Jump to content

Photo

Figurer


  • Please log in to reply
1791 replies to this topic

#51 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 February 2008 - 22:10

-Ja okej.


Men vad jag kom på att tänka lite just nu, är på vad du sa om dräkterna. Du sa att du skulle ha Nadira i en dräkt baserat på orientaliskt magdansare under den första eran av Nordens Stjärnor, tycker du vi ska försöka teckna karaktärerna på det sätt som de skulle ha under 80-talet och liknande? I så fall, borde vi välja en tecknare som kan teckna den viss typ av stil som var bekantast på 80-talet, och kostymer som passar bäst...

#52 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 February 2008 - 06:57

Jag vet inte vad som är bäst, om varje skapare skapar dräkterna för de olika åldrarna, eller om en ska göra det och sen får originalskaparen godkänna. Kanske ska vara upp till varje skapare hur den vill sköta det. En del karaktärer tror jag inte behöver nån dräktändring alls, som exempelvis Johnny Boy, eller de som kommer i Silver Age eller senare. Sen vet man ju att vissa karaktärer byter dräkter väldigt ofta som Colossus eller Wasp.

Jag har gjort designer för Otroliga mannen i de olika erorna, men inga andra av mina egna än. Har en bunt saker som ska scannas in, men just den här veckan har det varit lite mycket att göra så jag har inte tagit mig tid.

#53 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 20 February 2008 - 16:36

Det blir nog lite jobbigt i båda fallen, att man antingen ska godkänna den design som en anna tecknaren har gjort åt ens figur eller att designa en viss utseende i de olika erorna. Och det är som du sa, de mesta kanske inte ändrar kostym genom erorna.
Visst jag har en idé att typ Pantern ska ha en mer typisk leopard trasor a la Shanna eller nån annan "jungle girl" i de tidigare erorna, och Jeanne Nocturne skulle kunna ha mer av en matrix outfit under splittrings eran, men jag tycker ändå att man själv kan bestämma. typ den förste som använder en viss design åt en viss figur i en viss era och den passar, då kan man använda den.

#54 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 February 2008 - 17:09

Låter vettigt i mina öron. Gillar man inte en dräkt som nån skapat åt ens egen karaktär så är det bara att rita en ny för den tidsåldern.

#55 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 21 February 2008 - 19:55

Jag ska ta och försöka skapa ett par superskurkar, jag vet inte om jag ska designa dem eller nån annan gör det, men jag ska börja att skriva ned profilerna på dem.

#56 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 21 February 2008 - 21:42

Motivation och krafter är mycket viktigare än hur dräkterna ser ut så det kan ju alltid komma senare. Nåt vi saknar är nåt coolt skurkgäng, vi har bara tre, eller eventuellt fyra skurkar hittills (tänker på Järnängeln).

#57 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 22 February 2008 - 17:18

Motivation och krafter är mycket viktigare än hur dräkterna ser ut så det kan ju alltid komma senare. Nåt vi saknar är nåt coolt skurkgäng, vi har bara tre, eller eventuellt fyra skurkar hittills (tänker på Järnängeln).


Menar du ett gäng som björnligan, eller?

#58 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 February 2008 - 00:28

Är väl mer gäng som Fearsome Five, Sinister Six, Masters of Evil och Injustice Gang som jag tänkte på.

#59 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 February 2008 - 15:29

Är väl mer gäng som Fearsome Five, Sinister Six, Masters of Evil och Injustice Gang som jag tänkte på.


Ja ja jag vet, jag kunde inte komma på vad de hette igen, så jag kom på det näst bästa i minnet.

Men iallafall, jag har hittat på ett namn till en superskurksgäng "DÖDENS KVARTETT".
Jag ska lägga in en lista på skurkarna senare, och det är faktiskt från den gamla superhjälteslistan jag hade förut, men tyckte att det vore coolt att ha de som skurkar istället.

#60 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 February 2008 - 16:46

Nåt som vore coolt vore att istället som brukar vara standard att skurkar blir goda efter ett tag, ha hjältar som blir skurkar istället.

#61 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 February 2008 - 17:40

Ja, det funkar nog bäst efter spittrings eran, skulle jag nog vilja tro...

#62 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 March 2008 - 14:31

Så, nu var det väl dags för mig att slänga in ett par hjltar. lagom till att bibeln och allt är påbörjad :D

Först upp är TIN, en robot/android/människa i rustning. Ingen vet säkert. kanske inte ens han själv. TIN är smart, lugn coh skämtsam. TIN är stark, tålig och kan skjuta energistrålar från händerna. TIN har även en otrolig känsla för teknik coh kan handskas och förstå sig på all teknik han ser.

Sen har vi marshall Thunder. Marshall kommer till jorden vid vad som liknar ett stjärnfall (håller på och skriver hans historia nu). Han är i sin tid/värld/dimension en hyllad krigshjälte i kampen mot intergalaktiska monster och han hamnar på jorden när han förföljer flera slemmiga monster. På jorden möter han Otroliga Mannen, TIN, Vita Duvan II och SuperStjärnan. Vid detta tillfälle är dom den enda uppsättningen av Nordens Hjältar (möjligen på grund av en strid med monster som fångade de andra i en paralell dimension).
marhsall är stark, nästna osårbar och kan teleportera sig och andra i blixtform. Det låter som åska när han gör det. därav namnet Thunder.

Posted Image

#63 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 March 2008 - 17:36

Jahaja, du tycker du är rolig nu när du kommer när jag väl börjat skriva! Den gubben går inte! Här är den käcka grundmallen som du nu är tvungen att fylla i! (Allting behövs inte fyllas i, om det inte finns nåt att skriva i.)
Och den som kallar mig maktfullkomlig får sparken!

När ungefär tycker du TIN passar in som att ha gått med i Nordens Stjärnor?

Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Övriga noteringar från skaparen:


Jag har två nya skurkar på gång: Fiddler och Bell-Man. Lite musiktema sådär och bara för att jag tyckte Bell-Man var tokroligt när jag kom på det.

#64 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 04 March 2008 - 18:02

Haha! Ja, jag tycker att jag var ganska rolig där. Bara för att krångla till det lite. :D

TIN borde kunna ha varit emd ända från början fast i en mer primitiv, klumpig form. Den variant som jag har ritat är 2000-talets variant.

Verkligt namn: Okänt
Yrke: Inget, Nordens Hjälte på heltid.
Identitet: Okänd
Laglig status: Ej erkänd existens
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: Inga
Födelseort: Okänd
Operationsbas: Hela världen, fast främst där Nordens Hjältar är.
Första framträdande: Ej ännu berättat. någon som vill??
Historia: TIN är ett mysterium. Inte ens han själv verkar veta vem eller vad han är eller vart han kommer ifrån? Man har försökt att röntga honom eller att plocka isär den möjliga rustning han bär, men helt utan framgångar. TIN anslöt sig till Nordens Hjältar på eget bevåg och han trivs enormt bra, speciellt med den levande basen då hans teknik förmåga får användas för att förstå allt i basen.
Längd: 185
Vikt: 135
Ögon: cybernetiska, mörkt glas framför
Hår: inget
Styrkenivå: Som en normal cybernetisk android alt. människa i biomekanisk stridsrustning. Kan lyfta omkring 10 ton.
Känd övermänsklig kraft: Kan skjuta enormt varma energistrålar ur händerna, samt flyga. Hans viktigaste förmåga är dock hans otrolig känsla för teknik coh kan handskas med och förstå sig på all teknik han ser.
Personlighet: smart, lugn coh skämtsam
Svagheter: Käsnlig för elektricitet.
Övriga noteringar från skaparen: Inga just nu.


Jahaja, du tycker du är rolig nu när du kommer när jag väl börjat skriva! Den gubben går inte! Här är den käcka grundmallen som du nu är tvungen att fylla i! (Allting behövs inte fyllas i, om det inte finns nåt att skriva i.)
Och den som kallar mig maktfullkomlig får sparken!

När ungefär tycker du TIN passar in som att ha gått med i Nordens Stjärnor?

Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Övriga noteringar från skaparen:


Jag har två nya skurkar på gång: Fiddler och Bell-Man. Lite musiktema sådär och bara för att jag tyckte Bell-Man var tokroligt när jag kom på det.



#65 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 March 2008 - 20:39

Marshall Thunders värden vore trevligt också.

Här har ni Golden Age/förstaeransversionerna av figurerna i min tolkning. Det blev nödvändigt att rita en sån då jag har fått tag på en tecknare till Dedrups dödliga prisma. Innan vi är helt överens kan han vara anonym o han vill.

Posted Image

#66 Robrocker

Robrocker

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 62 posts
  • Interests:Musik, fotboll, serier, teckna m.m<br />Och familjen så klart!

Posted 07 March 2008 - 20:46

Supersnygg bild!

Att använda något klassiskt svenskt är ju inte heller helt fel om man letar krater eller personligheter till skurkar och hjältar..

Jag ser en man med krafter som liknar X-mens Storm, han kan heta Nordanvinden och vara antingen god eller ond, mörka moln är ju ganska coolt! Eller så gör man en muterad Älg, det är ju ganska svenskt! Men ingen av dessa kanske passar in som frontfigur för nordens stjärnor men iallafall... =)

Kan man smussla in troll, älvor, Näcken och tomtar i detta universum? Det ger också mer känsla av Sverige...
First we take Manhattan...then we take Berlin! / L. Cohen

#67 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 March 2008 - 00:12

Övernaturligheter som troll etc får man ha med om man vill. Och om du vill bidra med hjältar eller skurkar så är det bara använda mallen och fylla i och beskriva. Det är ganska mycket att läsa ikapp, och det smidigaste är nog att läsa samlingsvolymen som ligger på http://www.griffinde...aparguiden2.pdf
Den är inte komplett än, men det som saknas är de allra nyaste figurerna och det om gruppens bas i den moderna eran.

Edited by DanielSchenström, 13 October 2008 - 09:07.


#68 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 10 March 2008 - 13:18

Här kommer character sheets för tre av mina figurer. Här kan man se hur Orientens pärla ser ut genom alla åldrar och hur Vita duvan II ser ut under manteln samt hur Omöjliga mannens ena dräkt ser ut från sidan så man bättre ser mönstret. Jag kommer samla allas charsheets i seriebibeln sen.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Edited by DanielSchenström, 11 March 2008 - 22:11.


#69 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 10 March 2008 - 13:56

Det var roliga skisser du hade gjort, och det är en bra idé för andra tecknare att gå efter när de ska göra en serie i en viss era. Tycker du att vi andra ska göra likadant med våra egna figuer i gänget, som jag med Nox, Pantern och Jeanne Nocturne?

#70 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 10 March 2008 - 18:42

Som allt annat är allt frivilligt, men det kan vara vettigt om man har en särskild look i åtanke. Om du bläddrar upp lite så ser du att jag gjort en bild på hur jag tolkar Golden Age-versionerna av Nox och Pantern.

#71 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 11 March 2008 - 09:02

Verkligt namn: Marshall Thunder
Yrke: kosmisk, ingtergalaktisk hjälte samt aktiv medlem i Nordens Hjältar.
Identitet: Känd
Laglig status: Ingen på jorden
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: Inga
Födelseort: Planeten Gordon i Arkoff systemet
Operationsbas: Universum, fast där Nordens Hjältar är just nu då han är fast på jorden.
Första framträdande: Ritas i denna stund.
Historia: Marshall faller till jorden i jakt på intergalaktiska monster. Tidigare så har han varit sergeant i den planitiära försvarstyrkan, legoknekt i träskmarkssystemet Markad, samt agerat livvakt åt drottning Z.
Längd: 190
Vikt: 95
Ögon: Gröna
Hår: Smutsblont
Styrkenivå: Som en extremt vältränad 30 åring.
Känd övermänsklig kraft: marhsall är nästintill osårbar och kan teleportera sig och andra i blixtform. Det låter som åska när han gör det. därav namnet Thunder.
Personlighet: självsäker, ser upp till sig själv.
Svagheter: Hans Ego.
Övriga noteringar från skaparen: Inga just nu.

#72 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 March 2008 - 11:11

Om jag nu har missat att säga detta, så är det hög tid att göra det nu;
Jag gillar verkligen hur du har gjort Lynx, Daniel :) Han ser riktigt cool ut.

gillar din Golden age och Modern age-bild med, riktigt roligt att se dem i samma poser på samma positioner i sina olika dräkter.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#73 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 12:39

Hofling: Tackar, tackar.

Framför allt är det tidsbesparande att använda samma pose men om det har fler fördelar så ska jag inte klaga :)

Allihop: Svenska superseriers hemsida har en sida med små texter om varje sida och en bild. För Nordens Stjärnor som är så pass många, och som kan växa så borde det mest praktiska vara en bild med massa fejs. Om varje skapare kan rita sina karaktärers fejor, eller ge mig tillstånd att knipa dem från de bilder ni postat, så vore det grejt. Deadline för just denna grej ligger dock åtminstone 2 månader bort men jag ville få ut den.

#74 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 March 2008 - 13:50

Det är helt klart en fördel. Känns lite som man ser i X-mansion ibland på deras klassfoton. Oftast står ju de som varit med sen början; cyclops, beast och resten på ungefär samma platser. Kul att se sånt, tycker jag allt :)


Ska se om jag kan få iho pen bild på Lynx fejs, om inte annat kan du bara saxa den från den andra tråden.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#75 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 11 March 2008 - 15:58

Och på tal om mansion, här är ett litet förslag till Silver Age-bas för Nordens Stjärnor. Åsikter?

Posted Image