Jump to content

Photo

Star Trek Into Darkness (Star Trek 2)


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 March 2009 - 08:40

Paramount Gives the Star Trek Sequel an Early Greenlight!

In advance of its May 8th release, Paramount has already preemptively greenlit a sequel to J.J. Abrams' Star Trek, and has confirmed that screenwriters Alex Kurtzman and Roberto Orci will be back. Joining those two, however, will be Damon Lindelof, a Paramount producer and writer for "Lost" who helped get this Star Trek reboot off the ground with J.J. Abrams to begin with. No decision has been made on whether Abrams will return to direct the sequel. Although we can expect to hear a lot more about this in May, soon after it hits theaters. It looks like Abrams has indeed already successfully rebooted this franchise!

While Paramount is hoping to get this made for a summer 2011 release, no ideas for a story have been solidified just yet. Kurtzman, Orci, and Lindelof will wait to hear from the fans before deciding which way to go next. "Obviously we discussed ideas, but we are waiting to see how audiences respond next month," Kurtzman said. "With a franchise rebirth, the first movie has to be about origin. But with a second, you have the opportunity to explore incredibly exciting things. We'll be ambitious about what we'll do." For someone who is truly excited for this reboot this summer, I can say this makes me even more excited.

Edited by Georgia, 09 May 2013 - 11:45.
Ändrade titeln.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 31 March 2009 - 15:14

Ännu fler artiklar att läsa:

Star Trek sequel greenlit before new film's release | Film | guardian.co.uk
JJ Abrams's reimagined Star Trek is not due for release until 8 May, but studio Paramount has already signed up the film's creative team for a followup

IGN: Star Trek Sequel Set
Paramount hires writing team to work on follow-up.

Empire: Movie News - Star Trek Sequel Already In Development
Three screenwriters onboard

Star Trek sequel already in the works | SCI FI Wire

Edited by Georgia, 31 March 2009 - 15:16.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 May 2009 - 23:18

JJ Abrams Says Shatner and Khan Are Possible in Star Trek Sequel | /Film

'Star Trek' Director Open To Sequel With Shatner - Movie News Story | MTV Movie News
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 May 2009 - 23:42

Shatner och Khan? Nu slår de minsann på stora trumman. Ja varför inte nu när de skapat en alternativ tidslinje så kan de väl göra vad f*n de vill.

Winter is Coming


#5 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 17 May 2009 - 00:09

Synd att orginal-Khan gick bort nyligen då :(

#6 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2009 - 10:41

Posten raderad.

Edited by Mjolnir, 05 January 2010 - 20:09.


#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 July 2009 - 11:16

Synd att orginal-Khan gick bort nyligen då :(


Mycket tråkigt. Kunde vara härligt med en liknande sak som gjordes med Kirk - men på ett annat sätt förstås. :)

*facepalm*
Abrams, Abrams, Abrams... du förstår verkligen inte, gör du?


Nu är det väl inte Abrams som skriver manus om jag minns rätt (inte läst artiklarna ovan så jag ska egentligen inte säga något omdet), men jag tror att det är du som inte förstår. Det finns helt klart att se det gamla i ny tappning. Hur förändrade händelserna i första nya filmen händelserna i universumet och vad får de för biverkningar. Hur förändras händelserna med Khan är då ett helt okej val. Personligen skulle jag ju velat se lite mer DS9-aknytningar, men man kan inte få allt. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2009 - 16:07

Posten raderad.

Edited by Mjolnir, 05 January 2010 - 20:08.


#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 July 2009 - 16:36

Nej, jag tyckte bara att den var ytterst dålig och icke-konstruktiv.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2009 - 17:33

Posten raderad.

Edited by Mjolnir, 05 January 2010 - 20:09.


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 July 2009 - 17:48

Ah. Jag trodde du syftade på kontinuiteten, inte det du länkade till. Då förstår jag din post och jag kan även förstå varför du som gillar grundtanken i länken du ger är skeptisk och ogillar det som Abrams säger. Jag köper det helt av. Men som jag tidigare sagt, jag är ingen trekker och det känns inte viktigt för mig så jag reagerar inte på det. (Vad jag tidigare reagerade på var just hur man kan leka med kontinuiteten och skapa nya saker från det gamla, men det går ju också att göra med den etiska filosofi du vill ha.)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 September 2009 - 20:45

J.J. Abrams Says 'Star Trek' Will Boldly Go Allegorical

by Elisabeth Rappe Sep 17th 2009 // 10:02AM

Whenever J.J. Abrams, Roberto Orci and Alex Kurtzman are pinned down, the talk inevitabley turns to the Star Trek sequel. They're only just beginning to toss around story ideas, but Hero Complex managed to pry a little more news out of Abrams & Crew, who hinted that Trek might start tackling contemporary issues.

"In many ways a sequel will have a very different mission. It needs to do what [Gene] Roddenberry did so well, which is allegory," says Abrams. "It needs to tell a story that has connection to what is familiar and what is relevant. It also needs to tell it in a spectacular way that hides the machinery and in a primarily entertaining and hopefully moving story. There needs to be relevance, yes, and that doesn't mean it should be pretentious."

Orci echoed Abrams, noting that it had been one of the biggest criticisms of the new Trek. "One of the things we heard was, 'Make sure the next one deals with modern-day issues.' We're trying to keep it as up-to-date and as reflective of what's going on today as possible. So that's one thing, to make it reflect the things that we are all dealing with today." When asked if "modern day issues" meant war, terrorism, and torture, Orci agreed that was "an approach" they were taking.

Continued below the jump

The quotes have caused quite a discussion in the movie news-o-sphere to a mixed response. Many feel that the films should reflect the original 1960s series and hint at social issues. Others feel that such blatant allegory can make a film feel very dated in a few short years, and want Trek to just stick to telling good adventure stories. After all, taking a political stance stands to alienate many moviegoers, though controversy is always welcome from a publicity point of view.

Star Trek is definitely heading into problematic waters. Sci-fi has always been at its best when it reflected the modern world, but it is such a fine line to tread because you don't want your sci-fi epic to be full of thinly disguised Communists when the geopolitical climate changes. While I think issues of pre-emptive strikes, war, and torture might be general enough to be forever relevant, I worry that trying to tackle them will just be clumsy. It already feels dated in some ways, and it's difficult to imagine Starfleet saying anything new on the subject. If Star Trek is going to tackle something I hope they go gentle, and tackle prejudice through Spock and Uhura's relationship. There's some racial and gender issues there just waiting to be mined for a background story.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2009 - 02:40

Tyvärr ser det ut som att vi får vänta på fortsättningen... :(

Star Trek Scribes Talk Sequel - ComingSoon.net
October 17, 2009

Star Trek was one of this year's biggest movies and left fans eagerly wanting more. Unfortunately, it looks like audiences will have to wait a few more years for the sequel to hit theaters.

At the 2009 Screenwriting Expo which is being held in downtown Los Angeles this year, ComingSoon.net asked Alex Kurtzman and Roberto Orci, the writers of Star Trek, if they could give us any updated info as to where the storyline will be going in the next film. While they're still very much in the beginning stages and couldn't give us many details, they did give a possible release date year.

"We're rereading some of our favorite 'Star Trek' novels now and watching the original series again. The honest answer is we don't know yet," Orci said. "We think it's going to be a 2012 release, but I'm not sure," he continued.

"Originally we thought we were going to have to have the script in by Christmas, but the release changed so certainly within the next eight months I'd say," Kurtzman told us.

We tried to find out where the two writers would like to see the story go and Orci said: "They're established now in the second movie and they're finally a crew so it will resemble what you see in terms of they are already who they are."

The pair have focused their attention towards feature films the last few years, but recently returned to TV to work on "Fringe" with their old friend J.J. Abrams, who they wrote for on "Alias." They admitted it was for partly selfish reasons.

"When J.J. said he wanted to create a show with me it's like 'Screw you buddy,'" Orci joked. "Also he had studio commitments to Warner Brothers and we wanted him to direct 'Star Trek.' We feared he wouldn't be able to do it if we didn't help fulfill those obligations so we did," he continued.

"We wanted him to be as focused on it as he could be on that so we're like, we'll absolutely help you. We would have done it anyway, but also it freed him up to do 'Star Trek.'"


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 October 2009 - 13:05

Oftast är det bra om man får vänta lite, tre år låter som en vettig tid att göra en riktigt bra uppföljare på. Risken finns ju annars att man stressar fram något mycket sämre, som varit fallet så många gånger förut, Transformers 2 senast, X-Men 3, osv. osv. osv. Så jag väntar i alla fall gärna på en uppföljare till 2012.
*Hockey och superhjältar*

#15 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 October 2009 - 14:21

Men inte jag... Hade gärna sett en ny Star Trek till 2011. :(

#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2009 - 18:28

Håller med! Alldeles för otålig och ivrig :P
Fast det är klart, det får ju absolut inte bli något hastverk, då väntar jag hellre.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 18 October 2009 - 19:01

En bra sak med att vänta är ju att se hur väl intresset håller i sig och hur omdömet om den "första" filmen ser ut efter ett par år. Även om jag är fan av franchisen så känner i alla fall jag inget jättebehov av en ny film och särskilt inte så snart efter den nyss utkomna. Det finns ju trek i mängder att ta sig igenom eller se om för den som inte orkar vänta.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#18 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 October 2009 - 21:06

Enligt rykte så var ju folk så besvikna att ingen pratade klingoneska. Väldigt dåligt med tanke vilken satning man lagt
i tv-serier och tidigare filmer. Jahapp. Olika språk ska tydligen rationaliseras bort och alla ska tala engelska.

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 October 2009 - 22:11

Det var väl inte ens med några klingons i filmen? Men jag saknade dem absolut. Klingons är ju en väldigt stor del av Star Trek trots allt, kanske den största.

Winter is Coming


#20 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 October 2009 - 23:30

Det var väl inte ens med några klingons i filmen? Men jag saknade dem absolut. Klingons är ju en väldigt stor del av Star Trek trots allt, kanske den största.


Ännu en anledning av besvikelse. Så det talades inga andra språk alls?

#21 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 October 2009 - 00:12

Jo romulanska talades väl har jag för mig? Är inte helt säker på det dock :unsure:

Winter is Coming


#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 October 2009 - 06:28

De valde att inte ha med Klingons i den här filmen, eftersom de tyckte att det hade blivit lite mycket av dem på sistone och att det dessutom finns många "snälla" Klingons i senare TV-serier osv. Det hade kunnat skapa lite förvirring. Men det kan mycket väl bli Klingons i en tvåa eller senare film. :)
*Hockey och superhjältar*

#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 October 2009 - 12:34

Med tanke på hur dom hade tänkt att klingons (spoilervarning) skulle se ut (spoilervarning) så känns det bara bra att det inte blev av. Ju mer jag ser/läser/hör om den första filmen desto mer ointresserad blir jag. Givetvis ska jag ta mig en titt på filmen framöver men det känns bara bra att kväva förväntningarna så mycket som det bara går.

Själv tycker jag det känns bra att dom väntar lite med nästa film. Då får dom chans att se vad som fungerade i den senaste filmen och vad som inte fungerade så bra och sedan rätta till det till nästa film. Att stressa fram en film bara för att det finns en efterfrågan brukar sällan resultera i något bra.

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 January 2010 - 12:09

Enligt ComingSoon.net har Paramount Pictures sagt ett preliminärt releasedatum för uppföljaren.

Untitled Star Trek Sequel

Release Date: June 29, 2012
Studio: Paramount Pictures
Director: J.J. Abrams
Screenwriter: Roberto Orci, Alex Kurtzman
Starring: John Cho, Simon Pegg, Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Karl Urban, Anton Yelchin
Genre: Sci-Fi
MPAA Rating: Not Available
Official Website: StarTrekmovie.com | NCC-1701.com | MySpace.com/StarTrek
Review: Not Available
DVD Review: Not Available
DVD: Not Available
Movie Poster: Not Available
Production Stills: Not Available
Plot Summary: No plot details as this time!

J. J. Abrams' Star Trek Sequel Sets its Stardate!
Source:Paramount Pictures
January 8, 2010

It looks like Paramount Pictures has decided at least on a tentative release date for J. J. Abrams' anticipated Untitled Star Trek Sequel as it stakes claim to the coveted pre-4th of July weekend of June 29, 2012. At this time, it is the only movie scheduled for June that summer, and absolutely nothing is known of the sequel except that one expects most of the cast introduced in the first movie to return.



PS. Kanske rubben till tråden kan uppdateras då allt tyder på att en 2:a är på g?

Edited by Synon, 09 January 2010 - 12:09.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 January 2010 - 20:02

Bättre nu? Inget namn än, så det fick bli "2" så länge. Rabiata ST-fans får ursäkta ;).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin