Jump to content

Photo

Figurer


  • Please log in to reply
1791 replies to this topic

#26 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 January 2008 - 23:10

Jag vill se Major Gripen!

Annars, bra jobbat att plocka fram listan.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#27 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 January 2008 - 06:25

Anledningen att Gripen och Superkillen inte är med är ju att Fredrik drog tillbaks deras kandidatur. (Detta i mail mellan oss i redaktionen, inte på forumet, om ni andra trodde ni missat något.)

Han hade lite funderingar om hur det blir när en person är med i en bunt olika serier samtidigt och är olika i dem.

#28 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 January 2008 - 15:06

Anledningen att Gripen och Superkillen inte är med är ju att Fredrik drog tillbaks deras kandidatur. (Detta i mail mellan oss i redaktionen, inte på forumet, om ni andra trodde ni missat något.)

Han hade lite funderingar om hur det blir när en person är med i en bunt olika serier samtidigt och är olika i dem.


Hmm... Det var ju synd, för att Major Gripen var ju något den typen av front figur vi behövde. Okej, låt oss titta igenom listan av Daniels förslag av gänget:

Graviton
Nadira Bele
Jeanne Nocturne
Johnny Boy/Rebel Rocker
Järnängeln (som hjälte)
Lynx/LOn
Nox
Otroliga Mannen
Pantern
Personligheten
Plågaren/Batterer Batterer
Superstjärnan
Vita Duvan II

Okej, som SuperJelcander (Fredrik) sa, är att vi behöver en RIKTIG hjälte, en front figur som ska alltid i centrum i omslag så mycket som möjligt, nån som man kan lätt känna igen på lång distans. Okej, nu vet jag inte om vi har färdiga bilder på alla karaktärer på listan (Jag ska göra klar bilderna av Pantern, Nox och Jeanne Nocturne nångång nästa vecka eller så), men det lilla jag har sett i forumet, så tycks antingen Superstjärnan eller Vita Duvan II, men av nån anledning, så är det nånting som fattas. Det där lilla som gör att de inte bara är för image, eller sexual appeal (Vita Duvan har en stark appeal).
Kanske är det bara så att vi letar för hårt efter Sveriges egen Superhjälte, just därför vi inte kan komma överens om saken.
Kanske om vi kunde återuppväcka nån gammal superhjälte som har funnits under typ 40-talet eller liknande och finns nu tillgängligt under public domain, gjorde en makeover av honom/henne, men behåller namnet så att kanske nån riktig gammal svensk hardcore serienörd kan få spasm.
Antingen det, eller så får vi ta en titt på de potentionella kandidaterna som ledare, och se om hur vi kunde göra för att ge dem den där något extra. Kanske om vi hade alla bilder på alla bilder på hjältarna, och visade dem för nån utstående (släkt eller vän, whatever) och om de är enliga om en av dem, då kan vi använda honom/henne...

Okej, nu blev det bara svammel av det hela... :rolleyes:

#29 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 January 2008 - 13:23

Okej, låt oss titta igenom listan av Daniels förslag av gänget:


Det är inte mitt förslag, det är listan med de karaktärer som hade bakgrund och beskrivning färdig, inget annat.

Sen när det gäller ledare är jag personligen inte speciellt brydd. I den första storyn jag skriver på är det ingen ledare med och bara två av gruppens medlemmar. Jag anser väl att nån ledarfigur inte behövs egentligen, det kanske får bli en omröstningsgrej det med om vi inte kan komma överens. Jag böjer mig för majoritetens vilja.

Men att rita upp alla karaktärer låter vettigt. Jag har en skiss iaf på en bunt av er andra skapares figurer som jag behöver tuscha färdigt. Fixar det under nästa vecka, så kan vi se hur olika vi tänker oss en del karaktärer som inte setts på bild än.

#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 05 January 2008 - 18:08

Men att rita upp alla karaktärer låter vettigt. Jag har en skiss iaf på en bunt av er andra skapares figurer som jag behöver tuscha färdigt. Fixar det under nästa vecka, så kan vi se hur olika vi tänker oss en del karaktärer som inte setts på bild än.


Inget stress, men jag tycker att alla som vill och kan teckna, bör göra så med alla karaktärer på listan. Bara för att få se hur alla har tänkt sig figurerna

#31 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 January 2008 - 12:59

Ingen stress, men om jag inte sätter upp deadlines för mig själv blir saker aldrig av utan då sätter jag mig bara framför tv-spelen och är okreativ.

#32 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 January 2008 - 15:30

Har försökt mig på att rita fram hur jag vill att Johnny Boy ska se ut. Hoppas ni har överseende med att jag inte är nån sådär lysande tecknare. Är t.ex. värdelös på proportioner och på att rita kläder.

Posted Image

Det här ska föreställa den vildare versionen av Johnny under 50-talet. Ingen man vill reta upp altför mycket

Posted Image

Är betydligt mer nöjd med hans ansikte och frisyr på den här. Johnny Boy under sin Rebel Rocker-period (nutid), då han har fått sina krafter och börjat använda dem för brottsbekämpning. Lite coolare och mer sansad.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#33 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 January 2008 - 17:34

Dina bilder på Johnny Boy var rätt så lika så som jag ritat upp honom på min skiss. Jag hoppas ha den klar på torsdag så får ni se mina ibland ganska fria tolkningar av Jeanne Nocturne, Plågaren, Superstjärnan, Järnängeln, LOn och Johnny.

#34 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 January 2008 - 15:25

Jag ska jobba på en bild med alla figurer ur listan i veckan som kommer, det ska vara som en omslag, inspirerat av en av mina favorit tecknare. Vad det är, så får ni se nästa vecka :P

#35 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 January 2008 - 19:09

Själv måste jag köpa nya tuschpennor för att rita klart den jag håller på med. Men, men, det kommer.

#36 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 January 2008 - 19:43

Själv måste jag köpa nya tuschpennor för att rita klart den jag håller på med. Men, men, det kommer.

Jaså, är det som försiggick?

#37 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 January 2008 - 20:59

Så, här kommer skissen:

Posted Image

#38 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 January 2008 - 21:21

Bra jobbat! När jag ser bilden så tänker jag att det där, det är ett gäng som jag vill läsa om. Superstjärnan ser asbra ut! Bättre än jag själv föreställt mig henne, trots att jag designat dräkten själv. Plågarens kors bör gå högre upp och vara bredare, ut mot deltamusklerna. Dessutom går det upp till och med halsen. Och så har han ju ryggsäck. Man kan förvisso tänka sig att det är en äldre dräkt. Hans föräldrar jobbar ju kontinuerligt med att utveckla den. Hur som helst, inspirerande!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#39 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 January 2008 - 22:03

Hahaha... Ja, du, Daniel... Du skämtade inte när du sa "ganska fria tolkningar", speciallt med Jeanne, hon ser ju helt annorlunda ut! Men jag gillade idén, och kanske nåt vi kan använda

#40 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 January 2008 - 23:01

Wow, vad häftigt att få se en figur man hittat på tecknad av nån som är bra på att teckna. Undrar hur det kommer kännas att få se Johnny in action?

Edited by SwedishSuperhero, 15 January 2008 - 23:16.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#41 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 January 2008 - 16:23

Så, här kommer skissen:

Posted Image


Nice! :thumbsup: Den här serien börjar verkligen ta form. Till alla er som har bidragit med figurer, så måste ja få säga att ni har gjort ett väldigt bra jobb!

#42 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 16 January 2008 - 17:03

Hahaha... Ja, du, Daniel... Du skämtade inte när du sa "ganska fria tolkningar", speciallt med Jeanne, hon ser ju helt annorlunda ut! Men jag gillade idén, och kanske nåt vi kan använda


Jo, det där var min bästa gothtolkning, men jag har 0 koll på goth, men jag har laddat ner bilder på gothflickor efter jag gjorde skissen så att det ska bli bättre. Dessutom vet jag ju att du kan teckna så jag väntar på den definitiva tolkningen från dig.

Det var ju NOX jag tänkte på förstås...

Edited by DanielSchenström, 21 January 2008 - 16:02.


#43 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 22 January 2008 - 18:14

Nu är en ny lista med hjältar och skurkar i vår värld upplagd. Den har med de uppdaterade versionerna av de färdiga karaktärerna och den hittas här.

#44 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 February 2008 - 17:21

Jag fick lite rita-känsla idag så jag slog ihop två skisser på gänget till en och gjorde en lite större ansträngning än vanligt när det gäller att renrita den.

Posted Image

#45 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 04 February 2008 - 21:58

Fan... Ni är ju faan bättre tecknare än vad jag är---! Men jag har fortfarande mina versioner av karaktärerna att göra. Jag är klar med skisserna på alla, behöver fixa till ett par sista med poser och liknande.

#46 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 February 2008 - 22:27

I väntan på det kommer här den allra första bilden på alla karaktärer. Den kommer troligen bli ett omslagsförslag till nästa nummer när Nordens Stjärnor debuterar. Funderar på att döpa Nadira till Orientens Pärla, eller Pearl/Pärlan. Hennes dräkt kommer jag jobba vidare med tills jag är nöjd. Är fortfarande inte nöjd med min tolkning av Nox. Och det blev inte bra med Personligheten, han ser ut som en pyttefigur utan nåt som visar att han är bakom nån annan karaktär.

Posted Image

#47 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 February 2008 - 09:04

Jävla snygg skiss, skulle vilja se det som omslag till nästa nummer av tidningen

Ja, nu blev jag äntligen klar med mina bilder av Nordens Stjärnor. Men det blev inte så bra som jag hoppades, utav det blev mer eller mindre eh sheet. Ni kan se tydligt att jag lade mer tid på mina karaktärer (Pantern, Nox och Jeanne Nocturne) än de andra. Men jag gjorde vad jag kunde och hoppas att ni gillar bilderna, trots att de är slarvigt ritade.

http://darkpaladin30...roes-1-77812812

http://darkpaladin30...eroes2-77813037

http://darkpaladin30...rhero3-77813117

http://darkpaladin30...rhero4-77813158

http://darkpaladin30...rhero5-77813200

Jag har fortfarande ingen aning hur man lägger bilder som Daniel gör...

Edited by DarkPaladin300, 19 February 2008 - 09:32.


#48 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 February 2008 - 17:05

För att lägga in bilder så skriver man [ IMG ] utan mellanrummen, sen adressen följt av [ /IMG ] (också utan mellanrum). Men de får inte ligga i undermappar om man ska posta till det här forumet vilket de gör på deviantart (undermappen art).

Designen du gjort för Otroliga mannen där är lik hur jag tänker mig honom i den moderna eran, med rocken och det och Gravitons variant skulle jag kunna se henne i. Personligheten är dock alldeles för beroende av fula grimaser och sånt för att vilja täcka sitt ansikte, men designen tycker jag är bra som reserv till nån ny skurk eller hjälte.

Nadiras är sjysst, speciellt i jämförelse med hennes tantiga första design. Har tänkt att hennes Golden Age-design ska vara klassisk harem/magdansös-stil.

Och jag undrar om Cloud saknar sitt svärd efter att Järnängeln stal det ;) :D

#49 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 February 2008 - 19:30

För att lägga in bilder så skriver man [ IMG ] utan mellanrummen, sen adressen följt av [ /IMG ] (också utan mellanrum). Men de får inte ligga i undermappar om man ska posta till det här forumet vilket de gör på deviantart (undermappen art).

Designen du gjort för Otroliga mannen där är lik hur jag tänker mig honom i den moderna eran, med rocken och det och Gravitons variant skulle jag kunna se henne i. Personligheten är dock alldeles för beroende av fula grimaser och sånt för att vilja täcka sitt ansikte, men designen tycker jag är bra som reserv till nån ny skurk eller hjälte.

Nadiras är sjysst, speciellt i jämförelse med hennes tantiga första design. Har tänkt att hennes Golden Age-design ska vara klassisk harem/magdansös-stil.

Och jag undrar om Cloud saknar sitt svärd efter att Järnängeln stal det ;) :D


-Inte för att jag fattade nånting utav det där, men jag antar jag får pröva det nångång...

-Jaså? Jag tyckte att designe på Otroliga Mannen var den fulaste... Men jag antar att man kan nåt utav det hela. Jag tänkte att PErsonlighetens mantel skulle vara den som utgör hans krafter eller nåt...

-Det var den första jag gjorde, så jag antar att den är ganska bra. Men jag gillade din idé också

-Nja, CLoud har ju så många svärd i sin motorcykel...

#50 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 February 2008 - 20:13

Ok, en enklare förklaring: När du ska posta en bild klicka på Infoga-bild-knappen (den som ser ut som typ ett vykort i överkanten av svarsrutan). Då poppar en ruta upp. I den klistrar du in länkadressen. Klicka Ok så kommer du se hur en bildlänk ska se ut.

Men, som sagt, det där med undermappar ställer till det och det kommer inte funka med deviantartlänkar. Jag har oftast mina bilder i en undermapp som heter bilder för att ha ordning på min site, men med de bilder som jag postar här måste ligga i roten. (Som att ha alla bilder ligga direkt på C: på datorn istället för i Mina Dokument.)
Jag tror imageshack och såna fungerar dock.