Jump to content

Photo

Nordens Stjärnor samlade i albumformat


  • Please log in to reply
637 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 September 2010 - 12:20

Något vi har nämnt förut är möjligheten att samla Nordens Stjärnor-serierna i album, alltså som i en trade paperback (tpb) eller flera. Som jag ser det så ligger det ganska långt in i framtiden, men eftersom det kan vara ett ganska stort projekt kan vi väl börja fundera på saken tillsammans redan nu. Just nu har vi väl cirka 100 sidor som är färdigtecknade, varav mindre än hälften är publicerade i SSS än så länge. Ska vi göra ett sådant album?

Frågor att fundera på:
-sidantal
-färgläggning och gråläggning
-opublicerade avsnitt
-extramaterial
-titel
och säkert en hel del andra spörsmål.

Låt oss slänga fram våra tankar och idéer! B)
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 September 2010 - 12:44

Jag tycker absolut vi ska samla Nordens Stjärnor i albumformat i framtiden. (Och andra serier eller teman som lyckas komma upp i en större mängd sidor som exempelvis Blaze, skräcksamling osv.)

När det gäller sidantal tycker jag att det ska vara så många som möjligt så att allt som gjorts dittills kan publiceras.
Helt i färg skulle jag föredra trots att det innebär en massa extraarbete.
Avsnitten bör publiceras i kronologisk ordning.
Själva konceptet med serien bör förklaras.
Omslagstävlingsbidrag med Nordens Stjärnor på bör användas.
Nödvändig korrigering av stavningsfel och liknande.
Om det blir fler volymer så vore det nice med en lista över läsordning om man vill läsa dem i kronologisk ordning.

#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 September 2010 - 12:59

Bra funderingar! Håller med i stort sett. Vad tycker du om idén att ta med ett par hittills opublicerade avsnitt?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 05 September 2010 - 13:01

Bra funderingar! Håller med i stort sett. Vad tycker du om idén att ta med ett par hittills opublicerade avsnitt?


Bra idé, ger dem ännu en bra anledning att köpa dem, nu tänker du som en företagare, mohahahaha.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 September 2010 - 13:16

:evil:
Fast egentligen tänker jag som en köpare. Man ska ju ha en anledning att köpa även om man redan läst de flesta/alla avsnitt.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 05 September 2010 - 14:19

Jag tycker absolut vi ska samla Nordens Stjärnor i albumformat i framtiden. (Och andra serier eller teman som lyckas komma upp i en större mängd sidor som exempelvis Blaze, skräcksamling osv.)

När det gäller sidantal tycker jag att det ska vara så många som möjligt så att allt som gjorts dittills kan publiceras.
Helt i färg skulle jag föredra trots att det innebär en massa extraarbete.
Avsnitten bör publiceras i kronologisk ordning.
Själva konceptet med serien bör förklaras.
Omslagstävlingsbidrag med Nordens Stjärnor på bör användas.
Nödvändig korrigering av stavningsfel och liknande.
Om det blir fler volymer så vore det nice med en lista över läsordning om man vill läsa dem i kronologisk ordning.

Jag håller med till 100%!! 0_0 Daniel och Tfels tar upp i princip allting som man bör göra om man släpper Nordens Stjärnor i albumformat.

Ypperligt!

Och att inkludera några opublicerade äventyr, instoppade kronologiskt, det känns ju helt rätt. Titeln bör nog vara kort sagt Nordens Stjärnor - volym 1. Andra volymer kan ha ett efternamn, som typ Nordens Stjärnor - Demonisk ondska. ( kanske lyckas få med Ragnarök, Grotesques, och Qliphoth - Yom Olam i en och samma volym ) En volym med flera stora rymdäventyr skulle ju kunna heta "Kosmos Kallar" eller nånting dylikt.

#7 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 September 2010 - 14:45

Volym 1 låter kort och gott bra. De följande volymerna ska väl också vara numrerade, antar jag att du menar, Predabot? Men att de dessutom har varsin undertitel.

Vi kommer att behöva allas klokhet. Vad anser ni andra?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#8 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 September 2010 - 15:06

Jag är kluven till själva idén att ha med opublicerade avsnitt då jag vet hur "kul" det är att köpa en artists samlingsalbum då man har alla skivor men de slängt med en ny idé eller två. Bra för försäljning, inte så bra belöning för fansen som följt en tidigare. Om man ska göra så så skulle jag vilja ha ett temanummer med Nordens Stjärnor som del av den vanliga tidningen som har de tidigare opublicerade avsnitten i sig så man inte är tvungen att köpa albumet.
Jag personligen tycker att ha alla avsnitt i färg är belöning nog när jag betalar för en serie.

Jag är glad att jag inte ska vara med och bestämma i slutändan :)

#9 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 06 September 2010 - 20:05

Bra idé!

Jag är kluven till själva idén att ha med opublicerade avsnitt då jag vet hur "kul" det är att köpa en artists samlingsalbum då man har alla skivor men de slängt med en ny idé eller två. Bra för försäljning, inte så bra belöning för fansen som följt en tidigare. Om man ska göra så så skulle jag vilja ha ett temanummer med Nordens Stjärnor som del av den vanliga tidningen som har de tidigare opublicerade avsnitten i sig så man inte är tvungen att köpa albumet.
Jag personligen tycker att ha alla avsnitt i färg är belöning nog när jag betalar för en serie.

Kan inte mer än hålla med. Färg och opublicerade konceptskisser mm räcker gott och väl.

Däremot är jag tveksam över detta med kronologisk ordning. Finner ingen större mening med det när man inte kan sortera de följande volymerna på "rätt plats", då framtida avsnitt kan utspelas mellan två avsnitt som publicerats i första volymen.

Angående albumens titlar tycker jag att 1:an också ska ha en undertitel. Samma ordningsman i mig som stör sig på den kronologiska aspekten störs av bristen på symetri om den första ska heta "Volym 1" och resterande typ "rymden kallar" eller "Apokalypsens ryttare". Ingen ordning alls! (Även om alla volymerna naturligtvis ska ha numrering på ryggen.)

Edited by Sir-L, 06 September 2010 - 20:06.


#10 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 12 September 2010 - 20:59

Håller med Sir-L. Gemensam design som får hållas tiden ut så det ser snyggt ut i hyllan.

Vi är runt 150 sidor när året är slut/En hobby för alla är slut.

Det kanske vore smutt att ha albumen med sektioner för de representerade perioderna iaf så kan man ha snygga kapitelindelningsbilder och sånt. Alternativt kanske det är bäst att vänta något år till eller så så kan man ha periodtematiska album även om man har en gemensam volymnumrering.

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 September 2010 - 21:51

100-150 sidor per volym känns rätt passande. =) Vi kan ju ha som mål att helt enkelt göra ett samlingsalbum när vi har ungefär så många sidor till.

Sir-L: Fast det är ju lite samma grej med Fantomen-krönikan, väl? Där är det ju flera olika omgångar, där olika fantomer återkommer, men man försöker ändå ha en hyffsad kronologi, när det är möjligt.

Nånting sånt, tror jag skulle passa bra. Annars kan man ju ha sektioner som är tydligt märkta, i varje utgåva. Golden Age i en, osv. Och så färgmärkning för dom olika erorna, i sidan på serierna. Guld, silver, brons, osv kanske svart för 90-tal, gult för nutid. Nånting sånt.

#12 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 13 September 2010 - 08:40

[...]
Sir-L: Fast det är ju lite samma grej med Fantomen-krönikan, väl? Där är det ju flera olika omgångar, där olika fantomer återkommer, men man försöker ändå ha en hyffsad kronologi, när det är möjligt.
[...]

Nja, det tog några år innan de började om igen. De hade ju en del material att börja med så att säga. I fallet med Nordens stjärnor skulle inte albumen kunna komma ut förrän om 4-5 år och sedan komma ut med 4-5 års luckor, om resultatet skulle jämföras med Fantomen Krönikan. Men jag förstår vad du menar, jag är dock så anal att jag hellre vill ha avsnitten samlade i den ordning de kom ut.


[...]
Det kanske vore smutt att ha albumen med sektioner för de representerade perioderna iaf så kan man ha snygga kapitelindelningsbilder och sånt. Alternativt kanske det är bäst att vänta något år till eller så så kan man ha periodtematiska album även om man har en gemensam volymnumrering.

[...] Annars kan man ju ha sektioner som är tydligt märkta, i varje utgåva. Golden Age i en, osv. Och så färgmärkning för dom olika erorna, i sidan på serierna. Guld, silver, brons, osv kanske svart för 90-tal, gult för nutid. Nånting sånt.

Iof så tilltalar detta med färgmarkerade kapitelindelningar mig. Jag skulle nog tom tycka att "kronologisk tidsordning" var ok om det presenterades på ett tilltalande sätt, kanske med en kort beskrivning av eran och vad som hänt hittills i densamma.

#13 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 September 2010 - 09:19

Tror att de NS-äventyr som givits ut eller är på g kommer att ha en helt annan tyngd med färg. Det kommer att höja dessa serier betydligt. Så färg ska d va.
Risken att "En hobby för alla" tar upp för mkt av albumet finns ju så det är inte fy skam att dela upp dessa på olika album. De är ju skrivna med spännande cliffhangers.
Sen undrar jag över solo-äventyren som Mutagen talent, räknas de som NS-äventyr (har velat se den i färg)?

Ett album ska vara en förbättring på de serier som man läst. Man ska få en helt ny upplevelse av samma serie... Vore kul att göra det som en DVD version (inte bokstavligen), med extra material å info om NS-universum samt filosofin/mytologin.

Tror detta kan bli riktigt bra.

#14 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 13 September 2010 - 10:25

Personligen så tror jag inte på idén om samlingsalbum, åtminstone i dagens ekonomiska läge.

Om folk ändå insisterar, så har jag själv en kompromiss om publicerings- kontra kronologisk ordning. Vi kan ju inte precis vänta tills vi har fyllt upp en första era för att få alla äventyr i kronologisk ordning, men en kan ju tänka sig att en åtminstone tar avsnitten från de första NS-numren och sätter dem i kronologisk ordning. Lär ju bli en lite glipa dock, eftersom Dedrups slutade på en cliffhanger.

- Nordens Stjärnor: Bit för Bit
- Nordens Stjärnor och Dedrups prisma
- Nordens Stjärnor vs Vengeance
- Nordens Stjärnor: Hatets Vän
- Nordens Stjärnor: En Hobby för Alla

(Några korrigeringar?)

Jag skulle ju föredra att man körde i svartvitt för ekonomiska skäl, fast då erkänner jag att åtminstone Bit för Bit skulle förlora lite av sin lyster.

Om man hade ett extramaterial exklusivt för albumet, så skulle jag vilja se en fortsättning på Dedrups Prisma så att folk kunde få en upplösning på äventyret.

Mario: Mutagen Talent är inte del av NS-universumet så vitt jag vet.

#15 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 13 September 2010 - 10:56

Personligen så tror jag inte på idén om samlingsalbum, åtminstone i dagens ekonomiska läge.


...Om det behövs så hoppas jag att ni tar emot gåvor i form av pengar... om jag insisterar. Min plånbok är alltid tillgänglig...typ

#16 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 September 2010 - 11:38

SuperJelcander var intresserad av att göra en fortsättning på Dedrups men jag vet inte om han börjat på den. Då är ju frågan om uppföljaren ska vara bara på det man ser, eller som det egentligen var meningen med Johnny och Magiska Markus jakt efter Pärlan, Tin och Pantern mellan fallet och räddningen. Om en uppföljare inte blir av så får man förklara att det är meningen att sluta på en cliffhanger för att spegla att serierna från denna period ofta var så. (Man kan till och med bjuda på helt nya uppföljningar av komisk typ som 101 Ways to End the Clone Saga eller What the...?!, med att alla splättar i marken och liknande.)

Jag är mycket för färg och jag tror både jag och Tfels också har tillgängliga plånböcker. Vi kan återkomma till den ekonomiska biten när det närmar sig. Men arbetet med att färglägga skulle ju kunna börja redan nu. Jag färglägger gärna mina egna två bidrag, Dedrups och Möt Nordens stjärnor (som bör uppdateras med korrigeringar och nya medlemmar och sånt).

Mutagen Talent är nog en egen värld eller del av samma som Plågarens "riktiga" värld. (Jag märker att det är dags för en liten multiversumkarta att sättas ihop.)

#17 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 September 2010 - 17:23

Mutagen Talent är i samma universum som Plågaren. Och då hamnar de ju i NS universum också, även om jag inte tänkt att Mutagen Talent ska ha nåt särskilt med NS att göra. Vill någon blanda in MT i NS så är det fritt fram, men just nu ser jag ingen anledning. Så i praktiken har väl inte MT med NS att göra.

Om både Mario, Daniel och jag öppnar våra plånböcker så kan säkert NS samlas i album, utan problem. Och man kan alltid börja med en liten upplaga, så jag ser inga särskilda ekonomiska problem.

Att publicera serierna i icke kronologisk ordning tror jag knappast hjälper läsaren. Särskilt inte som vissa äventyr kan komma att referera till varandra. Men det kommer säkert ändå att uppstå luckor mellan äventyren. De kan vi fylla med text och bildmaterial, t ex i form av "tidningsartiklar", noveller, "dagböcker" och korta sammanfattande serier. På så sätt får läsaren en sammanhängande helhet.

Jag tycker att ett album bör vara uppåt 150 sidor, så att man känner att det är ett album. Ca 100 sidor blir tunt, rent fysiskt. Å andra sidan kanske det är bra att börja försiktigt och öka sidantalet efter hand. Tycker även att Dedrups prisma ska knytas ihop på nåt sätt, gärna med en avslutande serie, annars en sorts artikel.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#18 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 13 September 2010 - 21:33

[...]
Att publicera serierna i icke kronologisk ordning tror jag knappast hjälper läsaren. Särskilt inte som vissa äventyr kan komma att referera till varandra. Men det kommer säkert ändå att uppstå luckor mellan äventyren. De kan vi fylla med text och bildmaterial, t ex i form av "tidningsartiklar", noveller, "dagböcker" och korta sammanfattande serier. På så sätt får läsaren en sammanhängande helhet.
[...]

Eh, exakt hur skiljer det sig från att äventyren inte är kronologiskt publicerade i tidningen?

Om jag nu fattar dig rätt med artiklar mm så riskerar det att det låser en tidslinje som framtida äventyr kan innefatta. Grejen var ju att ha en öppen tidslinje så att framtida äventyr kan utspela sig när som. Annars är tycker jag artiklar och sådant gärna får vara med som extra godis, Powers är ett bra exempel på trades så som jag tycker de ska se ut.

#19 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 September 2010 - 21:48

Om vi har som ett vagt mål att volym 1 ska vara ute till 2012 års SPX så märker vi hur det blir med mängden seriematerial, var vi står med Dedrups, och vi har tid att färglägga (och kanske även översätta till engelska om man skulle känna för det).

När det gäller fäblessen för publiceringsordning så tycker jag att man gott kan ha en liten lista med den ordningen så kan man välja att läsa den som man vill. En lämplig typ av utfyllnad om man behöver skulle ju kunna vara profilerna fast utan diskussionsmaterialet utan som de skulle sett ut om de var med i OHOTMU eller WW?.

#20 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 September 2010 - 05:29


[...]
Att publicera serierna i icke kronologisk ordning tror jag knappast hjälper läsaren. Särskilt inte som vissa äventyr kan komma att referera till varandra. Men det kommer säkert ändå att uppstå luckor mellan äventyren. De kan vi fylla med text och bildmaterial, t ex i form av "tidningsartiklar", noveller, "dagböcker" och korta sammanfattande serier. På så sätt får läsaren en sammanhängande helhet.
[...]

Eh, exakt hur skiljer det sig från att äventyren inte är kronologiskt publicerade i tidningen?

Om jag nu fattar dig rätt med artiklar mm så riskerar det att det låser en tidslinje som framtida äventyr kan innefatta. Grejen var ju att ha en öppen tidslinje så att framtida äventyr kan utspela sig när som. Annars är tycker jag artiklar och sådant gärna får vara med som extra godis, Powers är ett bra exempel på trades så som jag tycker de ska se ut.


Jag förstår inte riktigt din första fråga. Det är väl skillnad mellan icke kronologisk ordning och kronologisk ordning + artiklar? I första fallet finns risken att man inte förstår hur äventyren hänger ihop. I andra fallet ökar chansen att man förstår det.

Angående artiklar så får man skriva dem på ett sätt så att man inte låser tidslinjen mer än vad guiden gör. Klarade vi att fylla luckor i guiden men ändå hålla tidslinjen tämligen öppen för nya äventyr så klarar vi det i artiklar.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#21 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 14 September 2010 - 20:29

[...]
Jag förstår inte riktigt din första fråga. Det är väl skillnad mellan icke kronologisk ordning och kronologisk ordning + artiklar? I första fallet finns risken att man inte förstår hur äventyren hänger ihop. I andra fallet ökar chansen att man förstår det.
[...]

Det var lite luddigt skrivet från min sida.
Vad jag menade var att publiceringsordningen i tidningen är ju okronologisk och jag undrade vad det skulle vara för skillnad att läsa äventyren i denna ordningen i traden jämfört med i tidningarna. Men jag antar du menar att när äventyren är samlade så blir det en annan läsupplevelse och att denna skulle vinna på att vara kronologisk. Har jag förstått dig rätt?


[...]
Angående artiklar så får man skriva dem på ett sätt så att man inte låser tidslinjen mer än vad guiden gör. Klarade vi att fylla luckor i guiden men ändå hålla tidslinjen tämligen öppen för nya äventyr så klarar vi det i artiklar.

Absolut, en mycket bra idé.

#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 September 2010 - 21:03

Jag håller nog med TFels om att det är en lite annorlunda upplevelse att läsa serierna i albumformat. Det är inte riktigt samma snabba små klipp, utan det blir ofta att man läser ett längre tag än endast ett äventyrs längd. Då är det roligt att det finns lite mer struktur, och gärna en röd tråd tillåmed.

Får jag förresten föreslå en asa-häftig grej?? :D Skulle vi kunna komma överens om att albumen ska vara i ALBUMFORMAT, och inte serietidningsformat? Tidningen är ju mer som en A4, men jag skulle gärna se att albumen hade lite större format, gärna i sidled, som franskbelgiska album.

"Vad fyller vi då ut utrymmet till vänster och höger med då, smartskalle?!" - Undrar ni. Ja, varför inte ta en aldrig sinande ström av NS-pinups?? :) Vi har ju flera tecknare som kanske aldrig gjort nåt äventyr, men som gjort en pin-up. Låtom oss använda oss av dom. En kul grej, skulle ju kunna vara att ta alla av dom, och färglägga dom på ett sätt, så att dom flyter samman med färgkodningen i sidan. Den som berättar om det är golden age eller silver age, alltså.

Vad tror ni, go' vänner?? Jag tror att vi kan säkerligen alla skramla ihop några pin-ups, och säkert få med lite bekanta att få fram en också. Vi får helt enkelt använda allt material vi kan få tag på.

#23 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 September 2010 - 21:14

Jag föredrar det amerikanska tradeformatet över det europeiska albumformatet. Gör Ka-Blam större format öht? Däremot tycker jag det är en bra ide med en snygg bård, ram eller kant för att hålla ihop eran.

Pinuper, fullsidor, ickevinnande omslag och allt sånt har ju en klar plats tillsammans med text om konceptet med serien och kanske konceptskisser.

#24 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 14 September 2010 - 22:05

[...]
Får jag förresten föreslå en asa-häftig grej?? :D Skulle vi kunna komma överens om att albumen ska vara i ALBUMFORMAT, och inte serietidningsformat? Tidningen är ju mer som en A4, men jag skulle gärna se att albumen hade lite större format, gärna i sidled, som franskbelgiska album.
[...]



Jag föredrar det amerikanska tradeformatet över det europeiska albumformatet.
[...]


Jag föredrar också det amerikanska tradeformatet. Ger en gedignare känsla, förutsatt att sidantalet är rejält tilltaget.

Edited by Sir-L, 14 September 2010 - 22:06.


#25 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 September 2010 - 06:38

Föredrar också trade-formatet. Det känns bekvämare att läsa. Ett bredare format skulle även göra att vi blev tvungna att arbeta om alla sidor med utfallande bilder eftersom proportionerna mellan höjd och bredd ändras.

Men det vore kul att bjuda in olika tecknare för att göra fan-art!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier