Jump to content

Photo

Filmkompassen - Filmfrågor


  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#26 kelashin

kelashin

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 21 September 2008 - 22:44

Hej!
Jag letar efter en film, men vet ej va den heter. Den handlar om en bomb som exploderar å förstör hela universum.
men det tar lång tid tills den når jorden. Känner ni en sånt movie?
Jag har aldrig sett den från början. har sett bara slutet. Jag Har alltid viljat å se den från början men hittar inte den
Det är en blå bomb. genomskylnig, Man kan dra handen igenom, man blir stark å ond när man om man rör den.
Allt ja vet är att den exploderade i en annan galaxy eller planet vet inte. men kommer ihåg att de skulle ta 100 år tills
den når jorden. ja e inte säker att det va 100 år. Bombens explotion gjorde alla planet bara till damm å explotionen
bara fortsätter gå å gå ingen slut.

Edited by kelashin, 21 September 2008 - 22:47.


#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 September 2008 - 23:25

Hej och välkommen hit. :)
Vi har en tråd för film frågor: Filmkompassen - Film frågor, Jag söker... så i morgon (måndag) kommer jag slå ihop det här ämnet med den.
Att jag väntar tills i morgon, är för att du ska hinna se mitt svar och inte undra över var din fråga tog vägen. :)

Edit: Supertrecks och Chrilles inlägg efter den här, är kommentarer till inlägg gjorda den 12 mars: http://www.scifinytt...=...st&p=157672

Edited by Georgia, 22 September 2008 - 07:46.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 22 September 2008 - 00:52

Men hej. Det skulle ju underlätta om du minns nån skådespelare.

Här finns en lista om den är till nån hjälp. Kolla längst ned där 90-talet är
Länk här

#29 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2008 - 01:27

Jag minns ingen skådis. Var så länge sedan jag såg den. :unsure:

Jag har varit och betat av Imdb's filmlistor lite då och då. Men det finns ju så fasligt många filmer.

Med tanke på att ingen på ett sci-fi forum känner till slutet jag berättade om lite, säger väl det att filmen är ganska okänd antar jag. Eller att jag förklarar uselt. :P

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2009 - 19:08

Jag minns ingen skådis. Var så länge sedan jag såg den. :unsure:

Jag har varit och betat av Imdb's filmlistor lite då och då. Men det finns ju så fasligt många filmer.

Med tanke på att ingen på ett sci-fi forum känner till slutet jag berättade om lite, säger väl det att filmen är ganska okänd antar jag. Eller att jag förklarar uselt. :P

Det kan inte vara Body Snatchers? Var den film som sliog mig direkt när jag läste ditt inlägg.
Där är det en militäranlägning som sakta blir övertagen. I slutet flyr huvudpersonerna i en helikopter och spränger i sönder husen på militäranlägningen medans en monolog spelas.



Jag söker själv en film. Det var en thriller om en man som dör och återföds som hund. Full av raseri så ger hans sig ut på en lång resa för att hitta mannen (tror det var hans bästa vän) han minns som vara ansvarig för hans död och som har tagit över hans familj.
I slutet hittar han mannen och försöker döda honom bara för att få veta att hans död var en olycka och att mannen inte alls stulit hans familj utan bara tagit hand om dem och känslor bara råkade bli mellan honom och "hundens" fru.
Minns inte riktigt exakta slutet men jag tror att hunden blev deras husdjur eller något sådant.
Har för mig att han hade en Ekorre som kompis (som dör men återföds som fågel eller liknande) men jag minns inte om jag blandat ihop med med en annan film. Något djur hade han med sig iallafall och vid något tillfälle hamnar han i bråk med ett gäng hundar.
Det är alltså en film med talande djur men så jag mins det så var det ingen barnfilm.

Hade uppskattat om någon känner igen den.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 25 January 2009 - 19:46

Crusader: Kan det vara Fluke?
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2009 - 21:09

Crusader: Kan det vara Fluke?

Det där ringde en klocka. Kan nog vara så. Tack. :)
Minns bara inte att han var så gullig eller att den räknades som familjefilm. Har för mig att den var rätt så våldsam och när jag såg den så visades den sent på kvällen. Fast efter ha läst komentarerna om filmen på IMDb så är det uppenbart att det är rätt då de nämner grejen med att den är inte så gullig som den ser ut.
Tack igen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 January 2009 - 22:17

Det kan inte vara Body Snatchers? Var den film som sliog mig direkt när jag läste ditt inlägg.
Där är det en militäranlägning som sakta blir övertagen. I slutet flyr huvudpersonerna i en helikopter och spränger i sönder husen på militäranlägningen medans en monolog spelas.

Vilken timing, jag såg den igår och visst var det den! :D

[edit: Ingen ursäkt att glömma säga tack dock! Tack! :) ]

Edited by Chrille, 25 January 2009 - 22:32.


#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2009 - 01:20

Synd att jag var sen. Men det fixade sig ju ändå. :) Kul att jag hade rätt. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Bones

Bones

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 23 July 2009 - 08:17

Hej,

Jag såg för ett litet tag sedan en trailer till en ganska ny isländsk fantasyfilm, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad filmen heter. Men så tänkte jag att kanske någon här kanske vet vad jag pratar om och kan friska upp mitt minne.

Enligt trailern börjar filmen ungefär med samma upplägg som den svenska Darling: överklasstjej tvingas börja jobba. I det här fallet i en rollspelsbutik, och när hon väl prövat på att spela så hamnar hon och hela gänget i en fantasyvärld.

Jag tycker det låter lite småskoj och eftersom mina föräldrar ska besöka Island hade jag tänkt att de kunde få se om den finns på DVD, men det blir inte så lätt utan en titel.

Så - någon som vet?

#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2009 - 08:47

Jag skulle tippa på att det är filmen "Astrópía" (äv: "Dorks & Damsels") (SFI) du far efter.

Edited by XC, 23 July 2009 - 08:49.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Bones

Bones

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 23 July 2009 - 14:35

Jag skulle tippa på att det är filmen "Astrópía" (äv: "Dorks & Damsels") (SFI) du far efter.


Stämmer. Tack så mycket! :-)

#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2009 - 15:15

Så lite så, allti kul och kunna hjälpa till. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 September 2009 - 20:43

Nu behöver jag hjälp att finna en film från min barndom... igen. :P

En bizzar och komisk film vill jag minnas. Jag såg den runt 1990, tror, kanske tidigare.
Vad jag kommer ihåg är en orginisation som fångar unga kvinnor tillfånga och har dem inlåsa i gallerförsedda rum. Huvudfienden är en äldre kortväxt kvinna (läs krutkärring) som har ett tjockt rep med en knut på varje ände som hon håller i mitten, snurrar över huvudet och sedan kastar på folk vilket får repet att snurra runt personerna och binda fast dem.
Filmen handlar om en man och en kvinna som kämpar mot dem och jag tror att kvinnan blev tillfångatagen ett tag.
Filmen slutar med att de har flytt, krutkärringen dyker upp på en bro med repet och ska kasta det men snurrar fel så att repet snurrar runt henne och hon ramlar ned i vattnet när hon sedan plaskar och är förbannad.

Jag tror också att där fans någon som sköt små förlamningspilar ur rör, och sköt dem på halsen på folk som fick dem att bli totalt stela och att filmen slutar med att mannen är helt stel och så ser man med kameran att han har en pil i halsen. Men det här kan vara en helt annan film också, jag är inte säker.
Jag hade länge för mig att Linda Hunt spelade krutkärringen men jag hittar inget i hennes filmografi som stämmer och jag tror att filmen kan ha varit äldre än från 80-talet.





Sedan finns det en annan film också som jag längre har undrat vilken den var. Jag var rätt ung när jag såg den och tyckte den var hemsk. Den handlade om en man och en kvinna som blev tillfånga tagna av en grupp vilda kvinnor på hästar i en stor skog (Amazonas och Amazonier kanske?). Det ända jag minns från filmen är en scen när kvinnorna, som verkligen hatar män, har hängt upp mannen i ett rep och sedan sätter fyr på repet medans manen försöker ta sig lös. Repet går av och mannen ramlar ned bland en massa spetsiga piggar som han blir spetsad på och dör.
Jag tror det var någon gång på 80-talet som jag såg den. Jag tror inte att jag såg hela och jag minns att jag hade mardrömmar om den scenen länge.
Inte så värst viktigt den här, hade bara varit kul att veta vad det var för film.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 September 2009 - 10:52

Inget om jag känner igen... :( Men båda filmerna verkar intressanta, posta gärna lösningen här om den framkommer på annat håll.

Edited by XC, 26 September 2009 - 10:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 28 September 2009 - 22:41

Sedan finns det en annan film också som jag längre har undrat vilken den var. Jag var rätt ung när jag såg den och tyckte den var hemsk. Den handlade om en man och en kvinna som blev tillfånga tagna av en grupp vilda kvinnor på hästar i en stor skog (Amazonas och Amazonier kanske?). Det ända jag minns från filmen är en scen när kvinnorna, som verkligen hatar män, har hängt upp mannen i ett rep och sedan sätter fyr på repet medans manen försöker ta sig lös. Repet går av och mannen ramlar ned bland en massa spetsiga piggar som han blir spetsad på och dör.
Jag tror det var någon gång på 80-talet som jag såg den. Jag tror inte att jag såg hela och jag minns att jag hade mardrömmar om den scenen länge.
Inte så värst viktigt den här, hade bara varit kul att veta vad det var för film.

Spontant låter det som en utav de där filmerna om amasonkvinnor som är ute och härjar i djungeln eller nåt som kom på 80-talet :)

Amazons (1984) (TV)
Amazons (1986)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#42 Bixag

Bixag

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 17 August 2010 - 12:31

Hej allihopa,
Har en fråga angående en film jag såg när jag var runt 11-15 år (Mitten av 80 talet).
Filmen var en tids maskins film eller dom blev teleporterade till en annan värld iaf på
något vis , det ända jag kommer ihåga att det var folk som plockade röda bär som det var gas i från buskarna
och använde dom i gevär som dom sköt pilar med. Som sagt så kommer jag inte ihåg något mer av filmen
har letat runt en del men kan inte hitta den så kanske någon annan kan hjälpa till? :)

Help me Obi-Wan your my only hope!

Tack på förhand!

#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 August 2011 - 17:30

Efter att ha sett ett Simpsons Halloween avsnitt där alla förvandlades till vad deras Halloween kostymer var (finns ett Buffy avsnitt om det också) så undrar jag var ursprunget till den historian är. Finns det någon film om det som de har tagit inspiration från? Hade varit kul att se den då.


En annan är det klassiska med människor som blir jagade av jägare och måste överleva som t ex "Surviving the Game" med Ice-T. Någon som känner till några?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 August 2011 - 12:04

Wikipedia säger i följande artikel att det verkar som att den episoden ("I've Grown a Costume on Your Face") i Treehouse of Horror XVI är en parodi på Halloween III. Men jag minns inte att det finns en liknande scen i den filmen. Men så är det ju också ett bra tag sedan jag såg filmen.

När det gäller filmer liknande "Surviving the Game" så kommer jag direkt att tänka följande som har likheter. Kolla gärna in filmerna som listas här och se om någon av dom kan vara intressant att se. Själv skulle jag gärna se om just "Surviving the Game" för den var länge sedan jag såg.

Jag skulle även slå ett slag flr den norska filmen "Rovdyr" som är i samma anda.

Edited by Piranhaconda, 12 August 2011 - 12:04.


#45 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 12 August 2011 - 14:02

Wikipedia säger i följande artikel att det verkar som att den episoden ("I've Grown a Costume on Your Face") i Treehouse of Horror XVI är en parodi på Halloween III. Men jag minns inte att det finns en liknande scen i den filmen. Men så är det ju också ett bra tag sedan jag såg filmen.


På TvTropes sägs inte heller något om att det förekommer i Halloween III. Sägs där något om att det förekommer i en kvarts hekto andra verk? Ja. Sägs det något om vem som var först? Vet inte. Jag har inte läst igenom artikeln så noga.

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 June 2012 - 02:02

Nu söker jag en annan film som jag såg för många många (typ 15) år sedan.
Det ända jag kommer ihåg är slutet där hjälten har infiltrerat en hemlig statanistisk kyrka (möjligen för att rädda enb tjej) men blir tillfångatagen. Satanisterna framanar djävulen som sedan sitter på en gigantisk tron i kyrkan. Men innan de hinner bli klara så stormar polisen kyrkan och skjuter in tårgas genom fönstret och kommer in skjutandes med hagelgevär. Ritualen stoppas och Djävulen återvänder till helvetet.


Någon som känner igen det?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 July 2012 - 21:38

Hmm, inget svar, Man skulle behöva en blinkande lampa till den här tråden för jag vet att många missar när det skrivs i den (har själv gjort det flera gånger).
Då prövar jag en annan film jag letat efter i flera år.

Den här är jag lite osäker på om jag har blandat ihop vissa saker med andra vampyrfilmer. Vad jag minns klart är att den handlade om en grupp människor (turister?) som kommer till en liten stad mitt ute i ingenstanns och upptäcker att alla som bor i staden är vampyrer. Men vampyrerna är fredliga och har slutat dricka människoblod för längesedan. Istället föder de upp kor som de dricker av för att få näring. Människorna motags med öppna armar (minns inte om det var av alla eller bara ledaren och några andra) och visas runt i staden. Men något går mycket fel (eller så upptäckte människorna någon gömd hemlighet) och vampyrerna bestämmer sig plötsligt för att döda dem (eller så blev de sugna på människoblod igen).
Människorna rustar upp en buss (gul, tror jag) för att med den ta sig ur staden.

Vad jag är mer osäker på:

En av människorna var en äldre man, och jag tror han bar en hatt, och möjligen var vitklädd. Jag tror han var en vampyrjägare men han kan också ha varit en föredetta präst, eller kanske båda. Jag har för mig att han inte överlevde flykten.
Jag tror de andra var en familj men jag är osäker. Jag har iallafall för mig att den äldre mannen inte kände de andra människorna.
Hela grejen med att vampyrerna tror jag kanske började jaga människorna började när de hittade en underjordiskt hemligt rum.

Det är vad jag minns. Jag kan som sagt ha blandad ihop vissa saker med andra liknande vampyrfilmer som Salem's Lot, From Dusk to Dawn osv. Ett tag trodde jag det var Salem's Lot men det har jag sedan uppfattat vara helt fel.

Kan någon hjälpa mig med den här (och gärna de förra också) så blir jag jätteglad! :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 July 2012 - 07:56

Mycket av det du beskriver är bekant, men tyvärr inget jag kan sätta en titel på...

BTW, jag har ingen aning om vilken film du pratar om i förra posten, därför postade jag inte. :)

Edited by XC, 14 July 2012 - 07:57.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#49 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 July 2012 - 12:50

Nä, kan nog inte heller hjälpa till.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#50 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 July 2012 - 04:03

Vad synd. :( Hoppas att någon annan kanske vet något och skriver här.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif