Jump to content

Photo

Äntligen!


  • This topic is locked This topic is locked
94 replies to this topic

#51 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 September 2007 - 02:21

best-mannen skulle ju kunna funka som tanken, man kan ju göra honom till en björn-man eller något.
Det är väl ett djur som passar det barska landskapet med?

Jag lutar i nuläget åt att han ska vara en björn, med tanke på hans ryska/sibiriska ursprung..


Blir det inte lite väl standard med en rysk björn, och då inte bara för att det är ett ryskt nationaldjur men för att det redan finns en rysk superhjälte som är björn, Marvels Ursa Major från deras grupp av supersovjeter. Vildscinet var snyggast iaf.

#52 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 September 2007 - 06:42

Håller med Daniel. Tycker att vildsvinet och lodjuret känns intressantast. Men du bestämmer. Angående att han ska kunna förvandla sig, låt honom kunna det, men med stor svårighet. Det ska liksom kosta på att förvandla sig, åt båda håll. Vad tycks om det?

Håller även med om att vi saknar vissa typer av hjältar. Nån som skjuter energistrålar, nån som flyger, nån som är jättestark. Nån ledartyp, nån uppfinnartyp, osv. Någon som verkligen är en hjälte! Nu har vi mest... halvstörda typer. :blink:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#53 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 23 September 2007 - 12:48

best-mannen skulle ju kunna funka som tanken, man kan ju göra honom till en björn-man eller något.
Det är väl ett djur som passar det barska landskapet med?

Jag lutar i nuläget åt att han ska vara en björn, med tanke på hans ryska/sibiriska ursprung..


Blir det inte lite väl standard med en rysk björn, och då inte bara för att det är ett ryskt nationaldjur men för att det redan finns en rysk superhjälte som är björn, Marvels Ursa Major från deras grupp av supersovjeter. Vildscinet var snyggast iaf.


Ah, Jaghade faktiskt ingen aning om att det redan fanns en rysk "björnsuperhjälte". Då kan det ju slopas på direkten, tycker jag nog.
(Intressant kuriosa jag fick reda på nu då.. i world of Warcraft finns det en slags NPC-mob som heter Ursa nånting. De ser ut som björnar, ungefär :) )

Håller med Daniel. Tycker att vildsvinet och lodjuret känns intressantast. Men du bestämmer. Angående att han ska kunna förvandla sig, låt honom kunna det, men med stor svårighet. Det ska liksom kosta på att förvandla sig, åt båda håll. Vad tycks om det?

Mjo, det var något i den stilen jag hade tänkt med att han mer och mer avskydde sin mänskliga sida, att han inte ville gå tillbaks. Men jag förstår precis vad du menar, och ska sitta lite med texten och bearbeta figuren ett tag senare idag.

Håller även med om att vi saknar vissa typer av hjältar. Nån som skjuter energistrålar, nån som flyger, nån som är jättestark. Nån ledartyp, nån uppfinnartyp, osv. Någon som verkligen är en hjälte! Nu har vi mest... halvstörda typer. :blink:


Haha, jo, det stämmer :lol2: Men vi får helt enkelt dels vänta på andras förslag, och sen är det ju till att brainstorma ihop gubbar med sen :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#54 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 23 September 2007 - 13:18

Precis. Man får tänka att ens eget förslag kanske inte kommer att passa i gruppen. Så jag är beredd att ersätta min figur Plågaren med någon annan jag hittar på.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#55 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 23 September 2007 - 20:29

Jag tycker att era hjältar verkar intressanta. Jag gillar verkligen Best-mannen. Varför skulle han inte kunna förvandla sig till mer än en sorts djur-människa hybrid? Kanske bli både lodjur, björn, varg, vildsvin. Sedan har de lite olika förmågor som givetvis anspelar på det riktiga djurets. Kan just nu bara inte komma på anledningen till varför han någon skulle förvandla sig till Vildsvin.

Sedan vill jag gärna bidra med två egna hjältar. Den som jag heslt skulle vilja se i gruppen är David Duvander - Superkillen- som vi senast lämnade i ett dike efter att han var med i Svenska Superserier nummer 1. För er som inte läst tidningen där han och hans ursprung beskrivs:

Superkillen

Verkligt namn: David Duvander
Ålder: 17
Längd: 176 cm
Vikt: 66 kg Ögon: Bruna
Hår: Blont

Yrke: Gymnasiestuderande som jobbar i Videobutik på lov och helger
Identitet: Otroligt hemlig. Eftersom han precis själv märkt att han är ovanlig
Familj: Mamma Mona, Pappa Thomas, Storasyster Tove som är 5 år äldre men som för två åren sedan rymde till Köpenhamn där hon betalar sitt knarkmissbruk genom att prostituera sig.
Födelseort:Malmö Sverige

Historia: David är den intelligenta nördiga killen i skolan som ingen lägger märke till. Han gillar serier och film och spelar rollspel med sina få likasinnade kompisar. En dag råkar han ut för en "olycka" och hamnar i koma. Hans hjärna är helt utslagen och bortom räddning. Då provar en medicinstuderande, utan tillåtelse och i hemlighet, en tidigare oprövad formel på David som är meningen ska "kick-starta" hans hjärna. Det fungerar och David vaknar upp, helt ovetande om hur det påverkat honom. Under hemfärden från sjukhuset prejas hjan och hans mor av vägen av ett rattfyllo och David använder sina krafter för att rädda sin mor och jaga ikapp fyllot. Efter att han tvingat fyllot av vägen kastas han av och sitter lämnad till sitt öde i vägkanten....

Kraft: Davids hjärna kan "lura" Davids kropp att åsatdkomma saker som han egentligen inte fysiskt borde klara. Kort sagt kan David göra det hhan övertygar sig själv om att klara. Han kan inte skjuta laser eller flyga eller något sådant extra, men han springa, hoppa, lyfta precis så bra som han själv tror. Problemet är att det är svårt för en 17-årig kille med dåligt självförtroende att verkligen tro att han klarar saker som borde vara omöjliga.
Dräkt: Ingen ännu.

Posted Image

Den andra är en kvinna som heter Lo-kvinnan och som jag inte använt mig av ännu. Jag gillar designen och ser henne som en kvinnlig Wolverine-typ som bor och verkar i norra Sverige. Men hon är fri att skappas.

Posted Image

Edited by SuperJelcander, 23 September 2007 - 20:33.


#56 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 September 2007 - 20:45

Jag tycker att era hjältar verkar intressanta. Jag gillar verkligen Best-mannen. Varför skulle han inte kunna förvandla sig till mer än en sorts djur-människa hybrid? Kanske bli både lodjur, björn, varg, vildsvin. Sedan har de lite olika förmågor som givetvis anspelar på det riktiga djurets. Kan just nu bara inte komma på anledningen till varför han någon skulle förvandla sig till Vildsvin.

Sedan vill jag gärna bidra med två egna hjältar. Den som jag heslt skulle vilja se i gruppen är David Duvander - Superkillen- som vi senast lämnade i ett dike efter att han var med i Svenska Superserier nummer 1. För er som inte läst tidningen där han och hans ursprung beskrivs:


Tja, varvarelser som varulvar kan det ju finnas varianter på. I vår egen värld finns mytologiska varulvar, varbjörnar, varhajar exempelvis. Men jag håller med om att idén att förvandla sig till en bunt olika djur är roligare. Så länge han inte blir grön som Beast Boy.

Jag gillar verkligen dräktdesignen på Lo-kvinnan så hon får ju klart plats.

Här är mitt nästa förslag. Mycket mer av en gruppspelare.

INGET NAMN JUST NU
Verkligt namn: Nadira Bele
Yrke: Högskolestudent, biokemi
Identitet: Hemlig
Laglig status: Svensk medborgare utan brottsligt förflutet
Civilstånd: Ogift
Kända släktingar: Miriam (mor), Marwan, (far), Elisa (syster).
Födelseort: Adana, Turkiet
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, studerar i Uppsala
Första framträdande: Inget.
Historia: Nadiras familj flydde från Turkiet när Nadiras farbror hamnade i konflikt med de lokala myndigheterna. Nadira var bara 2 år när hon kom till Sverige och hennes intresse för sitt hemland har växt fram på senare år. De tre senaste åren har hon spenderat några veckor varje sommarlov i olika delar av hemlandet.
Längd: 165cm
Vikt: 62kg
Ögon: Bruna
Hår: Mörkbrunt
Styrkenivå: Som en genomsnittlig 21-åring som försöker träna regelbundet och lyckas för det mesta. Som X så kan hon lyfta 50 ton.
Känd övermänsklig kraft: Nadira har inga egentliga krafter, men hon äger ett uråldrig pärlhalsband med förtrollade pärlor som gör henne osårbar och otroligt stark i ungefär 12 timmar. Kruxet är att av de ursprungliga 300 pärlor som halsbandet hade när det tillverkades för en furste för 3000 år sedan finns bara 73 kvar så hennes superhjältekarriär har ett definitivt slut. Halsbandet innebos av en ande som kan kommunicera telepatiskt med halsbandsbäraren och som kommer släppas fri när den sista pärlan använts. Nadira är den första bäraren som anden tycker är vettig.
Personlighet: Tycker om att omge sig med vänner och familjen. Lojal. Ställer upp mer än hon borde vilket ibland ger henne problem med studierna.
Dräkt: Nåt ganska normalsuperhjältigt som får plats under hennes vanliga kläder.


Jag tror inte vi har nåt problem med att vi har speciella typer med i gruppen. Antar att i de flesta stories kommer bara en av dem vara i gruppen. Dessutom kan man nog göra nåt kul med en grupp med bara tvära personer.

Edited by DanielSchenström, 23 September 2007 - 20:46.


#57 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 September 2007 - 07:56

Lokvinnans design var otroligt snygg. Behåll!

Nadira Bele då. Smart idé med halsbandet!

En sak behöver vi tänka på. Vi har en massa figurer med mindre krafter, eller så förlitar de sig på vapen och olika tillbehör. Dags kanske för några klassiska "riktiga superhjältar"?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#58 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 September 2007 - 11:27

Lokvinnans design var otroligt snygg. Behåll!

Nadira Bele då. Smart idé med halsbandet!

En sak behöver vi tänka på. Vi har en massa figurer med mindre krafter, eller så förlitar de sig på vapen och olika tillbehör. Dags kanske för några klassiska "riktiga superhjältar"?


Det svåra med klassiska superhjältar tycker jag är en trovärdig bakgrund. Blixtar som slår ner i ens kemilabb och sånt känns lite old school, även om jag fullständigt köper det själv. Jag har dock några funderingar som ska presenteras bara de formats till ett bra paket i mitt huvud. Man kanske inte ens behöver en bakgrund egentligen.

#59 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 September 2007 - 16:05

Behöver vi inte en utomjording också?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#60 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 24 September 2007 - 16:14

Lokvinnans design var otroligt snygg. Behåll!

Nadira Bele då. Smart idé med halsbandet!

En sak behöver vi tänka på. Vi har en massa figurer med mindre krafter, eller så förlitar de sig på vapen och olika tillbehör. Dags kanske för några klassiska "riktiga superhjältar"?


Men om Superjkillen är med så har vi en riktig superhjälte. Det är bara hans fantasi som sätter gränsen för vad han kan få sin kropp att göra. Det innebär allt från att supersyn, självläkning till supersnabbhet och superstyrka.

#61 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 September 2007 - 17:40

Det låter bra på så sätt. Superkillen måste vara med! Men jag tänker på sådana som Flash, Spider-man, Wonder Woman, Cyclops m fl. Ordentliga krafter, stor erfarenhet och "riktiga" superhjältedräkter. Några som tar kommandot och leder packet kraftfullt och hjältemodigt i färgsprakande dräkter. ^_^ :hurrah:

Men annars tycker jag att de vi fått ihop hittills är sköna. De behöver bara kompletteras med lite mer konventionella hjältar. Eller vad tycker ni?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#62 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 September 2007 - 20:21

Jag kan tänka mig att tweaka idén till Johnny Boys dräkt så att det blir en superhjältedräkt som påminner om raggarklädsel, snarare än vanlig raggarklädsel.

Och visst, det kan vara bra att försöka komma ifrån det vi kommit på hittills, så det inte blir för tjatigt. Det kan förstås vara svårt att komma på nåt som inte påminner lite om nåt som redan gjorts förut, men det får man nog leva med till en viss grad.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#63 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 24 September 2007 - 20:57

Tänk på att vi inte gör en kronologisk serie. Om en hjälte är på ett sätt ett avsnitt så betyder det inte att han eller hon är likadan i nästa. En som är en oerfaren, grälsjuk pandagosdjursframkallande superhjälte i en del kan vara en muterad jättepanda som med karisma och säkerhet lett gruppen lyckat genom en fruktad serie strider mot skurkar i en annan del.
Applicera det nu på dräkter, personligheter, miljöer...

Det enda som behövs är att vi har lite koll på var i den kronologi som växer fram vi är. Vi kanske får en mainstreamfåra som berättar efter varandra följande avsnitt och några som utforskar deras bakgrund och andra som hoppar i perioder. Det blir mer spännande om det får växa fram naturligt. Vi skapar byggklossarna till vår sandlåda, inte stenarna i vår orubbliga mur.

#64 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 September 2007 - 21:35

Jag förstår vad du menar. Och det är klart att vi ska känna den friheten då vi gör serierna.

Men tänk på detta:
Att förändra en figur som inte hunnit få sitt "jag" etablerat än, är lite meningslöst. Vet man inte vad den förändrats ifrån så vet man inte riktigt vad förändringen har för betydelse. Ha det bara i tanken, så kan eventuella förändringar bli vettiga. Och om det ska fungera med så många olika hjältar är det bra om de går att känna igen.

Annars gillar jag det du säger om en kronologisk mainstreamfåra och en sorts variant där man testar olika tidsperioder. Det ger oss frihet och någon sorts logik.

Att arbeta fram en grov kronologi tillsammans kan bli jättekul. Vi kan till exempel dela upp gruppens tidslinje i olika eror. Som JLA. De har haft satellit-eran, Detroit-eran, JLI-eran, mån-eran och nu 52-eran. Och de olika erorna har alla haft sin charm (till och med Detroit!).

Jag fick för övrigt en skum idé till Daniels Nadira Bele. Vad sägs om att pärlorna kan fortsätta fungera med hjälp av en sorts placebo-effekt när de är förbrukade?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#65 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 September 2007 - 12:15

Jag fick för övrigt en skum idé till Daniels Nadira Bele. Vad sägs om att pärlorna kan fortsätta fungera med hjälp av en sorts placebo-effekt när de är förbrukade?


För henne, eller för andra, eller när de är slut? Hade en idé om vad som skulle kunna hända henne efter att de är slut men ville inte posta den här för att det var lite spoilers. Funderar på en eventuell story om jag kan hitta en pålitlig tecknare.

Jag tror du har rätt i att man måste känna en figur innan man kan förändra den för att det ska betyda något. Det ska bli spännande att se vilka karaktärer som blir populära och som de flesta använder. Det tar nog några avsnitt innan sånt utkristalliseras.

Här kommer i alla fall nästa bidrag jag har av tre som jag funtat på senaste dygnet. Först en kille, sen två tjejer.

SPLITTRADE MANNEN? PERSONLIGHETEN?
Verkligt namn:
Adam Karlsson, egetpåhittat namn
Yrke: IT-tekniker
Identitet: Hemlig, känd för övriga gruppmedlemmar
Laglig status: Svensk medborgare utan brottsligt förflutet
Civilstånd: Ogift
Kända släktingar: Inga.
Födelseort: Okänt, Sverige
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, jobbar i Mälardalsområdet för det mesta
Första framträdande: Inget.
Historia: Adam kidnappades en dag på väg hem från jobbet och blev utsatt för den ondskefulle genetikern Doktorns mest diaboliska plan. Doktorn hade tillfångatagit flera superhjältar och planerade att absorbera alla deras krafter in i sig själv. För att testa processen kidnappades flera personer som alla blev galna och dumpades. Adam överlevde processen men hans egna minnen och personlighet raderades och blev en blandning av superhjältarnas. Han upptäckte att han kan kalla fram de andra personerna för korta stunder och att de då har sina fullla krafter och minnen. De verkar alltid medvetna om vad Adam upplevt. Han vände sig mot Doktorn och försökte rädda hjältarnas liv men det var för sent.
Längd: 178cm
Vikt: 72kg
Ögon: Mörkblå
Hår: Mörkbrunt
Styrkenivå: Som en 27 åring som har bra förutsättningar för att bli vältränad men sällan tränar. Koncentrerar han sig kan han lyfta 1 ton.
Känd övermänsklig kraft: Adam har 12 personers personligheter och krafter i sig. När han använder krafterna själv är de väldigt begränsade. Han kan kalla fram kropparna personligheterna tillhör och de fungerar helt autonomt. Det tar dock på hans ork och är det mer än en halvtimme blir han svimfärdig och över en timme så finns risken att han dör. De olika krafterna är: kontroll över metaller, eld, vatten, vind, telepati, telekinesi, superintelligens, supersnabbhet, kanalisering av känslor, superstyrka, illusionsgenerering och läkeförmåga.
Personlighet: Skämtar bort det mesta, svårt att vara allvarlig. Driven av skuldkänslor till de vars liv han nu hyser. Skulle vilja ha tillbaks sin egen ursprungliga personlighet och minnen. Noggrann och lojal.
Dräkt: Åtsittande dräkt med skärvor i olika färger. Kanske med de asborberade hjältarnas emblem?

VITA DUVAN II
Verkligt namn: Jennifer Björkstrand
Yrke: Inget. Enstaka modelljobb och filmjobb.
Identitet: Känt för omvärlden
Laglig status: Svensk medborgare utan brottsligt förflutet
Civilstånd: Ogift
Kända släktingar: Rolf (far, död) äks Osynliga Mannen, Wilma (mor) äks Vita Duvan.
Födelseort: Bjästa, Sverige
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, rörlig
Första framträdande: Inget.
Historia: Jennifer är dotter till två av Sveriges mest kända tidiga superhjältar, Osynliga Mannen och Vita Duvan. Förutom sin mors utseende har hon också ärvt deras superkrafter. Hon har tränat sig själv i sina krafter och alltid sett det som naturligt att fortsätta sina föräldrars värv. Hennes far dog i en strid mot X (Doktorn?) och hennes mor gav upp superhjältandet då, och när dottern några år senare upptog henns namn så har hon gått i ständig oro och försöker få dottern att sluta.
Längd: 177cm
Vikt: 80kg
Ögon: Blå
Hår: Naturligt blont, men färgas då och då
Styrkenivå: Som en väldigt vältränad 24-åring.
Känd övermänsklig kraft: Jennifer har tre superförmågor. Hon kan flyga (i upp till 400 km i timmen), ser väldigt bra oavsett ljusförhållanden och kan bli osynlig. Hon är aningen mer tålig mot hetta, kyla och friktion än en vanlig människa.
Personlighet: Hennes liv är superhjältelivet. Hon lever livet i medierna utan att kunna rota sig, skaffa egna intressen eller något bortom kändisfester, intervjuer eller uppdrag.
Dräkt: En vit och ljusblå dräkt med mantel, vadhöga stövlar och stiliserade duvor på manteln och i örhängena. Hennes dekolletage och andra öppningar i dräkten har öppnat henne för kritik från andra kvinnliga superhjältinnor och feminister. Då hon är väldigt välsvarvad och har stora bröst så blir hon ett extra lätt mål för sånt.

GRAVITON
Verkligt namn:
Åsa Johansson
Yrke: Studerar beteendevetenskap vid Lunds universitet.
Identitet: Känd för gruppen
Laglig status: Svensk medborgare utan brottsligt förflutet
Civilstånd: Förlovad
Kända släktingar: Christer (far), Lena (mor), Johan (bror), Erik (bror).
Födelseort: Malmö, Sverige
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, Lund
Första framträdande: Inget.
Historia: Åsas superkrafts ursprung är okänt. En dag för 5 år sedan så upptäckte hon att hon hade dem.
Längd: 157cm
Vikt: 60kg
Ögon: Gröna
Hår: Rött
Styrkenivå: Som en otränad 20-åring som precis börjat träna spinning.
Känd övermänsklig kraft: Åsa kan kontrollera gravitationen inom ungefär 50 meters håll. Hon kan göra saker tyngre, lättare, häva lokal gravitation och förstärka den. Kontrollen är bra nog för att hon ska kunna svävflyga och ta saker eller personer med sig, men kontrollen är beroende av hur väl hon kan koncentrera sig, att jämföra med hur många saker hon kan göra i övrigt samtidigt med behållning. Det verkar finnas en begränsning i hur tunga objekt hon kan påverka, upp till 10 ton, men kraften har ökat med åren från några få kilon till nu.
Lokal gravitation kan fås att stöta bort folk eller få saker att dras mot en punkt och pressas samman. Hon kan också häva gravitationen så precist att atomer skingras.
Personlighet: Åsa är vad många skulle kalla en nörd, fantasyromaner, Star Trekaftnar, lanspelande, actionfigurer, Hello Kittysängkläder. Hon lever för WoW och Final Fantasyserien. Hon har en finurlig men smal humor, är lätt att ha att göra med men kan tycka att många är tråkiga och ytliga, speciellt om de kritiserar hennes intressen.
Dräkt: En gul och svart uniformsliknande dräkt med drag av Star Trek The Next Generation-uniformer.

Edited by DanielSchenström, 25 September 2007 - 13:09.


#66 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 25 September 2007 - 12:32

LÅter som en väldigt intressant karaktär, Daniel. (Skrevs när jag bara såg den första, samam gäller även för de andra två)

Och det med emblemen i skärvorna låter bra i mina öron
Edit:



suttit och funderat på hur det ska bli med denne filur.
Dras mellan om han ska ha flera djurskepnader, eller kanske bara en enda, och då funderar jag på ett lodjur, eller någon annan katt.
Skulle han bara kunan bli en katt (eller hund) så skulle det ju kunna bli lite lustigheter mellan honom och lokvinnan, förutsatt att de hamnar i samma team (om det ska bli som JLA då).

Hursomhaver, här är en snabbt ihopslängd bild på hans Loform.

Posted Image

Lite funderingar kring den finns på bilden, som ni ser.

Edited by Hofling, 25 September 2007 - 20:06.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#67 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 25 September 2007 - 21:34

Djur kan jag säga är så långt ifrån min specialité som man kan komma, jag tror att om du kollar lite mer på ögonen och gör näsan lite mer kattlik?

Jag brukar kluddra de jag ska rita som fasen ur en massa olika vinklar och från olika foton så man kan försöka hitta linjerna och kurvorna som kännetecknar djuren. Jag har också lyckats med att göra kattliknande hundar och tvärtom.
Lon har ju en mönstring också, det kanske du kan pröva?
Benen...testa att rita bägge varianterna och se vilket du gillar mest.

Allt som kan göra karaktärerna intressanta i sin interagering med varandra är bra, dessutom kan ju skurkar mobba dem för deras likheter, för att vara tillsammans och så.

#68 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 September 2007 - 18:30

Här är några dräktskisser och figurdesigner jag kluddat på för de senaste snubbarna, och sen är det lite blandat på en också.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 27 September 2007 - 18:31.


#69 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 27 September 2007 - 19:35

gillar designen på Personligheten och duvan. Utropstecknet är en intressant detalj :)

Liten snabbis på Lynx (Arbetsnamnet på honom ifall han enbart ska ha en Loform (Lynx = Engelska för Lo)
Posted Image

och här har vi referensbilden och skissen jag gjorde för att få ordning på hur en lo ser ut i profil.
Posted Image

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#70 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 September 2007 - 21:02

gillar designen på Personligheten och duvan. Utropstecknet är en intressant detalj :)

Liten snabbis på Lynx (Arbetsnamnet på honom ifall han enbart ska ha en Loform (Lynx = Engelska för Lo)

och här har vi referensbilden och skissen jag gjorde för att få ordning på hur en lo ser ut i profil.


Suveränt, nu är lon en lo och inte en lohund. Ska bli intressant att se honom färdig, och hur du tänkt dig hans mänskliga sida.

Kommer själv att ägna lite tid åt rollspelsbilder nu så ni slipper mina seriebilder ett tag.

Sen har jag ett SSS-nyhetsbrev att fila på med lite intressanta nyheter.

#71 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 28 September 2007 - 00:20

Hans mänsliga sida har jag skissat upp här, och ligger i resten av pappershögen här framför datorskärmen :P
Ska se om jag inte kan hitta det och finputsa det tills imorrn
--

Hittade bilderna, huvudet ser annorlunda ut då jag hade ritat det på ett annat papper, så blev lite montering i Photoshop.
Posted ImagePosted Image

Jo, jag vet att han fick väldigt korta ben. Sådant som fixas senare då denna slängdes ihop rätt snabbt

Edited by Hofling, 28 September 2007 - 14:20.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#72 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 September 2007 - 08:49

Ovanstående ser bra ut!

Vill komplettera gruppen med följande hjältinna, "Superstjärnan". Faktum är att hon inte är skapad för vår gemensamma serie från början (även om jag tänkt att hon ska ingå i någon sorts supergrupp). Första gången dyker hon upp i min serie Halvhjärtat där hon är Halvhjärtats storasyster.

SUPERSTJÄRNAN
Verkligt namn: Sofia Kyros
Yrke: Heltidssuperhjälte
Identitet: Hemlig, känd för systern
Laglig status: Svensk medborgare med iranskt ursprung
Civilstånd: Ogift
Kända släktingar: Vera (syster), Shalah (mor).
Födelseort: Stockholm
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, samt en stockholmsförort.
Första framträdande: I Halvhjärtat del 1, opublicerad
Historia: Sofia föddes ett halvår efter att hennes föräldrar kommit från Iran till Sverige. Redan på förskolan förbluffades personalen över flickebarnets ansvarsfulla inställning, då hon bland annat starkt bidrog till social stabilitet bland kamraterna. Då Sofia var i de övre tonåren försvann fadern oförklarligt. Hon tog förlusten mycket hårt, vilket tycktes förlösa latenta superkrafter inom henne. Strax därpå inledde hon sin karriär som den firade superhjälten Superstjärnan i sin betongförort. Ryktet om hennes förträffliga ledaregenskaper har sedan spridit sig och lockat ett ansenligt antal superhjältar att söka samarbete med henne. Bland annat har lillasystern Vera, som saknar krafter, försökt bli hennes medhjälpare under kodnamnet Halvhjärtat, men kategoriskt avvisats.
Längd: 180cm
Vikt: 78kg
Ögon: Bruna
Hår: Brunt
Styrkenivå: Kan pressa uppåt 100 ton.
Känd övermänsklig kraft: Förutom sin imponerande kroppsstyrka har Sofia flygförmåga samt tål oerhörda fysiska påfrestningar, till exempel kraften från exploderande bomber. Sofias blotta närhet har dessutom en långsamt läkande effekt på människor, vilken kan rädda liv.
Personlighet: Sofia är en mycket ansvarstagande och initiativrik person. Trots sin unga ålder ser folk upp till henne och hyllar henne som en ledare och moralisk förebild, kort sagt, en riktig hjälte. Hennes svaghet är den sorg som saknaden efter fadern inneburit, samt oron för den deprimerade modern och äventyrliga lillasystern.
Dräkt: En ljus, guldglimrande och närapå skinande dräkt, kompletterad med en svart mantel.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#73 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 September 2007 - 10:21

Hoppas ni ursäktar, för nu tar jag mig vissa friheter här. Jag tänker mig att gruppen har en historia och har genomgått olika perioder. Jag kallar perioderna för eror.

Fråga till er: Vad sägs om att kalla gruppen för Stjärnorna?
Jag använder det som arbetsnamn nedan.

Anledningen till att jag skapat eror är att vi ska kunna berätta så många olika historier som möjligt. Varje era har sin charm. Att ha flera eror innebär också att vi kan fylla på med många hjältar.

Nedan följer förslag till 4 olika kronologiska eror. Ni får gå in och ändra, lägga till eller ta bort. Glöm inte att peta in era hjältar i de eror där de hör hemma. Eller, om ni ogillar hela idén med eror, så får ni säga det. Det går att skrota idén.
---------------------------------
Stjärnornas eror

Era 1: ?sätt namn?
En liten grupp hjältar genomförde ett första gemensamt uppdrag. De beslutade sig sedan för att samarbeta och startade supergruppen Stjärnorna. (skriv mer)
Aktiva:
Major Gripen (?)


Era 2: Framgångs-eran
Stjärnorna utvecklades till en hyllad hjältegrupp efter flera framgångsrika uppdrag. Flera hjältar anslöt sig. (skriv mer)
Aktiva:
Major Gripen (?)


Era 3: Splittrings-eran
Dålig ekonomi, ledning och personkemi ledde till flera misslyckade uppdrag och dåligt rykte.. Gruppen hamnade under både journalisternas och myndigheternas lupp. Under splittringen var många hjältar desillusionerade och vissa medlemmar hade endast sporadisk kontakt med varandra. Man lyckades sällan hålla ihop gruppen och samordna medlemmarnas ansträngningar.
Aktiva:
Plågaren


Era 4: Superstjärne-eran
Superstjärnans plötsliga uppdykande på scenen räddade förmodligen Stjärnorna. Superstjärnan ansågs vara den ideala hjälten med sina enorma krafter och sitt hjältemod. Hennes helande krafter ingjöt nytt mod hos övriga hjältar. Men hon hade själv inga ambitioner på att gå med i en superhjältegrupp. Snart samlades dock många av de gamla hjältarna, samt några nya, kring Superstjärnan. Detta var inte vad Superstjärnan själv hade önskat, men ganska snart axlade hon rollen som gruppens självklara ledare.
Aktiva:
Superstjärnan
Plågaren
Superkillen (?)
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#74 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 29 September 2007 - 16:38

Jag gillar verkligen upplägget med eror. Det ger oss stor frihet att hitta på berättelser i olika tidsperioder med olika hjältar och skurkar. Intressant också att min Stålman/Kapten Amerika Major Gripen är med i de första erorna. Han känns som en riktig Golden age hjälte så det passar ju. DEssutom kan splittringseran börja med att han dör. En historia jag alltid velat skriva. Kan/ska vi sätta årtal på erorna?

Det krävs ändå en ganska genomarbetad och strukturerad ram och övergripande bakgrundshistoria. eller det kanske det inte gör? Jag kanske är för fyrkantig.

Men jag vill veta vilka stjärnorna var/är. Är det statlig sanktionerade hjältar? Är de outlawshjältar?Är de nationella eller intrenationella? Vi kan nog en hel del om superhjältegrupper så jag slänger ut de här frågorna istället. Ser ni den här gruppen mest som:

Avengers
JLA/JLI
Rymdens hjältar
X-men
Doom Patrool
x-statix
Minutemen/Watchmen

eller någon annan grupp

#75 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 September 2007 - 20:08

Det skulle kanske passa bra om Major Gripen var en av de ledande gestalterna under de första erorna, men att luften gick ur då han dog. En "kul" idé till hans död kunde vara att han dog, för att sedan återuppstå, såsom superhjältar gör och alla blir lyckliga. Sedan dör han igen, nu för gott.

För mig är gruppen en sorts JLA, light. Men det kan ju växla genom erorna. Splittrings-eran påminner kanske mer om Defenders. Jag tycker att de ska vara fristående från myndigheter, men ibland hårt ifrågasatta.

Nu pratar jag om erorna som om de redan var beslutade. Men kom ihåg, det är en idé som vi inte alls måste hålla fast vid. Säg vad ni tycker!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier