Jump to content

Photo

Pet Sematary (Stephen King)


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 March 2010 - 10:52

Ytterligare en remake av en film - surprise - och denna gång handlar det om Stephen Kings Pet Sematary (Jurtjyrkogården). Då jag gillar boken plus tyckte filmen var ganska bra på den tiden det begav sig så kan jag inte låta bli att vara nyfiken på denna smile.gif

Mattthew Greenberg som skrev manus till en annan King film 1408, håller i pennan även till denna film. Producerar gör Lorenzo di Bonaventura (1408) och Steven Schneider (Paranormal Activity). För tidigt för casting, men det pratas om att få med ett känt namn. George Clooney (!) har nämnts.

Pet Sematary (2010) på imdb.com
Och om ni behöver fräscha upp minnet: Pet Sematary (1989)


Edited by Garm, 04 March 2016 - 19:56.
Tillägg av tagg.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 05 March 2010 - 13:19

Ramones gjorde ju en klämmig låt till filmen. :)
Kanske de använder Rammstein's eller Backyard Babies' cover denna gången? :P

Själv är jag nog inte så där överdrivet nyfiken då jag tycker den känns lite för färsk och onödig att göra remake på. :skull:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#3 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 05 March 2010 - 13:39

Ja, Ramoneslåten är allt bra klämmig. :)

Annars är ju film en riktig åttiotals-stänkare som iofs är godkänd men som också är daterad. Kan inte påstå att jag tycker en remake känns onödig, tvärtom, jag ser gärna en remake men då får den banne mig bli R om den ska matcha originalet. Med rätt regissör så kan det nog bli bra. Historien är ju bra i sig.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 02 July 2010 - 00:11

Intervju med David Kajganich på Lilja's Library där han pratar om remaksen på denna film och "IT". Georgia la upp detta i "IT" tråden så jag flikar väl in det här också då det som sagt var även handlar om denna remake.

Intervjun på Lilja's Library

Kort sammanfattning på Bloody Disgusting

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 July 2010 - 00:50

Ramones låten är ju faktiskt underbar. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 August 2011 - 20:48

Nygamla nyheter

Pet Sematary Rises from Death - Movies News at IGN
Aja tapped to helm King remake.

What is that rising from the grave? It looks like a remake of the beloved Stephen King fable Pet Sematary. The original film brought everyone a little hope that by burying their loved ones inside a special graveyard they could be brought back to life as zombies – well, it brought us hope, at least; who doesn't want to be chased down the block by grandma? – and now Paramount Pictures is in talks to revive the franchise from the dead.

Twitch is reporting that Paramount is bringing a revision of the series to the table. Alexandre Aja (The Hills Have Eyes, Piranha) looks to be the man they have in mind to direct the King masterpiece, and given his background in the horror genre, it certainly seems plausible.

Matt Greenberg (1408) is behind the script, so there is the experience of tackling a Stephen King project right there. (Pet Sematary fans stand warned: Aja could back out of this offer if it coincides with his latest project, Cobra: The Space Pirate.)


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 November 2013 - 02:28

Just nu så verkar det som att Juan Carlos Fresnadillo (28 Weeks Later, Intruders) kommer att regissera filmen. Matt Greenberg (1408) och David Kajganich (The Invasion) har skrivit manuset.