Jump to content

Photo

Mockbusters! Den Officiella Asylum/Halcyon-tråden


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#201 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 October 2014 - 16:15

Och jag, efter att ha påmint om det, glömde bort det.  :bang: För se om jag kan få tag på den. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#202 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2014 - 18:25

Jag trodde du skulle hinna före mig ja... :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#203 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 June 2015 - 01:14

Showtime visar Asylum och annan b-film ibland. :) Tror Android Cop gick på den kanalen med.
 

*

 
Blood Lake: Attack of the Killer Lampreys (2014) [US]
≈ Är det en ål? En igel? En vampyr? Nej, det är ett nejonöga! Tänk er hajen, korsbefruktad med vampyrer och blodiglar.
+ Kuliga referenser till andra filmer. Christopher Lloyd gör filmens mest underhållande insats.
- Löjlig intrig som blir ännu löjligare en bit in.
҉ Godkänd cgi och rätt trevliga miljöer.
♪ Musiken gör sitt bästa, men når kanske inte riktigt ända hem i alla scener.
∴ Liksom Sharknado är det här en film som skall underhålla och balansera på gränsen till det löjliga så man skrattar åt det. Den här når inte lika långt fram som Sharknado, till större delen blir det bara löjligt men får in en del underhållande poänger som den obligatoriska motorsågen som byts mot en grästrimmer. Dock blir det för mig lite väl magstarkt när en fisk på 30cm kan släpa en fullvuxen människa baklänges ned i vattnet endast genom att bita sig fast i ena skuldran. Däremot måste jag erkänna att scenen där borgmästaren (han måtte ha släkt på Amity Island) blir ansatt av nejonögon var rätt obehaglig. Snacka om att ett felbeslut kommer tillbaka och biter honom i rumpan.


Blood Lake - Attack of the Killer Lampreys (2014)

Det är kris runt Lake Michigan's vatten. Nejonögon/Lampreys som de senaste åren har invaderat vatten runt om där de har helt tagit över och dödat all fisk. Nu börjar de utsvultna varelserna med de runda munnarna att anfalla människor. Michael Parker, som är en expert på djuren, har fått ett jobb av Will, den ansvarige över den lokala damm-sjön, att se över problemet för att hindra dem att ta sig ut till andra sjöar som själva Lake Michigan och har därför tillfälligt flyttat dit med hela familjen, något hans fru Cate och dotter Nicole inte uppskattar medans sonen Kyle, som delar intresse med sin far, verkar älska det.
Det är ett stort och tufft jobb som inte görs lättare av att Borgmästare Bruce Akerman vill ha det hela under kontroll innom 2 dagar för turistsäsongen som lockar fiskare och badare till sjön. Det hela är början på en kris som kan bli en massaker!

Sci-Fi skräckfilm producerad av The Asylum för Animal Planet's Monster Month. Inspirerad av verklighet och skräcksenariot som vissa forskare ser med det kraftigt ökandet av Nejonögon i USA's sjöar som de invaderar. De äter upp all fisk och vissa menar att när fisken tar slut så kanske de ger sig efter människor. Det hela känns minst sagt overkligt för oss Svenskar då det är en vanlig rundmunsfisk i våra vatten som vi tillochmed kämpar för att bevara. Sedan försöker vi också att glömma att de finns i våra vatten då de är så jäkla fula och har en av världens hemskaste munnar! :P Filmen är också starkt inspirerad av Jaws.
Med bla. Shannen DohertyZack Ward och Christopher Lloyd i huvudrollerna. Vär att notera är Mark Christopher Lawrence som vi väl känner igen från Chuck.

Jag har lite dåligt samvete för den här filmen då jag gjorde reklam för när den hade premiär på TV i höstas och hade bestämt med XC att se den men det blev inte av fören nu. :blush:

Måste säga att det känns lite roligt att se Shannen Doherty i rollen som den äldre mindre vackra hustrun som känner sig osäker pga en snygg ung granne. :P Shannen Doherty, som är ökänd för att vara svår att jobba med, har börjat få flyt igen när det gäller att få många roller.
Borgmästaren får den i Jaws att verka resonlig. :P Men sedan så får han också en av de värsta sluten också som får mig att rysa. Klart bästa scenen i hela filmen men jag kommer nog hålla mig ett tag. ;) XC sa det bästa: "Snacka om att ett felbeslut kommer tillbaka och biter honom i rumpan." :D
Rich var lite förmycket. :P Men hur hans båt hamnade uppochner på stranden kan jag inte begripa. :P
Michael lär ju inte vinna "Father of the Year", eller "Husband of the Year" iheller, för den delen även om jag tycker att Cate kunde vara lite mer förstående när det gällde en kris där folk har dött. Men sedan så är det alla som ber honom om ursäkt vilket jag fann lite komiskt.
Och den flörtande grannen Ellen visade sig vara, enligt USA's lagar, en pedofil som bjuder hem unga killar för att fylla dem och förföra dem. Jag gissar på att scenen när Lampreys simmar ut ur hennes mun var ditlagt som en eftertanke då Nicole och Alex simmade till henne för att försöka rädda henne något som de troligen inte hade gjort om de trodde hon hade blivit dödade av Lampreys som var kvar i vattnet.
Michael är expert på Nejlonögon men verkar inte veta grundfakta som han får veta av en annan expert?
Will's självmord var verkligen idiotiskt. Det gav ingenting. Ville offra sig för att han inte hade bidragit med mer. Liknande saker har hänt i andra filmer som t ex Deep Blue Sea och jag har aldrig förstått meningen med dem då de är helt enkelt självmord och inget annat.

Filmen största WTF var nog när Kyle hittar Ted död på stranden efter att ha blivit dödad vid ett avlopp någon helt annanstanns FÖR EN VECKA SEDAN!!! Eller när Kyle, efter att ha sett en kvinna ätas upp helt av Lampreys, går fram till henne för att lägga jackan över henne (allt bara för att mamman sedan ska tro att han är död). Och vad är det med den där hunden som försvinner spårlöst, kommer igen och sedan åter försvinner? Och Kyle, när han hör sin mamma, bestämmer sig för att ta en tupplur istället för att skricka? Och signalera med glasögonen på det viset och lyckas träffa rätt är omöjligt. Vem kom på den dumma idén?
Och när de börjar skutta omkring på land för att dödafolk så blir det minst sagt löjligt... Uppenbarligen så kan en handfull i kloakerna föröka sig till flera tusen på bara några timmar. :rolleyes: Och så börjar de bita sig egonom plåt och gräva sig igenom marken så att de välter stora kraftorn.
Efter det så bara väntade jag på att de skulle börja ta över människor och kontrollera dem som puppets. :P

Rätt bra specialeffekter med ett rörigt osammanhängande manus där man ibland inte förstår vad de ens säger eller sammanhanget. Filmen har också standard billig syntmusik (har de typ bara köpt ett saoundtrack på internet?) som get ingenting och regin är verkligen usel, vilket inte är så konstigt då de har valt en regisör som typ bara göra sjuka sadistiska platterfilmer som är meningen att vara riktigt dåliga. Ett bra exempel är killen som springe rut i vattnet för att hitta Kyle's glasögon när han aldrig har varit i vattnet och de ligger i sanden precis bredvid Kyle. Och när en Nejlonöga brottar ner en vuxen man så kan jag inte låta bli att rulla med ögonen.
Hans sadistiska sida dyker upp igenom filmen som de saker som händer Kyle, hur alla blir bitna, Borgmästarens öde och när Nicole ska rädda sin pojkvän Alex men också råkar flå hans ben och halva ansiktet med en ogräsmaskin (vilket de bara färgade med blod och aldrig visade några sår).

Så den stora frågan är: Kan de verkligen anfalla människor? Om de är utsvultna, ja. Men hintils har det aldrig insträffat något liknande vad som visas i filmen. I verkligheten så är de långsamma ätare så de äter på sitt offer i många timmer eller dagar så det tar tid innan de gör riktig skada då de är parasiter och dessutom är vi mycket starkare än vad de är. Och hitills har det aldrig rapporterats att de har anfallit i stim. Nu är filmen ett extrem-fall där det handlar om tusentals i en lite sjö som de tömmer på mat och något sådant har inte hänt i verkligheten. Dessutom tror forskare att de föredrar kallt blod. Fast sedan så hintar de om att de här är muterade på något sätt.

Bästa skräcken kommer när de baserar filmen på verklighet men här flippade de så otroligt att det finns ingen verklighet kvar vilket förstör allt ihop. Och efter att a startat en sådan gigantisk kris, hur löser de det? Ett par handfull Lamprey-levrar som visswt lockade till sig alla Lampreys på kilometers avstånd så att de kunde döda dem. En väldigt enkel och tråkig lösning.

Det här var verkligen dåligt. "When you think it's safe to watch a Asylum movie again..." borde vara filmens tag för jag vill inte se fler Asylum filmer under den närmaste tiden.

Betyg: 2 Nejonögon i rumpan av 5
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#204 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 June 2015 - 20:04

En lång härlig recension som mer än väl ger lite ränta på att du inte sett filmen förrän nu. :)

 

Löjlig och inte i närheten hos Sharknados storhet är väl lite hur jag minns den.

 

Appropå Sharknado, här är en trailer för nästa:


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#205 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 June 2015 - 23:31

Hell yes!  :thumbsup:


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif