Jump to content

Photo

Star Trek Beyond


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 May 2014 - 02:44

Första informationen. Paramount har beslutat att Roberto Orci ska regisera filmen. Det här blir hans regi debut.
Uppenbarligen kommer beslutet från en önskan att spara pengar genom att anställa en regisör utan erfarenhet som därför de inte behöver betala like mycket för som en stjärn-regisör. Ett trick som tyvärr används aldeles för ofta nuförtiden med blandade resultat och ibland riktigt dåliga.
 
Källa


Edited by Garm, 14 June 2016 - 16:14.
Tillägg av tagg.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 May 2014 - 07:53

Jag har ingen aning om Orci har grymma skills som regissör, som manusförfattare är han väldigt ojämn. Väldigt mycket "världbygge" eller "franchisebygge" i rasande och hackig tempo.  Väldigt sällan filmer han varit inbladad i har långsamma scener, eller ett tempo som inte är...ja hackig.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2014 - 04:50

Roberto Orci kommer inte längre att regisera filmen. Varför är ännu okänt. Han kommer fortfarande vara kvar som producent. Med tanke på att de snart ska påböja arbetet så betyder det att de måste snabbt hitta en ny regisör.

Källa
 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 December 2014 - 09:21

Det är ju bara bra. Orci har aldrig regisserat en film tidigare, så nu kan de hitta någon som förhoppningsvis kan sin grej. Edgar Wright är ju ett rykte.
*Hockey och superhjältar*

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2014 - 17:19

Precis. Hoppas bara de anställer en mer van som är ett stort fan (som Edgar Wright) och inte tar en ännu mindre erfaren knähund istället. En av de sakerna som lät lovande med Orci var hans plan att föra tillbaka Star Trek till sina rötter med att utforska universum och mer vetenskap så jag hoppas att de sakerna inte förändras.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 December 2014 - 22:02

Att han ville ta tillbaka Star Trek till sina rötter med mer utforskning och vetenskap var kanske anledningen till att han inte kommer regissera denna film. Filmbolaget vill nog ha nått i stil med de två föregående filmerna. Det är ju en gissning i alla fall.


Winter is Coming


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 December 2015 - 18:21



#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2015 - 19:06

Ser klart intresant ut men inte verkar det bli "tillbaka till rötterna" filmen som man hoppades på.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2015 - 10:54

Trailern, som är rätt underhållande, och fint att den innehåller en låt av  min barndomsfavorit "Beastie Boys" , Annars så ser det ut som dom på Paramount sett  "Guardians of The Galaxy" och sagt till regissören  "Gör Guardians of The Galaxy fast med Star Trek".  Sen är färgtonen lite konstig i den där.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 December 2015 - 14:37

Jag misstänker att de vill att färgtonen ska påminna om den serien hade på 60-talet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2015 - 16:03

Då tycker jag inte att de lyckas speciellt bra. Åtminstone inte i trailern.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2015 - 22:37



#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 December 2015 - 18:56

Actiontrailer menat för Star Wars-publiken. Ingen idé att dra några slutsatser om den slutliga filmen baserat på detta.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 December 2015 - 14:09

Ja eftersom de tidigare två filmerna i sin helhet inte alls var riktad mot den publiken? ;)


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 December 2015 - 15:15

En av de som producerar filmen var visst förvånad att de valde den här trailern och sa att de hade gjort en variant som är mer klassisk och bättre reprecenterar filmen. Hon gillade visst själv inte den här trailern och säger att den ger fel bild av filmen. Bla. så reagerade hon på att de valde att ha med motercycklen i trailern. :P "You went with the motercyckle? Really?" tror jag hennes kommentar hade varit. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 December 2015 - 00:32

Nu har även jag sett trailern och den gav mig typ ingenting. Känns som en trailer för vilket rymdröj som helst och är rätt långt ifrån det som jag anser vara kärnan med Star Trek. Visst, det finns en chans att den här filmen fortfarande kan vara bra, men jag tvivlar. Jag börjar även tvivla på om jag ens ska bemöda mig med att se den. Känns inte allt säkert.

 

Justin Lin pratade med /Film om filmen för den som är intresserad. Bland annat tas trailern upp, m.m.



#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 June 2016 - 19:21

Det är med stor sorg jag måste meddela att Anton Yelchin, som spelade Chekov i den här filmen samt de 2 förra, har omkommit i en bilolycka. Han blev bara 27 år gammal. :(

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 04 January 2017 - 12:20

Måste hoppa in här och säga att jag älskade denna filmen!?

Tyckte de fångade den gamla känslan som Star Trek TOS har. Satt typ och fnissade för mig själv när jag hörde något som lät VÄLDIGT mycket som den klassiska fightingmusiken i originalserien. Och flera referenser som när chekov bara "vodka was invented by an old lady in russia".

 

Tyckte också verkligen mycket bättre om hur de framställde Captain Kirk i denna.

Det var så myckt jag tyckte om i denna filmen, verkligen den bästa hittills av de tre nya.

 

 

Sedan är det som sagt väldigt tråkigt med Anton Yelchin, en av många förra året som gick bort i förtid :(


Edited by Sparks, 04 January 2017 - 12:21.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#19 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 January 2017 - 19:06

Japp, håller med. Är nog den av de nya filmerna som lyckas fånga klassiska "Star Trek"-andan bäst.

 

Nu väntar jag och hoppas på att Star Trek: Discovery skall bli bra.. :) Synd bara att den följer den nya tråkiga utvecklingen att ha alldeles för få avsnitt/säsong...


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#20 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 04 January 2017 - 22:51

Såg på wikipedia att den skulle ha 13 avsnitt, det låter ju inte jättemycket, men jag utgår från att det är iaf. 40-min avsnitt? Då är det ju inte så farligt.

 

Hoppas den blir bra! :)


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#21 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 January 2017 - 23:24

Kan också hålla med, kändes som man var hemma igen. Gillade också referenserna till Star Trek Enterprise, alltså då med skeppen och uniformerna. Och äntligen gjorde Chris Pine en bra insats i en film, tror det är första gången.


Winter is Coming