Jump to content

Photo

Wiki för Nordens Stjärnor


  • Please log in to reply
131 replies to this topic

#126 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 08 November 2013 - 12:56

Hm. Hittade just ett oläst email med en länk för en bekräftelsekod till denna Wikin när jag rensade i min inbox. Skickat den 26 oktober. Använde den men den säger att tiden löpt ut.

 

Kanske något jag måste göra innan jag kan komma åt alla funktioner? Är osäker. Jag kan ju logga in på wikin nu och redigera andras inlägg verkar det som (har inte testat!).


Edited by Göta Lejon, 08 November 2013 - 12:59.

Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#127 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 13 November 2013 - 22:42

Snygg bild, mer sånt!

#128 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 November 2013 - 15:44

Hm. Hittade just ett oläst email med en länk för en bekräftelsekod till denna Wikin när jag rensade i min inbox. Skickat den 26 oktober. Använde den men den säger att tiden löpt ut.

 

Kanske något jag måste göra innan jag kan komma åt alla funktioner? Är osäker. Jag kan ju logga in på wikin nu och redigera andras inlägg verkar det som (har inte testat!).

 

Tjaa... Du får väl testa att skriva eller redigera en artikel, så märker du om det funkar eller inte...



#129 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 09 May 2014 - 09:52

Jag vill bara säga att wikin för tillfället genomgår ett par förändringar. De flesta har att göra med underhåll och kommer inte att märkas, men något som borde göra det är att wikin har förflyttats till en annan plats på servern. Denna plats är tillfällig och wikin kommer antagligen att flyttas igen. Jag ser dock till så att den gamla adressen alltid skickar er till wikin, var den än befinner sig just då, och databasen är intakt, så alla konton, artiklar och kategorier bör fungera precis som förut.



#130 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 09 May 2014 - 15:12

Wikin har nu landat på en slutgiltig plats. Adressen är numera nswiki.svenskasuperserier.se/.

 

Det där med bekräftelsekod är lite småmysko. Själv får jag aldrig något sådant e-postmeddelande, hur mycet jag än frågar efter ett. Det ska dock vara fullt möjligt att skapa och redigera dokument utan bekräftelse via e-post.



#131 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 May 2014 - 18:40

Jag ser dock till så att den gamla adressen alltid skickar er till wikin, var den än befinner sig just då

Jüste! Skulle man även kunna få det så att om man försöker använda en gammal adress till en specifik artikel, så skickas man automatiskt till den aktuella adressen för just den artikeln? Alltså exempelvis om man försöker gå till http://svenskasupers...p?title=Pantern så kastas man automatiskt till http://nswiki.svenskasuperserier.se/Pantern

#132 Sou1forged

Sou1forged

    Ensign

  • Members
  • 33 posts

Posted 13 May 2014 - 09:30

Jag har faktiskt ingen aning. Omdirigeringen är skriven i PHP, något jag bara nyligen börjat använda i och med övergången till WordPress på huvudsidan. Jag ska undersöka saken och se om jag hittar någon lösning.

 

Edit: Parametrarna går att behålla i omdirigeringen, men i och med att den nya wikin inte använder sådana blir det en smula problematiskt. Ska undersöka saken närmare.

 

Edit2: Det var enklare än jag trodde. Nu är det fixat.


Edited by Sou1forged, 13 May 2014 - 10:29.