Jump to content

Photo

Nordens Stjärnor och Hatets vän


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 March 2010 - 21:36

Jobbar som bäst med serien Nordens Stjärnor och Hatets vän. Den blir ca 10 sidor lång. Får se. Hur som helst, här är de 4 första sidorna. Tycks?

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Edited by TFels, 13 March 2010 - 21:38.

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 March 2010 - 22:01

Jag... jag... jag... jag gillar det. Dock börjar jag med funderingarna, vad håller de andra hjältarna på med, som Ghast och Nox. (Ghast är säkert ute och löser en mordgåta i det här ögonblicket. Eller så slåss han mot Victor Blanc tillsammans med någon.)

Edited by Sret, 13 March 2010 - 22:11.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 13 March 2010 - 22:28

Som vi ofta får upprepa, Elof, serierna publiceras inte i kronologisk ordning. Ibland har vi med vissa karaktärer, ibland inte. It's anyone's guess vad de håller på med när de inte är med, vissa kanske är ute på solouppdrag, eller sitter framför ett Battlestar Galactica-maraton, the sky's the limit. ^^

ÄLSKAR smakprovet, Thomas. Jag har stort förtroende för dina NS-historier när du inte behöver oroa dig för redaktörsplikter efter spx. ^^

#4 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 March 2010 - 22:32

Ka-SWEET~! =D jag förstår inte inte riktigt varför greven inte tycker att Spore och Tin är inte redo att vara ute, och varför Tin bara kastar ut Spore genom ett fönster för att det lär förklaras i hela avsnittet. Keep it up~! =D

#5 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 March 2010 - 22:33

Som vi ofta får upprepa, Elof, serierna publiceras inte i kronologisk ordning. Ibland har vi med vissa karaktärer, ibland inte. It's anyone's guess vad de håller på med när de inte är med, vissa kanske är ute på solouppdrag, eller sitter framför ett Battlestar Galactica-maraton, the sky's the limit. ^^

ÄLSKAR smakprovet, Thomas. Jag har stort förtroende för dina NS-historier när du inte behöver oroa dig för redaktörsplikter efter spx. ^^



Du, allt det där vet jag redan, jag kan inte hjälpa att min hjärna börjar gå på högvarv tillsammans med min förbenade fantasi utan anledning. Är det bara jag som tänker på det viset när jag läser en serie? Tänker även så om jag läser Asterix(eller ljuger jag nu? minns inte så mycket om jag gör det), vilket är en serie jag älskar.

Förresten så håller jag på med ett äventyr som kanske utspelar sig samtidigt som detta, (Med mindre snö) tror jag.

Edited by Sret, 13 March 2010 - 22:53.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#6 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 March 2010 - 22:58

Det är ju en klassisk grej att i supergrupper så är inte alla medlemmar tillgängliga för allt. Några är väl upptagna med annat som sagt. Dessutom är det svårt att författa när det är en massa olika figurer. NS har väl 15-20 aktiva medlemmar och några till under tillverkning.

Och tack grabbs!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#7 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 March 2010 - 23:15

Jag vet hur svårt det hade varit att göra att alla karaktärerna skulle vara med i alla avsnitt. Jag är inte helt korkad bara för att jag är dum :D
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 March 2010 - 23:39

Ser bra ut det här, Thomas! :) Intressant detalj det här med Spore och Tin's lukter, som väl är rätt logisk, dom har inga luktkörtlar eller organiska dofter i sig.

MEN..! Dom skulle kunna lukta lite ibland. Borde inte Tin lukta t ex smörjmedel ( han kanske tillåme har ett eget recept, som bara han använder?) och möjligtvis metalliskt/kretskort/lödtenn? Spore har jag länge funderat om hon inte borde lukta lätt av Ozon ibland, när strålningen från henne omvandlar syret i luften till Ozon.

En lustig liten detalj är även att Spore även joniserar luften runtom sig ibland, så att ett överskott av negativt laddade joner skapas. Det ger ofta en trevlig känsla, lite som hur det känns när laddningarna från ett åskoväder är över. Statisk elektricitet kan hon även lämna efter sig, vilket Lon väl kanske kan känna med sina fiffiga morrhår, tror jag?

#9 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 March 2010 - 00:50

Ska du peta hål på historien redan, Lars? XD Har Thomas tecknat såhär långt tycker jag att man kan behålla svårigheterna med att spåra de två huvudkaraktärerna. LOL! Jag skojar så klart, kompis. ^^

Var du glad åt Spores antagligen första framträdande i NS istället. XD

#10 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 14 March 2010 - 03:17

Det här är en serie jag måste läsa, för jag har varit rädd för att ha med både Tin och Spore i mina NS projekt för att jag inte skulle kunna göra dem rättvisa. Jag ska någon gång köpa alla nummer, det vet ni! Älskar hur Tin bara kastar ut Spore. Ser så lustigt ut.

Edited by Sret, 14 March 2010 - 03:17.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#11 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 March 2010 - 09:04

Egentligen är det massor med små luckor i historien. Och det blir det eftersom allt är så hightech och super. Som exempel skulle de bara behöva titta på vad övervakningskamerorna spelat in, så skulle de se varför Tin och Spore är borta. Eller är såna kameror borttagna pga integritetsskäl? I så fall är det en efterhandskonstruktion. Man skulle även kunna påstå i efterhand att Lon framför allt känner organiska dofter och att Tin smörjs av luktlös olja från yttre rymden.
:P
Men kul att ni gillar serien!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#12 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 March 2010 - 06:55

Det är ju perfekt när det dyker upp nya frågor och detaljer, det kan man ju spåna vidare på. Det kanske finns nån allvarligare anledning till att Lon inte kan känna deras doft just nu exempelvis. Så länge inget annat sägs så får man ju alltid ta det man ser och läser som sanningen för tillfället.

Feelingen jag får från berättelsen är lite slutet av 80-talets inledning med 60-70-talets stil på handling och berättelse där karaktärer är sjukt mer spontana. Här slipper man dock den enorma verbositet som alla karaktärer hade då. (Då i princip allt som hände i varje ruta skulle förklaras och pratas om. "Jösses Amalia, Tin kastar mig så fort att inte ens jag med min superhjärna hinner reagera förän det är försent. Menar han det han säger eller är detta någon form av attack" - nåt sånt skulle Spore ha sagt om serien var gjord då.)

Jag gillar främst att vi får se en inkarnation av den moderna levande basen här med hur den fungerar.

#13 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 March 2010 - 19:08

Ska du peta hål på historien redan, Lars? XD

Var du glad åt Spores antagligen första framträdande i NS istället. XD

Njää, inte är det så mycket petande, ;) sätter fram lite framtida story-ideer bara. ^^

Riktigt kul också att Spore blir använd, ska bli intressant att se vad Thomas har för tagning på karaktären. En lite intressant milstolpe här förresten, är att det här är utan tvekan den NS-story som utspelar sig ALLRA längst fram i kontinuiteten, för tillfället! 0_0

Förresten Thomas, fick du mitt mail om en tänkbar liten idé ang. Hatet's förändring senare i historien? Vad tyckte du?

#14 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 March 2010 - 19:27

Jag känner igen detta men kan inte hitta mailet. Uppdatera mig gärna lite kortfattat!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#15 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 March 2010 - 20:15

Det hade att göra med Alfa-vågor, psioniska energiurladdningar och kosmisk elektromagnetisk akupunktur. :)

Jag skickar om mailet, så kan du ta en titt... ;)

Edited by PredaBot, 15 March 2010 - 20:23.


#16 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 March 2010 - 20:30

Nu känner jag igen mailet! Bra idéer! Spore avger vågor som får den mänskliga hjärnan att uppleva välbefinnande. Funkar extra bra på Hatet!
:lol:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#17 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 11 April 2010 - 02:09

Bara en sak, lova att inte slå ihjäl mig nu, för jag skulle nästan döda någon för att kunna teckna så här bra, men det är något med Lons nos på sida fyra ruta 2 och 3 som stör mig, inte så mycket egentligen men det är något,(notera att jag har fått i mig ett okänt antal whiskeys just nu och därför fått mod (alternativt tillräckligt låg IQ) nog att säga det här... men kan fortfarande tänka hyfsat klart) den känns bara fel böjd, nästan som den är vinklad mot läsaren även om Lon står lite åt sidan... svårt att förklara. Kan vara mina ögon som det är fel på? Är det säkert. Är det bara jag som ser det så? Jag är själv urusel på att rita, så jag har egentligen ingen talan om det här. Hata mig inte för mycket är ni snälla... Gillar stilen som sagt, skulle jätte gärna läsa allt om jag kunde. Skäms nästan om min och pepes serie tar upp plats för tre nummer så den här inte kommer med fortare. Yes, Im kind of drunk, what you gonna do about it?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#18 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 April 2010 - 06:06

Jag tycker du har rätt om ruta 2. Jag ritar ofta lite skevt. Vet inte varför men så är det. :lol:
Men tack för påpekandet! :)

Edited by TFels, 11 April 2010 - 06:06.
stavfle

Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#19 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 11 April 2010 - 12:36

Det är rent och snyggt. Elegant ritat och av det jag ser så blir man verkligen sugen på att läsa vidare.
Gillar Tin... He´s bad man

#20 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 April 2010 - 20:13

Sid 5 och 6.

Posted Image

Posted Image
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#21 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 April 2010 - 21:11

Bra sidor. Gillar fortfarande din stil. Kul att se liv på sidan förresten.

Edited by Sret, 18 April 2010 - 01:00.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#22 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 19 April 2010 - 15:53

Jag tycker du har rätt om ruta 2. Jag ritar ofta lite skevt. Vet inte varför men så är det. :lol:
Men tack för påpekandet! :)

Ett klassiskt tips (som du säkert vet men här kommer det ändå):

Skissa bilden spegelvänd på baksidan av pappret och vänd sedan på pappret och renteckna.
Kan vara bra att ha ett ljusbord men det är mycket lättare att se eventuella fel om man ser "bakvänt" på en skiss.

#23 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 April 2010 - 19:44

Det stämmer bra! Första gången jag kollade på en bild i en spegel var på en målarkurs. Ledaren påpekade att bilden var sned, men jag såg det knappt själv. Så han bad mig att titta på bilden i en spegel, vilket jag gjorde. Och OJ vad sned den var! Enligt min ledare så blev jag alldeles vit i ansiktet när jag såg det. :lol:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#24 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 April 2010 - 16:53

Det börjar hetta till! :D Förefaller som nästa sida visar upp Hatets Härold för första gången, förhoppningsvis i en riktigt kraftfull närbild. :)