Jump to content

Photo

Senast Sedda Film #6


  • This topic is locked This topic is locked
975 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 June 2012 - 17:53

1000 inlägg till. Vi är bra! (Någon av film-modsen kan väl vara gullig och låsa den gamla tråden och klistra den här).

Lite att tänka på:
  • Ingen namedropping. Det här hemma i "Vad tittar du på"-tråden i Medlemshörnan.
  • Betyg är valfritt men vi förutsätter att du skriver lite om vad du tycker om filmen. Vi gillar visserligen hela avhandlingar men två, tre meningar är fullt godtagbart.
  • Har filmen en egen tråd så posta ditt omdöme där - i dessa fall är det tillåtet att namedroppa filmen här. Vi älskar gamla trådar. Ju dammigare desto bättre. På tal om gamla trådar: här är de tidigare trådarna för den som vill grotta ned sig:
  • Det är inte förbjudet att skapa nya trådar om filmer. Vi gillar sådant också. Postad bild
  • Trots att denna tråd ligger i offtopic är det fullt tillåtet att posta filmer som inte är släppta i Sverige, respektera dina medpostare och spoilermarkera sådant som kan förstöra upplevelsen för andra.
--




Snövit / Snow White (2001) [CA/US/DE]
VAD? RHI (då Hallmark och numera Sonar) Entertainment ger oss sin take på den klassiska sagan om Snövit.
VEM? Miranda Richardson, Kristin Kreuk och Warwick Davis dyker upp lite här och där.
VAR? Vancouver, Canada knäcker extra som en del av Bröderna Grimms fantastiska värld.
HUR? Man ger den klassiska sagan en ny spinn och här och där har man tagit sig friheter med originalet. Ändringarna funkar kanske inte helt till 100% i alla lägen men de ger en gammal saga en ny air. Man har castat filmen rätt bra, dvärgarna är inte Disneys-uppsättning men följer ändå Disneys klassiska mönster. Miranda Richardsons onda styvmor/-drottning är inte den klassiska 100% onda drottningen vi vant oss vid, den här inkarnationen känns mer jordnära; elak, självisk och avundsjuk mer än ondskefull och jag måste erkänna att det funkar riktigt bra. Kristin Kreuk funkar bra i rollen som Snövit, men det känns samtidigt som om hon i de flesta scenerna håller tillbaka. Visuellt är den så där enkel och spartansk som jag är lite småsvag för, det är inte episkt extra allt men ändå fantasifullt och övertygande. Interiören i slottet gillar jag dessutom skarpt, det är riktigt upplyftande med ett slott som verkar vara byggt i trä och som känns varmt och hemtrevligt - till skillnad från de nakna och kalla stenväggar filmer av den här typen brukar använda sig av. På det hela taget en intressant och bra adaption av en gammal klassiker, bitvis småseg kanske men helt klart sevärd.
NÄR? Extra tack till Julia på Weird Science som påminde mig om att jag ville se den här filmen.

Edited by XC, 12 June 2012 - 17:57.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 12 June 2012 - 19:42

Der Froschkönig (2008) är ytterligare en tolkning av Grodprinsen, men den här versionen bjuder på några ändringar här och där.
Men trots ändringarna är det ingen intressant version och den där cgi-grodan ser inte klok ut. Filmen går även mestadels på tomgång. Jag föredrar 1988 och 1991 års versioner.

Aschenputtel (2011) bygger på bröderna Grimms version av Askungen och den här filmatiseringen känns mest ”meh”. Skådespelarna spelar periodvis över och speciellt intressant eller spännande är det aldrig. Dessutom går filmen, precis som Der Froschkönig, mestadels på tomgång. Det finns bättre filmatiseringar av Askungen, se någon av dem och skippa den här.

Fransk-belgiska komedin Vous n'aurez pas l'Alsace et la Lorraine (1977) utspelas på en tid då musketörer inte är vad de brukade vara (de gillar att plundra och missbrukar även sina befogenheter), kung Gros Pif den förste gillar att äta och festa, och samtidigt har drottningen, narren och ministrarna något i kikaren. Mitt upp i detta har vi även Vite ryttaren, en hjälte som inte har alla bestick i lådan, om jag säger så. Han gillar även att sjunga i tid och otid (helst otid)...
Filmen är smårolig, även om det är mest åt ”åh, vad dumt”-hållet och det finns även ett par scener som är onödigt långutdragna.
Det förekommer två låtar (båda är komponerade av Serge Gainsbourg och Jean-Pierre Sabar), men det är egentligen bara Vite ryttarens sång som framförs flera gånger under filmens gång. Här kan det även vara värt att påpeka att det inte är Gérard Lanvin själv som sjunger utan Olivier Constantin. Låten är en slags parodi på den spanska operasångaren Luis Mariano och verkar även vara en drift med omotiverade sångnummer. Det skämtet går lite för långt emellanåt, men var inte oroliga, det finns ett par scener där Vite ryttaren hindras från att få sjunga...
Jag har sett roligare filmer, men även värre (Camping 2...) och filmen är såpass underhållande att jag kan faktiskt tänka mig att se om den.

#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 June 2012 - 21:16

Tack, XC, för att du håller ordning och reda här! Jag passade på och övade mig lite med att stänga och nåla fast topics, så tack även för det! :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 June 2012 - 22:35

Det går undan här :thumbsup: känns som om det vore igår förra tråden startade upp ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 June 2012 - 01:52

Saknar den gammla tråden. :(

:P


Prometheus

Elizabeth Shaw och Peter Weyland drömmar om att hitta mänsklighetens ursprung blir verklighet när de får leda en expedition till ett annat stjärnsystem efterr urgammla identiska stjärnkartor de har hittat överallt på Jorden. Men ingen är berädd på vad de kommer att hitta.

Bra var och jag hoppas på en lika bra, spännande och utforskande uppföljare.

8/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 June 2012 - 11:22

Det går undan här :thumbsup: känns som om det vore igår förra tråden startade upp ^_^

Tyckte också det inte var så länge sedan - men läser jag rätt så är det nästan ett år (slår fel på någon vecka bara) sedan 5:an startade. :)

Saknar den gammla tråden. :(
:P

:hug: [hurrar]Senast Sedda Film-tråden är död!
Länge leve Senast Sedda Film-tråden![/hurrar]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 June 2012 - 17:09

Enl mina beräkningar bör detta bli omdöme 800.

*

Herbie: Fulltankad / Herbie Fully Loaded (2005) [US] #komedi #omdöme:800
VAD? Herbie: 60- och 70-talets kanske coolaste folka räddas från skroten (eller räddas och räddas, han tar första bästa chans att komma därifrån) och plockar fram racingdjävulen i nyutexaminerade Maggie.
VEM? Lindey Lohan var väl den största anledningen till att jag vägrat sett den här men så läste jag en del andra intressanta namn: Angela Robinson (som även regisserat den underhållande filmen D.E.B.S.), Jill Richie och Jimmi Simpson (som båda spelat i D.E.B.S. ironiskt nog var de på skilda sidor då med).
VAR? Herbieverse; granne med min barndoms filmfavoriter.
HUR? Ett problem jag har med dagens komedier är att jag sällan förstår poängen i humorn, därför känns det nästan som en lättnad när den här filmen inte försöker uppgradera humorn. För den är faktiskt rolig, fnissig rentutav och man glömmer att Lindsey Lohan spelar huvudrollen (så bra får man till Herbie). Storyn känns bekant och bygger säkerligen på mycket som funkar förr, men ändå en relativt välskriven mix av racing action och tonårsdrama. Och som sagt så är den härligt fnissig. Bra skådespelare genom hela filmen Matt Dillons "Trip Murphy" är lagom over-the-top, Breckin Meyer gör ett bra jobb med att inledningsvis dölja "Ray jr:s" twist mot slutet och Lohan funkar faktiskt. Hon är inte dålig - men min djupt cementerade blockad för allt som hennes namn sitter fast på gör att jag inte kan uppskatta henne.
NÄR? Lite synd nästan att det inte blev en uppföljare riktigt sugen blev jag iaf att se om de gamla filmerna. Jag vill minnas att de tillhörde mina favoriter som barn.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 June 2012 - 18:31

Mission: Impossible ~ [Trailer]

Gillar TV-Serien från 1960- och 1980- talet. Den här filmen är dock en bra bit ifrån det jag tycker är så bra med serierna. Dels för att jag inte har mycket till övers för Tom Cruise, så när han ska spela huvudrollen i den här filmen och gör det lika träigt som han brukar så tappar filmen mark direkt. Utöver det är övriga karaktärer extremt bleka och oinspirerande. Tanken är ju att dom ska vara ett sammansvatsat team och inte en 'one man show' där övriga karaktärer förpassas till att vara något bihang. Handlingen i sig känns inte heller intressant eller övertygande. Måste även säga att filmen verkligen känns gammal, den har inte alls åldrats på ett bra sätt och är om inte, ännu sämre än vad den var när jag sett den tidigare.

Den här beskådades till gårdagens pannkaksätning. Hade inte precis några förväntningar på den. Var väl liksom helt okej. Vem som är skurk är inte helt uppenbart, men heller inte totalt överraskande. Men jag hade nog varit mer överraskad om jag hade haft bättre koll på originalet . Har bara sett något enstaka avsnitt av tv-serien. Lustigt grepp förresten, att ta med bara en enda av hjältarna från originalet och göra honom till skurk. Vad blir kvar då? Ett sätt att överraska är det i och för sig. Hur som helst är det ju alltid skoj att se hur filmskapare från mitten av nittiotalet tror att Internet ser ut.

#9 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 15 June 2012 - 16:19

The Frog Prince (1986) är en amerikansk-israelisk musikal som bygger på Grodprinsen. Filmen är riktigt träig och helt utan charm. Dessutom är det är ingen kemi mellan rollfigurerna. Grodan ser knappt ut som en groda, han ser mer ut att vara Kalle Stropps och Grodan Bolls avkomma. Sångerna som spelas under filmens gång är mest jobbiga.
Hur otroligt det än kan verka, så är nog till och med filmversionen från 2008 bättre än den här.

Takarajima Memorial: Yuunagi to Yobareta Otoko (1992) är en ova på sju minuter och är en slags fortsättning på Takarajima (Skattkammarön) från 1978.
Den är skaplig och sevärd, men jag tror man bara får ut något av den om man har sett tv-serien från 1978 eller läst förlagan.

O štěstí a kráse (1986) är en tv-film från det forna Tjeckoslovakien och den verkar vara baserad på en lokal saga.
O štěstí a kráse är dock mer åt det komiska hållet (humorn är åt ”ha-ha-ha-vad-roligt-han-fick-nudlar-över-sig”-hållet) och dessutom bjuds det på totalt omotiverade sångnummer.
Trots detta är filmen underhållande på sina ställen, men det är inget man ser om i första taget.

Den mörka kristallen (The Dark Crystal, 1982) är en helt okej film. Däremot tycker jag inte karaktärerna är så intressanta som de borde vara. Dessutom hade det inte skadat ge såväl goda som onda lite mer djup.
Miljöerna är i alla fall tjusiga och jag gillar att mycket i filmen är John Bauer-influerat (speciellt urRu/Mystics påminner lite om John Bauers troll). Tempot är även jämnt, förr tyckte jag alltid att tempot var segt, men inte längre.
Trots den tidigare kritiken så tycker jag om filmen och den är sevärd, men förvänta er inget mästerverk.

Vandronik (1990) är en trevlig filmtolkning av H. C. Andersens Reskamraten och håller än. Eftersom det är en filmatisering gjord för tv, så får man ha överseende med att specialeffekterna inte är de bästa i hela världen, men å andra sidan är skådespelarna och musiken bra.

Jag blev även sugen på att se om dockkortfilmen Die Schöne und das Tier från 1976 och jag gillar verkligen det odjuret (för er som inte vet – han är en elefant i den här versionen ). Detta är verkligen en urtjusig tolkning av Skönheten och odjuret, kanske inte den allra bästa, men absolut en av de bättre.

#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 June 2012 - 17:33

Prometheus

There's nothing to learn.

3/5

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 June 2012 - 21:58

Snow White and the Huntsman (2012)

Snow White har suttit fängslad i den onda drottningen Ravenna's torn sedan många år tillbaka men får äntligen en chans att rymma. Desperat att fånga henne skickar Ravenna The Huntsman efter Snow White genom att lova honom att få återse sin döda fru.

Till större delen en väldigt bra film. Den börjar väldigt trogen orginalet innan den sedan börjar ändra på saker. Mot slutet så blir det rätt mycket en helt annan historia. Tanken har uppenbarligen varit att skapa en High Fantasy film liknande Lord of the Rings, vilket den uppenbart har tagit mycket inspiration från, och göra sagan till en episk strid mellan det goda och det onda. Tyvärr håller det väl inte hela vägen.
Lite svårt att peka ut just vad som gör att den inte riktigt lever upp till vad de försökte. Kanske vissa ändringar i sagan gjorde det eller så kanske allt föll på plats lite väl smidigt i slutet. Kanske försökte de berätta förmycket på för kort tid? Jag vet faktiskt inte.

Filmen har en bra skara duktiga skådespelare var av många stora stjärnor, bra musik (om man bortser låten i slut texterna som inte riktigt passade), väldigt snygga effekter och actionscener och fantasifullt skapad värld. Kristen Stewart spelar en mycket bra Snow White som inte ens de som annars hatar henne verkar kunna klaga på.

Det jag hade svårt för var mäst saker ur handlingen. The Huntsman som inte precis var samma karaktär som i sagan där han var en hjärtlös jägare med uppdrag att lura ut Snövit i skogen för att döda henne och återföra hennes hjärta men inte kunde göra det för hon fick även hans hjärta att brista så han lät henne rymma och lurade Drottningen med ett Rådjurshjärta. Här var han ett fyllo som sörgde sin fru och var villig att göra vad som helst för att få återse henne men blir övertalad av Snow White.
Att det var The Huntsman (en medelålders man som jag tyckte mer hade en fader-roll för henne) och inte "Prinsen" (hennes barndomsvänn och gamla kärlek) som gav henne den kyss som väkte henne och det lilla underliga triangeldrama som var där en stund (men som de tack och låv aldrig lät explodera eller få en lösning) kändes också fel men jag gillade twisten med hur Häxan lurade henne att bita i äpplet. Även om kyssen kändes lite underlig i efterhand. Dessutom så hade "Prinsen" en väldigt liten roll i filmen överhuvudtaget. När han väl hittade Snow White så var det som om hans karaktär inte längre hade något mer att göra i filmen utan hamnade i bakgrunden.
En annan sak var väl att det kändes lite underligt att se Snow White i full rustning, hugga ner soldater och döda Drottningen i slutet.

Men det är kanske lite av en smaksak.

Filmen var iallafall bra och underhållande och jag kan klart rekomendera den till alla som inte bryr sig om de ändrar på sagan lite.

7/10

Edited by Crusader, 18 June 2012 - 22:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 June 2012 - 10:49

Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop / My Big Fat Greek Wedding (2002) [US]
VAD? Nia Vardalos lätt självbiografiska komedi om en amerikansk/grekisk tjej som plötsligt faller pladask för en helt vanlig amerikan.
VEM? Michael Constantine, Lainie Kazan, Fiona Reid ja filmen är späckad med kompetent folk faktiskt.
VAR? Typ Usa.
HUR? På sina håll genuint rolig, men dock inte utan sina transportsträckor. Storymässigt så påminner det lite om det gamla vanliga när det gäller romcoms av den här typen men skiljer sig ändå tillräckligt från mängden för att stå ut. det är en rätt härlig kemi mellan "Toula" och "Ian" och kontrasten mellan den öppna och familjära Portokalos-familjen och den kyligare Miller-familjen funkar för det mesta bra. Michael Constantine är bitviss riktigt vass i sin roll och lyckas göra "Gus" både söt och carmig när han är arg och Lainie Kazan kompletterar som hans fru på ett bra sätt. En extra bonus delas ut till den slutgiltiga återföreningen av far och dotter, den hanteras väldigt snyggt och blir inte over the top som de annars riskerar bli.
NÄR? den här filmen gick rätt bra på bio när den var aktuell vill jag minnas, iaf gick den tillräckligt bra för en spinn-off: Mitt Stora Feta Grekiska Liv / My Big Fat Greek Life följde i en TV-Serie året därpå med fler av skådespelarna återvändande i sina roller. Det blev dock bara en säsong, och jag har faktiskt inte sett ett enda avsnitt. Jag lär heller inte göra det.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 19 June 2012 - 13:23

The Magic Sword (1962) är nog en av de absolut sämsta fantasyfilmer jag någonsin sett. Ingenting är bra i den här filmen, träigt skådespel, specialeffekterna har åldrats dåligt, filmen är även segare än segast och mer därtill. Tusan, jag som tyckte Das Zauberbuch var hemsk... Den är ju ingenting i jämförelse med det här eländet till film.

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 June 2012 - 18:25

Jag tror vi alla kan stryka "Det Magiska Svärdet" från listan över filmer vi måste se innan vi dör mao Erika? :lol:

*

FP, the (2011) [US]
VAD? Två rivaliserande gäng strider om kontrollen över Frazier Park, striderna utkämpas genom det anrika tv-spelet Beat-Beat Revolution. En komedi medglimten i ögat och som ohämmat hyllar film från 80-talet.
VEM? Inga större namn hittas i rollistan, men Caitlyn Folley likhet med Deborah Harry (under Blondies storhetstid) är i somliga scener skrämmande.
VAR? Inte helt säker, men har för mig att det antyddes i förhandssnacket till den här att filmen utspelar sig i en inte allt för avlägsen framtid.
HUR? Den är fånig; töntig rentutav. Annat går inte att säga. Dialogen är konstlad och man överanvänder ordet 'f*ck' och 'ni**r' så man blir trött i öronen. Nästan allt karaktärerna säger och gör är sådant som avlägset påminner om sådant man sätt i äldre film. Och jag tror (eller vill gärna tro iaf) att det är något som är medvetet. Där andra väljer att gäcka eller parodisiera gamla klichéer så verkar Trost Bros välja att helt enkelt fylla en film med sådant de minns från gamla favoriter. Sålunda får man en underhållande film som leker friskt med allt från Rambo till moderna manga-serier och 80-tal i största allmänhet men på ett bra sätt. Och skådespelarna levererar efter samma premiss. Ett trevligt soundtrack kröner filmen. Det är kanske ingen film som kommer etsa sig fast i historien, men avgjort en film kul att ha sett.
NÄR? Bygger på kortfilmen från 2007 med samma namn. Tros Bros var inblandad även i den produktionen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2012 - 17:57

Fallen: The Beginning (2006)

Efter ett uppror mot skaperen blev Lucifer och hans armé av änglar nerkastade till jorden. De fallna änglarna lämnade honom och började leva ett syndigt liv med människorna på Jorden och föröka sig. Barnen, vars moder alltid dog under födsel, kallades Nephilim och var hybrider med en äögels krafter men en människas själ vilket gjorde att vissa av dem blev monster. Skaparen rasade över detta och genom Syndafloden förgjorde han dem. De som överlevde sände han änglar för att jaga. De änglarna kallade sig The Powers och fick ett djupt förakt för Nephilim och jagade de fallna som fortfarande förökade där de tvingade dem ge upp sina egna barn för att få leva. Men det finns en profetia om en Nephilim kallad Redeemer som ska frälsa de fallna änglarna så att de kan återvända till himmlen, något som The Powers försöker stoppa med all sin makt.

Aaron Corbett är föräldralös som startar ett nytt liv i en ny skola. På hans 18-års dag så får han plötsligt underliga egenskaper som att tala och förstå alla språk, inklusive djur som hans hund Gabriel. Han träffar en luffare kallad Zeke som berättar att han är en fallen ängel och att Aaron är en speciell Nephilim kallad The Redeemer. Han varnar också att The Powers är efter honom och villiga att göra vad som helst för att stoppa honom.

Sci-Fi Fantasy film om änglar baserad på en bokserie vid samma namn. Helt OK film med en hel del välkända ansikten och OK specialeffekter. Ofta märker man inte ens att det är en lågbudget film.
De dåliga sakerna är väl de extremt sadistiska punkänglarna med sin konstiga look och mentorn som är en exakt kopia av Morphius i The Matrix.
Men jag tycker att de som gillar änglar och mytologin runt dem ska ge serien en chans för den är rätt bra.

6,5/10


Fallen II: The Journey (2007)

1 år har gått. Aaron, hans hund Gabriel och The Powers föredetta ledare Camael letar efter fallna änglar att frälsa när de blir anfallna. De söker sig till The Fallen Underground för att söka skydd från dess ledare Ariel. Aaron börjar tveka om han gör rätt och hans mörka sida uppenbarar sig ibland vilket oroar honom.
Samtidigt ger sin nya spelare ut på plan. The Order, en hemlig orginisation fasinerade av Nephilim, och Azazel, en fallen hämnande ängel som spenderad de sista 5000 åren fängslad i underjorden men nu släppts fri av The LIghtbringer som vill att han ska hjälpa Aaron att uppfylla profetian.

Betydligt bättre än första filmen på alla sätt och vis. Bättre specialeffekter, starkare manus, betydligt bättre och intresant design av änglarna som nu får en mer orginell look. Filmad back-to-back med tredje filmen och tyvärr slutar den här mitt i (och dåligt klippt) vilket får mig att undra om de klippte om den när de gjorde om serien till en miniserie eller om den alltid var klippt såhär. Min gissning är att det var för att båda skulle vara lika långa när de sändes på TV.
Många fans av böckerna hade väldigt svårt för de här två sista filmerna då de helt går sin egen väg i handling och inte följer böckerna så som första filmen till större delen gjorde. Grunden är kvar men det är allt.
Trotts brist på slut så är den iallafall riktigt bra.
Det blir fel att sätta betyg på den här så jag sätyter på båda istället.


Fallen III: The Destiny (2007)

Tar vid där förra filmen slutade. Arron, hunden Gabriel och de andra är påväg till The Lightbringer av vem Aaron hoppas äntligen få svar på sina frågor.
Samtidigt kommer ärkeänglen Michael till The Powers och varnar dem för ett större hot och hintar om att de kanske jagar fel fiende.

För alla som kan sin Bibel så är det ingen direkt överaskning att Lightbringer är Lucifer. Eller att han är Aaron's pappa iheller för den delen. Också väldigt intresant att han skrev profetian för att själv bli frälst och återvända till himmlen vilket betyder att allt är hans plan. Men givetvis så kan man inte lita på den som skapade Helvetet.
Intresant att The Order var en grupp syndande människor som ville tvinga The Redeemer att frälsa dem så att de inte skulle behöva åka till Helvetet.
Rätt bra slutstrid även om slutet kändes lite enkelt. Fast det var väl det ända slutet som de kunde göra. Och det var rätt intresant att Aaron kan ha stoppat End of Days genom att besegra Lucifer. Bra film även den här men den här var inte riktigt lika bra som förra men sedan så ska man ju uppenbart se dem båda tillsammans som en då precis som de sista två Matrix filmerna så kan man inte seperera dem. Och tillsammans så blir de riktigt bra.

7,5/10

Edited by Crusader, 23 June 2012 - 18:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 June 2012 - 20:31

Moonrise Kingdom
Efter lite utsvävningar till Indien och Roald Dahl återvänder Wes Anderson till det han gör bäst. Egensinnig familjehumor i metikulöst komponerade bilder där inget lämnas åt slumpen och som man förmodligen kan se många gånger och hela tiden upptäcka nya saker. Anderson använder sitt eget lilla universum där absurda saker sker hela tiden och alla repliker levereras med en rejäl skopa dead pan. Därför återfinner man också Bill Murray i varenda film han gjort eftersom Murray är den obestridda mästaren på just det. Jason Schwartzman dyker också upp i en mindre roll men annars är det mest nykomlingar till Wesverse. Som vanligt hittar han dock riktigt bra skådisar. Frances McDromand, Edward Norton, Tilda Swinton och Harvey Keitel. Det är bara Bruce Willis som sticker ut som en svullen stortå. Inte för att han är dålig. Andersons dead pan stil hjälper faktiskt att släta över hans tillkortakommanden som skådespelare. Nej det är helt enkelt att han är Bruce Willis. Han har varit med i så många filmer där hans spelar precis samma roll att man automatiskt har en rad förutfattade meningar om honom och därför önskar jag att Anderson hade valt någon annan i den rollen.

Storyn är en gullig kärlekshistoria mellan två barn som rymmer hemifrån respektive från sitt scoutläger vilket skapar ett enormt pådrag från scouterna och den lokala polisen. Barnen i fråga är givetvis dom viktigaste rollerna och där har man lyckats riktigt bra. Båda skådisarna är helt gröna men passar in perfekt.
Huruvida man gillar den här filmen beror nästan helt på vad man tycker om Wes Andersons tidigare filmer. Om du som jag stortrivs i hans kufiska lilla värld där kulisserna ofta ser ut mer som dockhus och miniatyrmodeller (ibland för att det faktiskt är det) så lär du älska den här filmen. Det är en otroligt stilistisk film som ofta offrar karaktärsutveckling och djupare story för en perfekt yta och det är normalt sett inte något jag heller uppskattar men Wes får det att funka. Jag tycker det är hans bästa sen Royal Tennenbaums och satt med ett fånigt leende på läpparna filmen igenom.

5/5

Edited by Wylie Times, 23 June 2012 - 20:36.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 June 2012 - 21:31

Hanna (2011) [US/UK/DE]
VAD? 16 år och tränad för att döda lämnar Hanna barndomshemmet med ett uppdrag. Men ute i verkligheten ruvar skuggorna på hemligheter om vem hennes far är och varför hennes villebråd måste dö.
VEM? Favoriten Saorise Ronan i kombination med Cate Blanchette. Vad kan gå fel liksom?
VAR? Några scener är inspelad i den tyska, och mer eller mindre övergivna, nöjesparken "Spreepark". Marocco-scenerna är rentutav inspelade i Marocco.
HUR? Storyn är kanske inte perfekt, men den funkar och är faktiskt rentutav rätt matig på sina håll. En del scener blir rentutav roliga. Kanske blir hela DNA-plotten lite för mycket, det hade funkat med en annan bakgrundsstory med. Man lyckas hålla en balans mellan att tala om för tittarna vad som pågår och engagera densamme i att försöka ta reda på det själv. (En balans som saknas i tex Haywire) Ronan är givetvis bra i rollen och hon får draghjälp av Jessica Barden i en härligt lillgammal roll. Blanchette är väl heller aldrig riktigt dålig och hon levererar här med, en trevligt iskall roll. Gillar hur man återknyter slutscenen med öppningsscenen, passar verkligen filmen. When all is said and done är det bara en sak som bekymrar mig: vem stängde av våffeljärnet?
NÄR? Soundtracket (som är riktigt bra) är skrivet av Chemical Brothers.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 June 2012 - 18:14

Kung fu Hustle (2004) @MZ #Cartman
En gangster historia med flippflopp-kungfu. Man verkar ha byggt upp tonen och bildspråket på ett sätt som för tankarna till Warner Brothers gamla tecknade filmer (som tex Road Runner). Bjuder på många fniss, och ett par scener där komiken byts till brutalitet så snabbt så filmen nästan får identitetskris. Enkel story som får växa fram och mogna allt eftersom. En intrig verkar skriven specifikt för att killen skall få tjejen på slutet (eller kanske är det tvärt om) och inte har så mycket med resten av filmen att göra, men vad gör det med ett sådant sockersött slut? Fart och fläkt nästan hela tiden, påminner om en tecknad kortfilm utan att för den delen ta till pubertetshumor eller bli fjantig.


En av filmerna som sågs i samband med midsommarfirandet var denna. Värdinnan föreslog att den skulle skådas utan text (eftersom jag inte hade sett den tidigare) men hon blev nedröstad, vilket känns som en bra grej eftersom jag nog hade missat en del annars. Skojig film med en hel del häftigheter och väldigt mycket konstigheter. Dramaturgin är rätt annorlunda mot vad man är van vid. Varför vissa saker händer fattar jag inte. Men man får väl ta det...

Och på tal om Road Runner, så lät vi filmen följas av en klase gamla tecknade kortfilmer, varav en var The wild chase i vilken sagda fågel tävlar mot Speedy Gonzales. En crossover jag inte kände till och som jag blev nyfiken på, men som tyvärr inte tillvaratog de möjligheter jag tyckte borde vara själva grejen med en sådan tävling. I stället för Road Runner vs Speedy blev det snarare Road Runner och Speedy vs Sylvester och Coyote. Den kanske mest intressanta av filmerna har jag glömt namnet på. Men huvudpersonen var i alla fall grodan Flip.

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 June 2012 - 19:24

Minns Kung-fu Hustle som rätt OK, du har helt rätt i att det är en annan berättarteknik än vad vi kanske är vana vid.

*

Faculty, the (1998) [US]
[24.06.2012] [SFN]
VAD? Sex ungdomar med inte mycket gemensamt inser att något farligt sprider sig bland skolans lärare. Om du kommer från rymden och planerar erövra jorden; spränger du vita huset á la Independence Day eller smyger du in via bakdörren?
VEM? Robert Rodriguez slår sig ned i regissörsstolen med saxen i hand. Filmen har en del bekanta ansikten utöver Jordana Brewster, Elijah Wood, Josh Hartnett och Salma Hayek.
VAR? Bakdörren till världsherravälde ligger i Ohio.
HUR? Kan inte begripa att jag inte sett den här tidigare... Jag känner igen titeln så jag har antagligen läst om den. Bra story som känns genomarbetad som kryddas med lite av varje (till och med ett par fniss här och där). Man lämnar en del luckor i manus - för att hålla tittaren på helspänn men det är inget som saboterar upplevelsen i stort. Karaktärerna känns trovärdiga om än lite för polerade för att passa in i 'rag-tag'-temat, skådespelarna gör ett bra jobb med att blåsa liv i dem. Miljöer, rekvisita, special effekter och musik toppar filmen på ett bra sätt. Skall jag nämna något negativt så är det kanske att det tar ett par minuter för lång tid innan filmen riktigt lyfter, men väl värd väntan.
NÄR? Ingen remake, ingen sequel och ingen prequel. Filmen klarar sig bra på egen hand.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 June 2012 - 17:19

Blood of the Beast / Beauty and the Beast (2005) [ZA/UK] #imdb.com
VAD? Den klassiska sagan om skönheten och odjuret, här korsat med vikingar och Grendel-mytologin.
VEM? Jane March som bl.a. medverkar av Clash of the Titans och Asylum-versionen av Snövit i sällskap med William Gregory Lee som vi givetvis känner igen från DarkAngel och Xena. Och så får vi träffa Justin "Lois & Clark" Whalin också.
VAR? Vikingarna hade tydligen en bosättning i Sydafrika också...
HUR? Storymässigt är det inte så pjåkigt, i grund och botten funkar kombinationen av Skönheten och Odjuret med vikingar alldeles utmärkt. Den är lite ojämnt skriven bara och det är aningen träiga karaktärer. Sedan lyckas man inte hemlighålla vem odjuret är ... alls. Men slutet måste jag erkänna överraskade mig vilket påminner mig om att jag inte har en aning om hur originalet slutar. Här och där så skymtar brister i regin fram då det blir överdrivet dramatiskt utan att man för den skullen rör upp känslorna hos tittaren. Skådespelarna för annars ett bra jobb, Jane Mach lyckas inte riktigt sätta den pondus och närvaro i sin roll som man kanske skulle önskat men i överlag gör hon ett bra jobb. Träigast är kanske William Gregory Lee vars karaktär mest springer runt och trånar efter en kvinna som inte vill ha honom - samma rolltyp som han hade i Xena med andra ord. Visuellt är den en produktion som för tankarna till Xena/Hercules, spartanska men ändå genomarbetade miljöer, rekvisita och effekter. Se sist nämna är liksom i Xena/Hercules mestadels av den gamla skolan.
NÄR? Regissören David Lister gjorde ytterligare en film på Skönheten och Odjuret-temat 5 år efter den här. Av betygen på IMDb att döma är den sämre, men det avskräcker ju givetvis inte yours truly.

Edited by XC, 26 June 2012 - 17:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2012 - 18:18

Death Proof (2007) [US]
VAD? Quentin Tarantino hyllar sin ungdoms favoritfilmer i ett stuntmansraffel av den brutalare typen.
VEM? Zoë Bell stjäl respektlöst showen från Kurt Russel.
VAR? Texas.
HUR? Storyn är bra; men ärligt kanske mer ett ramverk för bilrafflet som är dess grundpelare men effektiv och med tillräckligt substans för att filmens skall kännas allt för lång. Den tar sig mot mitten när "gäng 2" kommer in i filmen, kanske för att jag har lite svårt att ta till mig ute-på-krogen-temat. Jungle Julias "skämt" mot vännen Butterfly var lika smaklöst vid omtitten som första gången jag såg filmen. Det skall väl f.ö. vara Quentin Tarantino till att spänna för en Dodge Challenger med en snygg Nya Zeeländare och göra det till filmens bättre del och höjdpunkt. Zoë är cool. Den här filmen känns väldigt old school och det är ju dess stora poäng - förutom Zoë Bell. Biljakten på slutet är riktigt bra till och med för oss icke bilfreaks. Som alltid med Tarantinos filmer är det ett vasst soundtrack - med fler bra låtar att lägga in på repeat i spelaren.
NÄR? Visst gillar vi stunts på riktigt. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 June 2012 - 23:31

Mission Impossible: Ghost Protocol (2011)

Mission not completed.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 July 2012 - 17:31

The Entity (1982)

Grävde i gamla skräckminnen och kom denna, som jag mindes som rätt bra och otäck när jag såg den någon gång sent 80-tal. Filmen är löst baserad på ett autentiskt parapsykoligst fall, där en kvinna i USA påstod sig ha blivit misshandlad och våldtagen av en okänd, osynlig varelse. Efter att ordinär psykiatri misslyckats med att hjälpa henne sökte hon sig till parapsykologin, som tog sig an henne med hull och hår. Det påstås ha lett till ett av de mest väldokumenterade och 'verifierade' fallen av hemsökelse någonsin.

Filmen följer verkligheten något så när, förutom att kvinnan i filmen har det betydligt mer välordnat än förlagan; även om hon även här är ensamstående och utan mycket till jobb arbetar hon hårt för familjens försörjning och har inte - som verklighetens - alkoholproblem (det hade sett ut det i en amerikansk film från 80-talet ;)). Även om jag gillar den rätt enkla settingen faller filmen rätt tungt på att med dagens ögon görs skrämmande på ett närmast klyschigt sätt. I princip varje gång något är på gång så får man antingen se huvudpersonen Filmad I Konstig Vinkel, eller så drar Den Skrämmande Musiken igång. Tack, Scream för att vi slipper sånt numera! Och även om effekterna var välgjorda för sin tid känns de rätt blasé idag. Kanske gick jag igång mer på det sexuella som tonåring (man får oväntat mycket sånt för en film från den här tiden) men numera känns det mest publiksökande och osmakligt.

Betyg: OK-


Never Let Me Go (2010)

Gripande, hemskt och sorgligt drama om tre engelska ungdomar i ett alternativt 70-90-tal med "sina förutsättningar utstakade" (även om det avslöjas rätt snart i filmen, och många säkert redan vet handlingen jobbar jag hårt på att hålla mig spoilerfri ;)). Man får följa dem från barndomen på en engelsk internatskola där deras triangeldrama påbörjas, till nätt och jämnt vuxen ålder. De tre spelas väldigt bra av Carey Mulligan, Andrew Garfield och Kiera Nightley - och ett extra plus till att man hittat bra och porträttlika skådisar. Deras uppväxt och de problem som följer av deras utstakade framtid skildras vackert och gripande, och väcker en hel del tankar hos en om ens egna förutsättningar och livsval. Det som möjligen drar ned lite är att hela filmen även den känns förutbestämd. Nu är det givetvis till stor del meningen, men jag hade hoppats att den kunnat överraska i någon detalj i dramatiken i alla fall; nu kan det upplevas en aning segt. Hoppas att Garfields nya superhjältestatus inte hindrar honom från att fortsätta att göra filmer av den här typen, för han fyller ut sin roll med råge.

Betyg: Mycket Bra
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#24 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 01 July 2012 - 18:15

Kan bara hålla med dig om Never let me go. Väldigt fin och gripande film. Jag hoppas också att Andrew Garfield inte överger England helt och hållet nu. Förutom här är han riktigt bra i första Red Riding filmen också.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 July 2012 - 21:25

Åh, Entity var längesen jag såg! Och Never Let Me Go vill jag se! Men först ska jag avverka Mission Impossible-filmerna. Såg fjärde filmen igår och insåg ju att jag inte sett trean. Upptäckte idag att jag inte har den, men däremot de två första så då börjar jag med att se om dem! (Trean ska beställas och lite smått sugen är jag nu på tv-serien :D)

Mission: Impossible (1996)

Jag gillar den här filmen som lyckas fånga upp en härlig känsla av "gammal, hederlig" spionthriller. Fartfylld, tempofylld action och fullspäckat av tekniska apparater som ingen spion/agent kan vara utan. :) Bra story hjälpte också till att hålla intresset uppe. Så även skådespelarna där Tom Cruise var perfekt som Ethan Hunt. Jämförde med fjärde filmen som jag ju såg igår och där tyckte jag mest han såg trött och sliten ut. Visst, åren har gått, men ändå. Glöden fattades. Sedan går det inte att komma ifrån att jag även är förtjust i filmer där en mullvad nästlat sig in och vår hjälte - som blir misstänkt - måste hitta den personen. Spännande!

Mission: Impossible II (2000)

Som fristående actionfilm: godkänt. Som uppföljare till Mission: Impossible: icke godkänt. Charmen som fanns i första filmen lyste med sin frånvaro, så även den klassiska MI-musiken som ersatts med vanlig "cool" filmmusik. Inget fel i det om det nu inte vore för den lilla detaljen att det här ska föreställa en uppföljare... Även fotot kändes fel i detta sammanhang. För mycket Matrix-vibbar. Kärlekshistorien sänkte tempot och var en stor gäspning. Slutet med motorcykel-jakt och slagsmål mellan hjälten och skurken var bara tröttsamma. Och filmen var för lång.

Edited by Synon, 01 July 2012 - 22:00.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.