Jump to content

Photo

Legends of Tomorrow (The Flash/Arrow spin-off)


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2015 - 00:58

Serien har nu blivit upplockad som direct to series, alltså de gör ingen pilot först.

Serien blir en tidsrese/alternative udda-grupp serie som inte lite påminner om Marvels Exiles. Serien kommer att handla om Rip Hunter som måste sammla en grupp udda hjältar igenom tid och rum för att bekämpa ett stort odödligt hot mot inte bara planeten utan tiden själv.
Det här är förklaringen till varför Sara Lance kommer att vara med samt varför bara Dr. Stein och inte hela Firestorm. Det hela betyder också att serien troligen kommer att vara lite utanför The Flash och Arrow som troligen (och förhoppningsvis) kommer att behålla deras versioner av de här karaktärerna.

Några av huvudkaraktärerna utöver Arthur Darvill (Rip Hunter) kommer att vara Wentworth Miller (Leonard Snart/Captain Cold), Dominic Purcell (Mick Rory/Heatwave), Victor Garber (Dr. Martin Stein), Brandon Routh (Ray Palmer/The Atom) Caity Lotz (Sara Lance/The Canary). Dessutom kommer Ciara Renee (ryktad som Kendra Saunders/Hawkgirl) och Franz Drameh att vara med.


Officiell Synopsis:

"When heroes alone are not enough ... the world needs legends. Having seen the future, one he will desperately try to prevent from happening, time-traveling rogue Rip Hunter is tasked with assembling a disparate group of both heroes and villains to confront an unstoppable threat — one in which not only is the planet at stake, but all of time itself. Can this ragtag team defeat an immortal threat unlike anything they have ever known?"


 
Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 May 2015 - 18:11

Snygg förklaring på hur Sara Lance återvänder, avgjort något som jag kan köpa.

Serien ger jag givetvis en chans när den blir tillgänglig någonstans i närheten.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 May 2015 - 21:07

Låter snurrigt som tidsresor ofta är. Har bra koll på alla karaktärerna utom huvudrollen, Rip Hunter? :unsure:  Är det min okända bror? :P


Winter is Coming


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2015 - 22:50

Har är inte en av DC's mäst kända karaktärer precis. Troligen så var han den ända som passade in eller så hade en av de som skapar serien honom som en udda favorit. Han hade en egen serietidning på 60-talet och en 8 delars serie på 90-talet. Men han har dykt upp lite då och då när de har behövt en med möjligheten att resa i tiden. T ex så var det han som gjorde "Crisis on Infinite Earths" möjligt. Han ingår i teamet "Forgotten Heroes" (som är ett team av superhjältar som som populära under Golden Age men sedan försvann). Om jag inte minns helt fel så är hans igentliga story att han är vilse i multiverse och letar efter sin egen värld.
Han är också en återkommande karaktär i Booster Gold serierna som karaktärens boss. Eller iallafall en annan version av honom för det finns flera stycken.
 

 

RipHunter.jpg


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 May 2015 - 09:44

Det är en karaktär som dyker upp ofta just när det handlar om tidsresor.

 

Jag tycker konceptet verkar riktigt coolt. Det enda som jag ser som ett problem är att  DCs universum på TV varit en sån stor framgång för Berlanti och hans kompisar så jag undrar hur de håller nivån hög? .

 

Arrow gjorde t ex en höjning efter rätt medelmåttiga första säsongen till en jättebra andra säsong. Nu när man gjort FLASH så har Flash varit jättebra, men den allmänna åsikten verkar vara att Arrow Säsong 3 är sämre, eller åtminstone betydligt mer ojämn än Säsong 2. En åsikt jag håller med om.

 

Det är coolt hur poppis "TV universumet" för DC är, men blir intressant att se hur de lyckas med att nästa år ha  Arrow, Flash, Supergirl, och DCs Legends of Tomorrow.  Pluspoäng för att de använder "DC's" i titeln.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 May 2015 - 16:06

En trailer finns ute nu och jädrar i min låda, ser det här ut som det kan bli en hemskt kul serie att följa! :)

 


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2015 - 16:50

Så det var som jag trodde, Vandal Savage , som är skruken.

Jag tycker att teamet känns långt ifrån en grupp legender. Verkar istället mer som att Rip Hunter hade en smal budget. :P Trevligt iallafall att se The Atom använda sina krafter. :)
Det ska nog bli kul att se men jag kommer att sakna Captain Cold som Flash's fiende. :( Jag hade hoppats att Rip Hunter hade plockat dem från tiden så att orginal versionerna kunde vara kvar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 May 2015 - 13:32

Jag är rätt säker att vi får se Cold som en fiende till Flash också. De har tagit en väldigt Geoff Johns approach till honom.

Underhållande trailer. Hade föredragit att man kallat serien "Brave and The Bold" eller "All-Star Squadron".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 November 2015 - 02:35



#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 November 2015 - 11:54

Mmm. Ser fortsatt intressant ut. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 November 2015 - 23:01

Absolut. Den här blir till att utforska lite närmare framöver. :)



#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 November 2015 - 19:48

Det ryktas att Constantine är tänkt att vara huvudrollen i den andra säsongen av den här serien, som bekant planerar att byta handling och huvudkaraktärer varje säsong. Men det är ett vääääldigt löst rykte så ta det hela med minst ett ton med salt!
 
Källa


Edited by Crusader, 30 November 2015 - 19:59.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 December 2015 - 00:43

Men va underbart om det skulle vara sant! Gillade när han träffade Oliver i Arrow senast.

 

Först verkade denna serie inte alls särskilt intressant men senaste trailern verkar lovande.


Winter is Coming


#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 December 2015 - 01:43

Ja, visst gjorde den. :) Får vewrkligen hoppas den lyckas för den är visst väldigt dyr att producera och löper därför en stor risk att läggas ner. Och eftersom CW har sagt att det är den sista superhjälte serien de kommer att köra så...


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 December 2015 - 12:55

Finns massa rykten , tror det är mest önsketänkande. Väldigt snabbt att bleedingcool skrev att det var påtänkt med Constantine, så skrev de också att det är oklart med en andra säsong eftersom budgeten är så hög osv.

 

Jag skulle gärna se Constantine i något igen, speciellt eftersom Matt Ryan är så bra i rollen.  Men det skulle heller inte förvåna mig om Warner Brothers inte vill ha karaktären på TV igen eftersom de planerar den där "Justice League:Dark" projektet.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 December 2015 - 08:22

Jag önskar ju mig att de fortsätter med Arrowverse och att det blir någon spinoff till. Hade ju varit fint om nästa tv-serie de gör blir till exempel Swampthing eller Books of Magic, eller kanske allra helst Zatanna. I någon av dem skulle det ju vara givet med Constantine som en återkommande figur.



#17 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 December 2015 - 12:28

Ja, fast där har vi "Justice League Dark" eller "Heaven Sent" eller vad Warner Brothers nu kallar sitt filmprojekt.  Warners älskar manuset som Guillermo del Toro och hans team gjorde innan han lämnade projektet.  Och det manuset har ju  Swamp-Thing, Constantine, Zatanna, Etrigan och Deadman.

 

Om Warners väljer att göra film av det, så lär inte man gör en tv-serie med de figurerna. T e x  "Arrow" har ju i stort sätt slutat göra grejer med "Suicide Squad" eftersom långfilmen kommer nästa år.

 

Men ja, så bra som Matt Ryan är som "Constantine" så hoppas jag verkligen att han får göra rollen igen. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#18 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 December 2015 - 18:45

Ja, om det är på gång verkar det förstås vettigt att inte dra igång en tv-serie om Zatanna eller Träskmannen. Men Books of Magic verkar ju vara ledigt då. Fast inte. Eftersom den väl bygger rätt mycket på att alla de där andra figurerna finns med på något vis? Jag har för all del läst rätt lite av det, så jag har inte överdrivet bra koll. Hur som helst, ja, jag uppskattar ju liksom att de har knutit ihop Constantine med Arrowverse, så jag hoppas att de verkligen tar vara på detta, och att det görs mer både med Constantine själv och med andra saker som kan anknyta till hans tv-serie. Exakt vad det skulle vara vet jag ju inte, eftersom jag inte har sett den. Än.



#19 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 10 February 2016 - 16:47

Så det var som jag trodde, Vandal Savage , som är skruken.

Jag tycker att teamet känns långt ifrån en grupp legender. Verkar istället mer som att Rip Hunter hade en smal budget. :P Trevligt iallafall att se The Atom använda sina krafter. :)
Det ska nog bli kul att se men jag kommer att sakna Captain Cold som Flash's fiende. :( Jag hade hoppats att Rip Hunter hade plockat dem från tiden så att orginal versionerna kunde vara kvar.

Jag har sett första avsnittet nu. Crusaders kommentar Stämde ju, men det var inte att hade smal budget men för att de inte gjort något intryck i tidslinjen



#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2016 - 14:45

Ja visst Magnus, men det funkar "both ways". Jag är rätt säker på att om DC hade sagt "använd vem ni vill" så hade de använt mer kända karaktärer i serien än de som de valde. Nu funkar "C-list" teamet bra eftersom Rip motiverat varför de är med. 

 

Jag gillar serien, vissa grejer har jag dock stört mig på, Det är klart att de försöker vara ambitiösa med den och för en CW serie så har de slängt pengar i projektet, sen saker som att handlingen utspelar sig på 70-talet och man ser moderna bilar i bakgrunden :duh:  . Den typen av grejer har alltid stört mig. 

 

Annars så har jag gillat det jag sett. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 May 2016 - 19:37

Nu har jag börjat kolla på denna. Det är väldigt svårt att ta den på allvar, får jag väl säga. Tidsresor är knepigt, helt enkelt. (Fast The Flash vinner nog konstigastetidsreseregeltävlingen, i och med "The Reverse-Flash Returns".) Men kommer man väl över alla nivåer av korkat, så är det här en rätt trevlig serie.

 

För övrigt så kikar jag vidare på de angränsade serierna också. The Flash har fått en liten spinoff (motsvarande Blood Rush i upplägg) som heter Chronicles of Cisco: Entry 0419. Fyra avsnitt har kommit. Ledtrådar finns om att det kommer två till under de närmsta veckorna. Den antas utspelas mellan sjuttonde och artonde avsnittet av andra säsongen.

 

Och så finns även en kortis som heter Superhero Fight Club, men den är liksom utom kontinuitet.