Jump to content

Photo

Vad läser du just nu?


  • Please log in to reply
983 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2005 - 19:15

Dags att liva upp den här tråden lite;
Just nu läser jag "Planetary" av Warren Ellis och "Promethea" av Alan Moore. Riktigt bra läsning båda två. :)
*Hockey och superhjältar*

#27 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 February 2005 - 18:37

I tisdags fick jag ett album jag beställde från Staffars Serier, "Batman, The Blue The Grey & The Bat" En Elseworlds-serie där Abraham Lincoln skickar överste Bruce Wayne till Nevada för att hindra sydstatsrebeller från att ta över området och blir en slags Vilda Västern-Batman som har lite Zorro eller Lone Ranger i sig. Kul läsning, även om det inte var den bästa Elseworlds jag läst (föredrar Superman: A nation divided som också utspelar sig i inbördeskriget) och den hade inte riktigt den Batman-feeling man är van vid.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 February 2005 - 03:42

Geoff Johns och Ethan Van Schivers "Green Lantern:Rebirth" är verkligen toppen läsning , gillar också Brian Azzarellos och Jim Lees Superman. En "oldie" favorit är Jeph Loebs Superman/Batman som är verkligen lysande.


Bör också nämna att David Laphams story i Detective Comics är verkligen tuff. Cool Batman story där.

Edited by super85, 27 February 2005 - 03:52.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2005 - 10:01

Har försökt mig på Loebs Batman/Superman tre-fyra gånger vid det här laget, men gillar det inte alls. Rörigt och tramsigt på fel sätt.
*Hockey och superhjältar*

#30 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 February 2005 - 10:18

Att jag lyckades skriva mitt förra inlägg i den här tråden i det skick jag var i morse är verkligen lysande. :D
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#31 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 February 2005 - 11:03

Jag har läst en hel del på sistone...men i helgen var det Nightcrawlers nya egna serie, Hulk: Gray, nya Thundercats och lite annat kul som gällde :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#32 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 February 2005 - 17:20

Har just läst DC:s nya serie Breach nr 1. Riktigt bra! Tempot är lugnt, berättandet av klassiskt snitt utan märkliga finesser samtidigt som mycket händer. Enkla teckningar som är enkelt färglagda. Den har lite äventyrskänsla över sig.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#33 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 February 2005 - 17:24

Jag är lite tveksam till DC serier, även om det onekligen finns en hel del bra. Jag kör en ganska strikt Marvel diet :) Men jag gillar långt ifrån allt som Marvel spottar ut sig (det finns ju så jävla mycket), enligt min mening finns det ganska mycket som är dåligt. Men ibland hittar man ju roliga saker, och då är det ju framförallt med Marvel-favoriterna Spidde, Hulk, Daredevil och X-Men (både i grupp och solo). Fast det är klart, det finns mycket dåligt med dessa karaktärer också. Tyvärr...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 February 2005 - 17:57

Håller mig också helst till Marvel. Det ska vara riktigt j-la bra för att DC ska locka mig, för vissa sitter väl det där Marvel vs. DC i. Har ju växt upp med Marvel och har inte lika lätt att sätta mig in i DC:s universum. Dessutom är det svårare för mig att bry mig om flertalet av deras karaktärer.

Men de titlar jag kollar in, t. ex Green Arrow, Green Lantern: Rebirth eller Flash är bra läsning, även om jag väl missar 90 % av alla referenser eftersom jag inte har särskilt stor koll på DC alls.
*Hockey och superhjältar*

#35 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 February 2005 - 20:06

Jag läste nyss Frank Miller's Daredevil: Love and War. Jag gillade verkligen hans andra gamla Daredevil grejer, det är kanske det bästa som gjorts med DD, men det här var lite för mycket. Den här realistiska, obehagliga stilen gör sig bra i ett fåtal serier. Jag tycker inte superhjälte serier nödvändigtvis ska vara barnsliga och lyckliga, men jag gillar inte när det blir för mörkt och otäckt. Det här är lite i mörkaste laget för mig, jag gillar inte heller alla de här "vuxna" Batman serierna som påminner en del om den här...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#36 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 March 2005 - 22:42

Är det inte lite dött här idag? ;)

Idag läste jag Icons: Rogue. Precis som de andra Icons serier jag läst (Nightcrawler, Iceman...) var det ingen höjdare men ändå helt okej. De här serierna har ju några år på nacken och nu har ju faktiskt Rogue fått en ny egen tidning (tredje gången gillt va?). Någon som läst något av denna serie? Är det i såna fall något att ha eller ska jag undvika den?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 March 2005 - 22:44

Inte läst den, men igår läste jag två nummer av Spider-Man/Human Torch. Och den rekommenderas verkligen varmt. "Old school" Spidde när han är som bäst med mycket humor. En speciell sak i nummer ett fick mig att skratta högt i kanske en kvart. :D :lol:
*Hockey och superhjältar*

#38 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 March 2005 - 08:28

Det låter ju väldigt kul! Den ska jag läsa nån gång :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#39 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 March 2005 - 14:37

Jag har läst några nummer (närmare bestämt de fyra första)av nya Rogue tidningen nu, och det är inget jag rekommenderar. Jag är själv ett relativt stort Rogue-fan men det här känns inte så jättekul. Det är inte heller dåligt, men knappast något outstanding.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#40 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 March 2005 - 11:11

Jag läste nyss Frank Miller's "Daredevil: The man without fear". Jag blev otroligt berörd av denna serie. Jag gillar allt som Miller gjort med DD, men det här är nog det bästa. Det är kanske det bästa som Miller gjort överhuvudtaget. En otroligt tät, spännande, rörande story. De flesta är nog bekanta med John Romatia Jr som har gjort alla teckningar, eftersom han är den tecknare som figurerat mest i svenska Spidde under de senaste åren. Här gör han väldigt bra ifrån sig! Så har ni inte läst denna underbara serie, GÖR DET!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#41 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 11 March 2005 - 09:17

just nu prenumererar jag på Astonishing X-men som jag tycker är den bästa X-titeln just nu, Uncanny X-men och den som bara heter X-men, Amazing Spider-man (prenumererar på den amerikanska och köper svenska lösnummer) JLA och New Avengers. Sen köper jag Mega Marvel och den svenska X-mentidningen, och försöker följa Teen titans och Outsiders och en hel del annat på nätet.

#42 Collecta.se

Collecta.se

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 13 March 2005 - 07:07

Svenska Superserier *logik över det hela*

#43 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 March 2005 - 20:50

I tisdags köpte jag Marvels Universum/Marvel-klubben nr 9 från 1990 på Gefle Antikvariat. 116 sidor för 12 kronor! Vilket kap! :) Ett FF-äventyr där She-Hulk är ersättare åt Thing och där Invisible Girl döper om sig till Invisible Woman på slutet. Riktigt skön läsning, vill jag lova. Tror jag ska köpa fler nummer av den tidningen. Nån som vill rekommendera några som jag borde hålla utkik efter?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 March 2005 - 20:53

Av Fantastic Four eller Marvels universum?
*Hockey och superhjältar*

#45 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 March 2005 - 14:28

Av Fantastic Four eller Marvels universum?

<{POST_SNAPBACK}>


Marvels universum el. Marvelklubben. Båda titlarna stod på tidningen, så jag vet inte vilken det ska vara riktigt...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 March 2005 - 14:31

Marvels universum heter tidningen. Marvelklubben var och är bara en numrering av alla Marvel-tidningar som har kommit ut i Sverige, för att göra det lite lättare för komplettister. Alltså ingen titel. Och det finns massor av bra nummer. En favorit är storyn med Wolverine av Frank Miller och Chris Claremont. Wolvie slåss mot ett gäng ninjor på omslaget, typ från 1990 eller 1991.
*Hockey och superhjältar*

#47 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 March 2005 - 16:49

Jo, det finns en hel del bra nummer av Marvels Universum. Dock tycker jag du ska undvika Power Pack, som kanske är Marvels sämsta serie någonsin.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#48 The Lord Stryfe

The Lord Stryfe

    Ensign

  • Members
  • 41 posts

Posted 19 March 2005 - 02:18

Då har du inte läst Power Pachyderms eller Chuck Austens Eternal, bleeeech. Dom går bara inte att läsa om ni frågar mig.

#49 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 19 March 2005 - 16:28

Undrar hur många Marvel Universum som gjordes...

Jag har höjdpunkterna med Wolverine, plus några Daredevil, X-men och Marshal Law.

Men det måste ju finnas fler intressanta nummer...men så fort man råkar springa på ett sådant nummer är det alltid ett nummer med power-pack eller möjligtvis she-hulk.

kan man köpa begagnat över internet på något bra ställe där handlingen beskrivs?

#50 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 March 2005 - 16:37

Det ska finnas en sida med omslag på t. ex Marvels universum/Mega Marvel. Tycker She-Hulk var rätt bra faktiskt. John Byrne när han kunde göra bra grejer. :)


Just nu läser jag Fantastic Four av Mark Waid/Mike Wieringo. Beställde en HC. Riktigt underhållande! :)
*Hockey och superhjältar*