Jump to content

Photo

Förgöraren


  • Please log in to reply
169 replies to this topic

#51 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 February 2010 - 19:19

Blackflash kommer att stiga ut bara för att få se slutet på världen (om än inte "några minuter" efter utan åtminstone några dagar/veckor beroende på hur crosovern slutar), men det behöver ju inte synas i själva crossovern oavsett om crossoverns epilog blir positiv, negativ eller nåt annat. Men som det passas in i GG:s story kommer det bli så.

Balansera måste jag ändå, men jag tror det kommer bli noll problem. Men om Blackflash är den enda medverkande så blir det förstås enklast (speciellt för manusförfattaren av crossovern). Dock kan man förstås ta upp vilka GG är i samband med hans presentation så att man får lite feeling för hans värld och hans plats i den.

Att ha så få karaktärer som möjligt tror jag är positivt så att man som läsare får känsla för dem. Det är nåt som jag tycker crossovers för det mesta missar (vilket förstås beror på att man läst om karaktärerna i en massa andra storys så man redan känner dem) och vissa författare är på tok för dåliga på det även i vanliga titlar. Grant Morrison känns som praktexemplet. Eftersom SSS har tokfå berättelser att luta sig mot jämfört med de riktiga seriejättarna tycker jag det är viktigt att även tokhändelsedrivna berättelser utvecklar karaktärerna, allt annat är slöseri med papper och bläck tycker jag.

När det börjar bli lite struktur på manus, och ni vill ha åsikter så vet ni vart mitt hus bor, för jag har gärna åsikter och jag tror på bollplank som nåt vettigt.

#52 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 February 2010 - 21:03

AARRRRGH!!! Hade skrivit skitmycket om hur Ahriman ser ut! Och nu försvann allt för jag rakade trycka bakåt!! >_< Kan inte spara en enda lang post då denna inbyggda linuxdistro inte later mig spara nagra filer. Bah!

Han har röda kläder. Röda rustningsdetaljer, men mycket av det döljs under alla tekniska prylar som han bär pa sig. Han bär stoora goggles, som liknar svetsglasögon med sma tekniska detaljer. ( för att dölja hans vilddjursögon) Ett litet kroksvärd bärs pa sidan. Röda bonader ovanpa alltihop för att toppa av allt. Bonaderna är inte som en mantel, öppnar upp bade fram och bak nämligen. Som långa halsdukar med tillhörande kåpa.

Hans kläder, liksom hans teknik, är alla lite nötta och inte riktigt i finaste kondition längre. Runt omkring honom surrar ibland lägre staende demoner som han tvingat in i sma mekaniska odjur som kan knäppas ihop och bäras som accessoarer. ( besatta robotar med andra ord)

Lite inspiration, där jag tycker vi kan ta lite detaljer här och var:

Posted Image

Posted Image

http://www.soldiers-...mongol_ar03.htm

Posted Image


Tror jag ska ge lite mer feedback i PM eller E-mail om vissa story-ideer förresten. ;) Och självklart maste vi väl använda mer GG karaktärer än Blackflash, dom är ju helsköna ju! :D

Daniel: Utmärkta tankar! :) Men jag tror det vore kul med nagra fler GG's än Blackflash i storyn, särskilt lite med hur dom skulle reagera pa vad som händer, och pa Blackflash själv.

Förresten, fick nagra uppslag för namn pa crossovern förutom Yod ( ser att du verkligen gillar ditt senaste namn Sebbe, men ta en titt ända vetja).

"Det Ofödda"
"Mörka Skal"
"Lo Chai" ( hebreiska för Inte Liv, och sa i brinnande hebreiska symboler förstas. Sen far läsaren en liten förklaring under, med fonetisk skrift och svensk innebörd ;) )

Eller helt enkelt 10, själva siffran. Sen en liten slogan: "10 världar, 10 dagar, 10 offer, 10 ansikten av ondskan självt." Sen skulle man kunna se antingen Ahriman's fullkomligt djuriska ögon, samtidigt som han lyfter upp sitt visir och blottar dom. Eventuellt med ett ultradjävulskt leende inunder. Eller kanske skulle det vara mer skrämmande med ett VACKERT leende, riktigt varmt och trevligt, men ovanför sa ser vi vad som döljer sig bakom glasögonen. o-o Toppa av allt med 10 i brinnande bokstäver, samtidigt som symbolen för 10 pa hebreiska, Yod, visar sig i flammorna fran den brinnande siffran 10.

Ja fi faen... Kan bli hur pass häftigt som helst. Utvecklingen av Loggan kommer bli riktigt kul.

Edited by PredaBot, 15 February 2010 - 21:48.


#53 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 February 2010 - 02:36

Daniel: Då säger vi så, Daniel kan göra så som han själv vill med Blackflash när han kommer tillbaka till GG-universumet, så kan vi jobba på en egen epilog separat ifrån den händelsen. Och vad gäller ifall historiens karaktärer får en god introduktion eller inte så handlar det lite om att jag har friare händer med historien nu och gärna vill tro att jag är en bättre serieskrivare än jag var för två år sen. Jag ska försöka att göra den här serien bra, och i slutändan så kommer det alltid vara någon detalj man är efterklok över, hur bra det än blir. Det viktigaste tror jag, är att man måste brinna för projektet. Och det gör jag.

Har slukat en hel del Alan Moore, Grant Morrison och Geoff Johns på sistone, så bli inte förvånade om någon influens därifrån känns över manusets utveckling.

Lars: Känner mig mest inspirerad av den översta bilden, men jag är också svag för skölden i den andra, värt att klura ut något för. Ah, googles! Då tänker vi lika på det planet i alla fall. XD

Njaä... Fortsätt brainstorma om namnet, men Förgöraren stannar ifall vi inte kommer på något bättre. Du kanske tror att jag inte riktigt brinner för dina förslag hitills som en slags hämnd för att jag fick knåpa ihop 11:an själv, men jag svär på att så inte är fallet. XD Mörka Skal påminner mig om ruttna ägg av någon anledning. XD

Utvecklingen av loggan ja... Det tycker jag att du kan få ha hand om, gör gärna varianter med de namn du själv föreslagit så kanske det smörjer förhandlingarna. But what is in a name, som Shakespeare sa. XD

---

Har dessutom upptäckt att jag är rätt bra på att apa efter den store Nagys Dark World-stil för Cross/Saunders mellanspelen, kan nog visa upp lite smakprov på testskisser under kommande veckorna. ;) Så jag känner mig väldigt positiv till att både skriva och teckna något själv.

Bifogar en bild på våran gäst Marc Saunders från Mikael Bergkvists serie "License to Kill." , den andra huvudkaraktären i prologen.

Attached Files


Edited by Virtus, 16 February 2010 - 15:33.


#54 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 16 February 2010 - 16:16

Är det alltså tänkt att den här crossovern ska ursäktas med interdimensionella resor?

#55 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 February 2010 - 17:40

Är det alltså tänkt att den här crossovern ska ursäktas med interdimensionella resor?


"Ursäktas?" Är det något fel med det?

#56 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 February 2010 - 11:41

Nej, det är inget fel. Jag bara undrade. Det leder ju till lite följdfrågor.

Finns det till exempel olika upplagor av samma personer i olika dimensioner?

Och hur tydliga kommer ni att vara med vilka som kommer från samma dimension?

#57 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 February 2010 - 12:15

Jovisst finns det det, framtida NS-äventyr har diskuterats att ta upp frågan om alternativa varianter på etablarade karaktärer. Men i Förgöraren så kommer fokuset ligga på de så kallade mainstream-versionerna, och inte slösa tid på nya universum. Såhär i själva struktureringsstadiet så kan jag säga att i del 1 så planeras det att synas några alternativa apokalyptiska tidslinjer för Golden Gang, men inget mer än det är planerat än så länge.

Det är upp till varje enskild skapares beslut om de vill referera till Förgöraren i figurernas egna serier på en senare punkt. Golden Gang's Blackflash's återkomst till sin egen dimension är en sån subtil continuity nod.

VÄLDIGT tydliga. Det är bara Plågaren och Nordens Stjärnor som delar universum, alla andra serier som syns i listan längst fram i tråden är i sina egna universum. Det är bara Ahriman som jag tänkt inte har en känd hemdimension, som om han alltid har varit en turist som hoppar från värld till värld innan han fängslades.

#58 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 February 2010 - 13:09

Så varje rad i listan över karaktärer i trådens första post representerar ett eget universum? Hm... Jag känner att... några av dem blir ju lite ensamma då. Fast ni kanske vill ha det så... Annars skulle man kunna tänka sig att man låter några av dem som varit med i olika serier tillhöra samma universum.

Samma personer i olika universum förresten... De flesta universum som visas påminner väl ganska mycket om varandra... eftersom de mer eller mindre bygger på den så kallade verkligheten... Därav kunde man tycka att det vore logiskt om de flesta personer hade motsvarigheter i de flesta andra universum. Men det behöver ju inte betyda att de finns som superhjältar i alla. Man kanske bara fick sina krafter i en av dimensionerna. Eller så ägde man bara en symaskin i en av dimensionerna. Eller så dog man tidigare i några dimensioner. Eller så åkte man till andra planeter än just Jorden i de flesta dimensionerna. Eller... nå't.

#59 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 19 February 2010 - 14:20

Ensamma? Tja, vissa blir det oundvikligen, men det är ju också bra, för att då blir antalet karaktärer mer hanterbart.

- Vi behöver 10 universum, och vi har nått det målet.
- Storyn tjänar inte mycket på att man drar in en massa huvudvärksinducerande alternativa varianter.
- Vi vill inte påverka hur det ser ut i varje universum, oavsett hur länge sen det var de figurerade i SSS. Så, nej, inga sammanslagningar.

#60 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 February 2010 - 11:38

Jaså, det ska vara just tio... Ja, då är det förstås inte eftersträvansvärt att påstå att olika hör ihop. Tycker lite synd om Flickan bara, eftersom hon blir ensam då. I och för sig har hon setts med Major Gripen tidigare så man kan väl anta att hon hör till hans universum. Det är väl inte med några andra därifrån i Förgöraren? Eller hör STHLM-Utopia dit? I alla fall tänkte jag att man kunde hålla det öppet för framtida möten mellan Flickan och exempelvis Nordens Stjärnor genom att inte vara för tydlig med om de kommer från olika dimensioner eller inte. Men om det inte funkar med er historia, så... Gör som ni vill! Så'nt går nog att lösa på ett eller annat sätt ändå om man väl kommer till läget att man vill göra den serien.

#61 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 20 February 2010 - 13:01

Såhär ser det ut med de olika världarna så som jag förstår det när det gäller samband mellan figurer och serierna.

Nordens Stjärnors värld: Inkluderar Nordens Stjärnor (från Nordens Stjärnor-serien) samt Plågaren och Polly (Från Plågaren-serien och Plågarenprologen Polly) och Lo-kvinnan (ursprungligen från Annexion, samma värld som Spring för Livet och Ut ur tunneln och in i mörkret och de kommande Folkets Vilja och Mordet i Bunkern. Ursprungliga Lo-kvinnan är troligen inte samma person som Lo-kvinnan i Nordens Stjärnors värld utan motsvarande person vars i denna värld liv har varit rätt lika fram till den tid de gick med i sina respektive supergrupper).

Golden Gangs värld: Inkluderar Golden Gang (från de publicerade avsnitten Slaveri, Tankar och Den förste superhjälten och den kommande Presskonferens) och Oakgrove Eight som visats upp men som ligger på is. I övrigt finns inte några motsvarigheter till andra världars superhjältar eller personer här. Serien inkluderar som minst två parallella världar som är som den vanliga världen i stort. En av dem nämns i förbifarten i Den första superhjälten.

G-19:s värld: Är sin helt egna värld.

Avatars värld: Inkluderar serierna Avatar och Revolution. Ligger längre fram i tiden än de flesta andra serier vi publicerat.

Blazes värld: Helt egen värld.

Annexion: Inkluderar de pulicerade serierna Spring för livet och Ut ur tunneln och in i mörkret och de kommande Folkets Vilja och Mordet i Bunkern. Detta är ursprunget för Lo-kvinnan (som ju okså finns i Nordens Stjärnors värld), Tunnelbanevampyren (som också finns i STHLM Utopias värld) och Major Gripen (som också finns i STHLM Utopias värld).

STHLM Utopias värld: Är i mångt och mycket väldigt lik Annexion och var ursprungligen menat att vara samma. Men nu kan man säga att de är parallella världar där STHLM Utopias värld har en hel del motsvarande karaktärer och händelser som Annexion. Man kan nog anta att händelserna från Ut ur tunneln och in i mörkret är identiska i de två världarna.

Pigfaces värld: Är sin egen värld.

Internationell Crossover: Är troligen sin egen värld men skulle som det diskuteras här vara samma värld som Annexion (om Fredrik Jelcander godkänner det) eller STHLM Utopias (om Mario Toro godkänner det).

Endeavours värld: Är sin egen värld.

X-Raymonds värld: Inkluderar personerna från serierna X-Raymond och I förfäders spår.

Kenny och Goldberg: Är sin egen värld.

Svanen: Är sin egen värld.

Dark World: Är sin egen värld.

Katts värld: Är sin egen värld.

Superkillens värld: Är sin egen värld tror jag.

Indestructibles värld: Är sin egen värld.

Virtus värld: Är sin egen värld.

Johnny Mörks värld: Är sin egen värld.

Cthulhus värld: The Deprogrammer är satt i denna.


Det är ju en hel del världar varav en del förstås skulle kunna "slås ihop" av den enkla anledningen att de inte motsäger varandra. Några av dem skulle det inte fungera alls för då de har en del väldigt specifika beståndsdelar i saker som superkrafters bakgrund eller historiska händelser som inte alls passar in.

Det finns en del apokryfiska saker som framför allt jag smugit in här och var som easter eggs men som inte ska tas för att betyda något alls. Dessa inkluderar Skyscrape (från Avatar) som nämns på löpsedel i Endeavour och ses i Nordens Stjänroravsnittet dedrups dödliga prisma, min egen existens (brukar rita in mig själv i alla mina serier), Golden Gang (som syns på bildskärm i Dedrups dödliga prisma och vars märke syns i Virtus), Tunnelbanevampyren och annat Annexionfolks existens utanför Annexion och STHLM utopia (kan ses i Dedrups dödliga prisma på löpsedel och i Golden Gangavsnittet Tankar), Diverse marvel- och DC-figurer (som synts på ett sätt eller annat i Avatar, Endeavour och Golden Gang), Plågarens existens utanför Nordens Stjärnors värld (kan ses i Tankar på löpsedel), Endeavours existens utanför Endeavour (syns i Virtus), Avatars existens utanför Avatar ("syns" i Virtus), och den kvinnliga reportern från Avatar (som återkommer i Virtus och Golden gang).

Pust :)

Edited by DanielSchenström, 20 February 2010 - 16:55.


#62 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 20 February 2010 - 16:40

Tackar Daniel, du förklarar klart bättre än jag gör. XD

GH: Det ska inte vara JUST tio för storyns skull, det är mera för Ahrimans räkning, han gillar väl tio-temat. Sammanlagt så har vi 11 världar, varav en icke-SSS gäst, alla som spelar en mer eller mindre roll i det stora hela. Det finns också några överraskningar inräknade längre fram.

Det är inte på grund av tio-temat som jag inte har valt att slå ihop världar, utan det är utifrån respekt för skaparnas egna vision för sina universum, och att inte införa element i de världarna som skaparna själva inte lagt hand till.

Sen så hjälps historien en hel del av att vissa universum har få eller helt enkelt saknar hjältar som kan försvara det, vilket ger Ahriman ett övertag. Det vore tråkigt om det gick för lätt för hjältarna att besegra honom. Plus, när väl hjältarna sluter upp så är det bra om det är färre än tio samtidigt som korsar igenom dimensioner.

Som jag nämnt ett fåtal gånger, så har jag också dragit bort allt som har med Major Gripen att göra på Fredriks förfrågan. Så som jag ser det, så finns det åtminstone tre canon Major Gripen i SSS-multiversumet, den som syns I "Spring För Livet", den som syns i "STHLM-Utopia" och den som syns i "Internationell Crossover.", varav ingen Grip får komma ut och leka. Har dock tänkt fråga Fredrik om man kunde få ta med att någon från Internationell Crossover eller STHLM-Utopia kommenterar "Var är Gripen när man behöver honom?" som endast en pratbubbla.

#63 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 20 February 2010 - 19:58

Kul att du är öppen för förslag på namn än Sebbe. :) Jag spånar vidare lite granna på den punkten.

Glömde nämna att all Ahrimans teknik är helt mörkgrådaskig, ingen färg alls. Och sen är det hans andra kläder som är röda.

#64 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 20 February 2010 - 20:34

Kom bara ihåg när Förgöraren/Det Övergivna/??? : Prolog kommer till nummer 12, så är namnet spikat. XD

Då tänkte jag i alla fall rätt på den punkten, mörkgrått med lite rostfläckar kanske? ;)

#65 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 February 2010 - 01:20

Jomenvisst, en del rost kan den väl ha?

Jag har för övrigt just gjort färdigt Qliphothens profil, så SKÅDA, och FRUKTA: :D

QLIPHOTH

Verkligt namn: Oskaparen, det Ofödda, det Orena skalet, Thamiel, Chaigidel, Sathariel, Gamchicoth, Golachab, Thagirion, Harab Serapel, Samael, Gamaliel, Nehemoth, Shaitan, Iblis, Beelzebub,Ahriman, oräkneliga namn på oräkneliga världar.

Yrke: Förgörare, utplånare, korrumption av omniversum.

Identitet: Anad av ett fåtal trossamfund på vårt jord, allmänt känd av dess offer på oräkneliga andra.

Laglig status: Odefinierbart, men om mänskliga lagar kunde appliceras på en varelse som Qliphoth skulle han vara den största krigsförbrytaren och brottslingen i universums historia.

Civilstånd: Odefinierbart. Men vissa av dess demoniska komponenter har ingått i både giftermål och förhållanden.

Kända släktingar: Tusentals, kanske miljontals av demoner, andar och andra onda väsen, som både utgör dess substans och tjänar dess vilja.

Födelseort: Flertalet extremt aggressiva och fientliga dimensioner utanför vårt existensplan.

Operationsbas: Multiversal, Qliphothen söker ständigt nya världar att lämna sitt brännande märke på.

Första framträdande: Det Övergivna/Yod/10/Förgöraren nr 1

Historia: Universum skapades i ett inferno av både lycka och plåga. Och fortsätter än till denna dag att kontinuerligt förändras och utökas till en allt mer komplex konstruktion, världar skapas. Men världar dör också.. och faller samman, om något är fel i deras konstruktion. Samma dag som den levande världen skapades genom Big Bang så kom en motreaktion, en oskapande kraft som kontinuerligt bryter ner det kontinuerligt skapande Universum. Världar som står i opposition till dom som vårt Multiversum består av skapades, inte bestående av materia i sann mening utan av en annan substans, en oskapad kraft. Inom kort fick även dessa världar, en motsvarighet till liv, antilivet, och det formades efter all vrede, avundsjuka, sönderfall och korruption i vår levande värld. Snart kom de ofödda att få formen av alla onda väsen som dom levande varelserna i Multiversum både föreställde sig, och inte kunde föreställa sig.

Dom samlas kontinuerligt för att förgöra eller korrumpera vårt levande Multiversum, då dom både hatar och fruktar oss alla, en känsla som instinktivt delas av det levande existensplanet. Dessa demoner och onda andar sitter ofta i öppen eller gömd konflikt med varandra, men redan vid tiden då vårt Multiversum var ungt så lärde dom sig att smälta samman sin kombinerade antilivskraft till en enda ultramäktigt form, för att vid särskilda tillfällen bättre kunna förgöra dom levande.
Snart nog så kände levande världar dess enorma makt, när multiversala noder öppnades upp genom oheliga allianser och avtal med levande varelser, så att dess enorma ickelivskraft kunde komma in i den levande världen och sprida förödelse och plåga.

Längd: Odefinierbart, då dess längd förändras beroende på hur många väsen som utgör dess struktur, hur mäktig dess manifestation är. Men då den har alla sina 10 huvudkomponenter i sin form, sa är den oftast mer än 609 meter hög.

Vikt: Odefinierbart. Dess massa är i ständig förändring, då onda väsen både tillkommer och kastas ut kontinuerligt från den.

Ögon: Inga synliga. Där dess ögon eventuellt skulle kunna tänkas ligga, då den är i en form som vagt påminner om ryggradsdjur, så syns endast en metallisk platta.
Hår: Inget.

Styrkenivå: Universal. Qliphothen har kraften att korrumpera, försvaga, och
slutligen förgöra hela universum.

Känd övermänsklig kraft: Qliphothen besitter hundratals olika demoniska förmågor, erhållna från dom olika demoner som den består av i olika tillfällen av frammaning. Dess krafter fluxuerar därför väldigt, beroende på hur mäktiga de innersta demonerna av dess substans är.
Den har enorm magisk potential, kapabel att väcka döda till liv som dess slavar, att färdas mellan dimensioner och världar. Dess kunskap om oheliga mörka trollformler, förmågan att omvandla dess enorma potential till faktisk magi beror helt på kunskapen som dess inre demoner besitter.
Qliphoth behöver varken vatten, föda, sömn eller atmosfär för att andas, utan livnär sig helt på förfallet som finns inom verkligheten, det som blir över när multiversum kontinuerligt skapas.
Qliphothen består inte av det vi känner som fast materia, och registreras inte som en livsform av några kända instrument i Universum, utan som endast en bakliggande strålning, den är därför mer eller mindre osynlig för teknologi. Även om den kan och har upplösts många gånger så återoföds den alltid, då den negativa kraft som ger liv åt dom olevande är lika evig och oförstörbar som den som skapar Multiversum. Individuella Demoner inom den kan krossas och upplösas, men det påverkar inte Qliphothen nämnvärt i det långa loppet. Det finns alltid en ond kraft till som bara väntar på att få ingå eller ta kontroll av dess enorma kraft.

Personlighet: Qliphothens personlighet fluxuerar lika vilt som dess krafter, och beror helt på vilken demon som är dominant inom dess innersta superstruktur, Qliphan. Därför kan dess uppförande och strategi förändras från frammaning till frammaning. Ibland kan den vara manipulativ och försiktig, andra gånger är den en vansinnig best som anfaller världar i blind vrede. Qliphothen själv är en magisk konstruktion av andra demoner, och har därför inte i någon sann mening någon egen personlighet, utan besitter endast alltid en grundläggande instinkt för att förgöra och korrumpera världar och livsformer.

Svagheter: Qliphothen är känslig för den veritabla mängd av liv och positiv energi som existerar på vårt existensplan och kan därför egentligen inte existera någon längre tid i vår värld, innan den faller samman till dess grundläggande komponenter. Och för att ens komma in till vår värld, så måste 10 individuella interdimensionella portar öppnas, för att släppa in var och en av dess innersta komponenters livskraft. Om den kommer i kontakt med den vågfront som finns vid universums utbredning så upplöses den genast, och dess individuella komponenter faller tillbaks till dom helvetiska världar som dom kommer ifrån. Den besitter även psykiska svagheter, då dess spruckna medvetande är en enda mosaik av enbart negativa tankar, som skakas av kontinuerligt influx av positiva tankar och känslor om den befinner sig i vår värld.
Dess sönderfall kan därför påskyndas markant om den utsätts för den positivt laddade psioniska energi som levande varelser kan generera i större mängder eller längre tid. Den försöker därför kontinuerligt att orsaka så mycket plåga och smärta då den befinner sig på vårt existensplan, för att behålla sin form här så länge som möjligt.


Övriga noteringar från skaparen: Qlithothen ser ut som en enkel negativ bild när den befinner sig i vårt levande multiversum, men i en helvetisk så dimension som dess komponenter härstammar från, så ter sig dess skin som en enda virvelstorm av olika färger, ett totalt kaos.

#66 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 21 February 2010 - 01:42

Eh, hörde du inte mig inte tidigare när jag skrev att kanske Qliphothen bör hållas utanför Förgöraren, inget nämnande av namn och dylikt, då jag personligen ser Ahriman som att han helt enkelt rubbar obalansen mellan liv ('vanligt' liv, andra liv som spöken och sånt) och anti-liv när han använder anti-livet och tomheten som kraftkälla.

Ring a bell? XD

#67 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 February 2010 - 23:45

Ojoj! Mycket information! Underbart! Jag känner att det här kommer att bli som Crisis on Infinite Earths i många bemärkelser.

Givetvis ska man inte påstå att olika serier hör till samma värld utan att skaparna är med på det, men känner man att det på något vis skulle kunna vara en fördel att göra det, kan man ju fråga dem...

Om det inte är något Annexion-folk med i serien, kan man ju tänka sig att man i alla fall låter bli att motbevisa att Flickan kommer från den världen, så begränsar man inte möjligheterna alltför mycket senare.

Hm... Major Gripen i olika dimensioner... Det får en ju att förvänta sig att den ena versionen kommer att gifta sig och bli vit om polisongerna (vilket visserligen inte syns eftersom han alltid har hjälm på sig)... och att ytterligare en annan dimension kommer visa sig innehålla Major Örnen som snarare än blågul är rödvitsvart och bättre lever upp till publiciteten Major Gripen fått från Bild & Bubbla.

#68 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 22 February 2010 - 15:31

Nåjo, DEN klassikern tror jag inte att vi kommer överträffa. XD

Meh, det funkar som det är. XD

DET kan jag jobba med, ja.

Du får ju fråga Fredrik hur han tänkt med det. XD

#69 GustafLord

GustafLord

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 01 March 2010 - 21:42

x-raymond/I förfäders spår -karaktärerna har jag alltid sett som innvånare i samma "värld" som Major Gripen. Han och Kokaburran har faktiskt möts en gång - i en serie som aldrig publicerades (vilket var lika bra, den blev oseriös och ful). Jag vet inte om det underlättar eller komplicerar och igentligen spelar det ingen roll om de inte hör hemma i det universumet - ni som snickrar ihop historien får göra presic som ni vill.

#70 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 March 2010 - 23:18

Jag repeterar. INGET direkt gästspel av Gripen, oavsett dimension, för det är så Fredrik Jelcander vill ha det.

I andra nyheter, den första draften på designen till Ahriman. Fortfarande mycket att lägga till, men det känns som en bra grundbas tycker jag. Attached File  Ahriman1st draft.jpg   47.84KB   8 downloads

#71 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 March 2010 - 07:14

Ska serien bli i färg? Om inte så är det viktigt att figurernas utseenden skiljer sig åt rejält när de ska vara så många i samma serie. Se gärna till att figuren har nåt i silhuetten (ej nödvändigtvis från sidan) som skiljer sig från andra. Gäller alla figurer.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#72 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 March 2010 - 11:08

Den är inte tänkt att vara i färg... huvudsakligen. Jag har en liten idé för 12:an, men den avslöjar jag inte här, utan talar med Viktor och Lars om det när det blir dags. Och jag SA att designen bara är en grundidé, det kommer läggas till lite mer allteftersom vi närmar oss en slutförd design.

#73 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 02 March 2010 - 11:42

x-raymond/I förfäders spår -karaktärerna har jag alltid sett som innvånare i samma "värld" som Major Gripen. Han och Kokaburran har faktiskt möts en gång - i en serie som aldrig publicerades (vilket var lika bra, den blev oseriös och ful). Jag vet inte om det underlättar eller komplicerar och igentligen spelar det ingen roll om de inte hör hemma i det universumet - ni som snickrar ihop historien får göra presic som ni vill.

Jag repeterar. INGET direkt gästspel av Gripen, oavsett dimension, för det är så Fredrik Jelcander vill ha det.



Jo, det har vi väl fått klart för oss. Fast nu gällde frågan vilka serier som hör till samma universum. Om ni har tänkt att vara tydliga med det kan det ju vara värt att fundera över den saken först. Vad jag förstår har vi redan konstaterat att det finns minst två versioner av Major Gripen. Kanske fler. Vi möjliggör att Flickan kommer från Annexion. Kanske borde samma sak göras med Kokaburran och det gänget. Det skulle ju i så fall innebära att de och Flickan kommer från samma universum.

#74 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 March 2010 - 12:05

Tro mig när jag säger detta, ett universum är mycket lättare att hantera som skapare om man inte lägger in karaktärer som andra har skapat, tänk DC och hur det gick för Jerry och Joe när de inte fick bestämma över sin serie längre, utan måste be om tillåtelse fram och tillbaka. Om du kan få Lord att gå med på en sammanslagning, jovisst. Men ni pushar tillbaka utvecklandet av storyn en aning, och den här författaren tycker det vore lättare om vi bara kör på.

Jag tror att Daniel har klartgjort vilka universum som hör till vilka, så låt oss inte stå och stampa i samma spår.

Annexion skapades av Fredrik, och jag tror att han ser det som sin helt egna värld, utan yttre influenser. Jag kan inte ta på mig den friheten. BARA möjliggör, och kanske en liten nod som "Var är den %&#! Gripen när man behöver honom!?"

Kort sagt, från Blackflash perspektiv i Förgöraren är det tänkt:

Flickan med Svavelstickorna= Eget
X-Raymond/I Förfäders Spår= Eget

Jag ändrar bara i detta om Gustaf Lord och Gröne Hämnaren går med på att slå ihop sina världar.

#75 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 March 2010 - 18:14

Hur går det med manuset? Och tecknandet, det dröjer antar jag?

Tycker att det här projektet utstrålar en massa positiv energi och hoppas verkligen att det lyfter! Det kan bli coolt! :batman:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier