Jump to content

Photo

Kiss - Den officiella diskussionstråden


  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 December 2007 - 01:29

Kiss till Sverige
Håll i hatten, alla Kiss-fans.
Storbandet kommer till Sverige och Stockholm i vår, enligt DN.se.

Det alltid så välsminkade hårdrocksbandet har sålt över 100 miljoner skivor.
Med titlar som "Black Diamond", "Rock And Roll All Nite" och "Love Gun" erövrade de musikvärlden.
Nu kan Kiss vara på väg till Sverige.
Stockholm stad har nämligen reserverat Stadion för den legendariska gruppen. Inget kontrakt är skrivet, men enligt uppgifter till DN.se kommer Kiss till Stockholm i maj. Senast Kiss spelade i Sverige var 1999 och sedan 70-talet har gruppen gjort sju Sverigebesök.
Gene Simmons och Paul Stanley grundade bandet 1973.
Enligt EMA Telstar är dock inget klart, enligt nätsajten.


Ingen aning ifall det finns några Kiss fans här. Men nyheten kanske glädjer någon :)

Edited by Georgia, 06 October 2009 - 13:51.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 10 September 2009 - 08:15

Verkar inte finnas så många KISS fans här men jag tänkte damma av den här tråden med att berätta att nya CDn Sonic Boom kommer i början av oktober och efter att ha lyssnat på några korta klipp som läckt ut är det bara att konstatera att gubbarna fortfarande kan leverera.

Posted Image

Lilja

#3 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 September 2009 - 20:22

Har precis lyssnat på deras första singel? Modern Day Delilah på spotify. Och den gillade jag. Har aldrig kommit längre än till en hits-skiva med Kiss tyvärr, för jag har gillat det mesta jag hört. Fick definitivt mersmak av singeln så ska bli intressant att lyssna på hela skivan. Alltid kul och inspirerande när klassiska grupper och artister släpper nytt material som rockar.

#4 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 28 September 2009 - 10:56

Missa för allt i världen inte Ace Frehley's solo CD som släpptes 15/9. Riktigt bra. Sen kan ni även läsa en intervju jag gjort med mannen i fråga här

Posted Image

#5 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 29 September 2009 - 15:21

Ace's låten Foxy & Free är riktigt bra.
Nice att du Lija länkade intervju också ^^

Ang Kiss nya skiva är jag osäker.
Skivans släpps den 5:e oktober (har jag för mej) så det blir vänta & se för min del.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#6 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 30 September 2009 - 07:49

Ingen orsak. Det klart att man måste länka till det man pratar om :-)

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2009 - 13:53

Kiss: Vi kommer till Sverige nästa år | Musik | Nöjesbladet | Aftonbladet

Bandet vill spela på Ullevi

Alla som missade Gene Simmons tunga förra året kan få en ny chans.

Kiss räknar med att återvända till Sverige 2010.

Antingen till sommaren eller till hösten, säger sångaren och gitarristen Paul Stanley till Nöjesbladet.

Gitarrerna har aldrig tystnat och sminket har fått sitta kvar. Kiss senaste turné "Kiss Alive/35 world tour" har pågått i över ett och ett halvt år nu. Och mer lär det bli.


Utsålda spelningar
I maj 2008 spelade de på Stockholms stadion. Sedan har de fortsatt till Sydamerika, Kanada och just nu turnerar de sig genom USA. Men det är de 14 konserterna i Europa som har etsat sig fast starkast hos bandet. Nästan samtliga spelningar var helt utsålda.

– Det var den största och mest framgångsrika turné vi någonsin varit ute på, säger Paul Stanley till Nöjesbladet.

Samtidigt som bandet i går släppte sitt 19:e studioalbum "Sonic boom" i Sverige avslöjar Stanley att gruppen planerar att återvända till Europa inom det närmaste.

– Det handlar inte om ifall det blir en europeisk turné utan om när det blir, säger Stanley.

Och då ska Kiss platåskor självklart trampa svensk mark.

– Vi kommer till Sverige antingen till sommaren eller till hösten. Det är ett så stort företag att ta bandet över Atlanten att vi måste ha en hel turné spikad först. Och vi jobbar på det nu.


Ullevi-rykte
Det har florerat mediarykten om att Kiss kan komma att bli en av nästa sommars stora akter på Ullevi i Göteborg. Och även om Paul Stanley inte kan bekräfta ryktet så spär han gärna på det.

– Jag hoppas det. Det är jättekul att spela i Stockholm men det är viktigt att spela i Göteborg också.




Ace Frehley till Sverige | Musik | Nöjesbladet | Aftonbladet

Det var 20 år sedan sist.

Men nu har Kiss-gitarristen Ace Frehley släppt nytt soloalbum.

I vinter kommer han till Sverige för tre konserter.

Ace Frehley besöker Sverige i november och december för tre klubbspelningar.

Rymdmannen från Kiss spelar på Debaser Medis i Stockholm 30 november, KB i Malmö 4 december och Trädgårn i Göteborg 6 december.





/.../


Edited by Georgia, 06 October 2009 - 13:54.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 GreenMonkey

GreenMonkey

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 51 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knallebygden
  • Interests:Fotboll, Science Fiction, Färgen Blå, Marvel, och så älskar jag mina barn.

Posted 08 November 2010 - 13:29

Någon som ärligt talat tyckte att "Sonic Boom" var en bra platta? jag gjorde det inte, den är långt ifrån hur det lät då när gruppen var som mest populär..