii. You read that correctly, people -- C64 games are headed to the system's Virtual Console, starting with International Karate and Uridium, which will run you 500 Wii points apiece. Right now, the rollout appears to be taking place in Europe only, though we suspect it'll head over to our shores sooner rather than later. While you're waiting for that to happen, maybe now is a good time to exercise your digits and polish up on your IK trash talk.

[Thanks, Nico]



#8 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 February 2008 - 14:12

Nu blev jag ännu mer sugen på att skaffa en Wii - till min son, så klart! :P

Riktig nostalgitripp, det där.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 February 2008 - 14:29

Givetvis. ;)

Jag brukar ta fram min C64 och spel ibland för at återuppleva en av anledningarna till varför en del spel var bättre förr.

En annan "nyhet" som kanske intresserar dig är att The Witcher kommer ut i en Enhanced Edition. För det var väl du som gillade spelet? Har för mig att jag läst det i någon tråd här på forumet.

IGN har lite mer info.

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 February 2008 - 03:34

Nu blev jag ännu mer sugen på att skaffa en Wii - till min son, så klart! :P

Riktig nostalgitripp, det där.

Det säljs väldigt många begagnade just nu från folk som tröttnat på sina så det borde inte vara svårt att hitta en för runt 2000 kr.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 24 February 2008 - 21:10

En annan "nyhet" som kanske intresserar dig är att The Witcher kommer ut i en Enhanced Edition. För det var väl du som gillade spelet? Har för mig att jag läst det i någon tråd här på forumet.

IGN har lite mer info.

Jo, jag såg det för ett tag sedan. Bästa är att de ska släppa allt nytt gratis till de som redan har köpt spelet och reggat sig. Verkar vara en riktigt schysst spelfirma, de där CD-Projekt. :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#12 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 10 March 2008 - 22:40

@ Cartman: jag hittade det här videoklippet på Youtube där första etappen från Sanitarium spelas igenom, om du vill ha mer inblick i spelet. Tänkte det var mindre OT här än i den andra tråden.

#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 March 2008 - 12:29

@ Mjolnir: Tack för länken. Blir inte mindre sugen på spelet efter att ha sett lite rörliga bilder. :)

Det gav en riktigt bra inblick i hur spelet är uppbyggt och ger lite mer än att bara se några bilder. Är riktigt sugen på detta spel och jag hoppas verkligen att jag hittar det via typ ebay eller liknande sidor. Det slår mig också hur pass snyggt spelet är för att vara från 1998, eller rättare sagt hur pass bra det står sig mot många av dagens spel. Men framförallt så imponerar handlingen, grafik är en viktig del men inte allt i ett spel, det viktigaste för mig är att handlingen engagerar. Jag kan ha betydligt mer roligt med ett textbaserat spel än ett värstingspel till t.ex. PS3.

#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 March 2008 - 23:53

Hur är de 3 nya Prince of Persia spelen? Jag har inte spelat mer än det gammla klassiska spelet och nu har jag köpt Sands of Time för att testa det.
Vad jag har hört så är första och 3:e riktigt bra men 2:a lite av en besvikelse pga att designen är så annorlunda, sämre story och det blir mer Sci-Fi över det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 01 April 2008 - 00:09

Jag avslutade faktiskt aldrig det första spelet, lyckades helt enkelt inte ta mig förbi hissen i slutet av spelet, sen blev det en formattering på burken och sparfilerna försvann, så kan tyvärr inte säga något om det första.
Men jag gillade Warrior Within och the two Thrones.
Storyn är kanske inte den bästa i WW, men jag gillade den mörka tonen i det hela, en förbannad prins som ska stoppa Dahara från att radera honom. En del klagar på musiken, men jag personligen älskade när introt till Godsmack's I Stand Alone spelades. Var riktigt roligt att försöka få till olika combos i spelet. Men tyvärrkändes det extremt repetivt mot slutet, när man skulle fram och tillbaks genom zoner man gått genom drygt 20 ggr tidigare. Tog man en paus från spelet i ett par dagar och sen skulel spela kändes det omöjligt att hitta rätt väg, då man måste åka genom tiden för att kunna ta sig genom en viss zon, då den i nutiden var förstörd osv.

Men TTT var ett underbart spel! Nu var man tillbaks i hans gamla stad, mötte gamla fiender från det första spelet (typ), miljöerna var hörliga, musiken passande,och fightingsystemet kändes mer tajt. De hade tagit de bra grejerna från WW och lagt i miljön från TSoS, kan man säga. Kort och gott, ett riktigt bra spel.

Edited by Hofling, 01 April 2008 - 00:10.
Typo

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 April 2008 - 01:41

OK, det var ju bra att höra. :) Hade tänkt skaffa de andra också. Ska bara testa TSoT först för att försökra mig att det är min typ av spel. :P
Jag har tänkt köpa remaken av orginalet också till XBox 360 för jag testade demot och det var verkligen kul. :D
Fast eftersom det utspelar sig efter de 3 nya spelen så kanske det inte är någon brottska där. :P
4:an som ska komma om något år ska, om jag har förstått det rätt, utspela sig före alla spelen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 01 April 2008 - 11:02

Gillar du pusselspel med action och mycket akrobatik så gillar du det nog :)

Måste säga, att ibland så blir jag besviken på Blizzard, mend hur de gör med ett visst spel *host* World of Warcraft*host*, men de visar alltid att de kan saker. Varje år på 1a april gör de något, och de har inte varit sämre nu!

Den första instancen Molten Core möter "den gamla skolan"
Ny hjälteklass avslöjad! Barden!

Edited by Hofling, 01 April 2008 - 11:03.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 June 2008 - 12:42

Jag vill dela med mig av denna underbara nyhet som jag hoppas ska bli verklighet.

Mania - New Castlevania Hitting the Wii?

Jag är ett fan av genren och spelserien så det vore fint att framöver få sätta tänderna i ett nytt spel.

#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 July 2008 - 11:57

Jag vill dela med mig av denna underbara nyhet som jag hoppas ska bli verklighet.

Mania - New Castlevania Hitting the Wii?

Jag är ett fan av genren och spelserien så det vore fint att framöver få sätta tänderna i ett nytt spel.


DreadCentral - Wii Whips it With Castlevania

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 July 2008 - 17:50

Ser mörkt ut för Ghostbusters. :(
Activision, som har köpt Sierra, verkar inte ha några planer på att släppa spelet och har helt strukit det från sina listor.
Just nu verkar det som att de antingen kommer sälja rättitgheterna eller helt enkelt lägga ned spelet.
Verkligen surt så här nära inpå releasen. <_<
I dess ställe har de istället lagt Crash Bandicoot och Ice Age och har satt full koncentration på The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor och ett nytt Spyro. :skull:

Edited by Crusader, 30 July 2008 - 17:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 July 2008 - 21:45

Trist :( tror det hade kunnat bli rätt bra faktiskt

Winter is Coming


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 October 2008 - 12:54

/Film - Atari To Finally Release Ghostbusters Video Game in 2009

Wednesday, October 15th, 2008

It has been three months since Activision Blizzard bizarrely decided to drop the Ghostbusters video game from their line-up. /Gamer reports that the game has finally found a distributor - Atari. Dan Aykroyd made the claim on a Dallas radio show, but also admitted that the game is about “a year away” from being released publicly. This is strange because the original release date was set for Halloween 2008.



#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 December 2008 - 13:29

^Lite trevliga nyheter idag. En ny trailer.

Dread Central - New Ghostbusters: The Game Trailer!

Now that Atari officially has their hands on the upcoming Ghostbusters: The Game it’s about time they started promoting it don’t cha think? Luckily they agree an debuted a brand-new trailer for the game at their recent Atari Live event.

The new trailer is below and waiting for your firm loving. Don’t forget to hit our gaming section in Video Dread to see 10 minutes of gameplay from Ghostbusters with commentary by one if its developers!

Direktlänk till den nya trailern



#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 December 2008 - 17:16

Verkar som om inte Splinter Cell: Conviction kommer till PS3.

confirmed the game's exclusivity to the Xbox 360 and Windows platforms. [3]

:( ska jag behöva skaffa en xbox 360 också... för att spela på datorn går ju inte ... det är ju så liten skärm. :rolleyes: :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 December 2008 - 17:34

^Lite trevliga nyheter idag. En ny trailer.

Dread Central - New Ghostbusters: The Game Trailer!

Now that Atari officially has their hands on the upcoming Ghostbusters: The Game it’s about time they started promoting it don’t cha think? Luckily they agree an debuted a brand-new trailer for the game at their recent Atari Live event.

The new trailer is below and waiting for your firm loving. Don’t forget to hit our gaming section in Video Dread to see 10 minutes of gameplay from Ghostbusters with commentary by one if its developers!

Direktlänk till den nya trailern

Wohoo, jag ryser! :thumbsup:
Hoppas spelet blir så bra som det sägs att det ska vara och att det säljer bra. :)

Verkar som om inte Splinter Cell: Conviction kommer till PS3.

confirmed the game's exclusivity to the Xbox 360 and Windows platforms. [3]

:( ska jag behöva skaffa en xbox 360 också... för att spela på datorn går ju inte ... det är ju så liten skärm. :rolleyes: :P

Det var ju tråkigt. Och onödigt. Alla de tidigare spelen har ju släppts till en Sony konsoll också. Nu har jag ju båda konsollerna men det finns ju de, som du, som inte har PS3. Tur att spelet inte kommer på ett par år än så du hinner spara ihop till ett och priset hinner sjunka lite.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif