Jump to content

Photo

Marvel's Agent Carter


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2014 - 13:38

Ni kanske har hört planerna på en Agent Carter TV-serie? Ett manus till en pilot skrevs i höstas och ABC verkligen älskade manuset, som var skrivet av samma som skrev båda Captain America filmerna. Men sedan dess har inget hörts om att någon pilot har fått grönt ljus.

Hayley Atwell skulle åter spela Peggy Carter och Howard Stark skulle vara en återkommande karaktär, troligen åter spelad av Dominic Cooper.

 

Nu är det här lite halvrykten så ta det ännu med en liten nypa salt men allt pekar på att det här stämmer.

ABC ska ha hoppat över piloten och beställt en Agent Carter TV-serie med under samma namn. 13 avsnitt sägs det bli.

Med tanke på att ABC älskade manuset till piloten så låter det här väldigt troligt plus det faktum vilken gigantisk succé Captain America: The Winter Soldier blev och den väl motagna Agent Carter kortfilmen. Det ryktas också (fast betydligt lösare) om att serien kommer att sändas under Agent's of S.H.I.E.L.D.'s Jul-uppehåll. Något som låter rätt logiskt då de säkert är rädda att förlora tittare då men ändå lite underligt.

 

 

Källa

 

 

 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 April 2014 - 09:54

Jag skulle gärna se en Agent Carter serier, tror att mycket hänger också på vad ABCs intresse är för att förnya S.H.I.E.L.D om något så har den tappat en massa tittare under sin första säsong.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 April 2014 - 15:42

Jo, det är ju sant. Själv måste jag säga att jag finner det förvånande att serien har så få tittare och att de dessutom har fallit efterhand som serien blivit bättre. De senaste avsnitten har tillochmed de hårdaste fan-kritikerna tyckt varit bra.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 April 2014 - 08:32

Ja, fast "first impressions last" eller hur det går. Många av de första typ 10 avsnitten kändes så otroligt B och medelmåttiga. Man måste börja med en "smäll" liksom, få folk att nappa på det.  Och när det är en första säsong,så tycker jag, oavsett hur billigt någon tycker det är (t ex Whedon) ha med flertalet Cameos med superhjältar etc. Eller helt enkelt inte ha gjort ett gäng avsnitt som sög.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2014 - 16:36

Serien är, som ni säkert vet, nu upplockad för en kort säsong och seriens logga samt synopsis har gjorts officiell:
 
agentcarterlogojpg-9ab272.jpg
 
 
 
 
Synopsis:
 

"Marvel's Agent Carter," starring Captain America's Hayley Atwell follows the story of Peggy Carter. It's 1946, and peace has dealt Peggy Carter a serious blow as she finds herself marginalized when the men return home from fighting abroad. Working for the covert SSR (Strategic Scientific Reserve), Peggy must balance doing administrative work and going on secret missions for Howard Stark all while trying to navigate life as a single woman in America, in the wake of losing the love of her life--Steve Rogers. Inspired by the feature films "Captain America: The First Avenger" and "Captain America: The Winter Soldier," along with the short "Marvel One-Shot: Agent Carter."




Källa


Edited by Crusader, 11 May 2014 - 16:37.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 February 2015 - 21:53

finns nu på netflix.se, alla avsnitt ännu inte utlagda men tom avsnitt 7 finns.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 February 2015 - 19:55

Har bara visats 7 avsnitt än.

Bra serie som rekommenderas.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 May 2015 - 15:19

Serien har nu officiellt fått en 2:a säsong!

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2015 - 17:41

Yay! En bra serie som verkligen förtjänar mer. Skönt att ABC/Marvel satsar trots dåliga tittarsiffror.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 01 October 2015 - 09:38

I torsdags tog jag en tur till Gröna Lund för att kolla uppträdandet av den Lustige Affe. Hem till Småland har jag ännu inte hunnit, utan befinner mig nu hemma hos min syster. Jag trodde att jag skulle kunna snylta på hennes Netflix för att se de avsnitt jag missade av Arrow förra veckan och denna, men säsong 3 finns visst inte att tillgå där, så i stället tog jag en titt på Thor.


Och efter Thor vill man ju gärna se på Avengers. Men det fick man inte. Den ingick inte i utbudet. Jag känner mig kränkt ochånad!!

Nåväl, blir väl av att se den någon gång också. Tänker dock ibland att just den filmen borde man ha sett när detta var nytt och häftigt.

I alla fall, så fanns där emot Agent Carter, så jag kunde få mig en liten extra marveldos i alla fall. Hann med de tre första avsnitten. Gillar't! De återstående avsnitten får jag se någon annan gång...

#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 October 2015 - 20:43

Jaså, jag var inte den enda på det här forumet som var och såg Weird Al Yankovic på Grönan? Att man inte passade på att fråga om nån annan skulle dit i förväg. Nåja, inte mycket att göra åt det nu.

 

I alla fall kommer Discshop sälja Agent Carter på importerad Blu-ray/DVD fr.o.m. 4 december. Förmodligen kommer den ges ut även i Sverige också vid nåt tillfälle.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 October 2015 - 17:08

Jaså, jag var inte den enda på det här forumet som var och såg Weird Al Yankovic på Grönan? Att man inte passade på att fråga om nån annan skulle dit i förväg. Nåja, inte mycket att göra åt det nu.

 

Det har du rätt i. Kanske hade varit en bra grund för en SFN-sammankomst...



#13 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 10 November 2017 - 18:17

Så där, ja.

 

Nu har jag sett båda säsongerna. Tycker allt att det hade kunnat få bli en tredje också.

 

 

Efter att säsong 2 avverkats gav jag mig också  på att kolla Marvel One-Shots Agent Carter, A funny thing happened on the way to Thor's hammer och The consultant. Sedan finns det ju två stycken till, men de utspelas efter filmer som det fortfarande inte blivit av att jag sett. Så jag sparar på dem.

 

 

Nåväl, hoppas på att Peggy dyker upp i något mer sammanhang, även om det inte blir i en titel med hennes namn. Verkar ju som att hon var högt uppsatt inom S.H.I.E.L.D. under flera decennier, så det vore ju inte precis långsökt. Ska väl bara invänta att Hayley Atwell blir lagom gammal för att spela henne i en berättelse som utspelar sig... ehm... vilket år man nu vill att berättelsen i fråga ska utspelas...