Jump to content

Photo

I Am Number Four - Baserad på sci-fi boken skriven av James Frey och Jobie Hughes


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 April 2010 - 10:00

Ok, första gången jag läste om denna kommande film så tänkte jag bara "jaja, blir säkert bra" och la det åt sidan. Anledningen var att jag inte tyckte det lät så där jättelockande att den skulle utspela sig på highschool och tyckte därför att jag inte behöver lägga alltför mycket energi på den nu. Utan att jag kan se den nångång i framtiden när andan faller på. Plus det faktum att den är baserad på en ungdomsbok. Jag vet, jag har mina fördomar ibland. Posted Image

Men. Idag hajade jag till när jag läste att Teresa Palmer blivit castad som Number Six och kan ni gissa vem och vad jag tänkte på då? Posted Image Mycket riktigt föll tankarna direkt på kära BSG och helt plötsligt väcktes mitt intresse för den här filmen. Hihi. Galet, I know.

Michael Bay producerar den tillsammans med Steven Spielberg (märkligt par) och den senare borgar förhoppningsvis för att filmen blir något att se. Hoppas jag Posted Image
D.J Caruso har bl a regisserat avsnitt av The Shield, Smallville och Dark Angel, och filmer som Taking Lives (2004), Disturbia (2007) och Eagle Eye (2008).

findnumberfour.com

I Am Number Four på imdb.com


Läs nedan vad den handlar om:

D.J. Caruso directing James Frey book 'I Am Number Four'
January 19, 2010

D.J. Caruso is on board to direct “I Am Number Four,” DreamWorks’ adaptation of the upcoming young-adult science fiction book by James Frey and Jobie Hughes.

“Four” revolves around a group of nine aliens who escaped their home planet just before it was annihilated by a rival species. Hiding out on Earth, the title character disguises himself as a human high schooler, only to discover he is being hunted still by his planet’s enemy.

HarperCollins Children’s Books is publishing the book, which would be the first in a series of six, this fall.

DreamWorks picked up film rights in June, with Michael Bay attached to produce and possibly direct. Bay remains on board as a producer along with Benderspink.

“Smallville” creators Al Gough and Miles Millar wrote the screenplay.

Caruso, repped by CAA and Media Talent Group, is a DreamWorks favorite, having helmed the company’s thrillers “Disturbia” and “Eagle Eye.” It is unclear whether “Four” will be the director’s next go project as he also is developing “The Art of Making Money,” about counterfeiter Art Williams, for Paramount.


Teresa Palmer joins 'I Am Number Four' film (exclusive)
April 21, 2010

Palmer_teresa_200 Teresa Palmer is learning to count for "I Am Number Four," DreamWorks' adaptation of the upcoming young-adult science fiction book by James Frey and Jobie Hughes. D.J. Caruso is directing.

Palmer will play Number Six, one of nine aliens who escape their home planet before its annihilation by a rival species and hide out on Earth disguised as human high schoolers.

Alex Pettyfer, a British actor making his American debut with "Beastly," will play the title role of Four. Sharlto Copley, the star of last year's hit "District 9," will play Pettyfer's guardian and mentor.

Michael Bay is producing with Steven Spielberg. Chris Bender and J.C. Spink are executive producing with David Valdes. Al Gough and Miles Millar wrote the screenplay.

The WME-repped Palmer recently appeared in "Bedtime Stories" and next will be seen as the female lead in Disney's summer tentpole "The Sorcerer's Apprentice" with Nicolas Cage and Jay Baruchel. She also will take part in the Mad Max movie "Fury Road."




Edit: lagt till den officiella sajten, findnumberfour.com

Edited by Georgia, 18 September 2011 - 16:21.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2010 - 18:14

Kevin Durand and Callan McAuliffe Join I AM NUMBER FOUR - Collider.com

The D.J. Caurso (Eagle Eye) sci-fi film I Am Number Four can add two more to its number. According to FilmDrunk, Kevin Durand (Lost, Legion) and Callan McAuliffe (the Australian sketch comedy series Comedy Inc.), have both joined the cast. The flick is about nine earthbound aliens who escaped their planet just before it was annihilated by a rival species. Hiding out on Earth, disguised as human teenagers in high school, the title character discovers that he is being hunted by the enemy that destroyed his planet.

Durand will play “The Commander”, a character who leads the Mogadorians to chase John/Number 4 (Alex Pettyfer) and his fellow aliens to flee from their home planet. McAuliffe will play “Sam”, Number 4’s best friend. Pettyfer, Durand, and McAuliffe will co-star alongside Teresa Palmer (Bedtime Stories), Sharlto Copley (District 9), and Dianna Agron (Glee). The film is being produced by Michael Bay and Steven Spielberg and it was written by Al Gough and Miles Millar (Smallville). I Am Number Four begins filming next month in Pittsburgh and is slated to hit theaters on February 18, 2011.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 April 2010 - 20:28

Michael Bay producerar den tillsammans med Steven Spielberg (märkligt par)



Numera producerar de ju grejer ihop. Spielberg har ju producerat båda Transformers filmerna. Tycker själv också att det är ett rätt märkligt par.

Al Gough and Miles Millar wrote the screenplay.



Kan gå hursomhelst. Tycker att de där Smallville "skaparna" är bland de mest ojämna som finns. Själva storyn verkar något intressant men troligtvis något jag skulle ha uppskattat mer när jag var yngre.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 May 2010 - 14:32

Copley är tvungen att hoppa av pga strul med filmen A-Team. I stället blir det Timothy Olyphant som ersätter honom. Wow, det har jag absolut ingenting emot, tvärtom nu steg mitt intresse med hästlängder. Den mannen gjorde starkt intryck på mig i tv-serien Justified där han är helt fenomenal :thumbsup: Tack Copley för att du hoppade av!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2010 - 18:47

http://www.youtube.com/watch?v=g5djHG3hPu0

Collider finns en intervju med Olyphant att läsa för intresserade.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 21 July 2011 - 17:50

Jag gillar idén till den här filmen. Efter att deras planet blivit invarderad och dess befolkning utrotad skickas nio barn med unika gåvor till jorden för att gömma sig från erövrarna. Men dom hittas och en efter en blir dom jagade och dödade i nummerordning. Tills dom kommer till nummer fyra då.
Tyvärr slarvas det hela bort med en Twilight liknande high school setting som känns väldigt urvattnad och trist. Eller vad sägs om ett citat som: "We don't love like the humans. With us it's forever. You will never forget. " :rolleyes: Inte ens den eminente Timothy Olyphant kan hjälpa till där. Mot slutet dyker nummer 6 upp, en tjej som lärt sig ta tillvara på sina gåvor betydligt bättre än filmens hjälte och sparkar ordentligt med alien röv. Men då är det liksom så dags. Filmen bygger på en bok som ska få en uppföljare och troligen får även filmen det vilken i såna fall skulle ha ett intressantare upplägg men med tanke på hur det här såg ut är jag inte speciellt hoppfull.

Edited by Wylie Times, 21 July 2011 - 17:52.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 August 2011 - 21:42

Ok, nu har jag sett den. Och måste hålla med om det Wylie skriver. Förutsättningarna fanns där, men det skulle helt klart skippat highschool delen. Effekterna var det inget fel på och det fläskades på ordentligt mot slutet i sann Michael Bay anda, men precis som du skriver var det så dags. M*nånting* gillade jag och jag önskar att fokus legat på den storyn: deras jakt på dessa ungdomar. Och Number 6 kunde verkligen kicka rumpa! :D Men Timothy, Timothy... vad gjorde du här?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 August 2011 - 13:51

Han kanske kan få lite roligare filmroller nu när han blivit Emmynominerad.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#9 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 21 August 2011 - 12:04

I am number four (2011)

Nej, tack. Rörigt, kladdigt, sentimentalt och så målgruppsinriktat att filmen, i den mån den finns, göms helt bakom publikfriande. Visst, det smäller på bra i actionscenerna, men det gör det i Smallville också. Filmens kardinalsynd är dock ett taffligt, rent av klåparaktigt, vansinnigt irriterande användade av kontemporär musik. Det ska antas injicera någon slags känsla, eller få publiken att digga, men blir bara ansträngt. Det är dåligt gjort och dessutom är det så fegt av regissören att låna fjädrar av andra när han inte själv kan berätta en historia.

Sen är ju filmen producerad av Mr Bay, med allt vad det innebär av snygga brudar grenslandes motorfordon.

Historien är ett hopkok som utan riktning eller någon slags kärna bara blir en soppa.

Nej, tack.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---