Jump to content

Photo

Batman Odyssey


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 April 2010 - 14:32

Ett projekt som man började höra rykten om runt 2005 då Batman Begins hypades. Var t om snack om att Frank Miller skulle göra dialogen till det ,skulle ha varit intressant om han hade anpassat sitt Goddamned dialog till Neals teckningar.

Nå nu vågar DC säga att det är offciellt vilket jag gissar har att göra med att Neal Adams hunnit teckna det färdigt. 12 nummer! och Neal tuschar de första två själv resten kommer att tuschas av diverse kända och duktiga Batma tuschare/tecknare.

http://dcu.blog.dcco...batman-odyssey/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 03 April 2010 - 19:51

Men tyvärr inte av den bästa av dom... :( Eller hann Giordano tuscha lite? Det hade verkligen varit ett passande sista projekt.

#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 April 2010 - 19:57

Jo, Giordano skulle ju verkligen ha varit en passande person att tuscha det här. Jag vet inte vilka som nu medverkar med det. Jag antar att DC kommer att meddela det. Jag hoppas Giordano skulle ha tuschat något nummer eftersom det här projektet varit i gång såpass länge.

Edited by super85, 03 April 2010 - 19:57.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 June 2010 - 23:01

Lite previews på Batman:Odyssey

http://www.bleedingc...-odyssey-pages/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 September 2010 - 13:44

Har läst de första tre delarna av Batman Odyssey och det är med blandade känslor. För det första så är Neal Adams en fantastisk tecknare. Fortfarande så spöar hans teckningar det mesta man kan hitta i superhjälte-serier idag. Däremot så gör han grejer som han själv säkert tycker är realistiska som jag tycker bara stör. T ex så har han ju "alltid" gillat att göra rutor där man ser Batmans pupiller, alltså att Batman har sina vita linser men man ser pupillerna ändå. Numera så ser man hans ögon helt i många rutor, så att det ser ut som...ja hur ska man förklara, typ så som det skulle se ut om Batman-skådespelarna i filmerna inte skulle ha svart smink runt ögonen. Det ser bara konstigt ut, finns en sån scen i slutet av Batman Returns där Keaton river av masken.

Andra grejer som stör är den datorgjorda färläggningen. Färgerna ser för det mesta jäkligt skrikiga ut. Adams själv sa att det var fel på tryckeriet, varför färgerna såg konstiga ut i #2. Men jag tycker att de ofta ser för skrikiga ut i alla 3 nummer. Sen är dialogen som Adams skriver ibland helt obegriplig. Känns som ingen redaktör vågar fråga vad f*n menar du Neal? eller, rakt av ändra i dialogen så att det inte låter sinnesjukt. Själva storyn är ju en rolig Batman-story med väldigt starka vibbar av serier från 70-talet. Men dialogen är helt konstig och krånglig.

Men sen ser man scener där Batman och Robin (Dick Grayson, med Tim Drakes Robin-dräkt, som Adams designade btw) hoppar in Batmobilen, eller när Batmobilen-flyger, eller vissa actionsekvenser.. ja de är helt fantastiska, Adams är kung!. Bara att man verkligen verkligen saknar en redaktör, och gärna även någon som Denny O'Neill som skulle kunna göra manuset mer bekgripligt
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight