Jump to content

Photo

World Cup of Hockey


  • Please log in to reply
121 replies to this topic

#1 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 18 August 2004 - 21:59

Snart börjar det största hockeyevenemanget på länge, nämnligen World Cup. Hoppas det är fler som är lika intresserade som jag att snacka om turneringen. Skriv gärna in om ni ser nån nyhet angående turnringen eller bara har lust att diskutera lite.

Idag samlades ju hela det svenska laget i Stockholm för att börja uppladdningen. Idag meddelade också Jaromir Jagr att han tänker ställa upp i World Cup, vilket jag tycker är hur kul som helst eftersom han alltid har varit min favoritspelare.

En fråga som återstår för det svenska laget är vem som ska bli lagkapten. Troligtvis lär det bli Sudden, men jag tycker Jönsson bör vara med i diskussionen också. Vad tycker ni?

#2 Collecta.se

Collecta.se

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 18 August 2004 - 21:59

Inte Jönsson

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 August 2004 - 22:03

Sundin helt klart. Han karriär går ju snart mot sitt slut nu med.
*Hockey och superhjältar*

#4 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 19 August 2004 - 12:58

Bespara mig eländet! Det räcler med ett hockey-mästerksap per år.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 August 2004 - 13:45

Idag meddelade också Jaromir Jagr att han tänker ställa upp i World Cup, vilket jag tycker är hur kul som helst eftersom han alltid har varit min favoritspelare.

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt, jag ska se sverige - tjeckien på plats. Äntligen efter 4 mån fick jag biljetterna som jag vann under hockey-vm. :thumbsup: första gången jag vinner nått riktigt stort.


Bespara mig eländet! Det räcker med ett hockey-mästerskap per år.

Denna turnering är mycket större än vm, när alla (ja, nästan alla stjärnor är med). Man kan aldrig få för mycket av hockey. :wub:


Ja, det står nog mellan Jönsson och Sudden, spelar inte så stor roll för min del trots att jörgen spelar i FBK.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 19 August 2004 - 14:04

Då kan man väl ta bort VM istället då.

Och på sommaren av alla årstider!?
------>Sci-Fi Nytt <-------

#7 Collecta.se

Collecta.se

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Location:Göteborg
  • Interests:Flickvännen,SSS, filmer, fotboll, elektronik, IT etc

Posted 19 August 2004 - 14:10

Ta bort VM ja, alla stjärnor kan eller vill inte efter en tuff säsong vara närvarande i VM. OS rockar. Vi har ett ruskigt bra lag iår.

#8 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 19 August 2004 - 17:40

Härligt, jag ska se sverige - tjeckien på plats. Äntligen efter 4 mån fick jag biljetterna som jag vann under hockey-vm.  första gången jag vinner nått riktigt stort.

Oh, låter kul och grattis till vinsten. Jag funderar själv på att se nån match, men nu är kanske allt slutsålt? :(



Blev visst Sudden som fick kaptensposten läste jag idag. Aja, han förtjänar det och jag litar på att han gör ett bra jobb.

Bespara mig eländet! Det räcker med ett hockey-mästerskap per år.


Jag tycker vm är en jättekul turnering även om det inte går upp mot OS och world cup. Vm bjuder forfarande på mycket bra hockey. Den dagen det inte kommer en enda NHL-stjärna tycker jag man ska lägga ner turneringen. Och anledningen till att VM ligger så sent och att World Cup ligger så tidigt på säsongen är att hockey säsongen går från oktober till april och att det vore komplicerat att avbryta det hela för en stor turnering.

#9 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 August 2004 - 15:51

Oh, låter kul och grattis till vinsten. Jag funderar själv på att se nån match, men nu är kanske allt slutsålt? :(

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar :D varje biljett kostar 795 kr :P och det slipper jag betala. :thumbsup:

tjeckien matchen är slutsåld men mot tyskland finns det plats och ev kvartfinal.

25 aug Pre game - Tre Kronor-Finland - BOKA!
31 aug Tre Kronor-Tyskland - BOKA!
1 sep Tre Kronor-Tjeckien - SLUTSÅLD!
6 eller 7 sep eventuell kvartsfinal - BOKA!

från swehockey.se
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 23 August 2004 - 17:06

2-0 mot Slovakien igår. Ingen höjdarhockey precis, men ett bra resultat. Tellquist imponerade mest på mej. Men man får tänka på att det just varit semester och att dom bara har tränat ihop några dagar.

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 August 2004 - 15:51

Jag ska se Tyskland-Finland på plats i Köln om en vecka eller så.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 26 August 2004 - 18:26

2-1 :P . Vad säger du om det Super85? :)

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 August 2004 - 18:28

Segern satt fint, det gjorde den. Men oj vad finska forwards fick bryta in framför kassen! Våra backar får höja sig ett snäpp till nästa match och framförallt turneringen.
*Hockey och superhjältar*

#14 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 28 August 2004 - 13:59

Torsk mot Tjeckien igår och skadeproblemen för Foppa verkar fortsätta. :(

#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 August 2004 - 17:16

Torsk mot Tjeckien igår och skadeproblemen för Foppa verkar fortsätta. :(

<{POST_SNAPBACK}>

hoppas det går bättre på torsdag. ska låna brorsans digital kamera och ta förhoppningsvis några bra kort. :)

Edited by GaterGirl, 28 August 2004 - 17:26.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 August 2004 - 23:09

Foppa vilade väl bara inför de riktiga matcherna. Han flög ju hastigt till Kanada och rättade till saker. Två segrar och en förlust på tre träningsmatcher är ett helt okej facit imo. :)
*Hockey och superhjältar*

#17 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 August 2004 - 21:27

Ok start av Finland med seger hemma 4-0 mot Tjeckien. Ska åka ner till Tyskland på onsdag morgon, eller jag flyger till Belgien först. Får se hur länge glädjen räcker för Finska laget. Kiprusoff imponerade.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#18 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 30 August 2004 - 21:50

Jag skulle vilja säga MYCKET bra start av Finland. :)

#19 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 August 2004 - 22:20

Jo, postivt spel av dem för det mesta. Och de senaste åren har Tjeckien alltid spöat Finland så jag är nöjd av det här resultatet. Får se hur länge det håller. Jag är på min resa i drygt en vecka så jag lär missa en hel del matcher tyvärr, men ska bli kul att se en match live.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#20 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 August 2004 - 19:46

Det var väl en ren sagolik start av finnarna. Men minns att Finland vann med liknande siffror (var det 7-3?) mot Tjeckien i början av World Cup 96 också. Sen gick det...ehmm...inte så bra i kvarten. ;)
*Hockey och superhjältar*

#21 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 31 August 2004 - 21:13

Sverige vinst med 5-2 mot Tyskland. Bra av Sverige, men inte mer. Sudden såg dock riktigt vass ut :) . Ska bli spännande att se om spelet håller mot Tjeckien. Enda förrändringen jag vill se tills dess är på målvaktssidan. Bort med Salo efter kvällens minst sagt darriga insatts och in med Tellquist!

Edited by zaphod, 31 August 2004 - 21:14.


#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 August 2004 - 21:16

Ända förrändringen jag vill se tills dess är på målvaktssidan. Bort med Salo efter kvällens minst sagt darriga insatts

<{POST_SNAPBACK}>

hoppas han håller på så i elitserien, tappa in puckar från långt håll. :P

Tomas Holmström & Mattias Öhlund :wub:

Längtar till imorgon :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 zaphod

zaphod

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,034 posts
  • Location:Stockholm

Posted 01 September 2004 - 22:14

Hoppas du hade kul Gatergirl. :)
Det var ju en mycket rolig match de första två perioderna, men det blev lite svettigt i tredje. Som tur var spika Tellan igen när resten av laget stod och titta på.

För övrigt måste jag bara klaga lite på tv3. Det är säkert fler av er som har märkt att dom lägger vissa reklaminslag så att man missar bitar av matchen. Det är ju katastrof om man skulle missa ett mål pga idiotisk reklam. Det finns ju spelpauser mitt i matchen för att man ska ha tid att lägga reklam, men trean gör nånting fel. Antingen är det att dom har för lång reklam eller så lägger dom reklamen vid fel tidpunkter...

#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 September 2004 - 18:20

Hoppas du hade kul Gatergirl. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Oja jag hade det väldigt roligt. I andra och tredje perioden hade jag dessutom målen på "min" sida. I andra den tjeckiska målvakten och i tredje tellan. Det var första gången jag har varit i Globen, och första gången jag fick uppleva vågen det var roligt också.

Lite bilder tog jag också. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 September 2004 - 19:37

Wow, lägg gärna ut de bilderna, det vore kul att se. :)

Faaan vad nervöst det var i sista perioden!!! :mellow:
*Hockey och superhjältar*