Jump to content

Photo

Green Arrow som TV-serie


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#26 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 October 2012 - 11:24

Arrow Pilotavsnittet.

Regi: David Nutter, Manus: Greg Berlanti,Marc Guggenheim m fl.

I rollerna: Stephen Amell, Colin Salmon,Katie Kassidy, mfl.


Och nu har jag sett pilotavsnittet. Allra först så ger jag credd för CW/DC Comics att denna produktion har inget att göra med Smallville, och inte är i samma kontinuitet som den serien. Det är redan en bra grej.

Annars så är det här ett tillräckligt skapligt pilotavsnitt att man ska se avsnitt #2, speciellt efter att Warner Brothers släppt en längre trailer där man ser klipp med kända DC Comics karaktärer.

Olivier Queen (Stephen Amell) är en ung rik "D***hebag" som är på sin farsas lyxjakt och hans plan är att dricka sprit och ligga med sin flickväns lillasyrra. Tyvärr så hamnar båten i en storm och tjejen drunknar, och Olivier lyckas hoppa i en livbåt tillsammans med sin rika farsa och en medlem av farsans crew. Även detta går till slut lite åt H*vete och Olivier hamnar på en ö, en ö som verkar öde, men de korta flashbacksen i pilotavsnittet antyder på att det hänt mycket på ön då Olivier varit där och vi får följa med på flasbacks ju längre serien går.

Olivier blir räddad av några kinesiska fiskare och kommer tillbaka till sin hemstad Starling City (Star City lät visst lite för serieaktigt?) och väljer att bli Green Arrow. En vigilante i Robin Hood dräkt som jagar Fat Cats som halvt ruinerat staden. Han har en bok med namn på alla de korrupta fat cats som "sabbat" Starling City, en bok han fick av sen pappa, som hade som sista önskan att "fixa" det han failat.

"Arrow" pilotavsnittet är lite hafsigt. Det finns en hel del bra grejer här, men mycket är hafsigt och vissa grejer känns lite udda. Jag köper att Ollie lär sig att bli en duktig bågskytt och en trevligare snubbe på ön, liksom flera år av det där ändrar en man, men det är lite kul att han har helt perfekt fysik också :). Absolut att det hela baseras på något från DCs universum, men Hollywoods "realism" är alltid allt annat än realistiskt. Men ja, det är ju bara första avsnittet, så flasback-scenerna kanske förklarar det mesta.

Tonen i serien är lite i samma stil som Christopher Nolans Batman-filmer,och det är kanske lite passande att Mort Weisingers skapelse som började som en Batman-ripoff är även här Batman-inspirerad. Fotot är lagom grått och mörkt och folk dör och våldet är rätt så grovt för att vara en CW serie. Det lider av det här som många amerikanska serier gör att folk i regel ser lite för snygga och söta ut. avsnittet har några skämt, speciellt ett om Twilight som jag fnissade lite åt, så humorbiten funkade i alla fall. Av GA serier så känns den här en hel del inspirerad av "Green Arrow Year One" och kanske lite Longbow Hunters.

Amell som Green Arrow/Ollie är riktigt bra fysiskt, helt perfekt för den här typen av roll, dock så är hans prestation annars rätt stel, sämst är det när man hör hans voice-over. Då låter det som en hockeyspelare/amerikansk fotbollspelare skulle läsa manuset från ett papper in i en mikrofon. Riktigt stelt. . Katie Kassidy spelar Dinah Lance, alltså den karaktären som så småningom förhoppnignsvis blir Black Canary, hon har all rätt att ogilla Ollie eftersom det var hennes syrra som dog i båtkatastrofen, men pilot avsnittet gör en rätt hafsig grej med att hon först ogillar honom, sen lite senare är hon mer förstående.... ja manuset skulle kunna vara lite tydligare strukturerat.

Skådespelarmässigt de bästa i pilotavsnittet är Colin Salmon som spelar Olivier Queens mammas nya man, och David Ramsey som spelar en ex-soldat som anlitas att bli Ollies livvakt. De har väldigt lite att göra i första avsnittet men levererar sina repliker bra . Jag gillar det i manuset att Queens familj är inte speciellt frisk, hans morsa (Susanna Thompson) har en del konstiga hemligheter och hans lillasyrra Thea (Willa Holland) som kallas "Speedy" har alla Ollies gamla dåliga vanor, inklusive drogmissbruk. Finns potential där, hoppas bara att karaktärerna skrivs lite bättre än i piloten, eftersom vissa av dem, Ollies familj, och hans dryga polare Tommy Merlin (Colin Donnel) pendlar mellan intetsägande och irriterande. Paul Blackthorne som spelar Dinahs farsa, och den polisen som ska ta fast GA är en rätt bra skådis, så jag har förhoppningar att även han kommer blir bättre under seriens gång.


3 Stjärnor av 5.

Edited by super85, 22 October 2012 - 19:48.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 October 2012 - 22:02

Såg piloten för inte så länge sen och håller med om att den har både sina goda och sämre stunder. Regi och manus behöver rycka upp sig en del. Kanske beror Amells stelhet på nervositet över att spela en så känd figur. Han har iofs haft en hel del roller innan detta, så han är knappast nån gröngöling. Förhoppningsvis blir han bekvämare i rollen ju mer serien pågår. Annars ligger det nånting i att hans Oliver Queen är lite som Christian Bales Bruce Wayne, särskilt då han fortfarande ser sig själv som överlevaren på ön snarare än rikemanssonen som spolades bort. Och faktiskt påminner han mig lite om Dexter, just för att han har en farlig sida som han försöker dölja. Som när han tar stryptag på sin egen mor efter en mardröm.

Olivers fasad som miljardärplayboy när han är tillbaka kom in rätt sent i avsnittet, efter att polisen klampar in i hans homecoming-party och han: "Är det fest eller är det fest?" och Avicii börjar spela. Det får man nog se mer av i resten av serien, men jag tyckte det var udda att en så viktig del av hans karaktär dröjde så långt in i ett pilotavsnitt. Man kan förstås resonera att man fick se mycket av honom som riktig playboy i flashbackarna, men det är ändå skillnad, tycker jag.

Annars störde jag mig en del på att vissa reagerar på Olivers återkomst ungefär som att han bara kommit hem från college eller en lång semester snarare än att han återuppstått från de döda, däribland Tommy till viss del. Men det kanske är meningen också, att dem han känner sen tidigare är så ytliga och bortskämda att de inte begriper allvaret i vad han gått igenom. På tal om det, schysst av honom att prata om Lost efter att hans bästa kompis spenderat fem år på en öde ö.

Men vad jag i alla fall gillar är hur våldsam och stundvis dyster serien är, speciellt då Oliver inte drar sig för att döda och dessutom har X antal människors död på sitt samvete. Ta bara flashbacken mot slutet som visar varför han kom till ön helt ensam. Jäklar... 0_0 Bara de inte gör serien snällare eller alltför humoristisk för att dra till sig fler tittare. Nu verkar det som att fler figurer i dräkter kommer dyka upp, men med tanke på att en av dem är Deathstroke så behöver man nog inte oroa sig för att det här blir en ny Super Friends.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 October 2012 - 10:33

"Kanske beror Amells stelhet på nervositet över att spela en så känd figur."

GA är inte en speciellt känd figur, om det handlade om typ Batman eller Superman så skulle jag köpa det. Jag tror att det handlar om kombinationen av stelt material/ inte vara varm i kläderna. Nu har Amell skapligt mycket roller bakom sig, men vissa scener gav han en ofrivilligt rolig "Model turned actor" vibe. Om det handlar om nervositet att spela GA så borde Amell kanske ha blivit nånting annat än skådespelare. Jag tror dock på förbättring, David Boreanaz blev hela tiden bättre när han spelade Angel t ex.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 October 2012 - 15:41

Okej, jag medger att "känd" var ett dåligt ordval. Green Arrow är trots allt inte på flaggskeppsnivå när det gäller seriefigurer, även om han har funnits i mer än 70 år. Sen vet jag inget om rollerna han spelat förut, så det vore en vild gissning att anta att han känner press över att spela huvudroll för första gången. Man vill ju så klart att han ska göra bra ifrån sig, så vad stelheten än beror på är det bäst att han kommer över det. Och resten av stelisarna i ensemblen, för den delen.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#30 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 October 2012 - 08:12

Hans Green Arrow är bra, tycker att regissörerna borde be honom jobba att få lite inlevelse när man hör hans berättarröst. Dem bitem är det som sticker ut som kassast.

Producenterna snackar om deras version av DCs universum. Lagom överdriven titel om att Justice League ska vara med i Arrow eftersom de säger ju specifikt att DCs "Trinity" inte lär dyka upp.

http://www.comicbook...y/news/?a=68822
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#31 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 October 2012 - 11:13

1x02, "Honor Thy Father"

Oliver slits mellan löftet han gav till sin far och familjens förväntningar om att följa i samma mans fotspår, paradoxalt nog. Både han och Laurel har siktet inställt på nästa Fat Cat, som mördat pappan till en av Laurels klienter. Oliver försöker dessutom lappa ihop saker mellan honom och Laurel vilket går bra ett litet tag i alla fall.

Ser ut som att man försökt gå ifrån stelheten i piloten, dels genom att visa mindre av vissa figurer som Tommy och dels dra upp känsloknappen en aning. Vilket leder till överspel här och där IMO. Fat Catten blir t.ex. en flämtande lipsill när Arrow tar fast honom. Visst är det väl meningen att han ska vara en feg skit som gillar att vara grym mot andra men inte tål sin egen medicin, men det kändes lite för mycket.

Konflikten mellan Laurel och hennes far var snudd på. Här förstår man åtminstone att känslorna tar över och att han blir överbeskyddande då hans dotter är allt han har kvar och dessutom behöver polisskydd. Fast hela "stay away from my daughter"-biten med Oliver kändes rätt förutsägbart. Jag kände på mig att nåt sånt skulle hända så länge Oliver var i närheten. Dessutom borde han bara vara glad att han hade livvakten med sig.
På tal om honom gillar jag att Diggle ser igenom Oliver, lite som Lucius Fox ser igenom Bruce Wayne i Batman Begins. Bättre än om Oliver bara hade försökt ditcha honom hela tiden.

Fast när Oliver spelar teater på presskonferensen blev det lite plågsamt för mig. Vet inte riktigt om det beror på att Amells skådespel skär sig med resten av avsnittet eller att han är så taskig mot sin familj, särskilt Walter. Inte så lätt att ha en styvförälder antar jag, men ändå. Han har i alla fall ett fint glassätar-moment med Laurel, men jag hoppas innerligen att vi slipper en jojo-romans som Clark och Lana i Smallville eller att Oliver får samma beslutsångest som Clark om hur hans framtid ser ut.

Hursomhelst, ett hyfsat avsnitt som utvecklar vidare en del saker vi redan sett och visar mer av annat. Förutom fler sidor av flera karaktärer och interaktioner mellan dem får man se lite mer av Olivers förflutna och det lilla man ser av China White verkar ge en försmak av vad som komma skall. Piloten gjorde mig en aning orolig för hur resten av serien kommer gå och den oron har inte släppt helt och hållet men lättat en aning i alla fall.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#32 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 October 2012 - 08:51

Bra recension där.

Lite tankar,

jag gillar snabba tempot, det händer mycket, actionscenerna är bra. China White var med i ungefär två sekunder, jag antar att hon ska vara med i flera avsnitt, för att annars så var det lite lame att göra reklam som ett avsnitt med en "känd DC skurk" och det där är vad man ser av henne.

Amell är fortfarande en "mixed bag" när det gäller hans skådespel, hans röst är helt ok som Arrow, och hans voice over var inte lika smärtsam som i första avsnittet, men finns gott med plats för förbättring fortfarande.

Katie Kassidys karaktär borde verkligen skrivas bättre, förbannat tråkigt so far.

Pluspoäng för de verkligen mörka och hemska flashbackerna till ön i avsnittet. Också den typen av scen man aldrig skulle ha sett i Smallville.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 October 2012 - 19:49

Verkar som Arrow får en hel säsong :)

http://www.comicbook...s/news/?a=69093
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 July 2013 - 16:19

Oh, det här var en riktigt intressant nyhet. Gillar henne skarp i det mesta som jag tidigare har sett.

 

In Season 2 of the superhero series, Summer Glau will fill the recurring role of Isabel Rochev, the beautiful and dangerous Vice President of Aquisitions for Stellmoor International, a company looking to take over Queen Consolidated. Previously on the show, her name was glimpsed on Robert Queen’s “list.”


Edited by Garm, 19 July 2013 - 23:23.


#35 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 July 2013 - 23:28

Caity Lotz kommer att få en återkommande roll i säsong 2. Först sades det att det rörde sig om Dinah Drake aka "The Black Canary" , men det verkar vara felaktig information enligt seriens exekutive producent Andrew Kreisberg. Han säger följande;
 

There’s been a bit of misinformation printed out there and what I would say is, yes, Caity Lotz is joining the show in a recurring role and we’re really excited. She’s a tremendously talented actress. The character she’s playing is really the beginning of the story of the Black Canary.
 
The character that Caity is portraying is the beginning of the Black Canary story
and we’re really excited for the fans to go on the journey with us. So much of our show is about defying expectations, meeting expectations and exceeding expectations, and we really want our fans to experience the show by watching it and enjoying it and enjoying all the twists and turns and surprises the way we intend.


Edited by Garm, 19 July 2013 - 23:29.


#36 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2013 - 13:30

Lite mer info från deras panel på Comic Con.

 

"Sizzle Reel" which mixes first and second season footage.

 

 

The opening scenes of season two will give us a big clue as to when Manu Bennett's Slade Wilson will become Deathstroke. Guest stars this season include Michael Jai White as the Suicide Squad's Bronze Tiger, and Kevin Alejandro as Brother Blood.

 

The death of Tommy will play a big part it Oliver's evolution from the revenge seeking 'The Hood' into the famed Green Arrow. Amell says "Everything that happens, not just in season two but in the entire series, is to honour Colin Donnell's character - and every decision Oliver makes in his life is to honour Tommy, going forward."

 

Season Two commences five months after the events of the first season finale and will kick off the 'Black Canary' storyline. However, it won't be Laurel Lance - at least for now. Paul Blackthorne's Quentin Lance is also back on the force and in a much more emotionally stable place as the season opens.

 

Of his character's arc next season, Colton Haynes' says: "Season two is almost 'the island' for Roy - like what happened with Oliver. Roy is maybe not as much of a bad-ass as he thinks he is."

 

Susanna Thompson says her arc this season involves her stepping down from running Queen Consolidated and seeking redemption. As a result, Oliver takes charge of the company while Thea takes over the nightclub.

 

The new season premieres October 9th.


Edited by Garm, 22 July 2013 - 13:32.


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2013 - 20:38

Suck! Hoppades att vi skulle slippa den typiska "Jag har slutat som hjälte och har inga planer på att bli det igen" storyn som enligt tradition alltid verkar komma mellan någon säsong i början av en serie. Givetvis så lämnar Oliver staden till sitt öde när den behöver honom som mäst och kommer tillbaka för att se vilken röra det är och sedan ha det som ånger för resten av säsongen att han svek staden en gång. Typ.

Men jag ser ändå fram emot säsong 2. Har precis under de senaste 4 dagarna sett igenom säsong 1 (såg klart sista avsnittet för en liten stund sedan) så jag önskar lite att säsong 2 redan hade börjat. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 July 2013 - 19:32

Verkar som att The Flash (Barry Allen) kommer dyka upp i säsong 2 för planerna är att de ska göra en Spin-off serie.

 

Källa

 

De har ju snackat om att de ville ha med Green Lantern i säsong 2 (för att knyta ihop filmen de gjorde med TV-serien, men det hela beror på WB's planer i Justice League) så det verkar vara säsongen då de pressenterar karaktärer med superkrafter.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 July 2013 - 20:32

Åh. Ollie och Hal är ju nära vänner i serierna, så det verkar ju rätt att ha med honom. Och knyter de ihop det med filmen, och filmen, som det sagts, ska hänga ihop med de andra nya DC-filmerna... Ja... Hm... Kan bli intressant. Lite oväntat förvisso. Får väl se hur de gör med alltihop...



#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 July 2013 - 21:22

Det är ju samma som gjorde Green Lantern som gör Arrow och de är goda vänner med Ryan Reynolds, plus de har använd flygplatsen i filmen, i Arrow. Så det hela ligger på om WB låter dem. Chansen är väl liten och beror mäst på omd e rebootar Green Lantern eller inte.

Tror att det hade varit ett smart steg för WB att göra ett gemensamt TV-serie/Film universum då de mäst haft framgångar med sina DC-TV-serier.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 July 2013 - 23:30

Det lustiga är att skaparna konsekvent har förnekat att dom kommer att ha med några som helst superkrafter i serien. Så vi får väl se vad det blir av med allt.



#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 July 2013 - 01:58

Ja, det hela verkar handla om vad CW kommer överens om med Arrow's skapare. CW vill utveckla ett DC universum i TV-format medans seriens skapare har bestämt sagt nej till superkrafter. Troligen kommer det vara så att de kommer köra någon form av kompensation. Att Barry Allen kommer vara med i Arrow men innan han får sina superkrafter som han inte kommer få fören i sin egen TV-serie. Menb de kommer ha hand om båda seriena så vem vet?

 

Det är nog samma med Green Lantern. De har sagt att om de har med honom så gör de så han passar in i Arrow universumet så troligen kommer bara hans mänskliga alterego vara med.

 

Personligen så hoppas jag de struntar i hela "inga superkrafter" grejen och slutar hänvisa till att Nolan's Batmanfilmer inte hade superkrafter, utan gör något eget istället. Det känns som att de blev lite väl galna i Nolan's sätt att göra Batman och anti till superkrafter vilket är underligt då de ju faktiskt gjorde Green Lantern filmen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 July 2013 - 13:25

WBs  TV-chef sa igår att man inte än hade diskuterat  om TV versionen av Flash och kommande filmer kommer att vara länkade. Detta som gör allt roligare är att det är samma människor som är inblandade med både TV och filmversionen av Flash. Och jo,  de kommer att visa Flash med hans superkrater i "Arrow" . Se länken här.

 

http://www.comicbook...s/news/?a=84549

 

 

Så tredje avsnittet med Barry Allen fungerar lite som ett  Origin/Pilotavsnitt till "Flash".Man ändrar på sina egna regler för att antingen så vill WB/DC det, eller så har de kommit överrens om detta.  Ryan Reynolds är ett såpass stort namn, att enda sättet jag tror han vore med i en TV-serie , vore om det var klart och spikat med en "Justice League" film.  Likadant som att  diverse Avengers medlemmar kommer dyka upp i några sekunder i "Shield" serien. 

 

WB vill kolla hur "Flash" tas emot.  Om folk "hatar" karaktären i hans gästspel i "Arrow" så tror jag det blir svårt för både en tv-serie och film.  Tror dock detta kommer bli coolt :).


Edited by super85, 31 July 2013 - 13:30.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#44 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2013 - 21:35

Det känns som att dom har täkt till lite extra här faktiskt och sättet som dom ska göra det på känns avgjort intressant. Det kan ju bli riktigt bra det här. :)



#45 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 August 2013 - 11:33

Jag är väldigt nyfiken på vem de castar i rollen som Barry Allen. 

 

Rent allmänt så känns det som de vill att Säsong 2 ska verkligen vara mycket större.

 

T ex har jag läst (på tex greenarrowtv.com och comicbookmovie.com) att  ett avsnitt under säsong 2 ska heta  "The League of Assasins".  Och de som känner till serietidningarna vet att det är skurkorganisation som leds av  R´as Al Ghul, som brukar försöka ta över världen och fightas med Batman.  I Christopher Nolans  Batman-trilogi hade ju organisationen stark närvaro, och var omdöpt till "The League of Shadows".


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 August 2013 - 15:02

Arbetsnamnet på avsnittet ska ha varit "The Demon’s Head" innan de bytte till "The League of Assasins".


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 September 2013 - 14:39

Amanda Waller is coming to Arrow!

 

Spartacus alum Cynthia Addai-Robinson has been tapped to play the DC Comics villain. Addai-Robinson's potentially recurring role is slated to begin in Episode 6 of the sophomore season. Arrow returns Wednesday, Oct. 9 at 8/7c on The CW.

 

In the Arrow-verse, the formidable and enigmatic Amanda Waller works for A.R.G.U.S. — Advanced Research Group United Support — a clandestine agency that has a mysterious agenda and possesses key information about the Arrow. In the comics, Waller runs the Suicide Squad, which will be introduced in Season 2 as Deadshot (Michael Rowe) teams up with Bronze Tiger, who will be played by Michael Jai White.

 

 

E260imX.jpg



#48 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 September 2013 - 23:30



#49 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 September 2013 - 00:47

Låt mig pressentera Barry Allen, som senare kommer bli mer känd som The Flash!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#50 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 September 2013 - 21:08

För mig en helt okänd kille. Typisk CW casting. Kul att han är ett fan, hade dock hoppats på någon som vore några år äldre. Åtminstone säger de att han fortfarande är assistent på sitt labbjobb.

 

Hoppas karaktären blir en hit. Och det faktiskt blir Flash TV-serie och möjligtvis film i framtiden.


Edited by super85, 15 September 2013 - 21:09.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight