Jump to content

Photo

Äntligen!


  • This topic is locked This topic is locked
94 replies to this topic

#26 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 September 2007 - 06:38

Det här med magi tycker jag är lite svårt i serier. Hur svårt är det att vinna en fajt om man bara kan trolla bort allt det dumma? Men lägg gärna fram idéer om det.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#27 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 September 2007 - 18:12

Det här med magi tycker jag är lite svårt i serier. Hur svårt är det att vinna en fajt om man bara kan trolla bort allt det dumma? Men lägg gärna fram idéer om det.


Allt går ju att kontra på ett eller annat sätt. Magi har ju vart med i massvis av superhjälteserier utan att det tagit över och löst allt. I grund och botten är det ju hela genrens problem med kraftfulla hjältar. Men man kan ju alltid begränsa dem på olika sätt. Intressantast blir det väl om det som i vår värld finns en massa olika magi, obeah, voodoo, sympatisk magi et etc, alla med sitt sätt att fungera och sina regler.

#28 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 September 2007 - 19:10

*host, House of M, Scarlet Witch host*
:P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#29 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 September 2007 - 20:51

*host, House of M, Scarlet Witch host*
:P


Tyst nu! ;)

#30 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 September 2007 - 21:48

För mig innebär magi att vad som helst kan hända. Och det kan ju vara charmigt. Men det gör det också svårt att skapa följdriktiga historier. Men övertyga mig!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#31 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 September 2007 - 22:20

Magikern i gänget har en lrival/nemesis som ständigt skickar våra hjältar till andra dimensioner där de får fajtas och försöka ta sig tillbaks.
Det behövs väl iofs inte vara magiker för sånt, men det känns bättre än "oops, denna maskinen gjorde visst en dimensionsreva"

Plus att magier kan man göra riktigt tuffa i utförandet, tänk snygga runor som glöder runt händerna och sen lite konstiga verser (kanske t.o.m riktiga meningar översatta till latin?); "Daerum nikotinum Laesitium!".

Plus att om storyn inte leder dit vi vill kan vi göra en "Wanda" :P

edit; Satt och småskissade lite, och kom fram till att den figur jag skissade möjligtvis skulle kunna vara en "bad guy gone good"
Slänger fram honom/den när projektet riktigt rullat igång.. Eller imorrn. Vi får se.. vad tycker herr Tfels och co? :)

Edited by Hofling, 19 September 2007 - 23:07.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#32 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 September 2007 - 15:56

Vi får väl övertyga genom berättelserna helt enkelt.

Hofling: Släng in bara, ska själv skicka upp några designer, och en första seriesida (ja, faktiskt! förvänta er inga underverk dock).

#33 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 September 2007 - 18:44

Posted Image

Och nej, det ska inte vara Teal'cs skalle sen, men efter xx försök på att få till dne jäkla vargskallen så gav jag upp :P

Principen är att det är en varulv, som såvitt jag vet alltid har tolkats som ett monster/en "bad guy". Så det skulle ju kunna vara en helt vanlig tjomme som av egen vilja kan förvandlas till en varulv (Eller "Lycantrop" eller vad den "korrekta" termen är..)

Jag vet att något liknande har gjorts med Sasquatch, men vad tusan, Vi svenskar ska väl ha en egen man-beast? :P

Givetvis att man kan ta ett annat djur. typ en Lo.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#34 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 September 2007 - 20:49

ett annat djur vore bra. :) Lo låter fint

#35 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 September 2007 - 21:18

Inte en ren då? Det vore väl tämligen svenskt :)

Annars kan jag lätt bli lite allergisk mot superhjältar som är baserade på sitt hemlands mytologi, det känns stereotypt.

#36 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 September 2007 - 21:32

:lol2: Is it a car? Is it a bike? No, It's Bambi-man!
(rådjur - ren, shame shit :P )

Annars kan jag lätt bli lite allergisk mot superhjältar som är baserade på sitt hemlands mytologi, det känns stereotypt.


Inget Thor-fan, antar jag.. :P

Näe, men det är ju ingen svensk mytologi precis.. En kille som kan byta skepnad till nån korsning mellan djur och man.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#37 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 September 2007 - 21:58

Ett skönt djur är ju vildsvin. Vem vågar käfta med ett vildsvin?
Eller varför inte en djärv?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#38 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 September 2007 - 23:04

Ett vildsvin skulle funka fint.
en järv tror jag skulle föra tankarna alldeles för lätt till wolverine.

Edited by Hofling, 20 September 2007 - 23:13.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#39 Neuter

Neuter

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 20 September 2007 - 23:24

Vilket intressant projekt ni verkar ha dragit igång. Tycker det låter som en bra idé att skapa en ganska öppen superhjältevärld som ger möjligheter för alla att skapa något.

Gillar inte magi-spåret ni var inne på. Känns som det lätt kan bli fånigt i mitt tycke. I Superhjälte-historia kan det vara lite onödigt om det kretsar mycket kring magi? Om de redan har superkrafter vad tillför magi-temat då? Eller är det så ni menar att magin och superkrafterna var ett och samma? Det drar sig lite i mig när jag tänker på magi-rdén. Kommer mest att tänka på en helt horribel Harry Potter-ripoff manga jag läste. Tror den hette Negima. Hursomhelst är något sådant inget jag skulle vilja lägga mina pengar på.

Älskar idén med att hjältarnas högkvarter skulle vara en levande organism. Iofs har det temat också gjorts förrut i olika historier. Tänker mest på olika biologiska skepp i sci-fi-historier. Men det skulle nog gå göra på ett eget sätt. Kanske är det organismen som ger superkrafter til vissa personer. Dör organismbasen försvinner rafterna med den? Vad behöver den för att överleva? Vad när den?. Måste den dricka jungfrublod för att överleva eller är dess favoritföda superskurkar som den behöver folk för att fånga in.

En annan idé jag tänkte på var att det som höll samman superhjältarna var att de var medlemmar i samma religiösa sekt. De har hittat en riktig gud som ger dem superkrafter och deras bas är någon sorts tempel eller katedral.

Fasst det kanske är dåligt att hålla det för komplicerat. Kanske grejen som bör som bör tänkas på är hur det kan hållas öppet men samtidigt intressant och annorlunda.

#40 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 September 2007 - 06:20

Vilket intressant projekt ni verkar ha dragit igång. Tycker det låter som en bra idé att skapa en ganska öppen superhjältevärld som ger möjligheter för alla att skapa något.

Gillar inte magi-spåret ni var inne på. Känns som det lätt kan bli fånigt i mitt tycke. I Superhjälte-historia kan det vara lite onödigt om det kretsar mycket kring magi? Om de redan har superkrafter vad tillför magi-temat då? Eller är det så ni menar att magin och superkrafterna var ett och samma? Det drar sig lite i mig när jag tänker på magi-rdén. Kommer mest att tänka på en helt horribel Harry Potter-ripoff manga jag läste. Tror den hette Negima. Hursomhelst är något sådant inget jag skulle vilja lägga mina pengar på.


För min del är inte magi en större del än något annat. Jag ser det bara som en naturlig del i ett superhjälteuniversum. Folk som Zatanna, Merlin, Morgana LeFey, Shaman, Goblin Queen, Phantom Stranger, Captain Marvel och saker som exempelvis Supermans svaghet mot det är ju bara några få exempel från våra konkurrenter.

Jag gillar öppenheten med det. Jag vill gärna ha ett universum som precis som de två storas kan innehålla andra dimensioner, rymdresor, tidsresor, underjordiska okända humanoida riken, glömda dinosauriedalar, fiktiva undervattensriken, jordnära berättelser och helt out-there berättelser.

#41 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 September 2007 - 13:51

Så, här kommer några superdesigner som blivit över från GG-skapandet. Och efter dem en första seriesida med ovanstående kluddar! Teh hotness!

Posted Image

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 21 September 2007 - 13:52.


#42 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 September 2007 - 13:01

Kunde inte hålla mig, så jag presenterar en första potentiell medlem för allas tyckande. Han är en fd Golden Gang-medlem som inte kommer vara med i den kommande, tämligen definitiva versionen:

OTROLIGA MANNEN
Verkligt namn: John McVaughn
Yrke: TV-producent
Identitet: Hemlig, känd för de flesta av gruppmedlemmarna, brodern och frun
Laglig status: Skottsk-svensk medborgare utan brottsligt förflutet
Civilstånd: Gift
Kända släktingar: Eva-Lena (fru), Brian (bror), Edna (moder).
Födelseort: Callan, Skottland
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig
Första framträdande: I ursprunglig form i Golden Gang The Abyss Saga #1. I nuvarande form har han inte framträtt än.
Historia: John jobbade för BBC World som TV-producent för ett av deras reseprogram och blev intresserad av Sverige när han och programteamet var där och filmade. Han tog sin semester där samma år och träffade en svensk kvinna och flyttade hit. Det första förhållandet tog slut efter några år men hans andra resulterade i giftermål och han har nu dubbelt medborgarskap.
Han jobbar nu på SVT som producent på diverse program.
Längd: 185cm
Vikt: 86kg
Ögon: Blå
Hår: Brunt
Styrkenivå: Som en genomsnittlig 35-åring som tränar regelbundet.
Känd övermänsklig kraft: John har en förmåga att styra troliga möjligheter inom ungefär 10 meter runt sig. Han kan exempelvis hitta ett bortkastat vapen i en soptunna, nycklar till dörrar under dörrmattor och liknande som skulle kunna finnas där eller ske. Nyckelordet är troligt. Om någon utanför de 10 metrarna skjuter på honom kan han inte plötsligt få en lyktstolpe att hamna i vägen för skottet. Möjligheterna påverkar bara döda ting eller honom själv, aldrig andra personer eller levande varelser direkt.
Personlighet: Lätt att arbeta med så länge som det i allmänhet följer den linje han själv är inne på. Ganska lugn och tystlåten när saker inte involverar honom. Fanatisk fotbollsfan (Chelsea är favoritlaget) och kollar så mycket han kan på det. Dricker mer än han borde när han går ut med grabbarna och blir lätt vresig och våldsam då.
Dräkt: Kom gärna med förslag, hans gamla designer är ganska intetsägande elelr bara fula :)

#43 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 September 2007 - 13:58

Daniel, jag gillar både dina skisser och beskrivningen av Otroliga mannen skarpt .

På den översta skissen faller jag främst för den övre vänstra figuren, samt den nedersta. De är iögonfallande och märkliga utan att det blir parodi. Seriesidan är en kanonbra inledning på en serie!!!

Otroliga mannen verkar vara en lurig figur med en annorlunda kraft. Kan säkert bidra med små men helt avgörande insatser. Ska snart lägga upp info om min hjälte. Det blir nog Plågaren.

PLÅGAREN
Verkligt namn: Gabriel Gabrielsson
Yrke: Deltidsstuderar
Identitet: Hemlig, känd för sin mor, far och assistent
Laglig status: Svensk medborgare utan brottsligt förflutet
Civilstånd: Ogift
Kända släktingar: mor och far
Födelseort: Okänd, Sverige
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, samt föräldrarnas stuga
Första framträdande: I ”Polly”, Svenska Superserier nr 2
Historia: Gabriel hittades i en korg i en småstad då han var spädbarn. Han adopterades av en man och en kvinna som uppfostrade honom ute på landet. I fostran ingick förutom atletisk träning, att lära sig känna hat mot misshandlare. Sedan de senare tonåren har Gabriel studerat på deltid vid högskola samt utfört uppdrag som superhjälten Plågaren. Polly fungerar som Gabriels assistent i hans hjältegärningar. Dräkten han bär har hans föräldrar tillverkat. Många märkliga hemligheter om hans förflutna återstår att avslöja.
Längd: 187cm
Vikt: 87kg
Ögon: Blå
Hår: Blont
Styrkenivå: Som en genomsnittlig 21-åring som tränar mycket hårt.
Känd övermänsklig kraft: Gabriel har ingen egen kraft men är mycket atletisk till följd av hård träning. Han får både styrka och snabbhet förstärkta av sin dräkt, som hans föräldrar tillverkat. Med dräkten på kan han pressa drygt tre ton och tål avsevärda fysiska påfrestningar, såsom eld och mycket grovt våld. Han kan göra höga hopp och klättra hjälpligt på väggar. I sin ryggsäck har han huvor som han trär över huvudet på hustrumisshandlare. Huvorna utsöndrar då ett klipulver som fastnar i ansiktets skinn permanent, även då huvan är borttagen. Klipulvret aktiveras och plågar dess bärare varje gång denne uppträder aggressivt.
Personlighet: Gabriel kan verka lugn på ett kaxigt sätt, men brusar lätt upp då det hettar till. Hans inlärda hat mot misshandlare plågar honom och ibland begår han överilade handlingar. Gentemot sina föräldrar visar han lojalitet, men det är egentligen bara assistenten Polly som har god hand med honom.
Dräkt: Heltäckande, vit med en stiliserad svart gråtande dödskalle på ansiktet, samt ett svart kors över bröstet. På ryggen bär han sin vita ryggsäck.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#44 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 22 September 2007 - 16:41

JOHNNY BOY/REBEL ROCKER
Verkligt namn: Jonathan Sanders
Yrke: Pensionerad, f.d. revisor.
Identitet: Hemlig.
Laglig status: Amerikansk/svensk medborgare, tidigare dömd ungdomsbrottsling.
Civilstånd: Änkling.
Kända släktingar: Föräldrar (döda), fru (död), barn och barnbarn.
Födelseort: Austin, Texas, 1938.
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, samt diverse småstäder i nordöstra Sverige.
Histora: På 50-talet var Jonathan, a.k.a. "Johnny Boy", den värsta av raggare. Han härjade på gatorna med rockmusik, kortspel, umgänge med flickor och andra omoraliska aktiviteter. Efter att ha blivit dömd för skadegörelse och misshandel hamnade han på uppfostringsanstalt där hans upproriska attityd tämjdes. Efter att ha utbildat sig, levde han sedan ett stillsamt liv.
Flera år senare fick han för första och sista gången, sedan han flyttade till Sverige, möta sin far på hans dödsbädd. Han hade injicerat Jonathan med ett mirakelserum som barn, men som inte tycktes fungera. Fadern har varit på flykt från folk som velat tvinga honom att färdigställa formeln åt honom. Jonathan trodde inte på hans historia och detta möte var ett av hans bittraste minnen.
65 år gammal drabbades Jonathan av en hjärtinfarkt som hade en oväntad effekt. Serumet fick en försenad verkan och föryngrade hans kropp till 20 års ålder, gav honom övermänskliga krafter och återuppväckte hans rebelliska sida.
Längd: (Som Jonathan) 168. (Som Johnny Boy) 175.
Vikt: (Som Jonathan) 65 kg. (Som Johnny Boy) 72 kg.
Ögon: Bruna.
Hår: (Som Jonathan) Gråvitt. (Som Johnny Boy) Mörkbrunt.
Styrkenivå: Kan med jämna mellanrum lyfta upp till ett ton, men måste sedan återhämta sig.
Känd övermänsklig kraft: När Jonathan förvandlas till Johnny Boy föryngras han tillbaka till 20 års ålder. Ett abnormt, men dock begränsat mått av energi ger honom superstyrka och en mild regenerationsförmåga (Livshotande skador läker ihop på 4-5 timmar). Han har även en förhöjd variant av den vighet och de reflexer han hade som bråkstake i sin ungdom.
Personlighet: Johnny Boy ställer alltid upp för sina vänner, men har lätt för att hamna i bråk med auktoriteter. Han beter sig ofta kaxigt och impulsivt. Är känd för att häva ur sig referenser till USA och 50-talet, trots att det inte är lika provocerande som förr i tiden. När han är Johhny Boy kommer han inte ihåg allt från sitt tidigare liv, förutom den kunskap han lärt sig under åren och ibland tränger visdomen och åsikterna hos den äldre Jonathan fram i Johnny.
[b]Dräkt:
Klassisk raggarklädsel. Brulecreme i håret, solglasögon (ibland), svart skinnjacka, vit t-shirt, jeans, etc.

Edited by SwedishSuperhero, 23 September 2007 - 13:54.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#45 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 September 2007 - 19:31

Johnny Boy låter som en lite komisk hjälte. Och sådana är inte tillåtna.

Skojar bara!

Men nu när tre av våra (eventuella) hjältar är presenterade så kan det vara dags att fundera lite. Vad för sorts hjältar har vi? Och vad behöver vi komplettera med?

Vi har tre hjältar som har följande gemensamt:
-de är män
-de har inte särskilt stora krafter
-de är lite orginella

Jag tycker att vi behöver balansera upp detta. Vad för typ av hjältar behövs nu, tycker ni?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#46 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 22 September 2007 - 19:48

Första tanken är ju att kvinns saknas. Gärna någon med en riktigt "herrejävlar nu kommer .......! spring för livet" *kaboom*-kraft.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#47 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 September 2007 - 21:15

Hofling, du hade ju någon bestialisk varelse på gång. Hur går det med den?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#48 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 22 September 2007 - 22:06

Jodå, sitter och funderar på storyn till honom just nu, så man kan skriva in det som ni har gjort

Big Bad Boar // Stora Stygga Svinet // Lon (Namnet är verkligen ett WiP, och jag är inte säker på vad för slags djur han ska kunna bli. Så det mesta jag skrivit gäller väl personen bakom Besten.

Verkligt namn: Alexandir Dragonskij (Med tanke på namnet blir ju nästan en best-möjlighet en drake/ödla). Kallas för Alex av gruppens övriga medlemmar.
Ålder: 27.
Yrke: "Mellan två jobb"
Identitet: Känd enbart för gruppens medlemmar ohch eventuella vänner till gruppen.
Laglig status: Invandrare med svenskt medborgarskap (Inte särskilt insatt i det hela med medborgarskap, men det är väl som i USa där man kan skaffa sig det?)
civilstånd: Singel (Kanske med ett intresse till någon kvinnlig medlem i gruppen?)
Födelseort: Sibirien, Ryssland.
Operationsbas: Gruppens HQ
Historia: Väldigt lite är känt om Alex. Han kom till Sverige när han var runt 12 år gammal tillsammans med sina föräldrar, som ville bort från Ryssland. Ingen av dem hade något pass, och försökte ta sig till Sverige genom att lifta och tjuvåka med tåg. Dessvärre drabbades Alex föräldrar av lunginflammation, och avled gömda på en godsvagn.
Detta trauma "förvandlade" Alex från en glad och trevlig pojke till en väldigt sluten person, som inte gärna tyr sig till andra, utan håller sig mer än gärna för sig själv. Detta gällde även senare i livet när han blev en medlem av Gruppen. Detta är givetvis inget som gruppen i sig vet, då han inte talar om sin barndom, eller hur han kom till Sverige.
Längd: 193 cm | 257 cm
Vikt: ~70 kg | 200 kg
Ögon: Bruna | Helt röda, inga synliga pupiller eller iris
Hår: svart | Beror på vad för slags djur han ska kunna förvandlas till.
Styrkenivå Egentligen borde det bestämmas exakt vad för djur han ska kunan bli innan man går in på detta..
Personlighet: Han håller sig helst på sitt rum och gillar inte att bli störd. Krävs det, så pratar han med de andra medlemmarna, men helst överlåter han det till sin andra personlighet - Den han har i sin djurform: Som djur är han verkligen sitt alter ego's raka motsats. Han är högljudd, Drar gärna usla skämt (Som även om de hade varit bra, sällan uppfattas av de andra i gruppen då han inte är särskilt välartikulerad), vill mer än ofta tävla mot de andra medlemmarna i allt från styrkemätningar till dryckestävlingar. Han är fortfarande Alex, och ju mer han blir en best, desto mer avskyr han sin mänskliga form och hur asocial han är.
Alex har ofta försökt att bli mer som sitt alter ego, men detta resulterar oftast i att han blir mer tillbakadragen.
Dräkt: Specialsydda underkläder som tål påfrestningarna av förvandlingen mnellan människa och djur. Varierar i färg och utseende, men oftast är det mörkblåa underkläder. (funderar på om det ska vara ungefär som cykelshorts, kanske med ett linne till med gruppens logga på?)


detta är vad jag har kommit fram till hittills.

och ja, jag hade sasquatch och rasputin lite i tankarna när jag skrev detta :P
sen skulle man ju kunan göra att han inte har något val, utan är fast i djurformen. kanske kan göra det hela mer intressant?

Edited by Hofling, 22 September 2007 - 23:54.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#49 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 September 2007 - 00:01

Vi saknar kvinnor, tjejer, damer, ja. Har funderat på att försöka få in en ostereotyp invandrartjej för att spegla vårt moderna Sverige bättre.

Rent standardgruppsmässigt så saknar vi en ledartyp, en uppfinnare och en tank (stor, stark, svårsårbar). Vi saknar också fler svenskar, eller nordiska snubbar och snubbinnor. Det finns ju flera grupper med karaktärstyper också som vi saknar: speedsters som Flash och Velocity, teknosnubbar som Forge och Cyborg, überkaraktärer som Thor och Superman, tänkare som Batman och Mr Fantastic, telepater/kinetiker som Marvel Girl och forcefolk som Human Torch och Cyclops. Finns säkert typer jag glömt. Folk som är riktiga gruppspelare behövs också.

Men det är ju som sagt bara tre personer hittils. Jag hoppas vi kommer upp i runt 20 karaktärer innan vi drar igång med de tilltänkta berättelserna. Det ger ett bra utbud att passa in i vilka storys man än vill berätta.

#50 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 September 2007 - 00:31

best-mannen skulle ju kunna funka som tanken, man kan ju göra honom till en björn-man eller något.
Det är väl ett djur som passar det barska landskapet med?

Edit;
Posted Image
Gjorde ett par snabba sketcher på de djur vi nämnt hittills, och en liten template i hörnet för hur överkroppen i huvudsak kommer att se ut.

Jag lutar i nuläget åt att han ska vara en björn, med tanke på hans ryska/sibiriska ursprung..

Edited by Hofling, 23 September 2007 - 01:44.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<